Olen kuljetusliikeesä töissä ilman työsopimusta, enkä saa palkkaa mikäli ajoja ei ole. Voinko käydä töissä toisessa virmassa tuona aikana.
Entäpä pekkaspäivät, voinko käydä silloin muualla töissä mikäli olen osaaikaiselta pekkasilla.
Onko kysymys aina osaikaisesta työstä silloin kun työnantaja ei maksa palkkaa muuta kuin tehdyistä tunneista ja tuntimäärä jää alle normin.
Lisä työt
3
793
Vastaukset
- rekkapekka84
Jos sulla ei oo sopimusta, voit käydä ihan missä lystäät. Tosin jos otat toisen homman vastaan, et varmaan aina pysty nykystä hommaas tekemään? Jos kuitenkin osa-aikasta satunnaista hommaa teet, niin suosittelen juttelemaan pomon kanssa asiasta, ei pitäisi juttelusta suuttua. Itse olen ollut samankaltaisessa tilanteessa ja muut työt sai unohtaa työn satunnaisuuden takia. Mutta kun muita pysyviä paikkoja ei ollut tiedossa, niin pystyi satunnaiskuskaustakin tekemään.
Yleensä muuten jos on sopimus, niin monessa on kielletty saman alan firmoissa työskentely samanaikaisesti kilpailutilanteeseen vedoten. Ei tosin aina.
Osa-aikaiseksi työksi voi käsittää vaikka mitä, mutta tuossa tapauksessa itse puhuisin satunnaisesti tai pyydettäessä tehtävästä työstä. Suosittelisin myös jotain muuta hommaa. On meinaan kovin stressaavaa aina ootella, millon on töitä ja mitään muuta ei käytännössä voi tehdä, jos on ns. "sitoutunut" yhteen paikkaan. Jos olet töissä ja saat palkkaa niin sinulla ON työsopimus. Työsopimuksesi on mitä ilmeisimmin suullinen. Kuvauksesi mukaan sinulla on joko toistaiseksi voimassa oleva osa-aikainen työsopimus tai jokaista työrupeamaa kohden on sovittu määräaikainen työsopimus. Ero näiden kahden välillä voi joskus olla epämääräinen mutta jos lomarahasi on maksettu joka keikan jälkeisessä tilissä niin työnantajasi lienee tulkinnut sopimukset määräaikaisiksi. Jos lomarahaa ei tilinauhassa näy niin tulkinta lienee, että työsopimuksesi on toistaiseksi voimassa oleva ja lomarahat pitäisi maksaa sinulle viimeistään ensi vuoden syyskuun loppuun mennessä.
Kummassakaan tapauksessa et ole sidottu vain odottamaan työmääräystä vaan voit vapaasti työskennellä muillekin työnantajille, ellet ole erikseen muuta sopinut. Erityisesti on kuitenkin muistettava, että vastaat itse siitä että noudatat kuitenkin lainmukaisia ajo- ja lepoaikoja ja olet velvollinen kertomaan kulloisellekin työnantajalle tähän arviointiin tarvittavat tiedot.- pakupaavo
Olen ymmärtänyt ja tiedän asian olevan juuri noin.
Usein vain tuntuu työantajalta unohtuvan sitoutumiseni taso.
Eli ilman palkkaa en päivystä.
Toki tiedän myöskin työaikalain velvoitteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674