Jäätä katolta.....

JP77

Tervehdys kaikille "ammattikuskeille", mitenkään väheksymättä teitä niin saisitteko puhdistettua jäät katoiltanne ettei tarvitse tulla heittelemään niitä tuonne teiden päälle ja muiden autoilijoiden niskaan. Viime talvena rikoitte autoani konepellin sekä tuulilasin osalta, ja kiitos kuljettajan nilkille joka kehtasi väittää että hän kyllä putsasi jäät katolta.

39

5558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten

      Kuinka sen putsauksen tekisit? Ei viitsisi aina tilata armeijan helikopteria apuvälineeksi.

      • jp77

        Se on teidän hommanne putsata se, vai oletteko niin laiskoja että ette jaksa.


      • pelaa
        jp77 kirjoitti:

        Se on teidän hommanne putsata se, vai oletteko niin laiskoja että ette jaksa.

        Kuka haluaa riskeerata henkensä. En minä ainakaan uskalla mennä jäiselle katolle.


      • esität
        jp77 kirjoitti:

        Se on teidän hommanne putsata se, vai oletteko niin laiskoja että ette jaksa.

        Olisiko sinusta menevään kyseiseen putsaushommaan. Tapaturmavakuutuksen luokka kannattaa nostaa korkeimmaksi. Jos nyt sattuu selviämään hengissä.


      • uskallat sitä sitten
        pelaa kirjoitti:

        Kuka haluaa riskeerata henkensä. En minä ainakaan uskalla mennä jäiselle katolle.

        Yleensä ajella.
        Jokainen tekee mitä hallitsee ja sen kyllä näistä rekka-pekoista kyllä havaitsee.


      • kokeilemaan
        uskallat sitä sitten kirjoitti:

        Yleensä ajella.
        Jokainen tekee mitä hallitsee ja sen kyllä näistä rekka-pekoista kyllä havaitsee.

        Voithan käydä kokeilemassa kikkailla yli neljässä metrissä jäisellä katolla. Menijöitä on vähän.


      • ...
        esität kirjoitti:

        Olisiko sinusta menevään kyseiseen putsaushommaan. Tapaturmavakuutuksen luokka kannattaa nostaa korkeimmaksi. Jos nyt sattuu selviämään hengissä.

        itseänne tunnutte kuljettajat ajattelevan, entäs siinä pienessä autossa jonka päälle helvetinmoinen jäälohkare tippuu ja kenties juuri kuljettajan kohdalle. Kyllä se kuuluu kuljettajan kontolle putsata kulkuneuvo kaikesta "ylimääräisestä". Sama asia kun ihmiset ei jaksa putsata tuulilasia jäästä.....laiskuutta.


      • syyttelyä
        esität kirjoitti:

        Olisiko sinusta menevään kyseiseen putsaushommaan. Tapaturmavakuutuksen luokka kannattaa nostaa korkeimmaksi. Jos nyt sattuu selviämään hengissä.

        Itse ajelen henkilöautolla ja ymmärrän tuon putsaamisongelman. Hullu täytyy olla, joka sinne menee lipsuttelemaan. Jäät ei sitten lähde ilmeisesti jarruttamalla tai muulla kikkailujutulla?


      • mennyt ja tehnytkin sitä ho...
        kokeilemaan kirjoitti:

        Voithan käydä kokeilemassa kikkailla yli neljässä metrissä jäisellä katolla. Menijöitä on vähän.

        Alumiinitikkaat on keksitty joten turhaa seli... seli ... kädetöntä selittämistä.
        Taitaa olla ne talvivarusteet "lompakonketju" .


      • pysyminen
        mennyt ja tehnytkin sitä ho... kirjoitti:

        Alumiinitikkaat on keksitty joten turhaa seli... seli ... kädetöntä selittämistä.
        Taitaa olla ne talvivarusteet "lompakonketju" .

        Ei ne alumiinitikkaat auta siellä katolla liikuttaessa.


      • alumiini
        mennyt ja tehnytkin sitä ho... kirjoitti:

        Alumiinitikkaat on keksitty joten turhaa seli... seli ... kädetöntä selittämistä.
        Taitaa olla ne talvivarusteet "lompakonketju" .

        Joo, ne pystyssä olevat tikkaat tekee siitä katosta tihkeän. Logiikallasi ei tietkään ole liukkaita, jos laitetaan tienvarsiin alumiinitikkaita pystyyn.


      • ihan kielletty
        syyttelyä kirjoitti:

        Itse ajelen henkilöautolla ja ymmärrän tuon putsaamisongelman. Hullu täytyy olla, joka sinne menee lipsuttelemaan. Jäät ei sitten lähde ilmeisesti jarruttamalla tai muulla kikkailujutulla?

        työsuojelun ohjeissa.Putsata saa vain jos seisoo telineellä tai vastaavalla tulevalla alustalla käyttäen jatkovarrella olevaa harjaa tai vastaavaa.


      • Meinasit
        pysyminen kirjoitti:

        Ei ne alumiinitikkaat auta siellä katolla liikuttaessa.

        Sinne jäädä ja onpas joskus noista Jäistä sakkojakin kirjoitelleet ja mikä on ihan oikein.
        Tikkaita saa jopa siirtää vai etkö kenties tajunnut sitä ja käsinhän sitä mätetään jäät sieltä kun olemme polveutuneet apinasta eikös totta.
        Kädetöntä touhua, Yhteiskunnanko? ne sieltä pitäisi pitää käydä poistamassa eii vaan ajoneuvonkuljettaja vastaa siitä ja se on sillä sipuli.
        Tekee hyvää joskus käydä sieltä kopistakin pihalla ettei ihan juuru sinne kiinni.


      • tasoa
        Meinasit kirjoitti:

        Sinne jäädä ja onpas joskus noista Jäistä sakkojakin kirjoitelleet ja mikä on ihan oikein.
        Tikkaita saa jopa siirtää vai etkö kenties tajunnut sitä ja käsinhän sitä mätetään jäät sieltä kun olemme polveutuneet apinasta eikös totta.
        Kädetöntä touhua, Yhteiskunnanko? ne sieltä pitäisi pitää käydä poistamassa eii vaan ajoneuvonkuljettaja vastaa siitä ja se on sillä sipuli.
        Tekee hyvää joskus käydä sieltä kopistakin pihalla ettei ihan juuru sinne kiinni.

        Ai oletkin tämän tason kirjoittaja. Luulin kirjoittavani maalaisjärjellä varustetun ihmisen kanssa. Sori, en enää viitsi selvittää selviä asioita. Sä voit kokeilla sitä tikkaiden siirtelyä. Se varmaan valaisee sinullekin asioita.


      • Mutta ne jäät silti
        tasoa kirjoitti:

        Ai oletkin tämän tason kirjoittaja. Luulin kirjoittavani maalaisjärjellä varustetun ihmisen kanssa. Sori, en enää viitsi selvittää selviä asioita. Sä voit kokeilla sitä tikkaiden siirtelyä. Se varmaan valaisee sinullekin asioita.

        Poistaa Ajoneuvonkuljettaja ja sillä sipuli vai pystytkö muuta selittelemään?


      • työsuojelulaki
        Mutta ne jäät silti kirjoitti:

        Poistaa Ajoneuvonkuljettaja ja sillä sipuli vai pystytkö muuta selittelemään?

        Ottamatta kantaa teidän kahden riitaan, niin totean alumiinitikkaiden olevan riittämättömät asiaan. Ei täyty työsuojelulainkaan vaatimukset, joten viekää moiset kapineet vaarallisina pois. Tulee ongelmia vakuutusyhtiön kanssa.


      • puuttuen
        työsuojelulaki kirjoitti:

        Ottamatta kantaa teidän kahden riitaan, niin totean alumiinitikkaiden olevan riittämättömät asiaan. Ei täyty työsuojelulainkaan vaatimukset, joten viekää moiset kapineet vaarallisina pois. Tulee ongelmia vakuutusyhtiön kanssa.

        Tulee riitaa niistä jäistäkin sen vakuutusyhtiön kanssa ja sakotkin vielä vai olenko mahdollisesti väärässä.
        Tieliiikennelaki ja työsuojelulaki koskee molemmat sitä kuljettajaa ja ei se niin vaikeaa voi olla niiden noudattaminen vai onko.
        Pudonneiden jäiden kanssa tulee muuten riitaa vaikka minkä kanssa, vakuutusyhtiö ,viranomaiset sekä muuta kivaa.


      • ennakkotapaukset
        puuttuen kirjoitti:

        Tulee riitaa niistä jäistäkin sen vakuutusyhtiön kanssa ja sakotkin vielä vai olenko mahdollisesti väärässä.
        Tieliiikennelaki ja työsuojelulaki koskee molemmat sitä kuljettajaa ja ei se niin vaikeaa voi olla niiden noudattaminen vai onko.
        Pudonneiden jäiden kanssa tulee muuten riitaa vaikka minkä kanssa, vakuutusyhtiö ,viranomaiset sekä muuta kivaa.

        Sinähän voit selvittää jäiden aiheuttamia ennakkotapauksia, niin tulee sitten esille niitä. Mielenkiinnolla odotan.


      • vain
        puuttuen kirjoitti:

        Tulee riitaa niistä jäistäkin sen vakuutusyhtiön kanssa ja sakotkin vielä vai olenko mahdollisesti väärässä.
        Tieliiikennelaki ja työsuojelulaki koskee molemmat sitä kuljettajaa ja ei se niin vaikeaa voi olla niiden noudattaminen vai onko.
        Pudonneiden jäiden kanssa tulee muuten riitaa vaikka minkä kanssa, vakuutusyhtiö ,viranomaiset sekä muuta kivaa.

        Ei niitä jäitä ainakaan alumiinitikkaiden kanssa saa pois jostain kapellikärryn katolta.


      • välillä
        ennakkotapaukset kirjoitti:

        Sinähän voit selvittää jäiden aiheuttamia ennakkotapauksia, niin tulee sitten esille niitä. Mielenkiinnolla odotan.

        Oikeitakin töitä joten selvittele sinä vaikka mitä.


      • Jarppiksi
        ihan kielletty kirjoitti:

        työsuojelun ohjeissa.Putsata saa vain jos seisoo telineellä tai vastaavalla tulevalla alustalla käyttäen jatkovarrella olevaa harjaa tai vastaavaa.

        Ennakkotapauksiakin löytyy, kuskin tehtävähän on poistaa kaluston katolta jäätynyt ja pakkaantunut jää. Itse sain 18 päiväsakkoa kyseisestä pikku äksidentistä. Aamulla läksin pohjoisesta, jonne mennessä oli tullut räntää taivaan täydeltä ja jäätynyt sitten yöllä paakuiksi. Etelään lähtiessä, olikin jo kuopiossa 8 ja alkoikin jäätä satamaan takanatulevan eteen, joka sitten sattuikin olemaan poliisi. Tästä puitiin pitkään, ja käytiin oikein oikeudessa. Siellä vaan kylmästi sanottiin, että kuskin vastuulla moiset on, ja kuskin velvollisuus on ne sieltä poistaa.

        Kaveri sanoi että jo autokoulussa niin hänelle neuvottiin.


      • äärilaita
        Jarppiksi kirjoitti:

        Ennakkotapauksiakin löytyy, kuskin tehtävähän on poistaa kaluston katolta jäätynyt ja pakkaantunut jää. Itse sain 18 päiväsakkoa kyseisestä pikku äksidentistä. Aamulla läksin pohjoisesta, jonne mennessä oli tullut räntää taivaan täydeltä ja jäätynyt sitten yöllä paakuiksi. Etelään lähtiessä, olikin jo kuopiossa 8 ja alkoikin jäätä satamaan takanatulevan eteen, joka sitten sattuikin olemaan poliisi. Tästä puitiin pitkään, ja käytiin oikein oikeudessa. Siellä vaan kylmästi sanottiin, että kuskin vastuulla moiset on, ja kuskin velvollisuus on ne sieltä poistaa.

        Kaveri sanoi että jo autokoulussa niin hänelle neuvottiin.

        Minun työkaveri oli tunnollinen ja meni pudottelemaan jäitä katolta. Putosi sieltä ja siihen loppui autokuskin ura. Itse riskeeraan putoavat, ennenkä alan istua pyörätuolissa.


      • Ambattikuski
        äärilaita kirjoitti:

        Minun työkaveri oli tunnollinen ja meni pudottelemaan jäitä katolta. Putosi sieltä ja siihen loppui autokuskin ura. Itse riskeeraan putoavat, ennenkä alan istua pyörätuolissa.

        Ne jäät poistetaan sieltä ottamalla kunnon vauhti ja jarruttamalla voimakkaasti samalla lievästi ohjauspyörää kääntäen. Sopivia paikkoja ovat luonnollisestikin risteykset, mutta liikenneympyrät ovat mielestäni parhaimpia. Jäät poistuvat etukautta aiheuttamatta kenellekään vahinkoa, ainoa miinuspuoli on se hitonmoinen kolina ja pauke, mikä syntyy kun jäälohkareet putoilevat hytin katon kautta maahan. Niin ja ne "pallokorvat" katolla saattaa vähän muuttaa suuntausta. Helppoa kun sen osaa!


      • Emekillä
        Ambattikuski kirjoitti:

        Ne jäät poistetaan sieltä ottamalla kunnon vauhti ja jarruttamalla voimakkaasti samalla lievästi ohjauspyörää kääntäen. Sopivia paikkoja ovat luonnollisestikin risteykset, mutta liikenneympyrät ovat mielestäni parhaimpia. Jäät poistuvat etukautta aiheuttamatta kenellekään vahinkoa, ainoa miinuspuoli on se hitonmoinen kolina ja pauke, mikä syntyy kun jäälohkareet putoilevat hytin katon kautta maahan. Niin ja ne "pallokorvat" katolla saattaa vähän muuttaa suuntausta. Helppoa kun sen osaa!

        kokkeillu?? Et ainakaan tosielämässä. Tulevat noin vain joskus nollakelillä.


      • stycke
        Emekillä kirjoitti:

        kokkeillu?? Et ainakaan tosielämässä. Tulevat noin vain joskus nollakelillä.

        Tyhjästä autosta ja vaunusta on suht helppo saada jäät pois katolta, senkun koputtelee kapellilaudalla tms. ja sitten jossain sopivalla väljällä paikalla ajaa vähän reippaamman ringin. Onnistuu myös jos päällä on kuorma jonka päällä tai ympärillä mahtuu ja voi kävellä, kuten vaikka rautakuorma (ei ehkä valmista tuotetta vaan esim. keloja, tankoja, palkkeja, teelmiä etc.). Hankalaksi homma käy jos on kattoa myöten täysi kuorma tai sellainen mikä ei kestä kulkea päällä, sitä ei juuri muuten saa kuin joltain telineeltä käsin putsattua. Niitähän ei sitten ole liian tiheässä, Turussa tiedän satamassa olevan yhden.

        Päivittäisessä liikenteessä olevan kaappiauton/-vaunun päälle ei onneksi kovin paksua kerrosta yleensä saa jäämäänkään, jos sieltä jotain lentää se on useimmiten niin ohutta että se korkeintaan säikäyttää. Sesamkattojen myötä on jääpaakut pienentyneet kapellikalustonkin katolla (no eivät ne vielä harmittomia välttämättä ole), vielä tosin on putkikattojakin liikkeellä, sieltä kun puuttuu 1-2 putkea samasta välistä ja vaunu lojuu muutaman viikon jollain kentällä odottamassa ilman että kukaan on nostanut lautoja pystyyn, sinne voi kertyä kymmenien kilojen jäämurikka. Se on jo todella vaarallinen.

        Dilemma onkin juuri siinä, että jos ei lähistöllä ole mitään telinettä mistä pääsisi puhdistamaan katon, sitä ei pääse lastatusta kärrystä puhdistamaan; kiipeämään ei tikapuilla todellakaan ole syytä lähteä, yleensä jos kärryn katolla on jäätä, sitä on myös maassa. Jokainen vakuutusjärjestelmää vähän ymmärtävä tietää, että jos tikkailta putoaa autokuski, sen hoito- ja elatuskuluja maksavat kaikki vakuutuksenottajat, eikä puhuta pikkusummista. Jos verrataan vain siihen, että jonkun tojjotan konepeltiin tulee lommo, niin se on miltei ilmaista hupia se pellin maalaus ja vaihto, parilla tonnilla tekee aika paljon peltiremonttia, parilla tonnilla ei yliopistollisen sairaalan ensiavussa juuri kummoista remonttia ihmiseen tai edes autokuskiin tehdä.


      • ja alumiinitikkaat
        työsuojelulaki kirjoitti:

        Ottamatta kantaa teidän kahden riitaan, niin totean alumiinitikkaiden olevan riittämättömät asiaan. Ei täyty työsuojelulainkaan vaatimukset, joten viekää moiset kapineet vaarallisina pois. Tulee ongelmia vakuutusyhtiön kanssa.

        ....oletkos elämässäsi käynyt sahalla esimerkiks lankkukuormaa lastaamassa?
        Miks siellä riittää alumiinitikkaat kiipeilyyn sinne neljään metriin,kun jotenkin on sulkuliinat kiinni laitettava.(huom.ketään ei edes velvoiteta firman puolesta katsomaan kuljettajan kiipeilyä)
        Se työsuojelusta!


      • kuski.
        ja alumiinitikkaat kirjoitti:

        ....oletkos elämässäsi käynyt sahalla esimerkiks lankkukuormaa lastaamassa?
        Miks siellä riittää alumiinitikkaat kiipeilyyn sinne neljään metriin,kun jotenkin on sulkuliinat kiinni laitettava.(huom.ketään ei edes velvoiteta firman puolesta katsomaan kuljettajan kiipeilyä)
        Se työsuojelusta!

        En ole vielä koskaan joutunut nousemaan lankkukuorman päälle maassa olevilta alumiinitikkailta: Mitä tulee noihin velvoitteihin, niin tapaturmailmoitukseen tai poliisipöytäkirjaan asia kuitenkin laitetaan. Eikä näytä hyvältä.


      • lkölkölkökök
        pelaa kirjoitti:

        Kuka haluaa riskeerata henkensä. En minä ainakaan uskalla mennä jäiselle katolle.

        Minä en halua, että sinä riskeeraat minun henkeni. Kävelin jalkakäytävällä ja liikennevaloihin pysähtyvän kuorma-auton pressun päällä tipahti jäät viereen.
        Putsaa se kattos ny vaan.


      • stycke kirjoitti:

        Tyhjästä autosta ja vaunusta on suht helppo saada jäät pois katolta, senkun koputtelee kapellilaudalla tms. ja sitten jossain sopivalla väljällä paikalla ajaa vähän reippaamman ringin. Onnistuu myös jos päällä on kuorma jonka päällä tai ympärillä mahtuu ja voi kävellä, kuten vaikka rautakuorma (ei ehkä valmista tuotetta vaan esim. keloja, tankoja, palkkeja, teelmiä etc.). Hankalaksi homma käy jos on kattoa myöten täysi kuorma tai sellainen mikä ei kestä kulkea päällä, sitä ei juuri muuten saa kuin joltain telineeltä käsin putsattua. Niitähän ei sitten ole liian tiheässä, Turussa tiedän satamassa olevan yhden.

        Päivittäisessä liikenteessä olevan kaappiauton/-vaunun päälle ei onneksi kovin paksua kerrosta yleensä saa jäämäänkään, jos sieltä jotain lentää se on useimmiten niin ohutta että se korkeintaan säikäyttää. Sesamkattojen myötä on jääpaakut pienentyneet kapellikalustonkin katolla (no eivät ne vielä harmittomia välttämättä ole), vielä tosin on putkikattojakin liikkeellä, sieltä kun puuttuu 1-2 putkea samasta välistä ja vaunu lojuu muutaman viikon jollain kentällä odottamassa ilman että kukaan on nostanut lautoja pystyyn, sinne voi kertyä kymmenien kilojen jäämurikka. Se on jo todella vaarallinen.

        Dilemma onkin juuri siinä, että jos ei lähistöllä ole mitään telinettä mistä pääsisi puhdistamaan katon, sitä ei pääse lastatusta kärrystä puhdistamaan; kiipeämään ei tikapuilla todellakaan ole syytä lähteä, yleensä jos kärryn katolla on jäätä, sitä on myös maassa. Jokainen vakuutusjärjestelmää vähän ymmärtävä tietää, että jos tikkailta putoaa autokuski, sen hoito- ja elatuskuluja maksavat kaikki vakuutuksenottajat, eikä puhuta pikkusummista. Jos verrataan vain siihen, että jonkun tojjotan konepeltiin tulee lommo, niin se on miltei ilmaista hupia se pellin maalaus ja vaihto, parilla tonnilla tekee aika paljon peltiremonttia, parilla tonnilla ei yliopistollisen sairaalan ensiavussa juuri kummoista remonttia ihmiseen tai edes autokuskiin tehdä.

        Yhtenä talvena piti alumiititikkaita hyväksikäyttäen pujotella useita kertoja TIR-vaijeri ylälenkkeihin katonrajaan.. Ihme että on vielä ees hengissä, sillä kyllä se oli sellaista urkeilua et hirvitti koko ajan... Venäjälle vaativat liukukapelliin muka sinne ylöskin ne lenkit... Nuo joska kiihkoaa, et alumiinitikkaitten avulla pääsee ne jäät putsaamaan vois kyl kokeilla tosiaan siel neljässä metrissä keikkumista jäisellä pihalla


      • Kuski69
        Ambattikuski kirjoitti:

        Ne jäät poistetaan sieltä ottamalla kunnon vauhti ja jarruttamalla voimakkaasti samalla lievästi ohjauspyörää kääntäen. Sopivia paikkoja ovat luonnollisestikin risteykset, mutta liikenneympyrät ovat mielestäni parhaimpia. Jäät poistuvat etukautta aiheuttamatta kenellekään vahinkoa, ainoa miinuspuoli on se hitonmoinen kolina ja pauke, mikä syntyy kun jäälohkareet putoilevat hytin katon kautta maahan. Niin ja ne "pallokorvat" katolla saattaa vähän muuttaa suuntausta. Helppoa kun sen osaa!

        Joo haista vittu, kunnon palanen ilmoihin niin hienosti vaunu lähtee samalla poikittain. Jäät kyllä tippuu....


    • jäämies_

      Ihan vaan mielenkiinnosta, eikö jää ole aika painavaa? Tippuu siis nopeasti katolta...

      Ja eikö henkilöauton(kin) kuljettajan ole velvollisuus pitää riittävä TURVAVÄLI sopeutettuna ajo-olosuhteisiin. Eli kun tielle sataa jäätä, niin on parempi olla hyvin kaukana siitä tippuvasta jäästä?

      Vastaantulevan päälle tietysti voi jäätä tippua satunnaisesti, mutta käsittääkseni vain kovalla tuulella ja leudossa kelissä, koska fysiikan lakien mukaan rekan katolla oleva jää tippuu rekan taakse ajettaessa suoraan ja maantienopeuksilla.

      • ha-kuski

        Eipä ole vielä rekoista jäätä tippunut minun auton päälle. Toisekseen en kyllä lähtisi puhdisteleen niitä jäitä sieltä katolta, ainakaan alumiini- tai muillakaan tikkailla, taitaa olla ihan työturvallisuusasia se, että joku pistää tikkaat rekan rekan viereen huoltsikan liukkaalla pihalla ja vielä kiipeää sinne 4 metrin korkeuteen, saapi siinä sitten selitellä vakuutusyhtiölle, että mikä meni pieleen, pahimmassa tapauksessa omaiset ei saa mitään.


      • ...

        No niin, tätä vielä odotinkin. Kun valitettavasti se turvaväli ei aina auta. Kyseessä loiva kaarre pääkaupunkiseudun jollain kehällä ja olen menossa hissukseen ohi vasenta kaistaa ja samassa rojahtaa jäätä lasiini ja konepellilleni aamuruuhkassa. Liikennettä joka puolella ja lasi sekä konepelti rikki. Otin rekisterinumeron ja tein rikosilmoituksen ja kyseinen paskayhtiö kehtasi väittää että kuski on putsannut jäät katolta. Se siitä korvauksesta.
        Yrittäjiä on moneen junaan.......


      • maksaja löytyy
        ... kirjoitti:

        No niin, tätä vielä odotinkin. Kun valitettavasti se turvaväli ei aina auta. Kyseessä loiva kaarre pääkaupunkiseudun jollain kehällä ja olen menossa hissukseen ohi vasenta kaistaa ja samassa rojahtaa jäätä lasiini ja konepellilleni aamuruuhkassa. Liikennettä joka puolella ja lasi sekä konepelti rikki. Otin rekisterinumeron ja tein rikosilmoituksen ja kyseinen paskayhtiö kehtasi väittää että kuski on putsannut jäät katolta. Se siitä korvauksesta.
        Yrittäjiä on moneen junaan.......

        Soitto poliisille ja niin kauan ajelet rekan perässä kunnes poliisi pysäyttää, maksajasta ei ole epäselvyyttä. on se perkele kun eivät edes ajokkejaan viitsi putsata tieliikennekelpoiseksi, muista rikkomuksista puhumattakaan!


    • altsuss

      kun jäitä putoilee auton päälle.
      Ei se sen vaikeampaa ole, rekkari ylös ja soitto poliisille, rekkapekan vakuutus korvaa vahingot ja perii korvauksen rekkapekalta koska tämä on jälleen kerran laiminlyönyt tehtävänsä, ja poliisisetä nasauttaa vielä sakotkin rekkapekalle!

    • KiitosTästä

      Tänään juuri äitini auto sai helvetinmoisen jääkalikan päällensä töihin mennessään. Vastaan tuli rekka ja sieltä lensikin suoraan äitin sivupeiliin ja sivupeili rikki. Äidin vakuutuksesta bonukset pois ja nousee puolella vaikka täyskasko onkin kyseessä. Kiitos paljon. Yle Uutisten sivuillakin sanotaan, iglut eivät kuulu liikenteeseen.

    • Lisäystä

      ”Liikkuvan poliisin ylikonstaapeli Erkki Vikmanin kertoo, että talvisin tapauksia tulee ilmi viikottain. Vikman muistuttaa, että jokaisen pitäisi muistaa putsata auto lumesta ennen liikkeelle lähtöä.

      - Tämä koskee ihan samalla tavalla henkilöautoja KUIN RASKASTA LIIKENNETTÄ. Kyllä tuolla tien päälle näkee välillä melkoisia igluja.”

      Eli ottakaa ne alumiinitikkaat tai lentäkää siivillä mutta putsatkaa ne rekkanne ihan turvallisuuden vuoksi. Tai sitten voitte tietysti myös korvata monille autoille taphtuneet vahingot näiden jääkimpaleiden takia.

    • peruuttajapentti

      Taas turhaa länkyttämistä kun ei ole muutakaan vittuiltavaa. Jos kuljettajan pitäisi nousta tikkailla kontinpäälle työsuojelulaki velvoittaa 4m korkeuteen turvakaiteet tai turvavaljaat. Miten rakennat kaiteet ? Mihin ripustat lumenpudottajan turvavaljaat? Nythän on niin, että kontteja ja kärryjä haetaan terminaaleilta, siellä pitäisi olla harjakone jonka ali ajetaan yhdistelmä ennen liikenteeseen menoa, ongelma ei ole kuljettajan vaan rahtifirman.

    • rekkanen

      Meidän firmassa on tehty asialliset kaiteelliset putsauspaikat. Portaita vaan ylös ja työntelee lumet ym pois katolta. Samalta puolelta yltää hyvin koko katon siivoomaan. Kerran joutuu siirtämään kun ottaa ensin vetäjästä ja sitten kärryn. Se on muuten kuljettajan vastuulla mitä siitä kalustosta tippuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe