Pelottavia kokemuksia!

Afraid-87

Hei!

Rupesin kirjoittamaan teille omia kokemuksia kummittelusta.

Muutin kumppanini kanssa Helmikuun alussa tähän nykyiseen asuntoomme, jossa olemme nyt asuneet kohta 9 kuukautta.

Kaksi ensimmäistä kuukautta sujui ihan normaalisti, emme kuulleet emmekä nähneet mitään epätavallista.

Kunnes eräänä Huhtikuisena yönä herätyskello pamahti soimaan klo. 03.20 aamuyöllä. Kello sijaitsi eri huoneessa, enkä ollut laittanut sitä päälle aiemmin päivällä, eikä kumppaninikaan.
Monia viikkoja sen jälkeen joka yö klo. 03.20 kuului mitä omituisempia kolahduksia asunnostamme, emmekä tienneet mistä se olisi voinut johtua.

Niiden viikkojen jälkeen kaikki yhdenäkin lopun. Ääniä ei enää kuulunut. Kunnes n. kuukausi tai kaksi sitten kaikki alkoi uudelleen, mutta nyt niitä kuului muuhunkin kellonaikaan kun klo. 03.20 . Nyt äänet ovat erilaisia. Esim. yhtenä yönä kun olimme käymässä nukkumaan, ihan läheltämme kuului kova kiljahdus, ja se ääni tuli niin läheltä, ettei se olisi voinut olla esim. toisesta asunnosta.
Muitakin ääniä alkoi tulemaan lisää. Raapimista, seinään koputtelua, ininää, sekä muutamana kerta tietokoneeltammekin (kannettava) kuului vaimeaa musiikkia.

Ja kaikkien näiden kauheuksien lisäksi, kuulimme kaveriltamme että joskus kauan aikaa sitten tässä kerrostalossa on kuollut ihminen. Muistaakseni vielä nuori lapsi, naispuolinen. En tiedä onko se kuollut tässä meidän asunnossa, vai jossakin toisessa.

Mitäköhän nämä kaikki äänet oikein tarkoittavat? Kummitteleeko meillä, vai olemmeko tulossa hulluiksi? Koska kivaa tämä ei ole, ja olemme jopa alkaneet pelkäämään.

Olemme kumpikin täysin terveitä, emmekä käytä minkäänlaisia mielialalääkkeitä, eikä huumausaineita.

Laittaa kommenttia, mitä olette mieltä, ja onko kellään toisella vastaavanlaisia kokemuksia?

41

8101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaaottava

      Viestisi aikaleimasta päätellen olet tainnut juurikin jälleen herätä noihin ääniin? En ole koskaan kokenut juurikaan tuollaista, mutta kuulostaa äärimmäisen pelottavalta. Nyt tosin sinun pitää säilyttää hermosi, vaikka se ymmärrettävästi on tilanteessasi vaikeaa. Kyseessä on varmasti yliluonnollinen ilmiö, mutta sinun pitää muistaa että tämä ilmiö ei pysty sinua millään tavalla vahingoittamaan. Itse yrittäisin puhua tuolle "ilmiölle", tavallaan ystävystyä ja selvittää että mihin se pyrkii. Mutta ehkä sinun mielelnrauhasi kannalta tärkein toimenpide olisi hankkia pappi paikalle siunaamaan koti - siitä huolimatta vaikka olisit ateisti niin sitä kannattaa kokeilla, yleensä tämä on auttanut. Viimeinen vaihtoehto on sitten poismuutto.

    • tapahtumaa on ollut myös meidän kodissa!
      Me ollaan asuttu tässä nyt puoltoista vuotta ja miltei heti kun tähän muutettiin alkoi tapahtua omituisia juttuja...

      Olen kuullut monen monta kertaa vihellys ääntä! Kaikista selkeimmin se kuului tässä joku aika sitten kun istuin sängyllä...olin menossa nukkumaan! Mulla oli läppäri (Eikä sekään nyt kovin äänekäs ole) päällä mutta muuten oli täysin hiljaista...sitten yhtäkkiä olohuoneen puolelta, melko läheltä makuhuoneen oviaukkoa kuului ihan selvä vihellys joka luonnollisesti sai heti kaiken huomioni...ja heti perästä kuului vielä toinen! Se oli niin selvä vihellys että selityksille ei jää tilaa...

      Myös sängyn lakanasta on kuulunut monet kerrat raapimisääntä...kerran myös makuhuoneen ovesta! Koputuksia ja paukahduksia kuuluu myös melko tiuhaan...

      Myös saunassa tapahtui outo juttu...istuin yksin saunassa ja katselin kiuasta mietteissäni kun yhtäkkiä sieltä pomppasi höyryävän kuuma kivi lattialle...
      Siihen voi tietysti löytyä joku luonnollinenkin selitys mutta aika ihme juttu sekin kyllä oli...vastaavaa ei ole ennen ainakaan minulle sattunut!!

      Meillä on myös ollut näissä tapahtumissa välillä parin kuukauden taukoja mutta aina nämä ilmiöt ovat palanneet...
      Olen alkanut epäillä että tähänkin taloon...tai jopa tähän asuntoon on joku kuollut! Olen sitä vähän yrittänyt selvitelläkin mutta mitään suoranaista vastausta en ole siihen vielä saanut...

      Täällä on tapahtunut myös paljon muita pieniä juttuja...ja kieltämättä olen minäkin ollut peloissani! On mulle tapahtunut ennenkin paljon outoja juttuja mutta ei koskaan oma koti ole ollut näin levoton...

      • Tanith

        ...kokoajan. Enkä usko että niissä kaikissa kuitenkaan kummittelee. Minunkin talossani on minun tässä asuessani kuollut toisessa asunnossa ihminen. Ruumis oli vielä jäänyt sinne pitemmäksi aikaa lojumaan. Myös erään sukulaiseni ostamassa asunnossa edellinen asukas, vanhus, oli kuollut. Varmasti monissa asunnoissa on joku edellinen asukas joskus kuollut kotiinsa.
        Olen kyllä hyvin skeptinen kummituksia kohtaan. En osaa sanoa mitä sinun pitäisi tehdä, eihän tuo hauskalta kuulosta mutta en usko että kummitukset voivat sinua vahingoittaa.


      • lattielle tippuminen..

        Hei!

        Yksi luonnollinen selitys voipi olla että sinne kiven alle kertyi
        sen verran painetta,höyry sellaista,vettä oli siis jäänyt sopivasti
        "loukkuun"..vähän niinkuin kattilan liedellä pomppiminen,kun
        kattilan ja lieden väliin on päässyt/joutunut hiukan vettä..

        -Käpymäki


      • lattielle tippuminen.. kirjoitti:

        Hei!

        Yksi luonnollinen selitys voipi olla että sinne kiven alle kertyi
        sen verran painetta,höyry sellaista,vettä oli siis jäänyt sopivasti
        "loukkuun"..vähän niinkuin kattilan liedellä pomppiminen,kun
        kattilan ja lieden väliin on päässyt/joutunut hiukan vettä..

        -Käpymäki

        on tosiaan mulle kaupiteltu...ja voihan se varmasti olla mahdollista tai joku muukin luonnollinen selitys! Mutta kivi ei kyllä lentänyt "paineella"...se pomppasi kirjaimellisesti...satuin juuri tuijottamaan kiuasta sillä hetkellä!!

        Kyllä se kuitenkin säikäytti niin että taisin hieman kiljaistakin siinä :D
        Ja kun tässä kämpässä on ollut muitakin outoja tapahtumia niin jäin tuota mietiskelemään...


      • Tanith kirjoitti:

        ...kokoajan. Enkä usko että niissä kaikissa kuitenkaan kummittelee. Minunkin talossani on minun tässä asuessani kuollut toisessa asunnossa ihminen. Ruumis oli vielä jäänyt sinne pitemmäksi aikaa lojumaan. Myös erään sukulaiseni ostamassa asunnossa edellinen asukas, vanhus, oli kuollut. Varmasti monissa asunnoissa on joku edellinen asukas joskus kuollut kotiinsa.
        Olen kyllä hyvin skeptinen kummituksia kohtaan. En osaa sanoa mitä sinun pitäisi tehdä, eihän tuo hauskalta kuulosta mutta en usko että kummitukset voivat sinua vahingoittaa.

        ja kaikissa asunnoissa joihin on joku kuollut tuskin kummittelee...se varmasti riippuu aika pitkälti siitäkin miten on kuollut! Jos kuolee vanhuuteen niin luulisin että sitten ei välttis kummittele...mutta ei sekään ole tietysti sata varmaa! Ystäväni pappa kuoli hänen lapsuuden kotiinsa ihan luonnollisesti ja kulkee siellä todennäköisesti edelleen...tai ainakin sen talon portaissa kuuluu askelia ja ulko-ovi käy itsekseen!

        Eivät ne varmasti ole vahingoittamis tarkoituksella liikkeellä...lieneekö vaan tykkäävät pelotella kun olen huomannut niiden olemassaolon :) Ja joku tarve niillä tuntuu olevan huomatuksi tulemisessakin...


      • Keptikko

      • kuolema on luonnollista

        En voi kun ihmetellä tätä kuolemanpelkoa, Kuolema useimmiten on luonnollinen tapahtuma. Eikä se itsessään riitä varmaankaan kummitelun aiheuttajaksi.
        Tähän nykyiseen asuntoon on kuollut vanha täti joka oli sairastanut pitkään. Eikä täällä ole mitään ahdistavaa tunnetta, välillä hän kai käy tarkistamassa että miten hänen kotiaan pidetään. Tästä todisteena on se että aivan yllättäen haistan sellaisen hajun joka lähtee ihmisestä joka on polttanut todella pitkään...tiedätte sen tuhkakupin hajun. Vielä tiedoksi meistä ei kumpikaan polta.


      • maalaistalot
        Neitonen79 kirjoitti:

        ja kaikissa asunnoissa joihin on joku kuollut tuskin kummittelee...se varmasti riippuu aika pitkälti siitäkin miten on kuollut! Jos kuolee vanhuuteen niin luulisin että sitten ei välttis kummittele...mutta ei sekään ole tietysti sata varmaa! Ystäväni pappa kuoli hänen lapsuuden kotiinsa ihan luonnollisesti ja kulkee siellä todennäköisesti edelleen...tai ainakin sen talon portaissa kuuluu askelia ja ulko-ovi käy itsekseen!

        Eivät ne varmasti ole vahingoittamis tarkoituksella liikkeellä...lieneekö vaan tykkäävät pelotella kun olen huomannut niiden olemassaolon :) Ja joku tarve niillä tuntuu olevan huomatuksi tulemisessakin...

        Isäni kertoi lapsuudenkodissaan kummittelevan. Talo on todella vanha, muistaakseni siinä ensimmäisen maailmansodan jälkeen rakennettu. Muutaman kerran olen siellä sisällä käynyt ja yritän kuvailla tilaa mahdollisimman tarkkaan. Alakerrassa on tupakeittiö, ulko-oven vieressä on sellainen vanhanaikainen uuni jolla on ennenvanhaan tehty ruokaa ja uunin vieressä sellainen vuodesohva, joka on ikkunan alla heti oven vieressä.

        Isomummoni oli yötä tässä talossa (isän mukaan heti isopapan kuoleman jälkeen), oli talvi, talon ovea tavattiin pitää öisin lukittuna vaikka piha onkin isäni suvun hallussa ollut vuosikaudet eikä sinne kutsumattomia vieraita tullut. Olipa sitten isomummo keskellä yötä herännyt, kun ulko-ovi kävi, pimeässä ei kuulema erottanut, että kuka oli sisälle tullut. Mummo kuuli kun uunin viereen laskettiin puukalikoita jonka jälkeen kuului askelet pois päin ja ovi kävi taas. Mummo alkoi erottaa jo jotakin ja uunin viereen todellakin oli tullut puupino. Ensimmäinen ajatus hänellä oli, että pappani se oli vain käynyt aamuksi hakemassa. Aamulla isomummo kyseli ihmisiltä, että kuka on käynyt yöllä tuomassa puita eikä kukaan tuntunut tietävän ja jotkut luulivat isomummon olleen asialla, aamuvirkku kun oli. Myöhemmin asiaa oli puitu ja todettu sen olleen isopappa, joka halusi viimeisen kerran huolehtia, että talonväki saa aamusta lämmittää uunin.


      • arkkitehtuuuri
        maalaistalot kirjoitti:

        Isäni kertoi lapsuudenkodissaan kummittelevan. Talo on todella vanha, muistaakseni siinä ensimmäisen maailmansodan jälkeen rakennettu. Muutaman kerran olen siellä sisällä käynyt ja yritän kuvailla tilaa mahdollisimman tarkkaan. Alakerrassa on tupakeittiö, ulko-oven vieressä on sellainen vanhanaikainen uuni jolla on ennenvanhaan tehty ruokaa ja uunin vieressä sellainen vuodesohva, joka on ikkunan alla heti oven vieressä.

        Isomummoni oli yötä tässä talossa (isän mukaan heti isopapan kuoleman jälkeen), oli talvi, talon ovea tavattiin pitää öisin lukittuna vaikka piha onkin isäni suvun hallussa ollut vuosikaudet eikä sinne kutsumattomia vieraita tullut. Olipa sitten isomummo keskellä yötä herännyt, kun ulko-ovi kävi, pimeässä ei kuulema erottanut, että kuka oli sisälle tullut. Mummo kuuli kun uunin viereen laskettiin puukalikoita jonka jälkeen kuului askelet pois päin ja ovi kävi taas. Mummo alkoi erottaa jo jotakin ja uunin viereen todellakin oli tullut puupino. Ensimmäinen ajatus hänellä oli, että pappani se oli vain käynyt aamuksi hakemassa. Aamulla isomummo kyseli ihmisiltä, että kuka on käynyt yöllä tuomassa puita eikä kukaan tuntunut tietävän ja jotkut luulivat isomummon olleen asialla, aamuvirkku kun oli. Myöhemmin asiaa oli puitu ja todettu sen olleen isopappa, joka halusi viimeisen kerran huolehtia, että talonväki saa aamusta lämmittää uunin.

        satavuotta sitten rakennetuissa taloissa uuni on keskellä tupaa, ei ulko-oven vieressä.


      • Pelottava

        Nää on pelottavia!!!


    • Afraid-87

      Eilen illalla ennen nukkumaan menoa pelasin sängyssäni matopeliä kännykällä. Oltiin jätetty ovi eteiseen vielä auki (koska kumppanini sanoi vielä käyvänsä vessassa sen jälkeen kun itse kävin) ja valot olivat päällä. Siinä tohkeissani pelasin, kunnes yhtäkkiä katsahdin eteiseen, ja näin tumman varjon liikkuvan oven suulla, kun se melkein heti katosi kun katsoin sitä..
      Mikä tämä kyseinen varjo mahtaa oikein olla?

      Olen myös nähnyt aiemmin elämässäni kyseisen varjon. Nuorempana asuessani vielä kotona myöskin ennen nukkumaanmenoa huomasin selvästi tumman varjoni seisovan huoneen nurkassa, ja toisen kerran näin sen ensimmäisessä asunnossa asuessani istuvan pimeässä keittiön pöydän äärellä..

      Olen miettinyt joskus, että onko se varjo isäni, koska isäni kuoli ollessani 2-vuotias. Ihan kuin se katselisi minua aina välillä, ja suojelisi.. Tiedä sitten onko luuloni oikeat, vai näenkö vain harhoja..

      • Noita-Nainen.

        No voi olla isasi tai sitten "Shadow Ghost"...webista loytyy tietoa siita.


      • Himpersuntti

        Et ehkä ole nähnyt harhoja. Tuolta löytyy eräs teoria kummajaista:

        http://www.paranet.fi/paradocs/tutkimuksia/tikkala1993.pdf

        Ja mitä varjoon tulee, se voisi olla tiedostamaton minäsi. Taas voisin suositella lukemiseksi C.G. Jungin eräänlaisia muistelmia, nimeltä "Unia, ajatuksia, muistikuvia".


      • Tanith

        oli Nukku-Matti. Etkö sinä sitä vähän ennen nukkumaan menoa nähnyt?


    • näyttävät

      mellastavan. Rukoilkaa Vapahtajaamme avuksi.
      Loppuu häiriöt.

      • vakavasti

        että itse pyydät Jeesusta Kristusta auttamaan ja estämään kaikki kummittelut. Jos et osaa tai jostain syystä tahdo itse rukoilla Jeesusta auttamaan, niin pyydä pappi kotiisi rukoilemaan. Papin tulisi kuitenkin olla uudestisyntynyt uskova. Kaikki papit eivät ole uskovia. Varminta olisi kääntyä lähimmän vapaaseurakunnan tai helluntaiseurakunnan puoleen. Sieltä löytyy ihmisiä, jotka ymmärtävät ongelmasi ja voivat auttaa.


    • Noita-Nainen.

      No jos siella huoneistossa on sattunut kuolemantapaus, joka ei ollut ns. "luonnollinen kuolema", niin se saattaa toki olla, etta joku levoton henki-parka "harhailee" siella viela ja hakee huomiota...

      Se ei varmaan halua vahingoittaa teita, mutta haluaisi ennenkaikkea huomiota...

    • orora

      Harmillista etta teidan uudessa kodissa on tapahtunut tollasta.

      Kyseessa on todennakoisesti siis poltergeist-ilmio. Ei hataa, se ei ole vaarallinen. Mutta se on kiusallinen ja joskus pelottava.

      En heti ainakaan usko etta talla kuolleella on osuutta asiaan. Melkein jokaisessa kerrostalossa on kuollut joskus joku tai monikin, eika ne kulje siella kummittelemassa. Tammonen mahdollisuus toki on, mutta pitaisin sita kyl ainakin toistaiseksi epatodennakoisena.

      Jarkeanne teidan ei tarvitse epailla. Siina ei ole mitaan vikaa (mutta kannattaa varoa kelle tuosta kertoo koska MUUT voi luulla etta olette vaan naksahtaneet:D)

      Keinoja ongelman ratkaisemiseksi?

      No ensin varmaan kannattaa varmistua siita etta onko kyseessa poltergeist vai vainaja. Sulla on todennakoisesti jo vastauksen ainekset mielessa. Eli tarkastele asiaa siita nakokulmasta, et mika vois olla tan kummittelijan motiivi. Nimittain vainaja, joka kayttaytyy tuolla tavalla, on kuolemansa jalkeen loksahtanut tuonne ulottuvuuksien valiin ja jamahtanyt paikalleen usein siksi etta sita vaivaa jokin. Se on yleensa obsessoitunut johonkin kuvioon tai asiaan. Sen kaytoksessa on toisteisuutta. Se ei valttamatta halua teista mitaan tai sitten se haluaa jotain yhta asiaa, vaikka esim etta ette mene johonkin huoneeseen, mutta kuitenkin niin etta ennen pitkaa joku yksittainen motiivi alkaa paljastua. Yksittainen ajattelutapa.

      Poltergeistista tallaista ei voi lukea. Sen motiivi on hairita teita, saada teidat pelkaamaan, saada teidat kiinnittamaan itseensa huomiota. Siksi se vaihtelee tapoja, keksii uusia juttuja, juonii ja on ilkea.

      Kummankin kanssa on vaikea kommunikoida. Vainaja ei yleensa ole ihan taydella ymmarryskyvylla varustettu eika pakosta edes kuule kunnolla, poltergeist taas ei kuuntele. Siihen ei puhuttelut auta eika logiikka tehoa. Painvastoin, se vaan innostuu saamastaan huomiosta. Kummaltakaan ei voi saada MITAAN jarkevaa vastausta, ei minkaanlaista alyperaista kommunikaatiota paitsi pilailutarkoituksessa.

      Vainajan haatamisesta... Se on vaikeaa, mutta ainoa tapa olisi selvittaa mika sita vainajaa nyt vaivaa, ja sitten jotenkin saada tolkutettua sille etta sen on paastettava irti/annettava anteeksi jne, ja myos teroitettava etta se on KUOLLUT. Suuri osa naista polvasti paroista ei meinaan tieda sita itse. Ja valoa kohti.

      Mut taa todennakosempi keissi, poltergeist... On vaikeempi.

      Eka mita kokeilette on se etta ette kiinnita niihin mitaan huomiota. Jos kuuluu aania, pankaa musaa paalle niin ettei ne kuulu. Jutelkaa mukavista toistenne kanssa ja koittakaa pysya hyvalla paalla. Koittakaa luoda kotiinne paljon rakkautta, antakaa toisillenne paljon hellyytta. Yrittakaa tehda elamastanne niin mukaava kuin mahdollista. Pitakaa paljon valoja paalla. Alkaa katsoko kauhuelokuvia. Kun tapahtuu ikavia asioita, koittakaa suhtautua niihin pelkastaan hyvantahtoisella huumorilla. Jos kello soi, sammuttakaa, jos kukkaruukku hajoaa, siivotkaa. Ja suhtautukaa asiaan positiivisesti :) meditoikaaa paljon sita tosiasiaa etta se poltergeist on sekin pohjimmiltaan pieni, huomiota ja rakkautta etsiva rassukka... Siita nakokulmasta ne kolistelutkin voi (psyykkaamisella) saada tuntumaan itsesta sopoilta.

      Jos tulee sopiva hetki niin voitte sanoa sille etta MENE POIS, JATA MEIDAT RAUHAAN, mutta mitaan muuta alkaa sanoko. Ei totakaan kovin montaa kertaa kande toistaa, se kyl tajuaa ja kuulee sen kerrasta.

      Poltergeist saattaa nain siis luovuttaa tajutessaaan ettei pysty enaa pelottelemaan teita samalla tavalla, eika saa teita tanssimaan pillinsa mukaan.

      Jos tama ei tehoa, tai jos polteri lisaa panoksia, niin sitten pitaa ottaa kovempia keinoja kayttoon. Rukoilkaa valon puolta messiin, en tieda onko teilla uskontoa tai mika se on mutta rukoilkaa jotain valoa :D arkkienkelit esimerkiksi on hyvia tarkoitukseen jos teidan elamankatsomus antaa periksi. Rukoilkaa joka paiva, monta kertaa paivassa. Vaikka valo ei pystyiskaan tata ulottuvuuksien valissa liikkuvaa kakkiaista pysayttamaan niin ainakin enkeleiden lasnaolo pelottaa sita. Ihan varmasti. Pyytakaa myos suojaa itsellenne, ja edelleen terotan etta PYSYKAA HYVALLA PAALLA. Huumori auttaa.

      Sen jalkeen voiitte alkaa kokeilemaan olisko poltergeistilla itsellaan uskonto. Kylla, pahiksetkin ovat koomista kylla joskus uskonnollisia. Esimerkiksi voitte kokeilla etta jos vuoraatte taloanne kristinuskon symboleilla etta alkaako sen kaytos muuttua. Jos se reagoi niihin jotenkin niin sitten voi olla toivoa etta se pelkaa niita, kunnioittaa niita. Sitten tiedatte etta siita uskonnosta voi loytya lisaa voimaa karkottamaan poltergeist... Kokeilkaa esim suostuisko joku pappi tuleen siunaamaan teidan kodin, lisatkaa niita symboleita, opetelkaa kristinuskon perinteisia rukouksia jne... Mutta huom tama vain siina tapauksessa jos tuo poltergeist on osoittanut etta reagoi kristinuskoon.

      Sama tietenkin kaikkien muiden uskontojen suhteen, tosin esim muslimipahiksia nailla leveysasteilla harvemmin liikkuu :D

      Poltergeist lahtee sillon kun se kokee etta sen lasnaolo ei ole enaa kivaa. Siis jos se ei saa teista enaa hupia niin paljon, jos se painvastoin saa teista haittaa. Poltergeistille mm. rakkaus on semmonen asia etta sen tunteminen tuntuu siita pahalta, koska rakkaus on valosta, joten tosiaan mita enemman teilla on siella valoa ja rakkautta, onnea ja hyvaa tuulta niin sita todennakoisemmin se paattaa lahtea muualle.

      • Orora..

        Kirjota kirja aiheesta saat multa 20€


      • orora
        Orora.. kirjoitti:

        Kirjota kirja aiheesta saat multa 20€

        Mielellani kirjoittaisin vaikka ilmaiseksi mutta en ehdi.


    • tapasi

      aina sanoa yliluonnollisesta menosta : ettei kummajaisen tappamaa on vielä tiettävästi haudattu. Se oli mielestäni hyvin sanottu se.

      • orora

        "Kaikesta sitä hengissä selviääkin!"

        ~Jafar (Jafarin paluu, Disney)


    • RetroUniq

      saamiasi vastauksia; oon tässä menossa kohtapuoliin nukkumaan, lyhyesti vain:

      Mikäli kyseiseen lapsen kuolemaan minkä mainitsit, liittyy pahan hengen toimintaa, niin että kyseessä on ollut voimakas sairauden henki tai kirous, tai ehkä surmatyö, saattaa olla että henkimaailma käyttää siinä syntynyttä kosketuskohtaa, tuottaen näitä häiritseviä ilmiöitä taloon.

      Miksi juuri teidän asunnossa?
      Ehkä lapsen kuolema tai jotain muuta poikkeuksellisen ikävää on sattunut siinä asunnossa, tai jos olette harrastaneet astrologiaa, käyneet ennustajalla tai henkiparantajalla, tai suvun kautta on altistumista okkulttisille ilmiöille. Kiinnostus vainajahenkiä, ufoja tai jotain muuta henkimaailmasta tulevaa eksytystä, jälleensyntymisoppia yms. kohtaan.

      Ne ainakin altistavat henkimaailmasta tulevalle häirinnälle.
      Muitakin selityksiä voi olla, ja tietysti luonnollisiakin.

      - -

      Itselle on muutamia kertoja käynyt että jokin henki yrittää yön aikana häiritä ja kiusata, joskus hyökkää ihan suoraan kun ovat kiukkuisia jostain mitä oon saanu Jeesuksen kanssa tehdä, ja jos iltarukoukset on jääneet vähiin niin pääsevät tulemaan läpi, vähän tökkivät.

      Aina ei tiedä onko kyseessä yksinkertaisesti pahat unet, joita onneksi näen erittäin harvoin, tai unen ja valveen rajalla tapahtuva mielen kokemus, ainakin muutaman kerran on tullut suoria hyökkäyksiä.

      :)

      Tuollaisen tilanteen sattuessa sanon jotenkin siihen tapaan, että Jeesuksen nimessä väisty, ja sitten jatkan nukkumista. Jos painostavan ja ilkeän voiman läsnäolo jatkuu, saatan hetken aikaa rukoilla ja ajan hengen tai henget pois, tai jatkan tosiaan nukkumista asiasta piittaamatta.

      Kerran asuimme asunnossa jonka yläkerrasta kuului joinain öinä askelten ääniä, minua se ei vaivannut ollenkaan eikä haitannut nukkumistani, lähinnä hymähdin koko asialle, ja kohta ilmiö loppuikin.

      Sen verran täytyy vielä sanoa, että pelko on pimeyden ase. Se yrittää saada ihmisen pelkäämään ja tavalla tai toisella koukkuun. Esimerkiksi hakemaan apua "hyvästä energiasta" mikä on vain asian kääntöpuoli, koska ns. valkoinen magia ja enkelimantrat ym. valepukuinen pahuus kumpuaa samasta lähteestä. Valkoisella ja mustalla magialla ei ole mitään muuta eroa kuin ilmenemismuodot, itse voima on sama ja tarkoitus on sama: pitää ihminen erossa ainoasta oikeasta voiman lähteestä, minkä edessä JOKAINEN pimeyden ja pahuuden voima joutuu paljastumaan ja väistymään.
      Tuo voiman lähde on JEESUKSEN veri.

      Siksi: Älä pelkää.

      Pientä häiriötä tuottavat henkivallat ei käsittääkseni voi varsinaisesti vahingoittaa, yleensä vain kiusaavat aikansa.

      - -

      Mutta vakava juttu on tietysti, että ihmisen asiat Jumalan kanssa tulis olla kunnossa, joka tapauksessa.
      Hänen kanssaan hengellinen todellisuus, se hyvyyden maailma mikä avautuu, on mielenkiintoinen. Jeesus todellakin karkoittaa kaiken pelon ja elämään avautuu laajempi ymmärrys ja kokonaisvaltainen ilo.

      No, tulipa taas pitkälti tekstiä...
      Hyvää yötä.

      Tässä enemmän:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001150&posting=22000000031594520

    • Pelkäävä tyttönen

      Hei!
      Minusta tuo kuulostaa kauhealta!
      Olen 12v.tyttö jota kummitukset nyt pelottavat.
      miten voisin päästä pelostani?

      • S-Tyttö

        Hei! Tiedän että sinä Pelkäävätyttönen olet minun ihana ystävä. Et ole ainoa jota nuo kummitukset pelottavat sillä olen monen monta kertaa ollut yksin kotona ja minua on karminut äänet jotka kuuluvat talosta. Olen 12.vuoden ikäinen mutta minua rauhoittaa se että tiedän isossa talossa kuuluu paljon ääniä mutta se ei ole kummitus eikä mikään muukaan mörkö vaan se on talo talon katolla saattaa juosta hiiriä,rottia tai oravia. Meidän kolmekerroksisinen talo on iso ja siitä kuuluu paljon ääniä itse elän siinä toivossa että kummitukset ovat vain pöty puhetta joita esiinytt lasten sinun ja myös minun mielikuvituksessa.


      • S-Tyttö kirjoitti:

        Hei! Tiedän että sinä Pelkäävätyttönen olet minun ihana ystävä. Et ole ainoa jota nuo kummitukset pelottavat sillä olen monen monta kertaa ollut yksin kotona ja minua on karminut äänet jotka kuuluvat talosta. Olen 12.vuoden ikäinen mutta minua rauhoittaa se että tiedän isossa talossa kuuluu paljon ääniä mutta se ei ole kummitus eikä mikään muukaan mörkö vaan se on talo talon katolla saattaa juosta hiiriä,rottia tai oravia. Meidän kolmekerroksisinen talo on iso ja siitä kuuluu paljon ääniä itse elän siinä toivossa että kummitukset ovat vain pöty puhetta joita esiinytt lasten sinun ja myös minun mielikuvituksessa.

        ja jos omakotitalo on puinen niin puutalothan elää.. lattiat narisee ja katolla kolisee :D.. niin se vaan menee.. ite oon 13w ja pelkään myös kummituksia mutta yritän ajatella kaiken positiivisesti niin ei pelottais.. mut puutalot elää ihan oikeesti!!


    • Tikru

      Hui!
      Miten te uskallatte olla siellä?
      En minäkään usko että kummituset voisivat teitä vahinggoittaa.....
      Toivottavasti löydätte sopivan ratkaisun pulmaalle!
      Toivon totisesti että tiedätte mitä tehdä!:)

      • suklaa himooja

        Hei,
        Minusta ogelmanne on melko suuri.....
        Tikru olet hyvin oikeassa tuosta asiasta etteivät kummitukset vahingoita teitä!
        Pelkäävä tyttönen sinun ei kannattaisi lukea näitä keskusteluja jos sinä olet niin nuori ja pelkäät paljon!Toivottavasti saitte viestistäni paljon revittyä!:)


      • Supertytön rakastaja
        suklaa himooja kirjoitti:

        Hei,
        Minusta ogelmanne on melko suuri.....
        Tikru olet hyvin oikeassa tuosta asiasta etteivät kummitukset vahingoita teitä!
        Pelkäävä tyttönen sinun ei kannattaisi lukea näitä keskusteluja jos sinä olet niin nuori ja pelkäät paljon!Toivottavasti saitte viestistäni paljon revittyä!:)

        Hei!
        Super tyttö sinät olet ihana!


      • S-Tyttö

        He ovat aikuisia ihmisiä,järkeviä ja keksivät kyllä keinon.

        -SuperTyttö


      • S-Tyttö
        Supertytön rakastaja kirjoitti:

        Hei!
        Super tyttö sinät olet ihana!

        Kiitos, kiitos... Toivottavasti puheissani oli apua teille kaikille jotka kummitukset ovat saaneet lumohinsa....

        -S-Tyttö


    • Tikru

      Hyvä näin!:)

    • ;)

      Muuttakaa pois jos pelottaa

    • Hepulis

      Monta tekaistua kummitusjuttua olen nähnyt, mutta tämän ketjun aloitus on ensimmäinen, joka saa minut punastumaan myötähäpeästä.

      • Nytkö vasta punastut

        Useimmat aloitukset tällä foorumilla ovat aivan samantasoisia kuin tämäkin aloitus, toki vielä huonompiakin löytyy.


    • Anonyymi

      Tää ei varsinaisesti vaikuta varmaan teidän mielestä pelottavalta, mutta itseäni pelotti paljon. Olin ollut kaverilla joka asuu Vantaalla ja minä Tampereella. Kaverini heitti minut Keimolanportille ja bussi saapui sinne. Olin bussissa ja kun bussi lähti liikkeelle, otin rennon asennon ja aloin kuuntelemaan äänikirjaa, kunnes Hämeenlinnassa bussi pysähtyi. Kyytiin nousi noin 60 vuotias mies, joka näytti juopolta. Hän sanoi menevänsä Tampereelle siis samaan kaupunkiin kuin minä.
      Kun bussi lähti liikkeelle alkoi papparainen tuijottaa minua. Katseet kohtasivat ja hän vaihtoi paikkaa minun viereeni. Voi vittu ajattelin, koska mies haisi vanhalta viinalta. Hän alkoi puhumaan mulle elämästään ja kysyi menenkö itsekkin Tampereelle. Vastasin joo. Sitten hän alkoi udella missä kaupunginosassa. Sanoin Hervannassa missä asun. Hän sanoi että itse Niemenrannassa.

      Kun bussi viimein saapui Tampereelle, hyppäsin pois, samoin se mieskin. Kävelin hetken ja mies seurasi minua. Kello oli joku lähelle seitsemän. Hyppäsin ratikkaan joka meni Hervantaan. Yllätys se sama ukko oli siellä. Olo oli aika epämukava. Hyppäsin pois pysäkillä ja juoksin kotio.
      Oli todella ahdistunut olo sen tähden että mitä se mies teki Hervannassa, jos hän asui Niemenrannassa.

    • Anonyymi

      Joo itellähän kävi tällänen tilanne.
      oltiin perheen kanssa mökillä se mökki on pieni ja täynnä ikkunoita. Mökki on saaressa joten sinne ei pääse kuin veneellä. nukuin oleskelutilassa ilmapatjalla suoraan katse ikkunaan jossa ei ollut sädekaihtimia ollenkaan ja näkymä rappusiin ja terassille. Yhtäkkiä kuulen kuin joku kävelisi terassilla mä olin ihan jäätynyt siihen patjalle sitte askeleet loppu katsoin kelloa ja se oli noin puoli neljä aamuyöstä sitten alkoi tapahtua noin 5 aikaan kuulen miehen äänen seinän toisella puolella todella hiljaa. Sitten sekin äänilakkasi olin taas aivan paskat housussa siinä patjalla ja noin viiden minuutin kuluttua miehen äänestä alan kuulla juoksu askeleita terassilta rappusiin ja katsoin siihen ikkunaan mistä näkee jos joku liikkuisi terassilla tai rappusissa ja niin todellakin liikkui yhtäkkiä portailla seisoi tumma henkilö joka hävisi kuin tuhkatuuleen.
      Sitten kuulen taas juoksuaskeleita mökistä pois päin metsään. Sen jälkeen herätin äitini ja pikkuveljeni joiden kanssa olin mökillä ja kerroin mitä oli tapahtunut. Kun tämä tapahtui olin noin 13 vuotias, mutta vieläkin jää miettimään että mikä tai kuka mökin ympärillä oli ääntä pitänyt veneen ääniä ei kuulunut mistään joten henkilö ei tullut veneellä ja mökin lähin naapuri on noin 2km mökistä ja hänkään ei silloin ollut mökillä

    • Anonyymi

      Juu, siis jos ei tuo teitä mitenkään erityisesti häiritse niin kannattaa vaan jättää menemää koko juttu

    • Anonyymi

      Tiedän että tää on vanha mut btw, meidän KOULUSSA tapahtuu näit samoi koputuksia raapimisia, kiljumisia kun joskus illalla siellä ollaan

    • Anonyymi

      Kerran täällä äitillä (isä ja äiti eronnut)olin menossa nukkumaan ja sen jälkeen noin klo 4.30 näin mustan hahmon keskellä huonetta ni. Se oli jokin iso. Sitten kuulin kiljuntaa pihastamme ja sitten. Se tapahtui, iso hahmo alkoi nauraa ja sen jälkeen nukahdin. Osalle sisaruksistani oli kokenut samana yönä saman kokemuksen joten, kummiteleeko meillä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      6331
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3933
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      58
      3543
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      3166
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      169
      2496
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2096
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      1990
    8. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      45
      1721
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1660
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1619
    Aihe