uusi undulaatti

marpo

Eli asia on nyt näin, että meille on tulossa ylihuomenna naarasundulaatti koirasundulaattimme seuraksi, koska entinen neito kuoli pari viikkoa sitten. :´( Olen jostain lukenut, että kaksi undulaattia pitäisi ensin totuttaa toisiinsa laittamalla toinen toiseen häkkiin ja toinen toiseen, ja häkit vierekkäin. Kauan niiden sitten pitäisi olla erillään? Ja muutenkin kaipailisin tietoja enemmän uuden undulaatin totutuksesta toiseen, nyt vain vastauksia tulemaan 8)
Kiitos jo etukäteen!

2

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Undulaatit on yleensä sen verran sosiaalista porukkaa (etenkin noin että koiraan reviirille tulee uusi morsio), että toimeentulon kannalta riittää ihan päivä -pari että tulokas saa hetken hengähtää muutosta, ja jopa suoraan samaan häkkiin tuuppaminenkin voi onnistua.

Sen sijaan uuden linnun kanssa on aina pieni riski että sen mukana tulee jotain pöpöjä, tai että uusi tulokas ihan vaan muuttostressin vähentäessä vastustuskykyä saa vaikka ripulia tai hengitystieoireita, jolloin karanteenauksen kannalta lintuja olisi hyvä pitää erillään ainakin viikon-pari.

Tietysti vähän tulokaan taustoista riippuen ja siitä miltä tulokas näyttää / kuinka moni lintu on vaarassa jos tulokkaalla jotain tarttuvaa sattuu olemaan voi jokaisessa tapauksessa arvioida riskit ja karanteenin pituuden (tai pitämättömyyden) erikseen.

Joka tapauksessa ensitutustelut on aina hyvä suorittaa mahdollisimman neutraalilla maaperällä mikäli mahdollista, siis vanhan linnun häkin ulkopuolella. Undut usein hyväksyy kaverit varsin nopeasti, toki pikku nahistelua lähes aina on kun katsotaan kumpi olikaan nokkimajärjestyksessä ylempänä, mutta pienestä torailusta ei tarvitse välittää. Sitten jos menee ihan kunnon tappeluksi tai toista ahdistellaan jatkuvasti pitää mennä väliin ja erottaa pukarit toisistaan.

• marpo

Kiitos vastauksestasi! Nyt vaan undun nimeä suunnittelemaan ja toista häkkiä siivoamaan.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5403
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      569
      2717
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2639
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2551
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2217
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82