E-500, arvostaisin jelppiä!

apujaa

Elikkäs myö sain juuri Olympus E-500 kameran, olen juuri innostunut kuvaaja.
ihan peruslinssi on siinä, 14-45mm 1:3.5-5.6

mikä kannattaisi hankkia kuu on kiinnostut lähikuvauksesta? ja entäs jos haluaa kuvata kohteita, ihmisiä, matseja kaukaa? ei ihan zoomi tossa myön linssissä riitä.

kiitosta paljon vastaajille!

2

939

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekku07

Makrolinssiksi kannattaa hommata joko Olympus Zuiko 35mm f/3.5 Macro, joka maksaa noin 250 euro... tai 50mm f/2.0 macro joka taasen maksaa pyöreästi 540 euroa. Itselläni tuo 55mm makro, jota käytän myös välillä yleislinssinä... toimii varsinkin henkilökuvauksessa erinomaisesti.

Pidemmän polttovälin zoom-linsseistä itselläni toimii vielä toistaiseksi kittiputki Zuiko ED 40-150mm f/3,5-4,5, joka maksaa noin 250 euroa. Nuo millithän vastaavat kinoputkessa 80-300 mm, mutta tuo ei tahdo oikein riittää. Nyt markkinoille on tullut tuo houkutteleva telezuumi Zuiko ED 70-300mm f/4-5.6, jota löytyy alle 400 euron hintaan.
      Noita ojbektiiveja kannattaa etsiä huutonetistä tai digikamerafoorumilta myynnistä, jolloin säästä noin 30-50%

ei muuta kuin antoisia kuvaushetkiä!

-r-

• Kimmo vaan

Makrolinssien lisäksi kannattaa miettiä loittoa. Olympus EX-25 loittorengas 25 mm on lähes 200 euron hintainen reikä.

Minulla on Olyn 50 mm ja Sigman 150 mm makro. Jälkimäinen on pari sataa kalliimpi, mutta käytän sitä paljon enemmän. Sigmalta löytyy muutama kilpailukykyinen linssi.

50-200 mm linssistä tuli uusi versio, joten käytettyjä voi saada keväällä melko edullisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1406
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1283
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1028
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      859
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      753
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      626
    7. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      596
    8. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      556
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      532
    10. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    Aihe