SAS:n Dash-koneita Blue1:lle?

PTMS

9

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blööllä

      Koneet olisi hyvä vahvistus Blue1:lle. Yhtiöllä on tällä hetkellä pulaa ko. kokoluokan kalustosta.

      Dash-8 koneet on todettu täysin turvallisiksi. Viimeinen vaaratilanne, joka johti koko konetyypin hyllyttämiseen pysyvästi SAS:lla, oli täysin eri tyyppiä kuin aiemmat tilanne. Kyseessä oli väärän varaosan asentaminen laskutelineeseen huollossa. Kaikki koneet on nyt tarkastettu ja niden on todettu olevan täysin kunnossa. SAS ei jatka imagosyistä enää itse liikennöintiä ko. konetyypillä. Koneen valmistaja ja muut samaa konetyyppiä käyttävät lentoyhtiöt ovat arvostelleet SAS:n päätöstä.

      • ollut aivan

        mieletön munkki näissä laskuteline hässäköissä. On ollut hiskarvan varassa, ettei vainajia ole syntynyt. Kuvitteleppa kun tollainen kone kääntyy laskussa kyljelleen ja alkaa pyöriä ympäri...en koskaan astu dashiin. Itse lentäjätkin ovat kommentoineet nauhoille "nämähän on näitä koneita..."


    • asiakkaita

      matkustajana ainakin loukkaannun. Turvattomat koneet saadaan turvalliseksi maalaamalla uusi logo peräsimeen. Ja sitten vielä työnnetään koneet balttiaan ja Suomeen. Näin ne ruotsalaiset arvostaa suomalaisia!! Törkeetä, varmasti tulee isot lööpit iltapäilehtiin!! Hyvä SAS!

      • Lööök

        Suurin osa Dasheista menisi lehtitietojen mukaan Norjaan. Eli ei kyse ole mistään koneiden työntämisestä Suomeen ja Baltiaan. Sitä paitsi SAS kiistää kaikki tällaiset kaavailut.

        Kyse ei ole mistään turvattomasta konetyypistä. Muut lentoyhtiöt, esim. Lufthansan tytäryhtiö, lentävät niillä jatkuvasti. Itse ottaisin mielummin silmätikuksi Finnairin Embraerit, joiden kanssa on ollut valtavasti teknisiä ongelmia.


      • Matkasaarnaaja
        Lööök kirjoitti:

        Suurin osa Dasheista menisi lehtitietojen mukaan Norjaan. Eli ei kyse ole mistään koneiden työntämisestä Suomeen ja Baltiaan. Sitä paitsi SAS kiistää kaikki tällaiset kaavailut.

        Kyse ei ole mistään turvattomasta konetyypistä. Muut lentoyhtiöt, esim. Lufthansan tytäryhtiö, lentävät niillä jatkuvasti. Itse ottaisin mielummin silmätikuksi Finnairin Embraerit, joiden kanssa on ollut valtavasti teknisiä ongelmia.

        Nyt puhutaan ihan eri luokan tapahtumista.


      • koneitaan kunnolla
        Lööök kirjoitti:

        Suurin osa Dasheista menisi lehtitietojen mukaan Norjaan. Eli ei kyse ole mistään koneiden työntämisestä Suomeen ja Baltiaan. Sitä paitsi SAS kiistää kaikki tällaiset kaavailut.

        Kyse ei ole mistään turvattomasta konetyypistä. Muut lentoyhtiöt, esim. Lufthansan tytäryhtiö, lentävät niillä jatkuvasti. Itse ottaisin mielummin silmätikuksi Finnairin Embraerit, joiden kanssa on ollut valtavasti teknisiä ongelmia.

        SAS kiistää tietysti kaikki! Ei kai kukaan halua kertoa ettei ole huoltanut koneitaan kunnolla!!!!


    • on.....

      Omien koneiden kanssa laskutelineongelmia ja sitten vielä lisättäisiin siihen päälle träshit.

      Nimim. kaksi x takaisin lähtökentälle laskutelineen varoituksen vuoksi.

      Träsheissähän ei ole laskutelineet ainoo viranomaisia kiinnostava vika.

      • ei huomautettavaa

        Ilmailuviranomaiset ovat todenneet Dash-8 koneet täysin turvallisiksi koneiksi. Tutkinnan ajan ne olivat lentokiellossa EU:n alueella.


      • Dashhh
        ei huomautettavaa kirjoitti:

        Ilmailuviranomaiset ovat todenneet Dash-8 koneet täysin turvallisiksi koneiksi. Tutkinnan ajan ne olivat lentokiellossa EU:n alueella.

        Kokeile, miltä tuntuu olla Dash-pilotti:

        http://www.dr.dk/p3admin/dash/index.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe