Aikuislukio

Nimetön

Elikkä suoritan tällä hetkellä lukion toista vuotta tavallisessa lukiossa. Motivaatio kuitenkin on loppumassa ja tän vuoden jälkeen ois aivan pakko päästä tekemään jotain muuta vähäks aikaa.

Kysymys onkin siis että jos lopetan 2 vuoden jälkeen niin voinko jatkaa esim Eiralla siitä mihin jäi (siten että suoritetut kurssit jää talteen), ja jos voi niin kuinka kauan ne suoritetut kurssit pysyy siellä?

4

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • billiee

kaveri teki niin että vaihtoi ekan vuoden jälkeen eiraan ja siellä se sai osan jo käydyistä kursseista hyväksluetuiksi. Muutamaan kurssiin (missä numerot oli alle 7) eiran opo sanoi että kannattaa käydä nää uudestaan, se on omaks parhaaks.
      Luulis nyt että jos ne hyväkslukee ne käydyt kurssit ni ne pysyy siellä kunnes kirjotat.

• Tuulian-

Kun vaihdat päivälukiosta aikuislukioon, esim Helsingissä Eiraan, sinulle luetaan hyväksi edellisestä lukiostasi pääsääntöisesti valtakunnalliset pakolliset ja syventävät kurssit, koska ne ovat nuorten ja aikuisten opetussuunnitelmassa samoja. Jos olet suorittanut joitain sellaisia koulukohtaisia kursseja, joita ei ole aikuislukion opetussuunnitelmassa, niitä harvoin luetaan hyväksi. Voidaan kyllä siirtää rekisteriin jolloin ne tulevat näkyviin päättötodistuksen kurssimäärässä, mutta niitä ei lueta aikuislukion pakollisiin 44 kurssiin.

Periaatteessa kurssit säilyvät koulun rekisterissä lähes määrättömästi. Niitä ei tarvitse uusia niin kauan kuin ne vastaavat voimassa olevaa opetussuunnitelmaa. Jos opetussuunnitelma muuttuu, ainakin yo-kirjoitusaineissa kannattaa rauhassa katsoa, pitäisikö joitain kursseja uusia. Eli käytännössä jos ei pidä monen vuoden taukoa opiskeluissaan, voi jatkaa suunnilleen siitä, mihin jäi.

Eiran opo oli aivan oikeassa. Huonosti mennyt kurssi kannattaa uusia, jos siihen on mahdollisuus, ihan oman edun vuoksi. Kilpailu opiskelupaikoista ja pisteistä on kova, eikä huonoilla papereilla tahdo pärjätä. Toisaalta, jos jonkin aineen ensimmäiset kurssit menevät huonosti, viimeisistä tai varsinkaan kirjoituksista ei tahdo kunnialla selvitä ollenkaan, jos ei pohjaa paranna.

• Helekutti

Kaikki suoritukset vanhenevat 4:ssä vuodessa.

• Tuulian-
        Helekutti kirjoitti:

Kaikki suoritukset vanhenevat 4:ssä vuodessa.

Täsmennän edellistä vastaustani, ettei tule väärinkäsityksiä. Koulun rekisterissä suoritukset säilyvät kyllä (lähes) määrättömästi, ei niitä mihinkään automaattisesti poisteta. Olen itse juuri katsellut oman kouluni rekisterin yli 10 vuotta vanhoja suorituksia, eli kaikkea siitä lähtien, kun hallinto-ohjelma otettiin käyttöön.

Suoritusten vanheneminen taas riippuu opetussuunnitelmasta. Kun opetussuunnitelma vaihtuu, vanhan mukaan voi suorittaa lukion normiajassa (neljä vuotta), mutta jos opetussuunnitelma ei vaihdu, mikään ei automaattisesti neljässä vuodessa vanhene.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe