Huomasin juuri ulkonevan luomen häpyhuulessa. Paikka hieman mietityttää... Luomethan kannattaa aina poistaa mikäli ne on häiritsevässä paikassa tai ne jotenkin muuttuu. Voiko tällaisen kriittisessä paikassa olevan luomen poistaa yleislääkäri vai tarvitaanko siihen gynekologi?
Luomen poisto
4
1896
Vastaukset
- gynekologia
Paikka on ehkä sellainen, että on mukavampi käydä gynekologilla. Tietää sopivat puudutteet tuohon paikkaan. En tiedä voiko tehdä ihan samalla käynnillä vai vaatiiko peräti pienen sairaalareissun (sairaalaan sisälle ja toimenpiteen jälkeen ulos) eli sellaiset steriilit olosuhteet.
Voipi myös olla, että gynekologi katsoo, että luomi voi siinä vielä olla kun ei ole ärsyyntynyt tms. Ehkä sitten, jos alkaa vaivaamaan tai muuttumaan niin operaatio sitten siis vasta sitten.
Itse tuossa tilanteessa mainitsisin luomesta gynekäkynnin yhteydessä enkä yleislääkärille välttämättä näyttäisi ollenkaan. - nuorena
yleislääkärillä voi käydä myös.jos luomessa häiriintyy tai verta usein kannatta poista esim osuu kaulakorun kanssa.minulle oli kaulassa luomi sitten poistanut sen.puudutuksen ei hirveä ole kun ei tuntunut missään mutta tunsin ompelun tikkiä hiukan tekemässä.
- ..huoli
Minulla myös isohko ulkoneva luomi aralla paikalla, ihan klitoriksen vieressä. Ollut aina, enkä aiemmin edes poistoa ole miettinyt, mutta nyt viime aikoina luomi on alkanut tuntumaan aralta ja vähän kipeältäkin.
Joten tuumailin soittaa ihan oman kunnan tk:een ja kysäistä onnistuisko poistaa siellä. Kyllähän se lääkäri sitten passittaa gynekologille jos ei sitä pysty poistamaan.
Itseäkin kyllä vähän huolettaa että mitenköhän poisto sujuu, kait se vain leikataan veitsellä..? Ja jos tikkejä laitetaan että eivät vain tulehtuisi. Kipeähän se varmasti tuolla alapäässä on.- Liina
Yleensähän alapään haavat (juuri esim synnytyksen yhteydessä tulleet) paranevat hyvin, koska alue on sen verran verekästä. Kunhan vain muistaa hyvän hygienian. Saakohan tällaisesta toimenpiteestä sitten sairauslomaa jos työ on kovin fyysistä? Itse olen kunnan terveyskeskuksessa töissä, joten on melkein pakko mennä sitten tähän luomenpoistoon yksityiselle puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759