Pitääkö myydessä kertoa kinkkisestä taloyhtiön osakkaasta?

en tiedä mitä tekisin

Kerronko ostajalle tosi ilkeästä taloyhtiön osakkaasta, kun myyn osakettani? Osakas on kaikesta tähän mennessä taloyhtiössä tehdyistä päätöksistä tehnyt jonkinasteisen valituksen. Välillä kirjelmöinnit tulee joltakin lakitoimistolta. Isännöitsijä joutuu koville, kun selittelee niihin vastauksia.

Mitä jos jätän ostajalle kertomatta moisesta? Voinko joutua itse jotenkin kauppojen jälkeen hyvittelemään asiaa?

6

2654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ecomies

      Tuskinpa tuollaisesta hankalasta naapurista mitään korvauksia jälkikäteen joutuu maksamaan. On enemmän omantunnon kysymys kerrotko.

      Oman asuntoni kohdalla vastapäätä juoppojen "kesäleiri", jossa kielenkäyttö ja volyymi ylittää kaikki raja-arvot. Ostotilanteessa jopa kysyin naapurista ja ympäristöstä myyjiltä - "rauhallista on" oli vastaus. Olisiko jäänyt ostamatta, jos olisin tiennyt? Tuskin. Onko haitan aiheuttama vahinko vähäistä suurempi? Paha sanoa.

      Yksi ilkeä naapuri mahtuu sitä paitsi jokaiseen naapurustoon ja niitä naapureita kun ei oikein voi valita. Minkäs teet.

      Itse kertoisin tällaisesta hankalasta asukista jo ihan omantunnon takia. Ainakaan valehtelemaan en rupeaisi, jos naapureista tulee puhe.

      • 50-80 prosenttia

        Eri lähteiden mukaan 50%-80% suomalaisista haluaisi asua omakotitalossa.

        Itse ihmettelen miksi kerrostaloja on edes olemassa!!

        Ja jos naapurit harmittaa, kannattaa ostaa omakotitalo haja-asutusalueelta, sitten ei ole naapureita.

        Itsellä lähin "naapuri" ei edes näy, ja se on hienoa!!


    • allu

      jos haluat saada kaupaksi asuntosi, niin et kerro asiasta. valehdella ei toki saa, mutta voithan kysyttäessä kertoa, että on yksi vähän hankala osakas jne...

      ei liity sinun asuntokauppohin tuo hankala osakas -ongelma, et voi joutua toisen osakkaan tekemisistä vastuuseen.

      • J.a.a.n.a.

        Mulla peruuntui naapurin käytöksen takia asuntokaupat.Naapuri näytti "hyvän" puolen itsestään. Yhä edelleen on asunto myymättä, vuosi myyty.Monen eri välittäjän mielestä asunto on hyväkuntoinen,loistopaikalla ja hinta kohdallaan. Minkähänlainen stailaus auttaisi?


      • naapurin kaa.
        J.a.a.n.a. kirjoitti:

        Mulla peruuntui naapurin käytöksen takia asuntokaupat.Naapuri näytti "hyvän" puolen itsestään. Yhä edelleen on asunto myymättä, vuosi myyty.Monen eri välittäjän mielestä asunto on hyväkuntoinen,loistopaikalla ja hinta kohdallaan. Minkähänlainen stailaus auttaisi?

        Tällaisilla hankalilla naapureilla on usein ongelmia itsensä kanssa, mihin on vaikea vaikuttaa.
        Jospa kävisit "hyvässä hengessä" keskustelemassa naapurisi kanssa ja vetoaisit hänen tunteisiinsa, miltä hänestä itsestään tuntuisi vastaavassa tilanteessa, olisit empaattinen ja kysyisit häneltä neuvoa miten voitaisiin hankala myyntitilanne ohittaa siten ettei naapuri häiritsisi tilannetta jne. olet ymmärtäväinen hänen suhteensä ja pahoittelet aiheuttamaasi häiriötä hänen elämäänsä (koeta olla olematta sarkastinen). Kuulostaa naivilta, mutta kannattaa hieman näyttelijän taitoja tässä tilanteessa käyttää.
        Itselläni oli sijoitusasunnossa hankala naapuri. Hän kävi puimassa minulle nyrkkiä kun teetin (vesivahingon aiheuttamaa) remonttia asunnossa ja sätti porvariksi ja uhkasi ties jos millä. Vuokralaisen muutettua asuntoon, hän kävi yhtenään valittamassa jos vaikka mistä hänelle, ehkä aiheetta tai aiheesta, mutta pelkäsin hyvän vuokralaisen lähtevän pois moisen naapurin takia.Asiaan oli siis puututtava välittömästi. Käytin siis viehätysvoimaani ja empaattisuuttani soitettuani tämän hankalan naapurin ovikelloa.
        Sai hänet tuntemaan itsensä noloksi ja kiusanteko vuokralaistani kohtaan loppui.
        Oikeasti teki mieleni sanoa ukolle suorat sanat ja käskeä vähentämään alkon käyttöä myös hänen sairaan vaimonsa vuoksi, sekä ottamaan säännöllisesti mielialalääkkeensä ym, mutta sehän olis vain pahentanut asiaa.
        Malttia ystäväiseni, niinkuin kaikessa kanssakäymisessä, hyvä siitä tulee.


      • nyt olis hyvät
        naapurin kaa. kirjoitti:

        Tällaisilla hankalilla naapureilla on usein ongelmia itsensä kanssa, mihin on vaikea vaikuttaa.
        Jospa kävisit "hyvässä hengessä" keskustelemassa naapurisi kanssa ja vetoaisit hänen tunteisiinsa, miltä hänestä itsestään tuntuisi vastaavassa tilanteessa, olisit empaattinen ja kysyisit häneltä neuvoa miten voitaisiin hankala myyntitilanne ohittaa siten ettei naapuri häiritsisi tilannetta jne. olet ymmärtäväinen hänen suhteensä ja pahoittelet aiheuttamaasi häiriötä hänen elämäänsä (koeta olla olematta sarkastinen). Kuulostaa naivilta, mutta kannattaa hieman näyttelijän taitoja tässä tilanteessa käyttää.
        Itselläni oli sijoitusasunnossa hankala naapuri. Hän kävi puimassa minulle nyrkkiä kun teetin (vesivahingon aiheuttamaa) remonttia asunnossa ja sätti porvariksi ja uhkasi ties jos millä. Vuokralaisen muutettua asuntoon, hän kävi yhtenään valittamassa jos vaikka mistä hänelle, ehkä aiheetta tai aiheesta, mutta pelkäsin hyvän vuokralaisen lähtevän pois moisen naapurin takia.Asiaan oli siis puututtava välittömästi. Käytin siis viehätysvoimaani ja empaattisuuttani soitettuani tämän hankalan naapurin ovikelloa.
        Sai hänet tuntemaan itsensä noloksi ja kiusanteko vuokralaistani kohtaan loppui.
        Oikeasti teki mieleni sanoa ukolle suorat sanat ja käskeä vähentämään alkon käyttöä myös hänen sairaan vaimonsa vuoksi, sekä ottamaan säännöllisesti mielialalääkkeensä ym, mutta sehän olis vain pahentanut asiaa.
        Malttia ystäväiseni, niinkuin kaikessa kanssakäymisessä, hyvä siitä tulee.

        Niin, vaikka nyt olis hyvät naapurit, niin kk:n päästä voi joku muuttaa ja asia kääntyy ihan päinvastoin!

        Eli myös hankala naapuri voi poistua. Ei mun mielestä myyjä voi kantaa vastuuta siitä, ketä taloon muuttaa ja ketä ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe