Sellasta vain mietin, että minkä tasoista porukkaa ensinnäkin näihin osallistuu. Lähinnä pdemmälle kurssille? Eli näkeekö siellä vain selvästi keskitasoa parempia osaajia näissä vaadituissa aineissa? Itse en koe kuuluvani kyseiseen ryhmään (vielä) ja huolestuttaa vähän että tulenko selviämään tulevasta kurssista henkisesti ehjänä.
Sitten toinen asia minkä haluaisin etukäteen tietää on, että miten se opiskelu käytännössä tapahtuu. Pelkkää laskemista? Onko mitään ryhmä- tai paritöitä? Onko kurssilaiset paljon äänessä vai onko se sellasta henkilökohtaista opetusta ja itsenäistä opiskelua?
En tietenkään odota täsmällisiä vastauksia, jotain sinne suuntaan vain. Ei kai se touhu paljon poikkea eri järjestäjillä kuitenkaan...?
Lääkiksen valmennuskursseista
4
1160
Vastaukset
- - yaade
lääkiksen valmennuskursseilla on kolmenlaisia ihmisiä.
1. niitä, joiden vanhemmat väkipakolla haluavat lapsistansa lääkäriä, mutta lapsia ei kiinnosta yhtään. tulevat aina myöhässä, lähtevät ajoissa, istuvat takarivissä, näyttävät tylsistyneiltä. yrittävät hyvin vähän tehdä mitään, vaikka saattavat olla todella älykkäitä.
2. niitä, jotka tulevat kurssille sen takia etteivät tajua mistään mitään. osassa potentiaalia, osassa ei. eivät kehtaa usein kysyä kuitenkaan mitään, paitsi ehkä hiljaa kuiskaamalla henkilökohtaisesti opettajilta, koska pelkäävät vaikuttavansa tyhmiltä.
- en tarkoita että nämä ihmiset olisivat väärässä paikassa, päinvastoin! jos tekee parhaansa ja yrittää kaikkensa on superhyvät mahdollisuudet päästä lääkikseen. siksi valmennuskurssilla on opettajia, että he osaisivat arvioida oppilaiden tarpeen opetukselle. tärkeää on USKALTAA KYSYÄ AINA JOS EI YMMÄRRÄ.
3. niitä, jotka tulevat kurssille hakemaan lisätietoa, vaikka galenos (sekä fysiikka, kemia ja biologiakin) on suht hyvin hallussa. nämä ovat niitä jotka useimmiten pääsevät lääkikseen. kyselevät paljon, saattavat vaikuttaa joskus näsäviisailtakin, mutta... kysyvä ei tieltä eksy. :) lukevat aina etukäteen käsiteltävät kappaleet, tekevät läksyt huolellisesti, hakevat joskus liikaakin ylimääräistä tietoa.
Ei siis huolta. Valmennuskursseilta löytyy ihan kaikenlaisia ihmisiä. - alhaisempi pitkillä kursseilla
Pitkiä kursseja mainostetaankin sillä, että on aikaa enemmän keskittyä perusasioihin. Usein pitkillä kurssilla paljon porukkaa joilla surkea kemian ja fysiikan pohja. Siispä vähemmän pitkiltä kursseilta ponnistetaan sisään.
Syitä varmasti monia, mutta kaupallisen kurssin taso tahtoo asettua osallistujien mukaan, joten jos halaut tasoa, niin mene intensiivisemmälle kurssille, missä osallistujat omaavat jo kohtuulliset pohjan.
Pitkä kurssi on ehkä enemmän lääkiksestä uneksiville - voi toki toimia jonakin apuna, mutta silti sisäänpäsy vaatii rautaisen kemian ja fysiikan pohjan.- critics
no ei voi sanoa että kirjoittajalla olisi itseluottamuksesta puutetta. hohhoijaa, eiköhän kuule lääkikseen niiltä pitkiltä kursseilta mennä ihan sillä samalla tavalla kun lyhyiltä. voi apua, mistä teitä suuriegoisia oikein tälle kasvaa...
- med
Suosittelen osallistumista valmennuskurssille, jos se vaan on taloudellisesti mahdollista. Siellä tajuaa sen kuinka paljon on tehtävä työtä sisäänpääsemiseksi. Kun näkee muidenkin kurssilaisten tekevän kovasti töitä niiden asioiden oppimiseen, niin itsellekkin tulee fiilis, että on pakko tsempata. Ja onpahan sitten paikka, jossa voi kysellä kaikista epäselvistä asioista. Kurssit eroaa huomattavasti toisistaan, jotenka kannattaa tehdä kunnon pohjatyö, ennenkuin päätät mihin kurssille osallistut. Soita eri järjestäjille ja kysele mikä kurssi vastaisi sinun tarpeitasi. Jotkin kurssit painottavat enemmän esim. fysiikkaa ja kemiaa. Ja sitten viimemetreillä siellä toukokuussa kun luottamus itseensä alkaa horjua, niin valmennuskurssilta voi saada hyviä kannustavia ohjeita, joiden avulla jaksaa kokeisiin asti.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391