Heikius Hus

jhkjhkjlk

Mikös tämä on?
Onko Älvärin kopio?
http://www.heikius.fi

28

11570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfasasf
      • monesti nähty

        Nykyisin käytettävistä huonekorkeuksista yleisin on 2600. Ennen se oli 2500. Jotkut talofirmat käyttävät perinne taloissa 2700 ja Kannustalolla 2800. Toisesa kerroksessa huonekorkeus on yleensä matalempi, 2500 tai 2600. Riippuu tapauksesta. Rinnetaloissa yläkerrassa on korkeammat huoneet. Jos olohuoneen katto on auki yläkertaan on korkeus silloin luonnollisesti korkeampi.


    • But but

      hyvin tehty sisätiloissa ym. ym. yleensä nuo parissa kolmessa osassa toimitettavat talot. Mutta alapohja ei valitettavasti sovellu enää nykyrakentamiseen, se täytyisi olla betoni ja eps tms. eristettynä. Joko tuulettuva tai maavarainen. Puinen rossi vaatisi 1940 luvun rakentamistavan rakenteille niin kestäisi.

      • gfngfhf

        Tarkoitatko, että Heikiushuseihin ei tänäpäivänäkään tehdä kunnon perustuksia?


      • ei tee
        gfngfhf kirjoitti:

        Tarkoitatko, että Heikiushuseihin ei tänäpäivänäkään tehdä kunnon perustuksia?

        perustuksia ollenkaan. Ne jää tilaajalle itselleen "hommattavaksi" muualta. Jokainen tehköön sitten millaiset perustukset haluaa.


    • tämähän näyttää

      Talolta. Ehkä onkin sitä. Eristetyt väliseinät, kunnon ikkunanpielet eikä näkynyt yhtään säästökohdetta "jotka ei kuitenkaan haittaa mitään, ja turha narista kun sokeripussi on pöydällä"
      Onko peräti ulkoverhouksen tuuletusväli ristiinkoolattu, näyttäisi siltä.

      • Alunperinhän se oli

        "valitetaan kun ei keitossa ole suolaa, no siinä se suolapurkki on pöydällä". Eli tarkoitin jos kerran hirveä hinku on saada esim. ne k-raudan myymät palikat katon läpvienteihin niin miksipä ei niitä sitten hakisi. Tai jaksetaan valittaa vakiona toimitettavasta muovimatosta, rahalla kun saa just sitä lattialle mitä haluaa.

        Ja nyt sitten seuraavaksi tarvitaan linkki espoolaiseen älväriin jossa hintapyynti on yli 300 Keuroa niin saadaan tähänkin keskusteluun oikeaa kontrastia :) Näyttää siltä että tuonne syrjäkylälle kun rakentaa esim. normipaketin niin arvo laskee reilusti alle omakustannushinnan.


    • naapurissa

      sekä Heikius Hus -talo että Älväri. Ei voi samana päivänä edes puhua noista kahdesta. Pitää muistaa, että rahalla saa, ja sitähän nuo Heikius Hus talot, maksavatkin rutkasti. Ja Älvsby on juuri hintansa arvoinen. Suosittelen tutustumista ko. taloissa, niin ei tarvitse täällä pähkäillä näkemättä livenä.

      • Kirkkonummelta asuka

        Heikius Hus -talot missä olen käynyt kun on ollut talo esittelyssä on kyllä rakennuksen laadussa rutkasti parantamisen varaa. Listat "virnistää" laatoitukset on vinossa tai jotenkin vaan "sutastu" paikoilleen. Todella paljon näkee että tehdään nyt jotain ja äkkiä että voidaan laskuttaa.

        Älvsby talot on kyllä melkoisesti parempi vaihtoehto vaikka en ole siihenkään vielä sijoitustani pistänyt, mutta noissa kahdessa on kyllä ero kuin yö ja päivä. Kannattaa niissä taloesittelyissä käydä ja katella. Niin kuin eräs Heikius Hus -edustaja Siuntiosta sano että talo paketeissi kannattaa sijoittaa kerralla oikein ja siinä olen kyllä samaa mieltä. Talopaketin valinassa olen kyllä täysin erimieltä.

        Kannaatta miettiä tarkkaan mihin rahat laittaa.


      • Pettynytheikius
        Kirkkonummelta asuka kirjoitti:

        Heikius Hus -talot missä olen käynyt kun on ollut talo esittelyssä on kyllä rakennuksen laadussa rutkasti parantamisen varaa. Listat "virnistää" laatoitukset on vinossa tai jotenkin vaan "sutastu" paikoilleen. Todella paljon näkee että tehdään nyt jotain ja äkkiä että voidaan laskuttaa.

        Älvsby talot on kyllä melkoisesti parempi vaihtoehto vaikka en ole siihenkään vielä sijoitustani pistänyt, mutta noissa kahdessa on kyllä ero kuin yö ja päivä. Kannattaa niissä taloesittelyissä käydä ja katella. Niin kuin eräs Heikius Hus -edustaja Siuntiosta sano että talo paketeissi kannattaa sijoittaa kerralla oikein ja siinä olen kyllä samaa mieltä. Talopaketin valinassa olen kyllä täysin erimieltä.

        Kannaatta miettiä tarkkaan mihin rahat laittaa.

        Kyllä meillä on ainakin niin päin persettä tehty. Seinät on vahvistamatta ja saumat pamahtelee auki. Paskaa laatua. Vuoden jälkeen saa ottaa maalarin tekemään uudelleen


    • Heikius hus

      Rahat menee hukkaan, jos Heikius-huussin ostaa.

      • hienoja taloja

        Heikius Talot valmistetaan kuivissa sisätiloissa uudessa talotehtaassa.
        ammattitaidolla ja laadulla.
        Laadukkaat materiaalit ja itse saa vaikuttaa pohjaratkaisuihin ja materiaalien valintaan.


      • Anonyymi
        hienoja taloja kirjoitti:

        Heikius Talot valmistetaan kuivissa sisätiloissa uudessa talotehtaassa.
        ammattitaidolla ja laadulla.
        Laadukkaat materiaalit ja itse saa vaikuttaa pohjaratkaisuihin ja materiaalien valintaan.

        ei meidän ostamassa talossa ollut mitään ongelmia ja asuttu jo 3 vuotta.


    • Heiikiki

      Hyvä talo

      • totuus

        Taidat olla huussin henkilökuntaa.Tj opettanut sanomaan hoono soomi hyvä talo hyvä talo. Kumma vain, että tavarantarkastaja ja muut asiantuntijat ovat erimieltä. Suomeksi = paska talo


      • Anonyymi
        totuus kirjoitti:

        Taidat olla huussin henkilökuntaa.Tj opettanut sanomaan hoono soomi hyvä talo hyvä talo. Kumma vain, että tavarantarkastaja ja muut asiantuntijat ovat erimieltä. Suomeksi = paska talo

        mikähän sunki perseeseen on pistäny, taidat olla kilpailijan yrityksestä katkeraa henkilökuntaa, kun Heikkius hus menestyi teitä paremmin. Olen itse oman talopaketin hankkinut heikius husiltä, eikä mitään ongelmia ollut. Hanki sinä elämä ja aikuistu


    • Påsvenska

      Hyvä talo saa myös ulkomaaille

      • Hyvä se on

        Perheen kanssa asunut Heikius talossa 6 vuotta ja eikä ole mitään moittimista talossa.200m2 ja 4 henk perhe ja sähkönkulutus ollut noin 11000kwh/vuosi.sähkölämmitys takka missä poltetaan suht paljon.todella ystävällisiä ja avuliaita olivat kun tilattiin ja myös rakennusvaiheessa.itse olen rakennus alalla ollut, joten löytyy jotain tietoa näistä hommista.Yläkerran rakensin itse mutta muuten talo tuli muuttovalmiina meille.Ei ole kyllä pahaa sanaa sanottava kyseisestä talosta tai firmasta,ja joo ne ovat ruotsinkielisiä joten joku täys persu ei tarvi alkaa hehkutta maasta taivaasen omaa pientä risumajaa mikä rakennettiin talkoovoimin sodan jälkeen ;) Kaverit ovat myös rakentaneet samoihin aikoihin ja ne ovat Simons,Plania,Jukka,3xHeikius,Oravais.Kaikki ovat terveitä ja vettä ei ole tullut kenelle niskaan.Yhdessä talossa rak.vaiheessa niin tarvittiin 4 eri rak.ryhmää saada se jotenkin pystyyn ja ne oli kaikki Eestin poikia.Eiköhän kaikki nämä kotimaiset talot ole ihan ok,koska suurin ero on kuka niitä pystyttää ja miten ammattitaitoista porukkaa.


      • kylänäino
        Hyvä se on kirjoitti:

        Perheen kanssa asunut Heikius talossa 6 vuotta ja eikä ole mitään moittimista talossa.200m2 ja 4 henk perhe ja sähkönkulutus ollut noin 11000kwh/vuosi.sähkölämmitys takka missä poltetaan suht paljon.todella ystävällisiä ja avuliaita olivat kun tilattiin ja myös rakennusvaiheessa.itse olen rakennus alalla ollut, joten löytyy jotain tietoa näistä hommista.Yläkerran rakensin itse mutta muuten talo tuli muuttovalmiina meille.Ei ole kyllä pahaa sanaa sanottava kyseisestä talosta tai firmasta,ja joo ne ovat ruotsinkielisiä joten joku täys persu ei tarvi alkaa hehkutta maasta taivaasen omaa pientä risumajaa mikä rakennettiin talkoovoimin sodan jälkeen ;) Kaverit ovat myös rakentaneet samoihin aikoihin ja ne ovat Simons,Plania,Jukka,3xHeikius,Oravais.Kaikki ovat terveitä ja vettä ei ole tullut kenelle niskaan.Yhdessä talossa rak.vaiheessa niin tarvittiin 4 eri rak.ryhmää saada se jotenkin pystyyn ja ne oli kaikki Eestin poikia.Eiköhän kaikki nämä kotimaiset talot ole ihan ok,koska suurin ero on kuka niitä pystyttää ja miten ammattitaitoista porukkaa.

        Voihan olla, että 6 vuotta sitten asiat oli näin onnellisesti, mutta eipä ole enää.


    • Omaan kotiin 2015

      Maamme ominta rakennustyyliä ja
      Olen ihallut Heikiuksen talomalleja joita löytyy jokaisen makuun.
      Minulle joka haluan tehdä jotain itsellekin jää kyllä sopiva omatyöosuus.
      Perustukset ja toisen kerroksen sisätyöt ja siten hintakin jää kohtuulliseksi. Arvioin että kun teen myös II-kerroksen työt laadukkaasti niin arvokin säilyy ja
      Saamani tontti edellyttää 1½ -2 kerroksen rakentamisvelvoitetta ja se on haastavaa ja olen kuullut että tehtaa talosuunnittelu kuulee tilaajia pienimmäkin kohdin ja siten uskon saavani itselleni laadukkaan unelmieni talon, jonka arvo säilyy.
      Ns tuulettuva alapohja on rakentamista nopeuttava, ja hartiapankkitilaajana minun suosikki. Takaa helposti sisäilman puhtauden.

    • itse nähnyt

      Kyllä on rakentajalle turvallista ja kokonaistaloudellista rakentamistapaa Heikius Hus formaatti.
      Alapohjaratkaisu luja ja takaa puhtaamman sisäilman.
      Puolitoistakerroksisen taloni saan yksilöllisesti suunnitellun ja
      jää minullekin jotain omaa panosta ja sillä hintakin on kohtuullinen.enmoista

      Noita palikkataloja kasailee nyt rakentamassa monenmoista porukkaa ja en uskaltanut heidän tarjouksia otta vakavasti.
      Olen saanut ymmärtää että riskit saada talo sovitulla hinnalla ja ajassa on mahdoton. (sää ja monet urakoitsijat). Loppuhinta useasti kipuaa 10-15 % ja saa myös itse kustannuksellaan korjailla työn jälkeä.

    • Kivimiehen sana

      Parakkeja ovat rakenteeltaan, kunnon talot tehdään kivestä ja betonista, eikä maksa yhtään enempää.
      Narisevat lattiat ja notkuvat seinät vakiona. Perustuksissa paljon ongelmia kosteuden kanssa tunnetusti.

      • Jouni jänkhältä

        Paffitaloja Ruotsista, Suomesta saat parempia samaan hintaan.
        Puutalot Suomesta Lestadiolais seurakuntien vahvistamiseen, ei homot juhli.


    • talontekijät

      Pitäisikö Tilaelementtejen olla rutkasti halvempia??

      Muodollisestihan tilaelementtiin ei saa kaarevuuksia yms... Ja perusta pitää olla just oikein hyvä

    • Rakentumies

      Tarjousta eivät ainakaan saaneet aikaiseksi useista lupailuista huolimatta.

      • Vatupassipasi

        Sama juttu, tarjousta ei saatu useista lupauksista huolimatta. Ei haitannut lopuksi ollenkaan, taisimme olla onnekkaita ja ostimme talon Kannuksesta.


    • HeikiusHusEiKiitos

      Ihan ok:n näköinen tönö, mutta jos haluaa laadukasta jälkeä- en suosittele... Myöskin reklamaatioprosessi on erittäin vaikea heidän kanssaan, ja puuttuva suomenkielen tieto hidastaa ja vaikeuttaa asioita. Eivät ota vastuuta huonosta jäljestä, vaan sysäävät vastuuneteenpäin- ei kiinnosta tyytyväinen asiakas, kun rahat on jo saatu. Ei jatkoon.

    • Jes

      Hei
      Asuntomessupalkintojen voittaja Heikius Hus -Talo ,
      50 vuotta alan asiantuntija.

      Kokkola,Seinäjoki .Kalajoki asuntomessuilla.
      Laadukkaita taloja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe