Hienoa kohtelua!

kaaso kiittää

Olin taannoin yksi siskoni kaasoista. Häät järjestettiin kaksipäiväisiksi ja puitteet oli hulppeat. Majoitustilat löytyi paikan päältä järven rannasta.

Tehtävät oli jaettu useammalle kaasolle ja morsiuspari halusi tarjota myös kaasojensa sekä bestmanin että näiden puolisoiden ja poikaystävien majoittumisen paikan päällä. Saatiin käyttöömme aivan luxus-mökki, jossa sauna ja suora reitti järvipulahteluille. Mentiin vielä paikan päälle päivää aikaisemmin, jotta saatiin asennoitua tulevaan koitokseen hieman rentoutuen ensin. Mainio idea!

Häät oli rennot ja hauskat, ruokaa ja juomia riitti seuraavaan päivään asti mielin määrin. Ensimmäiset häät joissa tunsi todella tulleensa runsaaseen pöytään ja iloiseen seuraan. Erityisen hyvä mieli jäi siitä miten meitä järjestelyihin osallisia kohdeltiin. Jäkikäteen saimme vielä jokainen lahjat kiitokseksi osallistumisesta.

8

2069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---.....

      Paljonko lysti maksoi?

      • verran

        Maksoihan se jotain.... Juhlatilan vuokra 100 hengen pitopalvelu muistaakseni n. 2500 e. Toisaalta miksi pitää edes häitä, jos mielessä on aivan nuuka-budjetti. Näissä häissä kustannuksia säästettiin sillä, että alkoholi voitiin tuoda omasta takaa.

        Koko paikka oli syrjässä yleisiltä väyliltä ja yksityisen omistuksessa. Aloitteleva mökkikylä-palvelu, mikä saattoi jo pudottaa hintaa. Juhlatilaksi oli vuokrattu läheisen tilan vanha kartanorakennus (mökeille kävelymatka tästä)Toisaalta mielellään ajoi tuonne kauemmaksikin, jotta sai juhlia kunnolla aamun asti kun petikin odotti vieressä.

        Meille mieheni kanssa häät kustansivat n. 800 e. Ja tähän sisältyi työstä poissaolo, vaatteet teeman mukaan kampauksineen ja tietenkin häälahja. Mutta eipä rahan meno harmittanut kun sai sille niinkin mainion vastineen, vaikkakin itse oli tietenkin myös osana tekemässä tätä. Välillä sitä pysähtyykin muistelemaan miten kaikki meni jännityksestä huolimatta kuin omalla painollaan.

        Ja hyvät muistot jää!


      • kysymys sullakin
        verran kirjoitti:

        Maksoihan se jotain.... Juhlatilan vuokra 100 hengen pitopalvelu muistaakseni n. 2500 e. Toisaalta miksi pitää edes häitä, jos mielessä on aivan nuuka-budjetti. Näissä häissä kustannuksia säästettiin sillä, että alkoholi voitiin tuoda omasta takaa.

        Koko paikka oli syrjässä yleisiltä väyliltä ja yksityisen omistuksessa. Aloitteleva mökkikylä-palvelu, mikä saattoi jo pudottaa hintaa. Juhlatilaksi oli vuokrattu läheisen tilan vanha kartanorakennus (mökeille kävelymatka tästä)Toisaalta mielellään ajoi tuonne kauemmaksikin, jotta sai juhlia kunnolla aamun asti kun petikin odotti vieressä.

        Meille mieheni kanssa häät kustansivat n. 800 e. Ja tähän sisältyi työstä poissaolo, vaatteet teeman mukaan kampauksineen ja tietenkin häälahja. Mutta eipä rahan meno harmittanut kun sai sille niinkin mainion vastineen, vaikkakin itse oli tietenkin myös osana tekemässä tätä. Välillä sitä pysähtyykin muistelemaan miten kaikki meni jännityksestä huolimatta kuin omalla painollaan.

        Ja hyvät muistot jää!

        "Toisaalta miksi pitää edes häitä, jos mielessä on aivan nuuka-budjetti."

        Niin, miksipä. Ne komeat juhlathan siinä pääasia on... vai??? :/
        Naurattaa kun näkee tavallisten persaukisten duunareiden upottavan häihinsä tähtitieteellisiä summia, eikä niistä häävieraista kukaan edes parin vuoden päästä muista kuin korkeintaan sen oliko tarpeeksi viina tarjolla vai ei.


      • sahtia ja lihapataa
        kysymys sullakin kirjoitti:

        "Toisaalta miksi pitää edes häitä, jos mielessä on aivan nuuka-budjetti."

        Niin, miksipä. Ne komeat juhlathan siinä pääasia on... vai??? :/
        Naurattaa kun näkee tavallisten persaukisten duunareiden upottavan häihinsä tähtitieteellisiä summia, eikä niistä häävieraista kukaan edes parin vuoden päästä muista kuin korkeintaan sen oliko tarpeeksi viina tarjolla vai ei.

        Viinahan se kunnon häiden mitta juuri onkin. Ja siihen sitä rahaa palaakin, etenkin jos itse vieras joutuu juomansa kustantamaan...heheh!

        Ehdottomasti surkeimmat hääjuhlat ovatkin ehdottomasti ne, missä on maksullinen baari ja vieraalla lompakon kantopakko. Itse en kehtaisi moisia edes järjestää!

        Pahimmat häät kävin katsatamassa viime kesänä. Vuokrattu yleinen tila, jonne kirkolta matka kesti ja kesti huonojen opasteiden ja perämetsän sijainnin vuoksi. Muodollista vihkimistilaisuutta seurasi vielä muodollisempi hääjuhla, joka ei ollut edes morsiusparin näköinen. Kaiken jäykkyyden kruunasi se, että jouduit jonottamaan!!!! ja maksamaan!!!! juomasi. Mitkä häät?!!!

        Parhaimmat juhlat taas oli ehdottomasti ne jossa ruokaa, juomaa ja viihdettä oli reilusti. Jokaisen pyötään oli kannettu kannullinen punaviiniä, valkoviiniä ja olutta (sekä tietty miedot maito ja kotikalja) jotka täyttyi sitä mukaa kun juotiin. Ei tarvinnut hilata itseään pitkään jonoon salin laidalle. Mainiot häät, ja lahjoitus sen mukainen!


      • semmoista elämätä
        kysymys sullakin kirjoitti:

        "Toisaalta miksi pitää edes häitä, jos mielessä on aivan nuuka-budjetti."

        Niin, miksipä. Ne komeat juhlathan siinä pääasia on... vai??? :/
        Naurattaa kun näkee tavallisten persaukisten duunareiden upottavan häihinsä tähtitieteellisiä summia, eikä niistä häävieraista kukaan edes parin vuoden päästä muista kuin korkeintaan sen oliko tarpeeksi viina tarjolla vai ei.

        Mitä kukakin arvostaa. Jos vieraalle on tärkeintä hyvä ruoka ja juoma ja hienot puitteet, niin silloin hän tietysti toivoo, että juhliin on upotettu pätäkkää jos vaikka kuinka paljon;D

        Itse en henk. koht. ymmärrä isoja häitä, joihin kutsutaan entiset kaverit ja sellaiset sukulaiset, joiden kanssa ei olla koskaan muulloin tekemisissä kuin häissä ja hautajaisissa. Rahaa palaa valtavasti ja juhlissa nuokkuu ihmisiä, jotka luultavasti olisivat mieluummin jossain ihan muualla. Käytettäisiin enemmin vaikka se sama rahamäärä kaikista rakkaimpien ja läheisempien ihmisten ekstrahemmotteluun...


      • oik.kand.
        verran kirjoitti:

        Maksoihan se jotain.... Juhlatilan vuokra 100 hengen pitopalvelu muistaakseni n. 2500 e. Toisaalta miksi pitää edes häitä, jos mielessä on aivan nuuka-budjetti. Näissä häissä kustannuksia säästettiin sillä, että alkoholi voitiin tuoda omasta takaa.

        Koko paikka oli syrjässä yleisiltä väyliltä ja yksityisen omistuksessa. Aloitteleva mökkikylä-palvelu, mikä saattoi jo pudottaa hintaa. Juhlatilaksi oli vuokrattu läheisen tilan vanha kartanorakennus (mökeille kävelymatka tästä)Toisaalta mielellään ajoi tuonne kauemmaksikin, jotta sai juhlia kunnolla aamun asti kun petikin odotti vieressä.

        Meille mieheni kanssa häät kustansivat n. 800 e. Ja tähän sisältyi työstä poissaolo, vaatteet teeman mukaan kampauksineen ja tietenkin häälahja. Mutta eipä rahan meno harmittanut kun sai sille niinkin mainion vastineen, vaikkakin itse oli tietenkin myös osana tekemässä tätä. Välillä sitä pysähtyykin muistelemaan miten kaikki meni jännityksestä huolimatta kuin omalla painollaan.

        Ja hyvät muistot jää!

        Nyt toi kommenttisi että " tähän sisältyi töistä pois olo" ei mene minulle perille voisitko selventää??? En ymmärrä mitenkä sitä pitäisi johonkin budjettiin laittaa kun se on lakisääteisesti palkallinen vapaapäivä.....oma vihkipäivä on aika sekä myös sisaren äidin isän Nje. :D


      • ja vähän muustakin
        oik.kand. kirjoitti:

        Nyt toi kommenttisi että " tähän sisältyi töistä pois olo" ei mene minulle perille voisitko selventää??? En ymmärrä mitenkä sitä pitäisi johonkin budjettiin laittaa kun se on lakisääteisesti palkallinen vapaapäivä.....oma vihkipäivä on aika sekä myös sisaren äidin isän Nje. :D

        Kyse ei ollut ko. henkilön omasta vihkipäivästä vaan sisaren, ei kai se sentään millään työpaikalla ole vapaapäivä..? Sitä paitsi nuo häät olivat luultavasti viikonloppuna, joten kyse lienee häiden valmistelun tai matkojen takia otetuista ylimääräisistä vapaapäivistä, mitkä eivät ole kennelläkään vapaapäiviä -edes hääparilla.

        Maksoiko pitopalvelu vain 25 €/per hlö? Kuulostaa hirmu pieneltä summalta, jos siinä on kaikki suolaiset ja makeat ruuat kahden päivän ajalta (tai edes aampala jälkimmäisenä päivänä):O

        Hyvän juhlan hinta -se voi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä. Ei raha välttämättä ratkaise näissä asioissa yhtään mitään.


      • aloittaja
        ja vähän muustakin kirjoitti:

        Kyse ei ollut ko. henkilön omasta vihkipäivästä vaan sisaren, ei kai se sentään millään työpaikalla ole vapaapäivä..? Sitä paitsi nuo häät olivat luultavasti viikonloppuna, joten kyse lienee häiden valmistelun tai matkojen takia otetuista ylimääräisistä vapaapäivistä, mitkä eivät ole kennelläkään vapaapäiviä -edes hääparilla.

        Maksoiko pitopalvelu vain 25 €/per hlö? Kuulostaa hirmu pieneltä summalta, jos siinä on kaikki suolaiset ja makeat ruuat kahden päivän ajalta (tai edes aampala jälkimmäisenä päivänä):O

        Hyvän juhlan hinta -se voi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä. Ei raha välttämättä ratkaise näissä asioissa yhtään mitään.

        Sori, muistin väärin. Itse tilan vuokra oli tuo 2500, eikä siihen tietenkään kuulunut pitopalvelu. Pitopalvelu oli maksanut 4500. Brunssitarpeet tuli heiltä, mutta me itse olimme sitä tarjoilemassa. Mikä ei aamukrappiksessa ollut kovin mukavaa puuhaa, mutta kiitosta uhrauksestamme saimme kyllä osaksemme vielä paljon myöhemmin häiden jälkeenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe