Viha toisia ihmisiä kohtaan

-Räjähdän-

Tiedän, että ihmisillä on jonkinmoinen omatunto, hyvä tai huono. Minulla se on pohjalukemilla. Siksi sisälläni kasvava viha polttaa jo melkein kadonnutta itsetuntoani. Silti tämä maailman pahuus saa vereni kiehumaan, epätietoisuus ja turvattomuus melkein laukaisee itsepuolustuksen. Haluaisin satuttaa ihmisiä, jotka loukkaavat viattomia. Haluan nähdä, kuinka he kohtaavat totuuden ja häpeän. Moni vain on vain niin tunnekuollut, ettei tunne häpeää ja myötätuntoa toisia kohtaan.

Ei enää itkunikaan auta. Kyyneleet ovat vai nestettä, joka tippuu maahan ja haihtuvatpoisEi se poista sisäistä tuskaa. Ymmärrys ja viha ihmisiä kohtaan muuttuu sekasorroksi ja ristiriitaiseksi helvetiksi. Haluan rakastaa, mutta kuinka sitä voi tässä sodan keskellä?

Haluan huutaa, mutta jos huudan joudun pehmustettuun huoneeseen ja siellä pimennossa olen aivan yksin. Niin yksin, että sydämeni arvet jälleen avautuvat ja joudun noidankehään josta ei ole ulospääsyä. Ja huudan edelleen.

Olet yksi kärpäsen paska maailman kaikkeudessa.

11

1232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tyttö..,..

Itselläni melkein samanlaiset tunteet.

Viha vaan kasvaa sisälläni, enkä saa sitä pois, vaikka haluaisin. Haluaisin olla joku toinen ihminen. Vihaan itseäni, vihaan näitä saatanan ihmisiä, jotka eivät ansaitse edes elää, enkä kyllä itsekkään ansaitse elää. Mä tiedän että kukaan ei halua rakastaa mua, koska oon mikä oon. Tämmöne helvetin vihaa täynnä oleva, masentunut idiootti, jonka mielipiteet voisi laskea hullun harhoiksi ja luuloiksi. En kuitenkaan halua päätyä mielisairaalaan, joten pidän nämä tunteet ja ajatukset sisälläni kunnes tuomiopäivä koittaa!

• rosli

On totta että ehkä osa ihmisitä ei ansaitse elää. Tai ehkä kukaan ei ansaitse. Kuka sitäkin tietää? Ikävä kyllä sille ei voi mitään. Maailma voi olla tosi paska paikka, kun se niin päättää. Se ei silti tarkoita ettei täällä olisi jotain hyvääkin. Viha kaikkea tai kaikkia kohtaan ei satutaa ketään niin paljon ku sua itseäs. Pitää vaan oppia päästämään irti ja antamaan anteeksi, varsinkin itselleen. Joskus tosiaan tuntuu ettei kukaan välitä, mutta se ei ole totta. Aina on joku joka välittää, vaikka se ei olis just sillon siinä niin se on kyllä jossain. Ei elämä voi olla kauheeta koko ajan, kaikki sun ympärilläs ei ole pahaa vaikka siltä näyttäiskin. Pitää oppia välittämään itsestään, rakastamaan itseäänkin tai muuten viha tuhoaa sut. Mä uskon, että täällä on vielä jotain hyvää. Pakko olla. Parempi huutaa, kun pitää kaikki sisällään!

• apostoli_tz

luontoon, tai jonnekin missä voit purkaa pahaa oloasi.

"Mä tiedän että kukaan ei halua rakastaa mua, koska oon mikä oon. "

Tämä ei pidä paikkaansa. Jokainen ihminen on rakastamisen arvoinen, sinäkin.

"En kuitenkaan halua päätyä mielisairaalaan, joten pidän nämä tunteet ja ajatukset sisälläni kunnes tuomiopäivä koittaa!"

Jos uskot tuomiopäivän koittavan, kokeile tuomiopäivän Tuomarin puoleen huutamista. Voit yllättyä.

Vihasi saattaa olla ns. Pyhää vihaa, eli vihaa epäoikeudenmukaisuutta, vääryyttä ja julmuutta kohtaan. Se kertoo siitä, että ole juuri kaikkea muuta kuin sitä itse nyt uskot olevasi.

Tsemppiä!

• apostoli_tz
        rosli kirjoitti:

On totta että ehkä osa ihmisitä ei ansaitse elää. Tai ehkä kukaan ei ansaitse. Kuka sitäkin tietää? Ikävä kyllä sille ei voi mitään. Maailma voi olla tosi paska paikka, kun se niin päättää. Se ei silti tarkoita ettei täällä olisi jotain hyvääkin. Viha kaikkea tai kaikkia kohtaan ei satutaa ketään niin paljon ku sua itseäs. Pitää vaan oppia päästämään irti ja antamaan anteeksi, varsinkin itselleen. Joskus tosiaan tuntuu ettei kukaan välitä, mutta se ei ole totta. Aina on joku joka välittää, vaikka se ei olis just sillon siinä niin se on kyllä jossain. Ei elämä voi olla kauheeta koko ajan, kaikki sun ympärilläs ei ole pahaa vaikka siltä näyttäiskin. Pitää oppia välittämään itsestään, rakastamaan itseäänkin tai muuten viha tuhoaa sut. Mä uskon, että täällä on vielä jotain hyvää. Pakko olla. Parempi huutaa, kun pitää kaikki sisällään!

"Maailma voi olla tosi paska paikka, kun se niin päättää."

"Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman."

Maailman meno ahdistaa monia ihmisiä. He tulevat vihaisiksi julmuudesta, itsekkyydestä, epätoivosta ja turvattomuudesta. Yksi henkilö on kuitenkin 2000 vuotta sitten sanonut, että hänessä ihmisellä voi olla rauha ja vielä enemmän, että hän olisi voittanut maailman.

Moni ei vain usko tätä ja antaa maailman jyrätä ylitseen.

• feawef
        apostoli_tz kirjoitti:

"Maailma voi olla tosi paska paikka, kun se niin päättää."

"Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman."

Maailman meno ahdistaa monia ihmisiä. He tulevat vihaisiksi julmuudesta, itsekkyydestä, epätoivosta ja turvattomuudesta. Yksi henkilö on kuitenkin 2000 vuotta sitten sanonut, että hänessä ihmisellä voi olla rauha ja vielä enemmän, että hän olisi voittanut maailman.

Moni ei vain usko tätä ja antaa maailman jyrätä ylitseen.

Oonkoittanu rukoilla jeesusta muttei jeesus auta mua pois. Se ei ratkaise mun ongelmaa mikä tekee minut masentuneeksi.

• Joslohduttaa..

Joskus nuorempana jaksoin vielä vihata.

Maailma räjähti silmille vain ykskaks ja tajusin, ettei täällä olemisessa ole mitään järkeä, kun ei mitään saada aikaan kuitenkaan, pelkkää pahaa vain.
      Oli helvetin paha olla pitkään ihan juuri sen takia.

Ja 10 vuoden jälkeenkin noista päivistä muistan yhä selvästi miltä tuntui. Mutta kuitenkin:
      Kerronpa sinulle, mitä vanhemmaksi tulet, sen vähemmän vihaat, sen vähemmän itket tämän paskan vuoksi.

Mutta kapinoi tätä maailmaa vastaan vielä kun voit, sillä tulee vielä sekin päivä, kun hyväksyt tämän kaiken pahan, turrut siihen paskaan, kun saat muutaman vuoden lisää harteillesi, otat sen kaiken viimein vastaan ja annat olla..
      Niin ja oot luovuttanut, kuten suurin osa ihmiskunnasta on. Myös minä.

• wattihatti^

Toivon että sinulle ei käy niin kun edelliselle kirjoittajalle, vaan jaksat yrittää. Ei ole ketään satuhenkilöä tai sen seuraajia, jotka tulevat ja tekevät maailmasta paremman paikan. En itsekkään aina jaksa ymmärtää, miten maailma ei ole hukkunut omaan mahdottomuuteensa. En panostaisi rahojani ihmiskunnan puolesta senttiäkään, se tulee hukkumaan omaan typeryyteen ja itsekkyyteen.

Jaksa tehdä ainakin se yksi hyvä teko päivässä, tai piristää lähellä olevan päivää sanomalla jotain mukavaa. Toivottavasti se muuttaa niiden päivän paremmaksi ja sillä lailla olet ollut osallisena maailman parantamisessa, enemmän kun kukaan 2000 vuotta sitten kuollut.

Vaikka minä olenkin näin kyyninen ihminen, niin en ole lopettanut yrittämästä, joten älä sinäkään. Teoilla saa enemmän aikaan kun asian murehtimisella.

• Erittäin hyvä keskustelu meneillään olevasta aiheesta. Maailmassa on paljon pahaa ja epäoikeudenmukaisuutta (tietysti hyvääkin), mutta jonain päivänä kaikki tämä saa loppua ja koittaa oikeudenmukaisuus.

• Ja alkavasta kesälomasta kannattaa ottaa kaikki irti! :)

• mmmmeems

Joo muakin ärsyttäää ja itkettää tollaset asiat. Joku huippuvakoilija tms sai 25 vuotta vankeut siit et se vakoili jotain tyyppii, mut sit sellanen mies joka hyväkskäytti sen lapsii yli 10 vuotta, lähenteli jne sai mont uhkaust ja sit se pääs anteekspyynnöl läpi jos se hakeutu hoitoon!!!!!! MITÄ IHMETTÄ?? :( eikä se ees kai hakeutunu hoitoo!

Ja pete0, nii kannattaa mut pedofiilit valtaa alueet, arvaa monta niitäki tapaa alle 5 min. kävelymatkalla ja ne tuijottaa päästä varpaisiin pervosti hymyillen ja kattoen kunnes on poistunu näkyvistä ja joskus sanooki jotain. EI OO MUKAVAA OLLA ULKONA JOS ON TYTTÖ.

• OnewayJesus

Hei jos on paha olla, tutustu Jeesukseen tai lue Raamattua.

Kokeiltu ja kannattaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2747
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      304
      2683
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      47
      2361
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1424
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1132
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1106
    7. 57
      812
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      801
    9. 55
      712
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      709
    Aihe