LAPSEN OIKEUKSIEN PÄIVÄNÄ
Te isot ihmiset ymmärtäkäähän
voi pientäkin joskus ottaa päähän.
Voi lastakin väsyttää lapsen työ
voi hälläkin mennä huonosti yö.
Voi ystävä pettää ja huutaa "pomo"
ja muutenkin olla surkea olo.
Voi raivari tulla ja palaa proppu
kun aina on niin tavaton hoppu.
Ei murheet ole vain isojen alaa
voi pikkuiseltakin pinna palaa.
Voi sattua harmeja aamusta asti,
niin että keljuttaa kamalasti.
Voi äiti huutaa ja ymmärtää väärin
ja isääkin siepata ylen määrin.
Voi päivä mennä niin pipariks
että on pantava ranttaliks.
Siis koettakaa ottaa lapsenne lukuun
te kuulutte samaan heimoon ja sukuun.
Ei aina paista ja ole kesä
ei kotikaan ole vain kilttien pesä.
Jos paha on päivä sulla tai mulla
niin annetaan kiukkujen ulos tulla.
Niin aina ei vallitse riita ja känä
ja muutenkin pysytään terveempänä.
Tekstin kirjoittaja tuntematon
Tänään
38
1739
Vastaukset
- Mysteriet
Mys *kiljuu ilosta* on täällä !!!
Jestas!
Sinusta ei oo kuulunutkaan kun viimeksi - oliko se vuonna 5 tai 6 ???
Mitä kuuluu?
Kivan lorun ainakin toit luettavaksi...
*virnuilee mielettömänä täällä*
...kohta tulee varmaan Val ja Tolho ja kaikki - saadaankin pitää luokkakokous - hih =)
Menenkin pystyttämään teltan valmiiksi!!- MysNa
ja sissus sentään, kiva nähdä suakin Mysse!
Olihan se vuonna 4 kun kävin - aina sää liiottelet ;P
Hyvää kuuluu, jos oikein olen ymmärtänyt, elän tähän astisen elämäni parasta aikaa :)
Mitä sulle kuuluu?
Kiva teltta - monta kamua onkin jo tänne ittesä parkkeerannu, pidetään ovi auki ja toivotaan lisää satunnaisia kulkijoi tai vakiväkee. *sytyttää nuotion oviaukolle*
lasten puolesta..Kiva Mysna,että sinäkin tupsahdat tänne... :) Missäs olet ollut hukassa?
- MysNa
pidit :) eihän teksti ollu mun oma... sen sähköpostiin sain, siitä pidin ja siksi teille luettavaksi lykkäsin.
Elämän tuulesta ja tuiskeesta tupsahdin, mut
on tuuli ollut hyvä ja myönteinen ja toisaalta myös työntäyteinen... heh - vähän tukossa runosuoli ;P
Kivaa oli sinutkin nähdä :)) Onko se Marilyn-naamari vielä ehjä? MysNa kirjoitti:
pidit :) eihän teksti ollu mun oma... sen sähköpostiin sain, siitä pidin ja siksi teille luettavaksi lykkäsin.
Elämän tuulesta ja tuiskeesta tupsahdin, mut
on tuuli ollut hyvä ja myönteinen ja toisaalta myös työntäyteinen... heh - vähän tukossa runosuoli ;P
Kivaa oli sinutkin nähdä :)) Onko se Marilyn-naamari vielä ehjä?tosin melkosesti kulunut...Ukko varmaan jo haluais vaihtaa..;))
- MysNa
mii-su kirjoitti:
tosin melkosesti kulunut...Ukko varmaan jo haluais vaihtaa..;))
sun ukko käyttää? Oliskin kivaa, jos olis vaikka koko lätkäjengin pärstät "vaihtoaitiossa"??
MysNa kirjoitti:
sun ukko käyttää? Oliskin kivaa, jos olis vaikka koko lätkäjengin pärstät "vaihtoaitiossa"??
käyttää Johnny Debin naamaria..vau..;)
.. pitäis olla Lapsen oikeuksien päivä ?)
"Käymään vain tänne tullaan eikä olemaan"..
Mutta huom. voisit käydä useamminkin, varmaan
monien mielipide ;))
Oli tosi mukava 'nähdä'.
Kaimalle terveisiä ;)- ...ngg
tutti myäs!
Kiva sinuakin dyslekseerata... - ...ngg
...ngg kirjoitti:
tutti myäs!
Kiva sinuakin dyslekseerata...bäkkäsin yhen solmun liian vähän.
Kopioin edellisen uudelleen, älä hämäänny... - Ninas
...ngg kirjoitti:
bäkkäsin yhen solmun liian vähän.
Kopioin edellisen uudelleen, älä hämäänny...en.. Ei tosin ois eka kerta sekään ;)
- ...ngg
Ninas kirjoitti:
en.. Ei tosin ois eka kerta sekään ;)
Johtuneeko vetovoimastasi..?
- Ninas
...ngg kirjoitti:
Johtuneeko vetovoimastasi..?
.. ja onnistuit taas ;))
- MysNa
myös olla kaikkien rakkaitten ihmisten päivä ja niin monen muunkin asian päivä...
Mukava oli sinuukin Sanin piiiitkästä aikaa nähdä ja ehkäpä talven pimeet illat tuo mut useemminkin tänne???
Kaima terveisistä kiittää ja märän lipasun sulle lähettää :)
- sandman
että lapsen oikeuksia muistetaan päivällä, mutta lapsen oikeuksien pitäisi olla itsestäänselvyys päivittäin, each and every day.
Lapsen oikeuksien päivän tarkoituksena on kiinnittää huomiota lasten asemaan kaikkialla maailmassa.
Lapsen oikeuksien päivä oli vuonna 2002 ensimmäistä kertaa virallisesti kalenterissa. Samalla kalenterista poistui lokakuun alussa vietetty kansainvälinen lastenpäivä.
Päivämäärä 20.11. juontuu alun perin vuodelta 1959, jolloin Yhdistyneet kansakunnat hyväksyi tänä päivänä kansainvälisen lastenavunjärjestön UNICEF:in aloitteesta Lapsen oikeuksien julistuksen.
Julistuksen johdannossa sanotaan, että ihmiskunnan velvollisuutena on antaa lapselle parasta, mitä se pystyy tarjoamaan. Julistukseen on kirjattu kymmenen periaatetta lapsen kaikinpuolisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Julistukset ja päivät ovat hyvän asian vuoksi aina hienoja mutta surulliseksi mielen vetää tilasto, jonka mukaan tällä hetkellä huostaanotettuja on lähes 9000 ja kodin ulkopuolelle ilman huostaanottoa on sijoitettu 15 000 lasta. Suurin osa johtuu vanhempien mielenterveys ja päihde ongelmista. Työtä siis riittää.
Jokaiselle lapselle terveys, koulutus, tasa-arvo ja turva -----> lapsista kasvaa maailma- MysNa
se on miten valtavan moni lapsi voi tänäpäivänä huonosti mm. vanhempiensa holtittomuuden takia.
Samaa mieltä olen siitä, että joka päivä näistä asiosta tulisi huolehtia ja parhaansa vähän enemmänkin sitä täällä omassa pesässä yrittää. Muiden tekemisiin on vaikea puuttua.
- ...ngg
tutti myäs!
Kiva sinuakin dyslekseerata...- MysNa
tuttia anna - kun et osaa sitä nätisti lutkuttaa, vaan pureskelet... :))
Ai, mitä äkseerata :O
Toi dysjuttu viitannee johki ymmärtämisvaikeusiin? - ...ngg
MysNa kirjoitti:
tuttia anna - kun et osaa sitä nätisti lutkuttaa, vaan pureskelet... :))
Ai, mitä äkseerata :O
Toi dysjuttu viitannee johki ymmärtämisvaikeusiin?Tarjoan samalla itselleni takaportin ja vastuu-
vapauden kirjoittamisistani?
Ja, muuten, suklaakin maistuu paremmalta pures-
keltuna.
;* - MysNa
...ngg kirjoitti:
Tarjoan samalla itselleni takaportin ja vastuu-
vapauden kirjoittamisistani?
Ja, muuten, suklaakin maistuu paremmalta pures-
keltuna.
;*sinä siis et seiso sanomistes takana?
Ai, mun mielestä suklaamunaa on erityisen mukava imeskellä ;DD - ...ngg
MysNa kirjoitti:
sinä siis et seiso sanomistes takana?
Ai, mun mielestä suklaamunaa on erityisen mukava imeskellä ;DDoikein paha olo....
- tolho
eikun korjata, että äiti ei koskaan huuda ja kaikkein vähiten ymmärtää väärin *hmph*
Äiti tietää KAIKEN..sano joskus tämäkin sivusto aikoinaan..muistaakseni vuonna -04 talvisodan aikahan..
Ei maar..upeen runon tänne tönkäsit..kiitokset siittä..hiukas vaihteluu tänne..heh..
PeeÄssä: kiva nähä ns. vanhojakin nikkejä täällä joskus.. :o)- Mysteriet
Enk mää just aamul sanonu et jos Sääki tuut ni voiraa pitä luakkakokous - kjäh ;D
Mitä Sulle kuuluu?
Ootko viä siä töis ko viimeks???
Ketäs täält nyy viä puuttus - ilkku ainaki ja jouskari ja vaikka ketä... alakkonää kailoomaa mun kans kaikki kokko =) - tolho
Mysteriet kirjoitti:
Enk mää just aamul sanonu et jos Sääki tuut ni voiraa pitä luakkakokous - kjäh ;D
Mitä Sulle kuuluu?
Ootko viä siä töis ko viimeks???
Ketäs täält nyy viä puuttus - ilkku ainaki ja jouskari ja vaikka ketä... alakkonää kailoomaa mun kans kaikki kokko =)Heh..mää tierä mitä sää oot menny sanomahan..kaksin aina kaunihimpi..tai jotain..vai?? ;o))))
Kiitos mulle kuuluu..hmmm sanoisinko..oikeestaan ihan hyvää..*miättii* joo nii se o..
Ja töis oon erelleenki siin samas ja vanhas *huaks*
Moni täält puuttuu..muist enää niitte nikkejäkä oikeen..mikäs tua ilkku ny taas olika? Voin mää sun kans yhtee äänee kailottaa..sen minkä tääl vaa kerkiin pistäytyyn..tää on nii satunnaist tää mun poikkeama..tai poikkeemine..tai mite vaa :o)))
Ollaha yhryksis..mite ny vaa aika myöre antaapi..
HEI muute..koht on joulu..JOULUUUUUU..joulu joulu jouluuuuu *hyppelehtii ja on nii maan perusteellise lapselline* :o)))))) - tuffe
tolho kirjoitti:
Heh..mää tierä mitä sää oot menny sanomahan..kaksin aina kaunihimpi..tai jotain..vai?? ;o))))
Kiitos mulle kuuluu..hmmm sanoisinko..oikeestaan ihan hyvää..*miättii* joo nii se o..
Ja töis oon erelleenki siin samas ja vanhas *huaks*
Moni täält puuttuu..muist enää niitte nikkejäkä oikeen..mikäs tua ilkku ny taas olika? Voin mää sun kans yhtee äänee kailottaa..sen minkä tääl vaa kerkiin pistäytyyn..tää on nii satunnaist tää mun poikkeama..tai poikkeemine..tai mite vaa :o)))
Ollaha yhryksis..mite ny vaa aika myöre antaapi..
HEI muute..koht on joulu..JOULUUUUUU..joulu joulu jouluuuuu *hyppelehtii ja on nii maan perusteellise lapselline* :o))))))Täällähän on oikea Palsta Reunited :)))
- tolho
tuffe kirjoitti:
Täällähän on oikea Palsta Reunited :)))
ihkuu joulun ototusta sullen *halitsee ja iloitsee jälleennäkystämisestä* :o)))
- Råtta..
tolho kirjoitti:
ihkuu joulun ototusta sullen *halitsee ja iloitsee jälleennäkystämisestä* :o)))
Mullakin on ollut ikävä :). Mä aloitin jo siivoukset. Jouluna siivouksesta tulee tosi helppoa.. Hävitin kansioittain vanhoja luentomuistiinpanoja (tuskin tulen tekemään enää mitään laboratoriossa). Paperihommat ja siivoukset kuuluvat ehdottomasti yhteen..
lemnaminor alias råtta.. - tolho
Råtta.. kirjoitti:
Mullakin on ollut ikävä :). Mä aloitin jo siivoukset. Jouluna siivouksesta tulee tosi helppoa.. Hävitin kansioittain vanhoja luentomuistiinpanoja (tuskin tulen tekemään enää mitään laboratoriossa). Paperihommat ja siivoukset kuuluvat ehdottomasti yhteen..
lemnaminor alias råtta..voi että..sinäpä tietenki se oot..jotai tuttua mää sussa huamasinki *hyppii ihan intona*
Perskalettos ko mää en täällä paljoo enää ehi käymään, mut ny aattelin että sillon tällö tuun tänne jottai "viisauksiani" laukomaa..eihä täst muute mittää tuu ;o))))
Mää en oo joulusiivouksii viellä tehny mut joutaaha tuota viellä, vaikka just enne jouluu sillo viikonloppuna..ja jouluna mää mässäilen vuoroi suolasta ja vuoroi makkiaa..ja sit makkaan vatta pinkeenä enkä tee mittää :o))))
Töihin täst on taas lähettävä..blaah..mut tuun ehtoommalla taas tänne vilkaseen eli...
Heipparallaa sihe asti o/ ( - Råtta..
tolho kirjoitti:
voi että..sinäpä tietenki se oot..jotai tuttua mää sussa huamasinki *hyppii ihan intona*
Perskalettos ko mää en täällä paljoo enää ehi käymään, mut ny aattelin että sillon tällö tuun tänne jottai "viisauksiani" laukomaa..eihä täst muute mittää tuu ;o))))
Mää en oo joulusiivouksii viellä tehny mut joutaaha tuota viellä, vaikka just enne jouluu sillo viikonloppuna..ja jouluna mää mässäilen vuoroi suolasta ja vuoroi makkiaa..ja sit makkaan vatta pinkeenä enkä tee mittää :o))))
Töihin täst on taas lähettävä..blaah..mut tuun ehtoommalla taas tänne vilkaseen eli...
Heipparallaa sihe asti o/ (No, nyt sitten tiedän minun siirtyneen kasvikunnan puolelta eläinpuolelle - pikkulimaskasta rotaksi.
Jotenkin vain viime aikoina on tuntunut, että asiat sujuvat :). Hyödynnän tilanteen järjestelemällä koko elämän ja se alkaa minun tapauksessani aina kotoa.
Hmmm.. koti alkaa vihdoinkin näyttämään tarpeeksi minimalistiselta ;). Inhoan ylitse pursuavia komeroita..
Kai tämä siivous ja järjestelyinto on jonkinlaista elämänhallintaa.. Ja haluan ennen tämän työsuhteen päättymistä saada ainakin kodin osalta elämän hallintaan.. Voimavaroja muuhun.. Ihminen, jonka energiat eivät virtaa sotkuisessa ympäristössä :).. - MysNa
huuda, siis mulle ei tule edes mieleen HUUU TAAAA!!! Elämä teini-ikäisten kanssa on niin seesteistä ja tasapainoista ettei moiseen ole ikinä mitään aihettakaan. Ehhh he heh, uskoitko?
Ja se mikä kasvaa otsassa on sarvi, ei ky...
Niin onkin kiva nähdä - suakin ja lukea hauskaa tyyliäsi :) - tolho
MysNa kirjoitti:
huuda, siis mulle ei tule edes mieleen HUUU TAAAA!!! Elämä teini-ikäisten kanssa on niin seesteistä ja tasapainoista ettei moiseen ole ikinä mitään aihettakaan. Ehhh he heh, uskoitko?
Ja se mikä kasvaa otsassa on sarvi, ei ky...
Niin onkin kiva nähdä - suakin ja lukea hauskaa tyyliäsi :)ainaha mää uskon kaike mitä ystävä kertoo..tiätyin varauksin ;o))
ööh..niin mikä ky..?? kynsi vai? ei kai se ottas..sekää..ups..ny mää jäin miättiin sitä kyytä ;o))))) - MysNa
tolho kirjoitti:
ainaha mää uskon kaike mitä ystävä kertoo..tiätyin varauksin ;o))
ööh..niin mikä ky..?? kynsi vai? ei kai se ottas..sekää..ups..ny mää jäin miättiin sitä kyytä ;o)))))ja untenmaille! Jos sellainen kainalossa nyt unta edes saa... ;P
Nähdään!
- tuffe
Minusta hienoa kun muistutit, isien ja äitien päivistä tehdään numeroa, mutta ei lasten :/
Ja kiva nähdä suakin :))) pöh! vaan itelles.. :))- MysNa
kankea, ku on pitkään poissa täältä. Profiiliinkaan en osannu ton kummempaa sanoa...
Mutta, nähdään taas! Vaikkei mulla mitään järkevää sanottavaa oliskaan ;P
siwusta olen seurannut ja jopa puuttunut laiminlyönteihin tjn
waan ei se auta :=/
ja kyllä se pienen murhe on suurempi kuin ison tjn
koska se iso osaa niitä käsitellä mut se pieni ei wielä tiedä kaikkea :=)- MysNa
ja jos auttaakin, on se yleensä vain väliaikaista.
Siks mä oonki päättänyt pysyä pienenä ja tietämättömänä ja annan hevosten murehtia. Niin joku viisasi on sanonu, että antaa hevosten murehtia - niillä ku on iso pää! MysNa kirjoitti:
ja jos auttaakin, on se yleensä vain väliaikaista.
Siks mä oonki päättänyt pysyä pienenä ja tietämättömänä ja annan hevosten murehtia. Niin joku viisasi on sanonu, että antaa hevosten murehtia - niillä ku on iso pää!jouskarit owat kuulema hewosten inkarnaatioita :=)
paljon kauroja iso pää ja isot m###t tjn :=)
eikä paljoo huolet paina tjn
- 3konstintimpermanni
juu vaan ei pöh!
Liian kiire, ei aikaa. Maailman kello tikittää tiheämmin, me ei vaan havaita, jäädään ansaan. Mitä me tavoitellaan, tärkein jää huomaamatta.
Lapsia ja tulevaisuutta varten me kait täällä ollaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645240Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti692485- 2682406
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362359Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191694Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191488Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai521084Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131043- 891016
- 66947