Meillä eilen sitten iski lapsella flunssa, yö meni valvoessa suurimmaksi osaksi (muutoin nukkuu koko yön) ja päivä on mennyt valvoessa 3x15min tirsojen voimin.. Nyt on vauva väsynyt, nuhainen ja yskivä eikä saa nukuttua! Suolaliuosta on nessuun laitettu ja panadolia annoin varalta ennen iltavelliä, mikä neuvoksi??
4kk flunssa
5
1824
Vastaukset
- ...
muu auta kuin tuo mainitsemasi liuos ja ehkä höyryhengitys (esim. lämmin suihku). Minulle lääkäri sanoi että panadolia vasta sitten jos on 39 astetta kuumetta tai jos haroo korviaan siihen malliin että on korvakipuja. Kyllä se siitä, viimeistään parissa viikossa...:(
- voit
käydä ostamassa nasolin nenätippoja.niitä saa käyttää 3kk iästä alkaen. meillä ne auttoi tukkoisuuteen todella hyvin.
- on hyvä
kiehauta vettä kattilassa mene vauvan kanssa pyyhkeen alle sitä hengittelemään, mutta älä sulje ilma-aukkojanne kokonaan ja olkaa aika ylhäällä ettei ole liian tukalaa, huomaat kyllä itse milloin se on liian tukalaa kun hengitätte sitä yhdessä, se saa liman liikkeelle, toista se 3 kertaa päivässä ja mä laitoin vickiä paperin väliin ja se vaatteiden väliin vielä rinnan kohdalle, auttaa yskään, vaikkakin siinä lukee ettei saa käyttää alle 2-vuotiaalle, mutta jos ihokontaktia välttää niin ei kait siitä haittaa ole.
- Risessan äiti
Meidän tytöllä on myös parhaillaan flunssa. Noihin levottomiin öihin kannattaa kokeilla huoneilman kostuttamista. Jos ei omista ilmankostutinta, voi esim. makuuhuoneessa kuivata pyykkejä tai sitten ripustella kosteita pyyhkeitä tms. vaikkapa vauvan pinnasängyn laidalle. Lisäksi olen kiehauttanut vettä ja laittanut kuuman vesiastian hetkeksi lähelle vauvan sänkyä (ei kuitenkaan siten, että kuuma höyry polttaa vauvaa). Tämä on auttanut yskimiseen.
- edellinen
Ja mitä noihin päiväuniin tulee, meidän tyttö nukkuu flunssasta huolimatta todella hyvin ulkona. Ulkoilmassa vauvan henki kulkee helpommin. Tosin ulkona nukuttaminen ei tule kysymykseen, jos vauva on kuumeinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969