Lueskelin aiempia viestejä aiheesta ja aika yleinen mielipide oli se, ettei kihlasormuksiin kannata panostaa liikaa -mahdollisimman halpa ja koruton on paras.
Mutta kun lähtökohtana on se, että kihlat koetaan vain kerran elämässä. Päätöstä ei pidä tehdä jos jokin kumppanissa epäilyttää tai ei ole varma haluaako/ pysytyykö sitoutumaan toiseen loppu elämäkseen. Molempien kannattaa miettiä tarkkaan ja kerran päätöksensä tehtyään pysyä siinä.
Meillä sormukset valittiin toiveiden, käytännöllisyyden sekä kestävyyden perusteella. Hintaa kihloillemme tuli kaiken kaikkiaan 515e. Vaikka summa onkin suuri, ovat sormukset takuulla hintansa väärti kaikessa ainutlaatuisuudessaan.
Perussormuksetkin ovat mielestäni valtavan kauniita, enkä yhtään ihmettele miksi ihmiset haluavat sellaiset. Mutta hinta ei yksin saa olla perusteena sormuksille.
Tärkeintä on että sormukset miellyttävät kaikin puolin pitäjäänsä.
Sormusten hinta
7
1736
Vastaukset
- ---
Olen samaa mieltä kuin sinä, että kihlat ostetaan vain kerran. Eikä minun mielestäni 500 euroa ole sormuksista suuri summa. Ei kai se tee kihlasormuksia jotenkin arvokkaammiksi, että ne on ostettu mahdollisimman halvalla. Tietysti opiskelijan budjetilla mikä tahansa kolminumeroinen summa on kallis.
Timanttisormuksen hintaan vaikuttaa sitä paitsi se, kuinka puhtaita timantit ovat. Eli kallis sormus ei välttämättä ole iso ja pramea, mutta sen timanteissa on vähän sulkeumia. Silloin timantit myös loistavat paremmin. Kultasormuksetkaan eivät ole tällä hetkellä halpoja, koska kullan arvo on huipussaan. Minulla on arvokas kihlasormus, ja olen ajatellut, että se käy ehkä myös vihkisormuksesta, sillä en välttämättä halua kahta sormusta. Tarkoitus oli kyllä pitää budjetti vähän pienempänä, mutta tämä sormus nyt vain oli yksinkertaisesti kaunein ja myös mieheni mielestä paras. :)- Tuleva morsian -08
Minäkin tässä parhaillaan pohdiskelin kuinka hankalaa on löytää sormusta, joka yltäisi kihlasormukseni tasolle minun silmissäni (vaikka timantteja ei olekaan).. Ei ole helppoa ei! ;)
Kiitos ja oikein hyvää joulun odotusta teille sinne! :)
- ei ole tärkeää
Paksu, ohut, kultainen, tuohinen, halpa, kallis, kaunis, ruma, yhdessä tai erikseen ostettu. Kaikki aivan älyttömän merkityksettömiä asioita hetkellä jolloin kaksi ihmistä lupaa jakaa elämänsä yhdessä.
Sormusten hinta ei kai mitenkään korreloi päätöksen varmuuteen, vaikka sellaista viestisi hieman vihjaakin...? Ainakin me päästiin vihille ihan kokonaan ilman sormuksia. Pikemminkin ehkä kyseenalaistaisin kihlaukset joissa sormus näyttelee kovin suurta roolia (enkä tarkoita tällä missään tapauksessa sinun kihlaustasi, vaan ihan yleensä).- Tuleva morsian -08
Enpäs osannut ajatellakaan että tekstini voisi ymmärtää niin, että sormusten hinta olisi yhteydessä siihen kuinka tosissaan kihlapari on -en todellakaan tarkoita sitä! Lähinnä halusin ilmaista mielipiteeni siitä, että jo kihloihin meno on niin hieno ja ainutlaatuinen prosessi, että sormuksia valitessa rahan ei pitäisi olla suurena esteenä JOS jotain erikoisempaa haluaa.
Tosissaan ollaan varmasti myös ilman sormuksia (kuten teidän tapauksessanne), enkä yhtään kyseenalaista sen romanttisuutta ja toimivuutta. Jokainen tablaa tyylillään ja hyvä niin. :)
Sen verran materialistinen olen, että haluan juhlistaa kihlausta sormuksella, jollaisesta olen haaveillut jo hyvin kauan. Mutta en minäkään sormusta ottaisi vastaan ellei sitä ojentaisi mies, jota rakastan kaikesta sydämestäni ja jonka rouvaksi ja lasten äidiksi haluan enemmän kuin mitään. Pitkiä ja vakavia suhteita on takana useita vuosien varrella, mutta nyt vasta tuntuu siltä että olen omani löytänyt!
Eihän koskaan voi tietää mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan, mutta ainakin teen kaikkeni sen eteen että tämä tulee kestämään ja jää ainoaksi kihlauksekseni/ avioliitokseni. Siksi tässä tapauksessa haluan sormeeni sellaisen sormuksen, josta todella pidän kaikin puolin.
Kiitos vastauksestasi! Oikein ihanaa joulun odotusta teidän perheellenne! :)
- kielo-neito
kumpikin maksoi summan vai oliko siinä sormusten yhteenlaskettu kustannus?
- Tuleva morsian -08
Sormuksille tuli hintaa yhteensä se 515e kaiverruksineen ja sen maksoimme yhdessä puoliksi.
Miehelle tuli kultainen Kalevalan 6mm suoran mallinen sormus, jossa on pyöristetty sisäpinta (tekee sormuksen hyvin miellyttäväksi pitää sormessa), hinta n.440e.
Itse sain valtavan kauniin kultaisen, keskeltä hiotun sormuksen 3mm. Hinnaltaan n.175e.
Opiskelija-alennus laski sormusten hintaa -20% (Kultanallessa). :)
- ldkubgfsdgb
Meillä sormukset maksoivat yhteensä 670€, olivat arvokkaammat kuin aluksi ajateltiin, mutta kun täydelliset löytyivät niin ne piti ottaa.. :) Miehen sormus maksoi 314 ja minun sitten vähän enemmän. Sormukset ovat keltakultaiset, puoliksi kiiltävät ja puoliksi samettimattaiset, tosin raja ei ole suora vaan aaltoileva ja minun sormuksessa on yksi timantti. Aivan täydelliset ja tuon hinnan arvoiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888