extremiä mopolla

X-race

Oikein hyvä seikkailumatkan saa aikaiseksi kun ostaa mopon ja lähtee täältä etelästä käymään sillä skibotnissa. Tuli meinaan kesällä tehtyä viikon reissu mopolla Norjaan ja matkaa kerty 2450 km. Näki maisemaa vähän paremmin kun ajeli 45km/h. Edullista ja hauskaa,mitä nyt vähän vaatii luonnetta!

7

2143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

      olen suunnitellut Mitä pitäisi huomioda kun lähtee. Riittääkö esim bensa vai pitääkö olla varakanisteri

      • X-race

        ei tarvi ottaa kanisteris mukaan,asemia kyllä löytyy matkan varrelta vaikka kuinka paljon. Tietysti järki päässä kannattaa olla eli ite tankkailin 150 km välein vaik yli 200 km tankillisella olis päässy,Kaaresuvanto - Kilpisjärvi on pisin väli missä ei asemaa mutta mennessä kun Kaaresuvannossa tankkaa niin hyvin pääsee perille. Navigaattori oli oiva apulainen matkan teossa,Jyväskyläsä ja Oulussa ainakin siitä oli suuri apu,moottoritiellä kun ei mopolla saa ajella ni navigaattoriin ku laittaa asetukseks ettei moottoriteitä niin jo vain pikkuteille opastaa.


      • ------
        X-race kirjoitti:

        ei tarvi ottaa kanisteris mukaan,asemia kyllä löytyy matkan varrelta vaikka kuinka paljon. Tietysti järki päässä kannattaa olla eli ite tankkailin 150 km välein vaik yli 200 km tankillisella olis päässy,Kaaresuvanto - Kilpisjärvi on pisin väli missä ei asemaa mutta mennessä kun Kaaresuvannossa tankkaa niin hyvin pääsee perille. Navigaattori oli oiva apulainen matkan teossa,Jyväskyläsä ja Oulussa ainakin siitä oli suuri apu,moottoritiellä kun ei mopolla saa ajella ni navigaattoriin ku laittaa asetukseks ettei moottoriteitä niin jo vain pikkuteille opastaa.

        Miten mahtaa olla,saako Norjan tunneleissa ajaa mopolla Siellä voisi ehkä ajaa vanhoja vuoristoteitä mihin ei autolla pääse Saa nähdä tuleeko lähdettyä sillä onhan se "kreisiä"


      • X-race
        ------ kirjoitti:

        Miten mahtaa olla,saako Norjan tunneleissa ajaa mopolla Siellä voisi ehkä ajaa vanhoja vuoristoteitä mihin ei autolla pääse Saa nähdä tuleeko lähdettyä sillä onhan se "kreisiä"

        Kyllä uskoisin että saa ajaa,milläs siel muuten eteenpäin pääsee!? :) Ite kun kävin Skibotnis niin ei viel tunneleita ollu ja ymmärtäny niin et ei ole koko matkalla jos ajaa vaik siit Altaan - Lakselviin ja sielt Tanan kautta päälaelle Nuorgamiin. Mistäs ajattelit reissuun lähtee ja minkäs ikäinen olet? Reissu kyl varmaan aika paljon kivempi jos saat kaverin houkuteltua mukaan,ite yritin saada parii omaa kaveria reissuun mukaan ja yks innostukin mut sillä kaatui reissu rahaongelmiin ja muut kaverit piti vissiin mua hulluna? Mut pääasia et itellä oli kivaa ja on mitä muistella!


      • ------
        X-race kirjoitti:

        Kyllä uskoisin että saa ajaa,milläs siel muuten eteenpäin pääsee!? :) Ite kun kävin Skibotnis niin ei viel tunneleita ollu ja ymmärtäny niin et ei ole koko matkalla jos ajaa vaik siit Altaan - Lakselviin ja sielt Tanan kautta päälaelle Nuorgamiin. Mistäs ajattelit reissuun lähtee ja minkäs ikäinen olet? Reissu kyl varmaan aika paljon kivempi jos saat kaverin houkuteltua mukaan,ite yritin saada parii omaa kaveria reissuun mukaan ja yks innostukin mut sillä kaatui reissu rahaongelmiin ja muut kaverit piti vissiin mua hulluna? Mut pääasia et itellä oli kivaa ja on mitä muistella!

        ei saa ajaa tunnelissa Tietääkö joku miten tunneliosuus hoituu?


      • ------ kirjoitti:

        ei saa ajaa tunnelissa Tietääkö joku miten tunneliosuus hoituu?

        niitä tunneleita yleensä, mitä nyt Nordkappiin 7km, jonne en kyllä fillarilla edes yrittäisi ajamalla koska yli 200 metriä syvällä merenpinnan alla kävästään, niin loppuu pian happi ylösnousussa, kaippa niihin tunneleihin olis jonkun auton kyytiin fillari saatava, jos ei kiertotietäkään ole.


    • Anonyymi00006

      kivahan mopolla on käydä nordkapissa maisemat ovat upeita ja mopolla ajellessa ehtii katsella. yksi ajoista on you tubessa retki jäämerelle lassi lohi.3kertaa on tullut käytyä lassin kanssa jäämerellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe