Guardalavacasta palanneita?

04.12.07 matkaan

Kun nyt Aurinkomatkojen ensimmäinen tämän kauden matka Guardalavacaan on tehty, niin olisi mukava lukea matkakertomuksia.Kiinnostaisi tietää mm. seuraavista asioista: lennot ja välilaskut (vaikuttiko mitenkään että mol. laskut Halifaxiin), hotellit (Amigo Atlantico kiinnostaa eniten, minkälainen oli Village-huone? hotellin ravintolat?), retket (omat/Aurinkomatkat), sää ja vaatetus, tipit (rahana vai olisiko parempi viedä jotain tavaraa).

8

5077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri pois

      Olin sillä Aurinkomatkojen ensi reissulla ja asuin Amico Atlantico:ssa. Hotelli on ihan ok. mutta osin korjauken alla, josta AM ei kertonut etukäteen. Se merkitsi sitä ettei esim. a la carte ravintoista luvatusta neljästä toiminut kuin kaksi ja noutopöytä aamiaista sai vain yhdestä paikasta. No riittihän tuo, mutta olisi kiva,kun kerrottaisiin etukäteen, mutta kun vielä hotelliin tullessa jaetaan lappusia, joissa luvataan paljon enemmän kuin on tarjolla.
      Asuin juuri village huoneessa omani oli tosi hyvä, meren puolella ja siisti, toisessa kerroksessa, joten meri näkyi hienosti. Jos sattuu eka kerros, ja takasivu, niin silloin olo on aikalailla maanläheinen. Puutteena voisi alueesta sanoa, että altaiden suihkut eivat toimineet ja yleiset WC:t olivat lievästi sanottuna heikkotasoisia.
      Voihan tietysti viedä jotain tavaraakin, mutta vaikea sanoa mitä pitäisi olla, ehkä hygienitarvikkeita. Mutta tipit on kai parasta antaa rahassa (turistipeso, CUC), Koska se jaetaan heidän omasta toimesta koko henkilökunnalle, eikä jää vain esim. tarjoilijoille.
      Vielä nyt oli tosi paljon tilaa, kun ehkä n. 10-20% asunnoista oli varattu, mutta sitten kun on sesonki, niin voi olla tungostakin. Kanadalaiset kyllä huomaa, ovat osin aika äänekkäitä.
      Eipä kuin hyvää matkaa, ei huono paikka.

      • mukavaa

        Kävin helmikuussa.Mustekyniä olis saanu olla enempiki mukana,kysyntää oli.Shampootaki haluttiin,ja vaatteillaki kysyntää.kannattaa pyöräillä paikallisessa kylässä,kävimme talossa sisällä asti.Voi antaa pesoja heillekki,ovat oikein mukavia.Kaikenlaista keitiötavaraaki voi varmaan viedä,siellähän on meihin verrattuna uskomattoman alkeellista.Lapsillekkin on lelut kivoja.Nuorisolle nuorekasta kampetta.
        Kyllähän he siellä toimeentulevat omillaankin,mutta oli kiva antaa kun olivat niin tyytyväisiä.


    • TROC06

      Turistipesot ovat paras lahja tai tippi, eli niillä saavat turistikaupoista ostettua sellaisia tarvikkeita, joita ei ole kaupan tavallisissa kaupoissa. Kyniä, meikkejä, saippuoita, shampoita yms. pientä tavaraa voi ottaa mukaan - hyvin kelpasivat mm. siivoojille.

      Halifaxin välilasku on hyvä levähdyshetki pitkällä lennolla kun kone on niin ahdas, että ei juuri pääse edes jalkojaan liikuttelemaan.

      Aurinkomatkojen retket ovat hyviä kun mukana on asiansa osaava opas. Delfiiniristeilylle katamaranilla kannattaa ainakin mennä. Jos haluaa
      nähdä paikallista kaupunkielämää, niin Santiago de Cuban retkeä voi myös suositella.

      Sään vaihteluihin näin alkukaudesta kannattaa varautua. Lyhyet rankkasateet ovat mahdollisia.

      Ja myös Kuubalaiset hyttyset saattavat iltaisin purra, eli hyttyskarkotetta ja piston hoitoainetta
      mukaan.

    • suomeen

      Hei!
      Itse palasin myös Kuubasta. Takaisinpäin lento lyheni vähän, kun lennettiin Halifaxin kautta.. Amigo Atlanticossa olimme ja vähän korjauksessa oli kuten jo aiemmin todettiin, mutta ei se juurikaan häirinnyt. Village-huoneista en osaa sanoa mitään, kun olin päärakennuksessa. Yksinkertainen ja siisti huone. Aamupalaa sai kyllä kahdesta paikasta ja mielestäni ne olivat riittävät. Hedelmiä/muroja/leipää/leikkeleitä/munakasta/makkaraa yms..

      Meidän porukka ei edes käyttänyt ala carté ravintoloita, joten niistä en osaa sanoa. Päivällinen ja illallinen olivat melko kattavat, lihaa oli erilaisia, kanaa ja kalaakin yleensä.

      Tippi varmaan rahana parasta. (kyllähän ne mielellään vaatteitaki ottavat, mutta sitä ei kannata tehdä poliisien näköpiirissä) sää oli muuten sopivan lämmin ja sellainen, mutta välillä illalla meinasi tulla kylmä. Riittävästi lämmintä niin pärjää :)

      REtkillä ei "kerennyt" käydä, kun niin ahkerasti rannalla oltiin ja tutustuttiin ihmisiin :'D Rannalla käytettiin katamaraani/polkuveneitä hyödyksi ja ajankuluksi.

      ja jos joku on lähdössä kyseiseen kohteeseen niin ilmoitellkaa vaikka täällä. jos joku pystyisi kirjeen viemään sinne :) ?

    • pitäkää hauskaa

      Palasimme myös Guardalavacasta joulukuun alussa, olimme Club Amigossa ja hyvin tyytyväisiä hotelliin. Hotellin ranta oli hyvä, siellä tapasi myös paikallisia eikä pelkästään turisteja. Ranta oli myös uimiseen ihanteellinen ja kaikkea mahdollista vesiurheilua oli mahdollisuus harrastaa, jos ei pelkästään lököillä jaksanut. Ota termarimuki mukaan, sillä on hyvä ottaa baarista juoma mukaan rannalle. Hiustenkuivaajaa ei myöskään ollut meidän huoneessa, joidenkin huoneeseen sellainen oli kuitenkin loman aikana ilmestynyt. Ruoka hotellissa oli hyvää ja henkilökunta todella ystävällistä. Kaikkea uskalsi syödä (jopa majoneesia) enkä kuullut, että kukaan olisi saanut vatsa- tai muutakaan tautia. Rommidrinkit ja rommi-cappuccino maistuivat, mutta väki ei kuitenkaan ollut pahemmin jurrissa - muutamaa kanadalaista lukuunottamatta. Hotellissa oli iltaisin hyvää ohjelmaa, etenkin housebändi oli tosi hyvä - harmi, että levy jäi sittenkin ostamatta. Tippiä maksoimme turistipesoina, se tuntui olevan paras käytäntö. Kuulakärkikyniä, saippuoita, lapsille leluiksi ilmapalloja, värikyniä ym. oli mukana ja hyvin tuntuivat kelpaavan paikallisille. Kannattaa käydä katsomassa myös sitä aitoa kuubalaisten elämänmenoa. Ajelimme lähikylissä pyörillä ja mopolla, bussilla Holguinissa ja Aurinkomatkojen mukana Santiago de Cubassa. Suosittelen ehdottomasti!! Koko loman ajan ilmat olivat hyvät, parina iltana saimme pienen vesikuuron, mutta ei haitannut mitään. Välilasku Halifaxiin oli hyvä, sai tunnin verran verytellä jähmettyneitä jäseniä. Kotiin tullessa tosin iski paha jetlag ja joulukuun pimeys ja kylmyys. Parasta Kuubassa oli upeat maisemat ja iloiset, ystävälliset ihmiset. Ja tietenkin se aurinko. Nauttikaa lomasta!

      • Annaliisa

        Palasin Aurinkomatkojen yhdistelmämatkalta pari viikkoa sitten.
        Havanna oli upea paikka ja ehdottomasti kannattaa käydä katsomassa meininkiä. Lennot oli väsyttäviä, välilasku Halifaxissa helpotti hetkeksi oloa. Jouduimme odottamaan lentoa Holguinista havannnaan monta tuntia ja jetlag painoi päälle,mutta tilanne helpotti parissa päivässä eikä loma mennyt pelkästään nukkumiseen.
        Hotellit oli hyviä molemmissa paikoissa. Guradalavacassa aika meni rannalla mutta olisin kaivannut vähän enemmän tekemistä itse kohteessa.
        Lentokentillä kannattaa lukita kaikki ruumaan menevät laukut, meiltä varastettii tavaroita ruumassa.
        Rannat oli upeita ja ehdottomasti kannattaa ottaa termarit mukaa, jolla voi kantaa juomaa rannalle eikä tartte ostella kalliita vesiä.
        Aurinkomatkoihin olen pettynyt matkanjärjestäjänä.
        Mukavaa lomaa kaikille Kuubaan menijöille kuitenkin. Ehdottomasti näkemisen ja kokemisen arvoinen mesta.


      • me2
        Annaliisa kirjoitti:

        Palasin Aurinkomatkojen yhdistelmämatkalta pari viikkoa sitten.
        Havanna oli upea paikka ja ehdottomasti kannattaa käydä katsomassa meininkiä. Lennot oli väsyttäviä, välilasku Halifaxissa helpotti hetkeksi oloa. Jouduimme odottamaan lentoa Holguinista havannnaan monta tuntia ja jetlag painoi päälle,mutta tilanne helpotti parissa päivässä eikä loma mennyt pelkästään nukkumiseen.
        Hotellit oli hyviä molemmissa paikoissa. Guradalavacassa aika meni rannalla mutta olisin kaivannut vähän enemmän tekemistä itse kohteessa.
        Lentokentillä kannattaa lukita kaikki ruumaan menevät laukut, meiltä varastettii tavaroita ruumassa.
        Rannat oli upeita ja ehdottomasti kannattaa ottaa termarit mukaa, jolla voi kantaa juomaa rannalle eikä tartte ostella kalliita vesiä.
        Aurinkomatkoihin olen pettynyt matkanjärjestäjänä.
        Mukavaa lomaa kaikille Kuubaan menijöille kuitenkin. Ehdottomasti näkemisen ja kokemisen arvoinen mesta.

        Ollaan ajateltu juuri kyseistä matkaa, ja olisikin kiva tietää vähän lisää niistä asioista jotka mätti. Mainitsit, että petyit Aurinkomatkoihin matkanjärjestäjänä, miksi? Voisitko myös vähän kertoa parhaimpia ja huonoimpia puolia matkastasi? Ja millainen oli lento Havannaan eli millaisella koneella se tehtiin ja miten meni? Toisella meistä on lievää lentopelkoa, joten uskaltaako tuollaiselle yhdistelmämatkalle lähteä?


      • WAU!!
        me2 kirjoitti:

        Ollaan ajateltu juuri kyseistä matkaa, ja olisikin kiva tietää vähän lisää niistä asioista jotka mätti. Mainitsit, että petyit Aurinkomatkoihin matkanjärjestäjänä, miksi? Voisitko myös vähän kertoa parhaimpia ja huonoimpia puolia matkastasi? Ja millainen oli lento Havannaan eli millaisella koneella se tehtiin ja miten meni? Toisella meistä on lievää lentopelkoa, joten uskaltaako tuollaiselle yhdistelmämatkalle lähteä?

        Juuri tuollainen matka takana ja matkasta haltioituneena voin suositella!Menomatkan kesto ainut miinus koko matkalle mutta se on pientä mitä matkalta muuten sai. Lento Havannaan taittui paikallisella lentoyhtiöllä ilman ongelmia eikä lentoa kannata pelätä! Ihmiset ystävällisiä ja muutenkin paljon nähtävää. Aurinkomatkat toimivat mielestämme hyvin ja olivat järjestäneet kattavan retkiohjelman paikaan siinä ajassa joka Havannassa vietettiin.
        Rantakohteessa hotellina Costa Verde oli palveluineen hyvä eikä termarille ollut edes rannalla käyttöä koska sielläkin oli baari josta sai juomista moneen makuun ja kaikki ranneketta vilauttamalla! Matka Kuubaan ei varmasti ollut viimeinen jonka teimme!! Menkää ihmeessä, varsinkin Havanna jätti lähtemättömän vaikutuksen....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe