Tietoa Taunus 12 M:stä, kiitos!

Tauno

Olen aikeissa ostaa vaimon 40-vuotissyntymäpäivälahjaksi hänen ikäisensä auton jonka pitäisi kuitenkin olla paremmin säilynyt kuin vaimoni. Sattui silmään lehdestä Ford Taunus 12M:n mainos. Olisiko kellään jakaa tietoa n. 40 v. vanhoista 12M:istä? Millaisia ne ovat huoltojen puolesta, saako konepellin alla asua pitkäänkin? Hajoamisherkkiäkö? Löytyykö ajo-ominaisuuksia? Pystyykö kyseiseen malliin vaihtamaan jonkin uudemman moottorin, joka sopisi siihen kaikin puolin hyvin? Löytyneekö varaosia?

12

1075

    Vastaukset

      • Aber es war zu schwer fur mich!


    • Se taisi olla Fordin ensimmäisiä etuvetoisia autoja. Nokalla 1.5l V4 moottori. Sama kun Saab 96:ssa. Miksi moottori pitäisi vaihtaa? Idioottivarma mylly. Ajo-omituisuudet ihan hyvät sen ikäiselle autolle.

      • V4 kone oli vasta vuosimallista 63 alkaen, ja Saab 96 V4 ei sovi heittämällä 12M Taunukseen.
        Vanhemmissa 12M Taunuksissa oli "suora" 4:nen.
        Mikäli kyseessä on tämä etuveto Taunus vm 63-66
        tyyppiä P4 tai vm.67-70 tyyppiä P6, varaosien saanti Suomesta on vaikeaa etenkin verhoilun osat kankaat,ovipahvit yms..,on joitain liikkeitä jotka tuovat mm.Saksasta osia vielä maahan,mutta varaosien hinnat pyörivät pilvissä jos niitä sattuu löytämään. Ford Taunus 12M oli aikansa "halpa"auto joten malli on edelleen harrastajapiireissä "hyljeksitty" kun taasen esim V6 moottorilla varustetut P5 ja P7a ja P7b korimalliset Ford 17M ja Ford 20-26M mallit ovat paljon suuremmassa "kurssissa".
        Mikäli olet kuitenkin tälläistä autoa ostamassa,ota huomioon ensin hinta ja kunto, näistä pyydetään kyllä yli tuhannen €uronkin hintoja,mutta niitä saa hyväkuntoisina 400-600 eurolla,joten auton tulee olla museorekisteröity ja erityisen!!! hyvä jos siitä aikoo maksaa yli 1000€.


      • Rami kirjoitti:

        V4 kone oli vasta vuosimallista 63 alkaen, ja Saab 96 V4 ei sovi heittämällä 12M Taunukseen.
        Vanhemmissa 12M Taunuksissa oli "suora" 4:nen.
        Mikäli kyseessä on tämä etuveto Taunus vm 63-66
        tyyppiä P4 tai vm.67-70 tyyppiä P6, varaosien saanti Suomesta on vaikeaa etenkin verhoilun osat kankaat,ovipahvit yms..,on joitain liikkeitä jotka tuovat mm.Saksasta osia vielä maahan,mutta varaosien hinnat pyörivät pilvissä jos niitä sattuu löytämään. Ford Taunus 12M oli aikansa "halpa"auto joten malli on edelleen harrastajapiireissä "hyljeksitty" kun taasen esim V6 moottorilla varustetut P5 ja P7a ja P7b korimalliset Ford 17M ja Ford 20-26M mallit ovat paljon suuremmassa "kurssissa".
        Mikäli olet kuitenkin tälläistä autoa ostamassa,ota huomioon ensin hinta ja kunto, näistä pyydetään kyllä yli tuhannen €uronkin hintoja,mutta niitä saa hyväkuntoisina 400-600 eurolla,joten auton tulee olla museorekisteröity ja erityisen!!! hyvä jos siitä aikoo maksaa yli 1000€.

        Tämä myyjä pitää hintana yli 2000 e. eikä auto ole museorekisterissä vaan käyttöauto. Siis aivan liikaa? Mistähän noita 63-66 Taunuksia mahtaa saada, kun ei Retrossa tai Mobilistissakaan ole juuri ilmoituksia näkynyt?


      • Tauno kirjoitti:

        Tämä myyjä pitää hintana yli 2000 e. eikä auto ole museorekisterissä vaan käyttöauto. Siis aivan liikaa? Mistähän noita 63-66 Taunuksia mahtaa saada, kun ei Retrossa tai Mobilistissakaan ole juuri ilmoituksia näkynyt?

        Keltaisesta pörssistä kannattaa katsella,mikäli välttämättä haluat 12M Taunuksen ostaa.


      • Tauno kirjoitti:

        Tämä myyjä pitää hintana yli 2000 e. eikä auto ole museorekisterissä vaan käyttöauto. Siis aivan liikaa? Mistähän noita 63-66 Taunuksia mahtaa saada, kun ei Retrossa tai Mobilistissakaan ole juuri ilmoituksia näkynyt?

        Itse en maksaisi museokuntoisesta / museorekisteröidystä 12M:stä 1000€ enenpää, saati sitten museoimattomasta,käypä hinta on jos kori on kunnossa ja tekniikka toimii moitteettomasti 500-800€.
        Niin eipä se ole hullu joka pyytää, vaan joka maksaa.


      • Timppa kirjoitti:

        Itse en maksaisi museokuntoisesta / museorekisteröidystä 12M:stä 1000€ enenpää, saati sitten museoimattomasta,käypä hinta on jos kori on kunnossa ja tekniikka toimii moitteettomasti 500-800€.
        Niin eipä se ole hullu joka pyytää, vaan joka maksaa.

        pelastin pari vuotta sitten '67 12mTS-mallin, siis kaksiovisen bulevardisportti-painoksen. Auto oli kauhtunut mutta täysin ajokuntoinen, mutta tiputettu kilvistä naapurien paheksunnan takia!!! Mukana seurasi puolitoista autoa varaosia ja koko kasa (tankissa riittävästi menovettä kotimatkalle) siis ilmaiseksi! Niinpä kerhollamme oli pari viikkoa hauska voortti, kunnes löysin sille entisöintiin halukaan ostajan (1200 mk) ja myimme osat erikseen n. tonnilla vanhaa rahaa.

        TS on halpaa hupia, mutta kannattaa miettiä, että jos budjettina on 1000-2000 euroa, saa sillä summalla monia arvokkaampia ja menevämpiä 60-luvun klassikoita, kuten Alfa Romeo Giulian, BMW 2002, asiallisen kuntoisia Volvoja ja jenkkejä, ym.


      • 1300ti kirjoitti:

        pelastin pari vuotta sitten '67 12mTS-mallin, siis kaksiovisen bulevardisportti-painoksen. Auto oli kauhtunut mutta täysin ajokuntoinen, mutta tiputettu kilvistä naapurien paheksunnan takia!!! Mukana seurasi puolitoista autoa varaosia ja koko kasa (tankissa riittävästi menovettä kotimatkalle) siis ilmaiseksi! Niinpä kerhollamme oli pari viikkoa hauska voortti, kunnes löysin sille entisöintiin halukaan ostajan (1200 mk) ja myimme osat erikseen n. tonnilla vanhaa rahaa.

        TS on halpaa hupia, mutta kannattaa miettiä, että jos budjettina on 1000-2000 euroa, saa sillä summalla monia arvokkaampia ja menevämpiä 60-luvun klassikoita, kuten Alfa Romeo Giulian, BMW 2002, asiallisen kuntoisia Volvoja ja jenkkejä, ym.

        Eikai liene ollut 15M TS malli, 12M mallia ei valmistettu TS mallina P6 korilla(67-70), ainoastaan P4 korisena(63-66)on likitulkoot kaikki Suomeen tuodut TS mallia.


      • Tauno kirjoitti:

        Tämä myyjä pitää hintana yli 2000 e. eikä auto ole museorekisterissä vaan käyttöauto. Siis aivan liikaa? Mistähän noita 63-66 Taunuksia mahtaa saada, kun ei Retrossa tai Mobilistissakaan ole juuri ilmoituksia näkynyt?

        Minun navetan takaa löytyy taunus 12m,paljon osia vielä jäljellä,taka akselista tehty peräkärry aikoinaan.mallia farkku,eli jos tarttet osia,laita toriin ostoilmoitus,auto roissa


    • Todella hyvä auto itsellä oli eka auto 12M Taunus edistyksellinen etuveto v- nelonen lämmin ainoa miinus 6V virtalaitteet.

    • Jaa, muijaskin on sitten jo reippaasti yli viiskymmentä. Nahat roikkuu mikä missäkin. Oikeen pahaa tekee.
      Mitäs nyt kiikarissa, joku parikymppinen saksalainen? Vai japsi?

      Tiukkaa tavaraa kun survoo keppiä sisään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin..

      ..eivät kai veronmaksajat Kelan ansiosidonnaisella päivärahalla? Vastuuton mokailija maksakoon mokiensa kulut itse! Se on Ruotsin risteilyltä tai Balk
      Maailman menoa
      95
      3069
    2. Järkyttäviä Paljastuksia Nikon TV-sarjasta

      Tänään se sitten alkaa, sarja nikosta ja katiskasta. Ennakkotietojen mukaan sisältö paljon ikävämpää kuin luulin. Niko käyttänyt huumeita jo 13 vuotia
      106
      2620
    3. Henna ja Tauski jälleen yhdessä onnellisina

      Kihlatkin hankittu. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/503fdd42-5bef-4519-ae07-de01ca6aa9ba
      24
      2263
    4. Suomi olisi itse tarvinnut kehitysapua

      suomen koronatalous ja sannan lahjarahat italiaan on kestämätön setti. Suomen julkinen ajetaan alas, teitä ei kunnosteta, omaa taloutta ei elvytetä..
      Maailman menoa
      183
      2085
    5. Sofian pätkä storyssa.

      Siellä taitaa känniläinen Stefu olla vieressä. Jotain rajaa Sofia!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1418