Luomen poisto

Liina

Huomasin juuri ulkonevan luomen häpyhuulessa. Paikka hieman mietityttää... Luomethan kannattaa aina poistaa mikäli ne on häiritsevässä paikassa tai ne jotenkin muuttuu. Voiko tällaisen kriittisessä paikassa olevan luomen poistaa yleislääkäri vai tarvitaanko siihen gynekologi?

4

1973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gynekologia

Paikka on ehkä sellainen, että on mukavampi käydä gynekologilla. Tietää sopivat puudutteet tuohon paikkaan. En tiedä voiko tehdä ihan samalla käynnillä vai vaatiiko peräti pienen sairaalareissun (sairaalaan sisälle ja toimenpiteen jälkeen ulos) eli sellaiset steriilit olosuhteet.

Voipi myös olla, että gynekologi katsoo, että luomi voi siinä vielä olla kun ei ole ärsyyntynyt tms. Ehkä sitten, jos alkaa vaivaamaan tai muuttumaan niin operaatio sitten siis vasta sitten.

Itse tuossa tilanteessa mainitsisin luomesta gynekäkynnin yhteydessä enkä yleislääkärille välttämättä näyttäisi ollenkaan.

• nuorena

yleislääkärillä voi käydä myös.jos luomessa häiriintyy tai verta usein kannatta poista esim osuu kaulakorun kanssa.minulle oli kaulassa luomi sitten poistanut sen.puudutuksen ei hirveä ole kun ei tuntunut missään mutta tunsin ompelun tikkiä hiukan tekemässä.

• ..huoli

Minulla myös isohko ulkoneva luomi aralla paikalla, ihan klitoriksen vieressä. Ollut aina, enkä aiemmin edes poistoa ole miettinyt, mutta nyt viime aikoina luomi on alkanut tuntumaan aralta ja vähän kipeältäkin.

Joten tuumailin soittaa ihan oman kunnan tk:een ja kysäistä onnistuisko poistaa siellä. Kyllähän se lääkäri sitten passittaa gynekologille jos ei sitä pysty poistamaan.

Itseäkin kyllä vähän huolettaa että mitenköhän poisto sujuu, kait se vain leikataan veitsellä..? Ja jos tikkejä laitetaan että eivät vain tulehtuisi. Kipeähän se varmasti tuolla alapäässä on.

• Liina

Yleensähän alapään haavat (juuri esim synnytyksen yhteydessä tulleet) paranevat hyvin, koska alue on sen verran verekästä. Kunhan vain muistaa hyvän hygienian. Saakohan tällaisesta toimenpiteestä sitten sairauslomaa jos työ on kovin fyysistä? Itse olen kunnan terveyskeskuksessa töissä, joten on melkein pakko mennä sitten tähän luomenpoistoon yksityiselle puolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      644
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41