Eli asia on nyt näin, että meille on tulossa ylihuomenna naarasundulaatti koirasundulaattimme seuraksi, koska entinen neito kuoli pari viikkoa sitten. :´( Olen jostain lukenut, että kaksi undulaattia pitäisi ensin totuttaa toisiinsa laittamalla toinen toiseen häkkiin ja toinen toiseen, ja häkit vierekkäin. Kauan niiden sitten pitäisi olla erillään? Ja muutenkin kaipailisin tietoja enemmän uuden undulaatin totutuksesta toiseen, nyt vain vastauksia tulemaan 8)
Kiitos jo etukäteen!
uusi undulaatti
2
356
Vastaukset
- -M-
Undulaatit on yleensä sen verran sosiaalista porukkaa (etenkin noin että koiraan reviirille tulee uusi morsio), että toimeentulon kannalta riittää ihan päivä -pari että tulokas saa hetken hengähtää muutosta, ja jopa suoraan samaan häkkiin tuuppaminenkin voi onnistua.
Sen sijaan uuden linnun kanssa on aina pieni riski että sen mukana tulee jotain pöpöjä, tai että uusi tulokas ihan vaan muuttostressin vähentäessä vastustuskykyä saa vaikka ripulia tai hengitystieoireita, jolloin karanteenauksen kannalta lintuja olisi hyvä pitää erillään ainakin viikon-pari.
Tietysti vähän tulokaan taustoista riippuen ja siitä miltä tulokas näyttää / kuinka moni lintu on vaarassa jos tulokkaalla jotain tarttuvaa sattuu olemaan voi jokaisessa tapauksessa arvioida riskit ja karanteenin pituuden (tai pitämättömyyden) erikseen.
Joka tapauksessa ensitutustelut on aina hyvä suorittaa mahdollisimman neutraalilla maaperällä mikäli mahdollista, siis vanhan linnun häkin ulkopuolella. Undut usein hyväksyy kaverit varsin nopeasti, toki pikku nahistelua lähes aina on kun katsotaan kumpi olikaan nokkimajärjestyksessä ylempänä, mutta pienestä torailusta ei tarvitse välittää. Sitten jos menee ihan kunnon tappeluksi tai toista ahdistellaan jatkuvasti pitää mennä väliin ja erottaa pukarit toisistaan.- marpo
Kiitos vastauksestasi! Nyt vaan undun nimeä suunnittelemaan ja toista häkkiä siivoamaan.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416