Yksin matkustava nainen Isla de Margaritalla

lelluma

Onko kokemusta hotellista Golden Paradise? Onkohon vaalean naisen turvallista liikkua yksinään edes rannalla tai kaduilla? Pitääkö linnottautua hotellille viikoksi... Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä. Minkäslaista ruokaa mahtaa nämä all inclusive hotellit tarjota?

10

2467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkailija Sede

      Jos olet tottunut matkailija, uskallat.
      Jos et Suomessakaan uskalla mitään, kannattaa
      jäädä kotiin. Vaaleus ei ole este liikkua.
      Järjen puute sen sijaan on.

    • Naisreissaaja

      Ainakin Aguan ranta on upea, hotellit kaikki siinä rantakadulla ovat hyviä, ainakin siedettäviä ja hotellialueet siistejä. Itse olen ollut jo 2 eri hotellista aikaisemmin, nyt valitsin Golden Paradisen, koska on edullisempi ja luotan siihen, että pienikin voi olla hyvä. Matkustan jouluksi ja yksin eikä liion ole pelättävää...... ehkä nähdään...

    • Susa

      Palasin juurin Margaritalta, itsekseni olin matkassa ja hyvin uskalsi liikkua, ainakin valoisan aikaan. Olin myös Playa el Aguassa, ja missään vaiheessa en kokenut oloa siellä turvattomaksi. Porlamarissa meno saattaa ollakin vähän villimpää, esim. yksi tuttavapariskunta yritettiin siellä ryöstää. Pimeän aikaan kannattaa kuitenkin välttää yksin liikkumista, myös Agualla. Eli tervettä järkeä vaan mukaan. Taksilla meno oli halpaa ja niillä uskalsi hyvin liikkua itsekseen.

      All inclusive oli ainakin mulle positiivinen kokemus, olin reissussa 2 viikkoa ja ruuissa oli tarpeeksi vaihtelua, joten niihin en hirveästi ehtinyt kyllästyä (jonkun verran söin kyllä muuallakin kuin hotellissa). Varmaan paljon hotellista riippuu, Golden Paradisesta en valitettavasti tiedä (itse oli Palm Beachissa).

      Margaristasta on kuullut monenlaisia kommentteja, mutta mulla ainakin oli tosi onnistunut ja ihana reissu, uudestaankin voisin lähteä :) Avoimin mielen vaan matkaan, ja kannattaa unohtaa liika kellon tuijottelu, hommat kyllä hoituvat siellä, vaikka välillä vähän hitaampaan tahtiin.

      Jos tulee mieleen jotain kysyttävää, niin kysele ihmeessä, mielelläni vastailen lomaa muistellessa!

      • lelluma

        Kiitos vastauksestasi. Lähtöön tosissaan alle kuukausi ja matkakuume senkun kasvaa =)
        Rahanvaihdosta on paljon kirjoitettu täällä, mutta kerro nyt vielä omakohtasia kokemuksia? Meinasin ottaa vaan euroja mukaan ja vaihtaa sitten paikan päällä "pimeesti" bolivareja. Mitä mieltä olet?

        Aurinko taitaa olla siellä aika polttava. Oliko yhtään sadepäivää?


      • Susa
        lelluma kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Lähtöön tosissaan alle kuukausi ja matkakuume senkun kasvaa =)
        Rahanvaihdosta on paljon kirjoitettu täällä, mutta kerro nyt vielä omakohtasia kokemuksia? Meinasin ottaa vaan euroja mukaan ja vaihtaa sitten paikan päällä "pimeesti" bolivareja. Mitä mieltä olet?

        Aurinko taitaa olla siellä aika polttava. Oliko yhtään sadepäivää?

        Varmaan matkakuume kasvaa, oon ihan katellinen, kun olis kiva päästä itekkin sinne takaisin... :)

        Euroja tai dollareita tosiaan mukaan, ja kannattaa siellä vaihtaa "pimeesti", ihan niin kuin täällä on paljon puhuttu. Mulla oli itellä vain euroja, ja eurolla sain 5200 - 6800 bolivaria, vähän paikasta riippuen. En hirveesti vertaillut paikkoja, eli varmaan vieläkin paremmalla kurssilla rahaa olis saanut vaihdettua. Mä olin kuitenkin tyytyväinen noihin. Tuon 5200 sai Playa el Aguan ravintola Miraguasta, jossa Finnmatkojen päivystys toimii, ja tuon 6800 Woody's Beach Clubista. Vaihtopaikkoja on tosi paljon, ja itse mä vaihdoin ainakin aika vähän euroja kerrallaan, ihan sitä mukaa kun niitä tarvi, koska bolivareja ei tosiaan takasin euroiksi helposti saa vaihdettua.

        Aurinko oli ihanan polttava :) Mulla on itellä tosi herkkä hipiä, eli aurinkovoiteen kertoimet oli aika korkeat koko reissun ajan, enkä polttanut itseäni. Mun 2 viikon loman aikana oli n. 1,5 sadepäivää, eli ne ei paljon menoa haitanneet. Sateet oli yleensä nopeasti ohi, eli ei ne sellaisia koko päivän sateita olleet. Useimmiten sateet tuli yöaikaan, eli niistä ei tosiaan ollut mitään haittaa.


      • lelluma
        Susa kirjoitti:

        Varmaan matkakuume kasvaa, oon ihan katellinen, kun olis kiva päästä itekkin sinne takaisin... :)

        Euroja tai dollareita tosiaan mukaan, ja kannattaa siellä vaihtaa "pimeesti", ihan niin kuin täällä on paljon puhuttu. Mulla oli itellä vain euroja, ja eurolla sain 5200 - 6800 bolivaria, vähän paikasta riippuen. En hirveesti vertaillut paikkoja, eli varmaan vieläkin paremmalla kurssilla rahaa olis saanut vaihdettua. Mä olin kuitenkin tyytyväinen noihin. Tuon 5200 sai Playa el Aguan ravintola Miraguasta, jossa Finnmatkojen päivystys toimii, ja tuon 6800 Woody's Beach Clubista. Vaihtopaikkoja on tosi paljon, ja itse mä vaihdoin ainakin aika vähän euroja kerrallaan, ihan sitä mukaa kun niitä tarvi, koska bolivareja ei tosiaan takasin euroiksi helposti saa vaihdettua.

        Aurinko oli ihanan polttava :) Mulla on itellä tosi herkkä hipiä, eli aurinkovoiteen kertoimet oli aika korkeat koko reissun ajan, enkä polttanut itseäni. Mun 2 viikon loman aikana oli n. 1,5 sadepäivää, eli ne ei paljon menoa haitanneet. Sateet oli yleensä nopeasti ohi, eli ei ne sellaisia koko päivän sateita olleet. Useimmiten sateet tuli yöaikaan, eli niistä ei tosiaan ollut mitään haittaa.

        Kännykän kuuluvuudesta piti vielä kysyä. Itselläni Nokian peruspuhelin ja saunalahden liittymä. Osaatko sanoa kuuluuko siellä? Adapteri varmaan hyvä ottaa mukaan, vai? Oliko sinulla muuten keltakuume rokote? Entäs jotain muuta rokotuksia tai erikoislääkkeitä matkassa mukana?


      • Susa
        lelluma kirjoitti:

        Kännykän kuuluvuudesta piti vielä kysyä. Itselläni Nokian peruspuhelin ja saunalahden liittymä. Osaatko sanoa kuuluuko siellä? Adapteri varmaan hyvä ottaa mukaan, vai? Oliko sinulla muuten keltakuume rokote? Entäs jotain muuta rokotuksia tai erikoislääkkeitä matkassa mukana?

        Kännykän toimivuus Margaritalla on ihan sattuman kauppaa. Jopa samanlaisista puhelimista (ja samalla liittymällä!) toiset toimii ja toiset ei... Mulla itellä oli Nokian kolmitaajuuspuhelin Soneran liittymällä ja se toimi loistavasti, mutta monella ei vastaava yhdistelmä toiminu. Eli oikeastaan vasta paikan päällä näkee toimiiko känny vai ei :( Jos kännykkä ei toimi, niin sieltä on suhteellisen halpaa myös soittaa esim. yleisöpuhelimista paikallisella puhelinkortilla. Kännykän laturin toiminta on muuten sitten kanssa ihan oma arpapelinsä. Mulla ei laturi toiminut, mutta erään toisen suomalaisen täsmälleen samanlainen laturi pelitti loistavasti :)

        Adapterin voi ottaa mukaan täältä tai sitten ostaa paikan päältä, ne eivät siellä paljoa maksa.

        Mä otin keltakuumerokotuksen, se oli aika pieni vaiva kuitenkin. Hepatiittirokotukset oli jo ennestään ja malarialääkkeenkin hankin (se oli kyllä itse asiassa tarpeeton hankinta, vaikka Orinoco/Canaima -retkellä kävinkin). Muuten oli mukana ihan normaalia "matka-apteekkia", maitohappobakteerit ja muut.


      • babi
        Susa kirjoitti:

        Varmaan matkakuume kasvaa, oon ihan katellinen, kun olis kiva päästä itekkin sinne takaisin... :)

        Euroja tai dollareita tosiaan mukaan, ja kannattaa siellä vaihtaa "pimeesti", ihan niin kuin täällä on paljon puhuttu. Mulla oli itellä vain euroja, ja eurolla sain 5200 - 6800 bolivaria, vähän paikasta riippuen. En hirveesti vertaillut paikkoja, eli varmaan vieläkin paremmalla kurssilla rahaa olis saanut vaihdettua. Mä olin kuitenkin tyytyväinen noihin. Tuon 5200 sai Playa el Aguan ravintola Miraguasta, jossa Finnmatkojen päivystys toimii, ja tuon 6800 Woody's Beach Clubista. Vaihtopaikkoja on tosi paljon, ja itse mä vaihdoin ainakin aika vähän euroja kerrallaan, ihan sitä mukaa kun niitä tarvi, koska bolivareja ei tosiaan takasin euroiksi helposti saa vaihdettua.

        Aurinko oli ihanan polttava :) Mulla on itellä tosi herkkä hipiä, eli aurinkovoiteen kertoimet oli aika korkeat koko reissun ajan, enkä polttanut itseäni. Mun 2 viikon loman aikana oli n. 1,5 sadepäivää, eli ne ei paljon menoa haitanneet. Sateet oli yleensä nopeasti ohi, eli ei ne sellaisia koko päivän sateita olleet. Useimmiten sateet tuli yöaikaan, eli niistä ei tosiaan ollut mitään haittaa.

        Onkos mitään kokemuksia Porlamarin yöelämästä tai Playa el Aquan meiningeistä?


      • jossain...
        babi kirjoitti:

        Onkos mitään kokemuksia Porlamarin yöelämästä tai Playa el Aquan meiningeistä?

        ...viestissä kerroinkin jo niistä...lueppa sieltä jostakin


    • Anonymity

      Varasin maanantaina ex-tempore Finnmatkojen äkkilähtömatkan (1 vko) Venezuelaan Isla Margaritan saarelle. Lähtö 10.12.2007 ja paluu Suomeen 18.12.2007. Lähden reissuun yksin "seikkailumielellä", eli hotelli on määrittelemätön.

      Nyt tiedustelisin...

      *Ei kukaan olisi sattumalta em. ajankohtana siellä?
      *Ei ketään huvittaisi lähteä tuohon aikaan reissuun sinne (ainakin äsken paikkoja oli vielä jäljellä)?

      P.S. Eli ajattelin josko löytyisi joku yksinmatkustava, josta voisi saada matkaseuraa tällaisesta 37 -vuotiaasta suhteellisen räväkästä sekä rennosta daamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1760
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      76
      1384
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      189
      1313
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1298
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1081
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe