Hyvä asuinalue?

aluksi vuokralle

olen LPR yksin töihin tulossa, opinnot jo taakse jättänyt teknisenalan henkilö ja etsin hyvää asuinaluetta. Sorvi on Skinnarilassa, mutta asuntoja siellä ei liene duunareille.
Tiedän, tiedän - asuntoilmoituksia löytyy netistä ja lehdistä, mutta minua kiinnostaakin se tieto asuinalueista, jota ilmoituksista ulkopaikkakuntalainen ei löydä.
Olisi kiva kuulla paikallisten mielipiteitä, minunlaiselle parhaiten sopivasta asuinalueesta.
Kiinnostavalla alueella lisäksi autot ja pyörät säilyvät koskemattomina, siellä voi kävellä maitokauppaan tai lottokioskille, ilman että tarvitsee väistellä skinejä tai nistejä, missä bussi kulkee useimmin kun radion aikamerkki lyö, kevyenliikenteen väylät aurataan päivittäin, moottoritie ja vilkas junaraide eivät ole kivenheitonpäässä, data kulkee ja känny ei pätki.
Jonkun mielestä parhaan asuntoalueen ominaisuuksiin kuuluu paljon muutakin, kuten lasten lyhyet koulumatkat jne. En nyt kuitenkaan kysy mielipidettä kokomaailman parhaasta alueesta vaan tähän tilanteeseen sopivasta alueesta. Kiitokset etukäteen asiallisista vastauksista!

10

2058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wghgjhg

sammonlahti-skinnarila alueelta luulisi kyllä asunto löytyvän.tietty joku paikallinen kirjoittaa kohta,että tämä alue on kamalan rikollista seutua ja täynnä narkkeja/juoppoja.itse olen asunut täällä viisi vuotta eikä ole tarvinnut roistoja pelätä.vuokrahinnat ovat myös täällä kohtuullisia kun keskustan "hyviin alueisiin"vertaa

• asutelija

Pakko kertoa Skinnarilasta pois muuttaneena, että takaisin en menisi, en mistään hinnasta. kuuden vuoden kokemus tuolta alueelta: Epäsiistiä, rumaa seutua, jossa silminnähden tokkuraista porukkaa. Totta alueella paljon ns. sivistynyttäkin porukkaa omakotitaloissaan, mutta kerrostalojen ympäristö ja asukkaat(rankasti yleistäen)jotain aivan muuta...

• kebabsyöjä.-,

""Kiinnostavalla alueella lisäksi autot ja pyörät säilyvät koskemattomina, siellä voi kävellä maitokauppaan tai lottokioskille, ilman että tarvitsee väistellä skinejä tai nistejä, missä bussi kulkee useimmin kun radion aikamerkki lyö""

skinnarilassa ainakin punkkerinkadulla autoja ja autostereoita pöllitään kaksin käsin, mutta muuten skinnarila/sammonlahti on hyvä alue ja vastaa vaatimuksias noitten osalta,ja etenki sen puoleen että busseja kulkee n 15min välein keskustaan ja takas

• 123445

Melkein mikä tahansa asuinalue täyttää noi kriteerit, tosin lienee järkevää asua suhteellisen lähellä työpaikkaa, eli ei ainakaan toisella puolella kaupunkia, jos ei ole mitään erityistä syytä.

Lappeenranta ei ole erityisen rikollinen kaupunki, mutta toki jos huono tuuri käy niin sehän voi sitten käydä missä asuinalueella tahansa. Laitapuolen kulkijoita asunee silti ehkä eniten Skinnarilan/Sammonlahden alueella, mutta kyseisellä alueella asuu monenlaisia ihmisiä ihan laidasta laitaan. Kaupungin vuokra-asuntojen ja opiskelijakämppien vastapainoksi alueelta löytyy esim. hyvätasoisia omakotitaloalueita...

Oletan, että olet menossa töihin koulun lähelle, sillä muualla siellä ei oikein työpaikkoja ole tarjolla. Jos olet aikeissa elää ilman autoa ja liikkua etupäässä kävellen, niin katso kartasta vaikka kierniemenraitti ja etsi asuntoa sen ympäristöstä. Koulun lähellä taitaa olla enempi opiskelijakämppiä ja se ei taida tulla kysymykseen.

Muuten tuntuu, että koko länsi-alue täyttää kriteerisi. Vuokra-asuntoja vain taitaa olla eniten juuri skinnarila-sammonlahti-kourula-huhtiniemi alueella. Omakotialueesta voi todeta, että kannattaa tutustua uus-lavolaan, mutta vuokra kämppää sieltä ei mahda löytyä.

• kaija e.

Ehdottomasti keskusta tai kylpylä.
      Kaupat ja palvelut lähellä.
      Autoa ei tarvitse.
      Skinnarilaan pääsee töihin bussilla vartin välein, ja maksaa 50/kk. Vain tyhmä ajaa omalla autolla.

kaija.

• tyhmähkö

Valitettavasti olen monien muiden kanssa samaa mieltä, että Sammonlahti on syytä unohtaa. Sinuna katsoisin kämppää akselilta keskustasta sammonlahteen helsingintien läheisyydestä, poislukien itse sammonlahti. Helsingintietä kulkee hyvin busseja, tai siis niin hyvin kun lpr:ssa voi kulkea.
      Eli katsele keskusta (mukaanlukien satamat pallot kimpiset yms.), tykki, leiri, kourula, huhtiniemi.

• mmm

Itse asun Leirissä, enkä ihan äkkiä pois muuttaisi. Keskustan vieressä (ydinkeskustaan kävelee reilussa 5 minuutissa) ja Prisma samoin. Kulkuyhteydet hyvät, Helsingintien bussipysäkille lyhyt matka. Ja silti rauhallinen asuinalue. Tervetuloa!

• tietysti

Kivisalmi

• Skinnarilassa

mitään vikaa ole,ihmettelen tuota liioittelua,hitsi siellä varasteta sen enemmän kuin muuallakaan,missä ihmeen piireissä kirjoittajat pyörii kun kaikki ovat tietävinään juopot varkaat ym.voin kertoa että rauhallista on ja ihana asuinseutu ei kannata uskoa jonnin joutavaa kirjoittelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5832
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5338
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      94
      3306
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57