Arvoisa juhlayleisö ja muut hyvät ihmiset!
Olemme nyt siis muuttaneet tähän juuri valmistuneeseen, vielä uutuuttaan hohtavaan, keskikaupungin uljaimpaan kiinteistöön.
Baarin juhlallinen avajaisseremonia voi siis alkaa.
Tervetuliaspuheen pitää maataloustoimikunnan puheenjohtaja Pelle1Peloton.
Sekakuorolaulua, Pystybaarin oma kuoro, Hyvä Yritys, vahvistettuna duolla Pedro ja Donna, esittää sangen sekalaisen kuorokimaran "Harvoin mekin ansaitsemme".
Krista-Tee, baarin vakituinen asiakas ja kaupungin vaikuttava kulttuuripersoona esittää meille runon "Olipa pikkuinen oravanpoika..."
Ja nyt onkin sitten nauhan leikkaamisen aika.
Kas tässä sakset. Selma Suppilo leikkaa nauhan ja uusi baari on jälleen avattu!
Kolminkertainen hurraa-huuto.
Hurraa, hurraa, hurraa!
Seuraa Pertta-tädin ja poikien yhteinen tanssi- ja akrobatiaesitys.
Seuraa Pertta-tädin siirto ambulanssilla aluesairaalaan. Nivukset riekaleina.
Ja lopuksi laulamme kaikki yhdessä baarimme tunnussävelmän: Viideltä saunaan ja kuudelta baariin, se on semmoinen Pystiksen lauantai.
Kiitos kaikille mukana olleille. Nyt alkaa ilmaistarjoilu, joka kestää niin kauan kuin Tellastiinan hermot kestävät.
Tervetuloa tiskille!
(Ja nuo Pula-ahon perilliset äkkiä takaisin häkkiin, ennenkuin pa****at uudet huonekalut ja sotkevat kaikki paikat! Marjapensas, tulkut ovat nyt sinun vastuullasi. Ota sinä, folk, Pedro kiinni, ennenkuin se syö tuon lierihattupäisen rouvan hatusta kaikki muovihedelmät.)
Pystybaari
159
5590
Vastaukset
- pystybaari
kenties sukua lankkubaarille?
Poliisit antoivat luvan ja pöllit tuollaiseen eräille laitapuolen ritareille sellaisen laittamiseen pöheikköön. Sillä ehdolla, että pysyvät sitten syrjemmällä katukuvasta.
Kova meno sielläkin. Taisi kuitenkin sekakuorolaulu olla karaokea jostain lasisesta laulukirjasta. Stripteas-esitykset pääsivät kuitenkin loppumaan aika pian, kun yksi vähän hurjempi mimmi vetäisi nännejään näpelöinyttä ukkoa puukolla.- folk
huraa.No niin Pedro, alahan tulla sieltä hienon frouvan hattua hypelöimästä.
Kiinni on ja pysyy ja sitten häkkiin.
Onnea taas uudelle Pystikselle!
Kyllä se niin on,että meissä jokaisessa asuu pieni
taiteilija.
Oli tosi hienot avajaiset,hanavastaaja ei ole vielä paikalla näköjään,niin otan omilla valtuuksilla lasin kuohuvaa.
Meille kaikille hauskaa iltaa!
- KristaTee
Olipa pikkuinen oravanpoika kotona Kuuselassa,
pitkät sen korvat ja pörröinen häntä
pystyssä keikkumassa.
Osasi hyppiä puusta puuhun,
kuoria käpyjen siementä suuhun,
oksilla mukana siskot ja veikot
leikissä vilkkahassa.
Kiitos kiitos. Ei nyt sentään noin kovasti tarvitse applodeerata.- pohpoika
Pieni tyttö käveli yksin koulusta kotiin, kun auto pysähtyi hänen kohdalleen:
- Hei, saat tikkarin, jos tulet kyytiin!
Tyttö ei ollut huomaavinaan, mutta auto seurasi hänen vierellään.
- Saat kaksi tikkaria, jos tulet kyytiin!
Tyttö jatkoi matkaansa ja auto seurasi vierellä.
- Saat kolme tikkaria, jos tulet kyytiin, houkutteli mies autosta.
Viimein tyttö pysähtyi ja sanoi:
- Kuule isä, jos sinun kerran piti välttämättä ostaa Lada, niin ajele yksin vaan.
No nyt sitten vois ottaa vaikka kahvin ja konjakin niin päästäs tässä juhlimisessa alkuun.
Johan vihdoin päästiin tänne pääväylän varten etei tartte liukastella sivukujilla kun noi ilmakkin on kylmenemässä.
Kyllä se tästä taas alkaa molskis vaan :))
- Oliviakoolla
mielikuvitusta. Heh,heh, sai taas nauraa.
Kiva on näitä juttuja lukea. - marjapensas
Meikä oli tulossa työpäivän päätteeksi, ”arkikuteissa”, yhdelle, no arvannette?
Täällä sitä kurkistelen, upouuden hienon pystybaarin eteisaulasta juhlatilaisuutta,
sekä yritän kerätä rohkeutta saapastella sisään.
Pakkohan se on, kun minun pienet sydänkäpyseni, tulkkuseni, aiotaan jättää sivuun, häkkiin heitettynä:(
Ehei, ei vetele, olen aina ollut omieni puolesta, joten kaikki joilla on kukkaro kunnossa, niin saanko pyytää lähemmäksi esiintymislavaa.
(Pedro saa esittää kolme toivomusta, mitä tuloilla hankimme.)
Donna onkin jo saanut esiintyä aikaisemmin
Joten ladyes and centleman, saanko esitellä,
pystybaarin oma lemmikkini, SENOR PEDRO
http://birdloversonly.blogspot.com/2007/09/may-i-have-this-dance.html
Raikuvat ablodit.
Eikö olekkin IHANA!!- Otto ite
Mikä tipu! Ei tipu. Vai tiputtaakohan?
Varsinainen tiputanssi. - marjapensas
Otto ite kirjoitti:
Mikä tipu! Ei tipu. Vai tiputtaakohan?
Varsinainen tiputanssi.Pedro ihan hullaantui suosiosta, katsokaa vaikka:DDD
http://www.vsp.partio.fi/kisa/pistesieppo/tiputanssi.html - Papukaija Pedro
marjapensas kirjoitti:
Pedro ihan hullaantui suosiosta, katsokaa vaikka:DDD
http://www.vsp.partio.fi/kisa/pistesieppo/tiputanssi.htmlKiitoskiitoskiitos...kaikille.....marjapensashyvämarjapensas...hyvähyvähyvätyttö...donna...hyvätyttö...marjapensaskaunishyvätyttö...manteleitamanteleitaomenaaaa.....rommiapullo...rommia...hupshei...donnallejotainjotaindonnalle....
- Fridanna
Papukaija Pedro kirjoitti:
Kiitoskiitoskiitos...kaikille.....marjapensashyvämarjapensas...hyvähyvähyvätyttö...donna...hyvätyttö...marjapensaskaunishyvätyttö...manteleitamanteleitaomenaaaa.....rommiapullo...rommia...hupshei...donnallejotainjotaindonnalle....
Kiitos Pedro,olet ihana! Ja on täällä valoisaa ja niin puhtaan tuoksuistakin. Taidan jäädä istuskelemaan pitemmäksi aikaa ja vietän perjantai-iltaa seurassanne. Tuota, taidan tehdä itse Irish Coffeen. Tulin juuri tuolta räntäsateesta kirjoja reppu täynnä.
Irlantilainen maistuu hyvältä:))
Näyttää nyt siltä, että on tulossa viimeinkin hiukan pakkasta, joten saattaa löytää itsensä taas maasta mahallaan. Tässä Aino Suholan ohje kaatumiseen:
Ja jos kaadut,
nouse ylös,
pane heftaa polveen
ja etene taas.
Jos kaadut aina vain,
ajattele, että
kukaan ei kaadu niin komeasti kuin minä,
niin suoraan mahalleen
ja näköalapaikalle.
Sillä autuaita ovat ne,
jotka osaavat nauraa itselleen,
koska heiltä ei tule hupia puuttumaan.
- DancingMatilda
minäkin ottamaan vähän rohkaisua hakeakseni jonkun illan viimeiseen.
Tanssimmeko jo valssin vai vieläkö rokkaamme?
Jos ei yhtään rohkeaa tanssinkutsua ala piakkoin kuulua, tanssin yksin.
Harmi, että Pertta-tädin pojat ovat kaikki sairaalassa tätiä viihdyttämässä.
Suukko! Sinulle ja Sinulle ja Sinulle! - Musta Rudolf
Kuljeskelin taas täällä päin ja pitkään sai Pystybaaria etsiä, kun tuolta kulmilta sitä hain ja nyt onkin muutettu aivan parhaalle paikalle.
Taitaa olla kannattava bisnes?
Valitettavaa, että en osunut avajaisiin, kun näkyy olleen ohjelmaakin.
Kummaa kun ikinä ei ole baarimikko paikalla, itse saa viskimoukkunsa kaadella. Käy se niinkin, rahat jätän taas tiskille.
Nyt tytöt tanssiin. Mitä laitetaisiin soimaan?
Kuutamo näkyi olevan, joten...
Hopeinen kuu
luo merelle siltaa
koskaan tulla
ei voisi tälläistä iltaa.
Odotan turhaan sinua armain
kuu kulkee pilven taa
on meri harmain...- KristaTee
Ethän ole vielä lähtenyt? Ethän? Voi ei, on lähtenyt Rudolf. Heti lähdin juoksemaan kun kuulin tuon rosoisen äänen laulavan. Mutta liian hitaasti liukastelin. Surku.
Pedrolle ja Donnalle on ilmestynyt rommipullo, lähes tyhjä jo. Laitan peiton häkin päälle, muuten tässä korttelissa ei nuku kukaan.
- a-woman1
...mutta nostan punaviinilasillisen Pystybaarin uudelleensijoittautumisen ja uudistusten kunniaksi! Cheerio!
Toin tuliaisiksi uunituoreen jazz-levyn, Antti Sarpila Swing Band'in ihanaa musiikkia. Solistina Johanna Iivanainen. Tulisipa nyt paikalle joku herrasmies, jonka kanssa voisi swingin tahtiin pyörähdellä :). -Jään odottelemaan.
P.S. Olin eilen Sarpilan ja Swing bandinsä konsertissa, josta ostin levyn. - Relle1Levoton
Kovasti on otettu tämä Pelle, kun ihan tietämättään tervetuliaispuhujaksi kutsutaan.
Tietääkseni koskaan ei tämänkaltaista puhetta ole pidetty ajallaan. Ei nytkään.
Öhöm!
Hyvä juhlakansa! On hienooa, että tuo Olivia aina vaan jaksaa siirrellä baariaan paikasta toiseen meidän iloksemme ja virkistytystyksesksemmoe (ohoh, kova alkupaukku,sorry)
Ilolla totean runsaslukuisuutenne baarin avajaisissa. Niin sitä pitää!
Yhteen asiaan haluaisin kiinnittää baarilaisten huomiota. Aikaisemmin usein on voinut lukea kommenttja: "onpas hiljaista", "Eihän täällä ketään ole", "Taitaa sammua koko pystis", jne.
Mielestäni, virtuaalibaari kun pystis on, ei kaikkien käviöiden tarvitse välttämättä olla samanaikaisesti, samalla kellonlyömällä läsnä. Silti heidät läsnäolioiksi tulkittakoon, jos suurinpiirtein saman vuorokauden aikan ovat "käyntikorttinsa" jättäneet.
En mitenkään halua "Vanhastella", mutta luullakseni puhujalla on oikeus sanoa mielipiteensä.
Olkaamme siis läsnä pystiksessä sen päivän ajan, kun olemme käyneet; eihän se mitään maksa.
Avajaiset ovat olleet hienon riehakkaat ja jatkunevat aamutunneille. Kyllä se Perttakin sieltä toipuu. Onhan pohjalla kova kunto.
Sinulta "Tanssiva Matilda" varaan toki heti seuraavan tangon. Kyllä se kävelykepinkin kanssa onnistuu!
Mutta nyt olen joutunut pitkään puhumaan ihan kuivin suin.
Olkaat tervetulleet, mutta minä siirryn tiskille!- KristaTee
kaunis ja osuva Rellen tervetuliaispuhe. En ole Rellestä ennen kuullutkaan, mutta oletan, siis oletan, että hän on Pellen sivupersoona. Silmiin-ja korviinpistäviä samankaltaisuuksia löytyy. Ja upea oli Matildan kanssa esitetty tango. Kun tangon taitaa, ei kävelykeppi haittaa.
Nyt toivotan huomenet kaikille vielä paikalla oleville ja tänne mahdollisesti saapuville. Katson olevani läsnä koko loppupäivän. - pohpoika
KristaTee kirjoitti:
kaunis ja osuva Rellen tervetuliaispuhe. En ole Rellestä ennen kuullutkaan, mutta oletan, siis oletan, että hän on Pellen sivupersoona. Silmiin-ja korviinpistäviä samankaltaisuuksia löytyy. Ja upea oli Matildan kanssa esitetty tango. Kun tangon taitaa, ei kävelykeppi haittaa.
Nyt toivotan huomenet kaikille vielä paikalla oleville ja tänne mahdollisesti saapuville. Katson olevani läsnä koko loppupäivän.taas vaihteksi täältä Satakunnasta vielä.
Kovin oli hyvä puhe Rellellä että täytyy oikein taputtaa käsiä tap...tap ...tap
Nyt kun puheet on kuultu ja pystis avatu uudessa paikassa niin toivottavasti saamme taas asiakkaat poikkeamaan täälä pienellä trinkillä.
Kolme urakoitsijaa, turkulainen, savolainen ja lappilainen oli hupireissulla Helsingissä ja herrat pistäytyivät myös Korkeasaaressa.
Opastetun retken päätteeksi oppaana sattumalta ollut paikan kiinteistövastaava kyseli, mitä herrat ammatikseen touhusivat. Kuultuaan näiden olevan urakoitsijoita kiinteistövastaava sanoi:
- Sepä sattui. Meillä on Mustikkamaan puoleisessa aidassa iso reikä ja se pitäisi korjata. Mennäänpä katsomaan sitä ja tehkää sen remontista minulle tarjouksenne.
Korjattavaan kohteeseen päästyään turkulainen ryhtyi mittomaan aitaa, laskeskeli lehtiöönsä ja ilmoitti:
- Voin hoitaa homman kymppitonnilla. Neljä tonnia tarvikkeisiin, neljä tonnia miesten palkkoihin ja kaksi tonnia minulle.
Savolaistimpuri otti hänkin vuorollaan esiin mittansa sekä lehtiönsä ja kynänsä. Mitattuaan ja laskettuaan hartaasti hän puolestaan ilmoitti:
- Minä teen työn kahdeksalla tonnilla. Kolme ja puoli tonnia tarvikkeisiin, saman verran miesten palkkoihin ja tonni minulle.
Lapin mies ilmoitti sijoiltaan liikahtamatta:
- Kakskymmentäkaheksantuhatta.
Kiinteistöpäällikkö katsoi miestä epäileväisenä ja sanoi:
- Ethän edes mitannut ja laskenut kuten nuo kaverisi. Miten voit päätyä tuollaiseen laskelmaan?
Lapin äijä kertoi:
- Heleposti. Kymppitonni mulle, kymppitonni sulle, ja palakathan tuo savolainen.
Tämmöistä se on et helposti löytyy lapinlisä hintaan että ei voi muuta kuin ihmetellä :)) - folk
pohpoika kirjoitti:
taas vaihteksi täältä Satakunnasta vielä.
Nyt kun puheet on kuultu ja pystis avatu uudessa paikassa niin toivottavasti saamme taas asiakkaat poikkeamaan täälä pienellä trinkillä.
Kolme urakoitsijaa, turkulainen, savolainen ja lappilainen oli hupireissulla Helsingissä ja herrat pistäytyivät myös Korkeasaaressa.
Opastetun retken päätteeksi oppaana sattumalta ollut paikan kiinteistövastaava kyseli, mitä herrat ammatikseen touhusivat. Kuultuaan näiden olevan urakoitsijoita kiinteistövastaava sanoi:
- Sepä sattui. Meillä on Mustikkamaan puoleisessa aidassa iso reikä ja se pitäisi korjata. Mennäänpä katsomaan sitä ja tehkää sen remontista minulle tarjouksenne.
Korjattavaan kohteeseen päästyään turkulainen ryhtyi mittomaan aitaa, laskeskeli lehtiöönsä ja ilmoitti:
- Voin hoitaa homman kymppitonnilla. Neljä tonnia tarvikkeisiin, neljä tonnia miesten palkkoihin ja kaksi tonnia minulle.
Savolaistimpuri otti hänkin vuorollaan esiin mittansa sekä lehtiönsä ja kynänsä. Mitattuaan ja laskettuaan hartaasti hän puolestaan ilmoitti:
- Minä teen työn kahdeksalla tonnilla. Kolme ja puoli tonnia tarvikkeisiin, saman verran miesten palkkoihin ja tonni minulle.
- Ethän edes mitannut ja laskenut kuten nuo kaverisi. Miten voit päätyä tuollaiseen laskelmaan?
Lapin äijä kertoi:
- Heleposti. Kymppitonni mulle, kymppitonni sulle, ja palakathan tuo savolainen.
Tämmöistä se on et helposti löytyy lapinlisä hintaan että ei voi muuta kuin ihmetellä :))Pakkasaamu se on tälläkin kolkalla-4 astetta.
Kahvit laitan ja hörppään mukillisen tässä ihaillessa uuden Baarin ilmettä.
Juhlapuhe oli todella hieno ja kaikki muukin ohjelma
ensiluokkaista.
Saas nähdä kuinka on liukasta,eilen illalla vielä
satoi vettä ja nyt pakkasen puolella,olkaapa varovaisia,ettei käy köpelösti.
Yritetään pärjäillä! - "eevantytär"
pohpoika kirjoitti:
Lapin äijä kertoi:
Tämmöistä se on et helposti löytyy lapinlisä hintaan että ei voi muuta kuin ihmetellä :))että sie kehtaat näin juhulavasa tilasuuvesa meitä lounita! Peru nyt hyän sään aikana puhhees, eihän me mithän lissää laiteta, mistä met, ku entisekki on pois otettu.
Ja tule käymhän, niin katothan, tulleeko lissää ja minkä verran!
Oiskos sitä tummaa rommia, otti niin syämestä nuo poikasen puhheet. Saiskos? - OliviaKoo
pohpoika kirjoitti:
Lapin äijä kertoi:
Tämmöistä se on et helposti löytyy lapinlisä hintaan että ei voi muuta kuin ihmetellä :))tuo uusi, viime yönä satanut lumi, kun aurinko siihen kirkkaasti paistaa.
Vai johtuneeko silmien siristely pitkäksi venyneestä juhlimisesta...Tiedä häntä.
Nyt on kyllä niin upea ilma, ettei paremmasta väliä. Jos huvittaisi, lähtisin ulos. Mutta kun ei huvita.
Illansuussa johonkin aikaan on kaupungilla joulukadun avaus. Eiliseen verraten on kyllä maisema ihan toisen näköinen.
Eilen satoi vettä ja koko maailma oli harmaa ja likainen, mutta sinne se puhtaan lumen alle likaisuus katosi.
Kiitos, Relle, puheesta. Se oli miehen puhetta. Oikein teki juhlatoimikunta, kun valitsi sinut pääpuhujaksi. Tai eihän niitä muita puhujia tainnut ollakaan. Vasta muutaman kuohuviinilasillisen jälkeen alkoi kuulua muuta puhetta, mutta eihän siitä mökellyksestä selvää ottanut kukaan eikä mikään.
Vielä kun saadaan se Pertta-tädin ja Selma Suppilon looshi kalustettua, niin eihän meiltä mitään puutu.
Muistaako kukaan edes mitä kaikkea meillä baarin sisuksissa onkaan? - pohpoika
"eevantytär" kirjoitti:
että sie kehtaat näin juhulavasa tilasuuvesa meitä lounita! Peru nyt hyän sään aikana puhhees, eihän me mithän lissää laiteta, mistä met, ku entisekki on pois otettu.
Ja tule käymhän, niin katothan, tulleeko lissää ja minkä verran!
Oiskos sitä tummaa rommia, otti niin syämestä nuo poikasen puhheet. Saiskos?"eevantytär" kun mie viimeksikin siellä Levillä kävin niin kyllä oli toennii lapinlisät joka paikassa. Uimahalliinkin kehtas nylykee 10€ kun meillä pääsee 2€ eikö tässä muka ole et tolle 4€ mulle 4€ ja hallille 2€ et lokiikka näin männöö. Vois olla et jos hiihtämmäänkin lähtee niin lajunvuokraa perit ja ilmasta viel jottain.
Kyl parein pyssyy hieman alempana vain :) - "eevantytär"
pohpoika kirjoitti:
"eevantytär" kun mie viimeksikin siellä Levillä kävin niin kyllä oli toennii lapinlisät joka paikassa. Uimahalliinkin kehtas nylykee 10€ kun meillä pääsee 2€ eikö tässä muka ole et tolle 4€ mulle 4€ ja hallille 2€ et lokiikka näin männöö. Vois olla et jos hiihtämmäänkin lähtee niin lajunvuokraa perit ja ilmasta viel jottain.
Kyl parein pyssyy hieman alempana vain :)ko met iteki hääymä maksaa kaikesta enemmän ko tet sielä eteläsä. Se tuo aurinko räköttää teile kuumemin ja välikki ovat lyhempiä, ymmärräthän sie? Tulisima met mielelämä sinne halhin, mutta ko tuo matka sitte maksas.
Oli se hyä, että sie kuitenki freistasit käyä. Tule toistikki!
(Siittä puhthasta ilimasta met emmä ole pruukannu eri maksua ottaa, ei vainenkhan!) - pohpoika
"eevantytär" kirjoitti:
ko met iteki hääymä maksaa kaikesta enemmän ko tet sielä eteläsä. Se tuo aurinko räköttää teile kuumemin ja välikki ovat lyhempiä, ymmärräthän sie? Tulisima met mielelämä sinne halhin, mutta ko tuo matka sitte maksas.
Oli se hyä, että sie kuitenki freistasit käyä. Tule toistikki!
(Siittä puhthasta ilimasta met emmä ole pruukannu eri maksua ottaa, ei vainenkhan!)muuten se matkaki matsaa yhellä lailla toisiannii päin. Kyllä se vain teillähi päin kesäaikaan ei malta olla etes yöllä räkittämästä tuo aurinkoki et tasoissa tairetahan olla.
Otethan pyssy ja ammuthan Kuikka. Se suolathan ja suolistethan. Otethan 2 l vettä jossa Kuikka keitethän. Heitethän vesi pois. Otethan 2 l maitoa ja keitethän Kuikka siinä. Heitethän maito pois. Otethan 2 l vodkaa, kiehautethan Kuikka siinä. Heitethän Kuikka pois.
Liemi juuhan kylmänä!
Et näinkin voi lintuliemen keittää :) - marjapensas
OliviaKoo kirjoitti:
tuo uusi, viime yönä satanut lumi, kun aurinko siihen kirkkaasti paistaa.
Vai johtuneeko silmien siristely pitkäksi venyneestä juhlimisesta...Tiedä häntä.
Nyt on kyllä niin upea ilma, ettei paremmasta väliä. Jos huvittaisi, lähtisin ulos. Mutta kun ei huvita.
Illansuussa johonkin aikaan on kaupungilla joulukadun avaus. Eiliseen verraten on kyllä maisema ihan toisen näköinen.
Eilen satoi vettä ja koko maailma oli harmaa ja likainen, mutta sinne se puhtaan lumen alle likaisuus katosi.
Kiitos, Relle, puheesta. Se oli miehen puhetta. Oikein teki juhlatoimikunta, kun valitsi sinut pääpuhujaksi. Tai eihän niitä muita puhujia tainnut ollakaan. Vasta muutaman kuohuviinilasillisen jälkeen alkoi kuulua muuta puhetta, mutta eihän siitä mökellyksestä selvää ottanut kukaan eikä mikään.
Vielä kun saadaan se Pertta-tädin ja Selma Suppilon looshi kalustettua, niin eihän meiltä mitään puutu.
Muistaako kukaan edes mitä kaikkea meillä baarin sisuksissa onkaan?täälläkin hohtaa.
Ihan kiva, kun kaikki näyttää valoisemmalta.
Kai kaikki nyt sen muistaa, mitä pystiksestä löytyy, vai muistaako?
Baaritiski, viraton hananvastaava, jukebox, karaokelaitteet, kirjasto, vitsinurkka,
aamukahvit säätiedotuksineen eripuolilta suomenmaata, sekä puhumattakaan baarin lemmikeistä.
Puuttuuko jotain?
Mietintämyssyt päähän, ja avoin kyselylomake lukijakunnalle, jotka äänettöminä ovat sivusta seuranneet??
Tässä odotellessamme, voimmekin laittaa jukeboxin soimaan, sekä jatkaa Musta Rudolfin teemaa, yöstä ja kuutamosta:))
Kun mä sinut kohtasin
oli ilta ihanin,
linnut lauloi
ja kimmelsi taivaan kuu.
Sinä sanoit menkäämme
maalle meidän landelle.
Mietin nyt; juttu tää onnistuu. - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
täälläkin hohtaa.
Ihan kiva, kun kaikki näyttää valoisemmalta.
Kai kaikki nyt sen muistaa, mitä pystiksestä löytyy, vai muistaako?
Baaritiski, viraton hananvastaava, jukebox, karaokelaitteet, kirjasto, vitsinurkka,
aamukahvit säätiedotuksineen eripuolilta suomenmaata, sekä puhumattakaan baarin lemmikeistä.
Puuttuuko jotain?
Mietintämyssyt päähän, ja avoin kyselylomake lukijakunnalle, jotka äänettöminä ovat sivusta seuranneet??
Tässä odotellessamme, voimmekin laittaa jukeboxin soimaan, sekä jatkaa Musta Rudolfin teemaa, yöstä ja kuutamosta:))
Kun mä sinut kohtasin
oli ilta ihanin,
linnut lauloi
ja kimmelsi taivaan kuu.
Sinä sanoit menkäämme
maalle meidän landelle.
Mietin nyt; juttu tää onnistuu.kukat kukki tuoksui niin ...
Takka! Takka puuttuu. Talvella olisi mukava istua takan ääressä. (Vaikka en kovin äänettömänä olekaan sivusta seurannut.) - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
kukat kukki tuoksui niin ...
Takka! Takka puuttuu. Talvella olisi mukava istua takan ääressä. (Vaikka en kovin äänettömänä olekaan sivusta seurannut.)mikä sen ihnampaa, kuin takkatuli syys ja talvi-iltoina?
Olivia voisi vielä lisätä budjettiin, grillivartaat takan lisäksi.
Tulee ihan leirinuotiot mieleen, lauleskeltiin, kisailtiin, ja laitettiin makkara tikun nenään ja käristettiin karrelle.
En maukkaampaa grillimakkaraa muista syöneeni, kuin ne jotka laulellessani "poltin".
Voitaisiin tosiaankin perustaa takkailta ja siinä takkatulen äärellä muistella menneitä, niin hyviä, kuin huonojakin päiviä?? - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
kukat kukki tuoksui niin ...
Takka! Takka puuttuu. Talvella olisi mukava istua takan ääressä. (Vaikka en kovin äänettömänä olekaan sivusta seurannut.)Käytin kaikki (2kpl) suhteeni saadakseni Pystikseen takan, vaikka onkin sunnuntai.
Siinä se nyt nököttää, baarin nurkassa ja hohkaa lämpöä.
Puut koko vuodeksi sain Pertta-tädin sponsoroimana joltain Metsähallituksen pomolta.
Tässä sitä on mukava istuskella ja muistella vaikkapa vanhoja joulumuistoja.
Olin alle kouluikäinen, kun sain kummisedältäni lahjaksi kumipallon. Se oli jalkapallon kokoinen, musta ja siihen oli painettu minun nimeni isoilla kirjaimilla.
Sillä pallolla leikittiin monta vuotta kesäisin erilaisia seinäpallopelejä.
Alle kouluikäinen taisin olla silloinkin, kun sain joululahjaksi kummitädiltäni nuken. Sillä oli hienot vaatteet, vaihtovaatteetkin ja se osasi sulkea silmänsä.
Oli vain niin hieno nukke, että minä en saanut leikkiä sillä. Sitä säilytettiin komeron ylähyllyllä ja joskus äiti avasi komeron oven ja minä sain katsoa nukkeani, sinne ylhäälle.
Yhden kerran sain sen muistini mukaan syliini.
Mitäpä muistoja teillä muilla on?
(Taidan nukahtaa tähän takan lämpöön, istuskelen yksin ja on niiiiin hiljaista. Taitavat peipot olla kaupungilla jouluostoksilla.) - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Käytin kaikki (2kpl) suhteeni saadakseni Pystikseen takan, vaikka onkin sunnuntai.
Puut koko vuodeksi sain Pertta-tädin sponsoroimana joltain Metsähallituksen pomolta.
Olin alle kouluikäinen, kun sain kummisedältäni lahjaksi kumipallon. Se oli jalkapallon kokoinen, musta ja siihen oli painettu minun nimeni isoilla kirjaimilla.
Alle kouluikäinen taisin olla silloinkin, kun sain joululahjaksi kummitädiltäni nuken. Sillä oli hienot vaatteet, vaihtovaatteetkin ja se osasi sulkea silmänsä.
Oli vain niin hieno nukke, että minä en saanut leikkiä sillä. Sitä säilytettiin komeron ylähyllyllä ja joskus äiti avasi komeron oven ja minä sain katsoa nukkeani, sinne ylhäälle.
(Taidan nukahtaa tähän takan lämpöön, istuskelen yksin ja on niiiiin hiljaista. Taitavat peipot olla kaupungilla jouluostoksilla.)jouluostoksilla ole. Makaavat reporankoina häkin pohjalla. Meni heillä hiukka överiksi eilen.
Aaah, ihanan lämmintä. Rakastan takkapuiden rätinää. Kyllä tässä vanhat nivelet notkistuvat.
Joulumuistoja. Voi, niitä on niin paljon, etteivät bitit riitä. Vai onko ne gigoja? Parhaiten muistan kuitenkin joulupukin. Kyllä pelkäsin. Kunnes näin narut joilla naamari oli kiinnitetty. Silloin tunnistin myös äänen. Tallimestarihan se oli. Seuraavana vuonna halusin kuitenkin taas, että joulupukki tulisi ja sillä kertaa en enää pelännyt.
Kukahan laittaisi lisää puita takkaan? Olivia on nukahtanut, enkä minä viitsisi liikahtaa. - SelmaSuppilo
OliviaKoo kirjoitti:
Käytin kaikki (2kpl) suhteeni saadakseni Pystikseen takan, vaikka onkin sunnuntai.
(Taidan nukahtaa tähän takan lämpöön, istuskelen yksin ja on niiiiin hiljaista. Taitavat peipot olla kaupungilla jouluostoksilla.)Täällä vaan nukutaan. Takastakin on tuli jo sammunut. Nyt kuulkaa on aika lähteä kotiin jatkamaan unia. Herätkää jotta voitte mennä nukkumaan! Ja koukkunokat hiljaa!
- KristaTee
Minä täällä vieläkin. Kävin juuri pellon laidalla kameran kanssa. Koko maisema on nyt lumen peitossa, ilmassa kevyttä utua ja taivas harmahtavan pinkki. Kaukana metsän takaa nousee täysikuu. Kerta kaikkiaan upea näkymä.
Kuu-ukolla on muuten hieman tuskallinen ilme naamallaan. Särkeeköhän päätä? - SelmaSuppilo
varpaat jäässä. Tulin lämmittelemään hetkeksi. ILTAA! Jaahas, kai KRÄÄK on sitten koukkunokkakielellä iltaa. Ainakin aion käsittää sen siten.
Mitään en syö enkä juo, tulin vaan sulattamaan varpaani. Eikä täältä varmaan mitään saisikaan, ei näy minkäänsorttista baarimikkoa tai tarjoilijaa. Muutama tyhjä lasi on tiskillä. Nuuh.... vai että rommia on juotu. Juovatko koukkunokat laseista?
Jatkanpa matkaani, ei tästä ole kotiin kuin kilomeetri ja vähän päälle.- Musta Rudolf
Iltaa kaikki kaunokaiset, saanko istua seuraanne?
Hei Baarimikko, viskiä, viskiä ja daameille mitä haluavat, nyt Rudolf maksaa.
Olin Casinolla pelaamassa ja sain sieltä nätin voiton, siispä juhlitaan.
Hopo hopi, hidas tarjoilu teillä täällä on, eikö kaupungista löydy ammattinsa osaavaa henkilökuntaa!
No niin Selma, olipa hyvä, että sain sinut käännytettyä takaisin, nyt viski kelpaa!
Lyödään koukkunokille fällyt niskaan, että hiljenevät, saadaan rauhassa nauttia tästä hienosta tunnelmasta. Kyllä Olivia osaa tämän sisustuspuolen, tyyliä löytyy.
Pistetäänkö jukeboksiin joku hidas kappale soimaan, saanko luvan?
Tango merellä soi ja se kaipuuni toi
kotimaahan ja tyttöni luo - KristaTee
Musta Rudolf kirjoitti:
Iltaa kaikki kaunokaiset, saanko istua seuraanne?
Hei Baarimikko, viskiä, viskiä ja daameille mitä haluavat, nyt Rudolf maksaa.
Olin Casinolla pelaamassa ja sain sieltä nätin voiton, siispä juhlitaan.
Hopo hopi, hidas tarjoilu teillä täällä on, eikö kaupungista löydy ammattinsa osaavaa henkilökuntaa!
No niin Selma, olipa hyvä, että sain sinut käännytettyä takaisin, nyt viski kelpaa!
Lyödään koukkunokille fällyt niskaan, että hiljenevät, saadaan rauhassa nauttia tästä hienosta tunnelmasta. Kyllä Olivia osaa tämän sisustuspuolen, tyyliä löytyy.
Pistetäänkö jukeboksiin joku hidas kappale soimaan, saanko luvan?
Tango merellä soi ja se kaipuuni toi
kotimaahan ja tyttöni luosiintää syntymämaa, tuuli viestin jo luotasi tuo.
Ihanaa. En ole tanssinut aikoihin. Hyvä ettei Selmaa näy.
- a-woman1
Olenkohan taas viimeinen yökyöpeli täällä? No, ei haittaa, mukava oli hiippailla hiljaisia katuja pitkin.
Linnutkin on joku jo peittänyt yöpuulle, ovatkin ihmeen hiljaa. Enpä herätä niitä.
Otan lasillisen punaviiniä ja etsin jotain musiikkia. Jazzia täällä ei taida olla kuin tuo oma tuomani.
Laitetaanpas tuollainen vanha, romanttinen tango: -Hiljaa yössä nyt sävel kaikaa, tähtein vyössä on kummaa taikaa, mieltäs kiehtoo tää rytmi kuuma, tulta lietsoo sen outo huuma...
Ihan tulee nostalginen olo. Savion lavalla tätä joskus kai tuli tanssittua :).- pohpoika
sunnuntaita arvoisat pystiksen väki,jaa täällä vain levyautomaatti rahisee tyhjyyttään no laitetaan näin alkuun aamusta sinne soimaan lakumppar siitta.
Ei kun kahvit tulemaan ja teevettä lämpiämään niin siitä se päivä kirkastuu.
Mies käveli sisään baariin koira mukanaan.
- Vie tuo koira ulos täältä, käski baarimikko. Koiran omistaja suuttui.
- Tämä ei ole mikä tahansa vanha koira, hän sanoi. - Se on maailman viisain koira.
- Niinkö muka? Todista se! haastoi baarimikko.
Kääntyen koiran puoleen mies sanoi:
- Peni, tässä on muutama kymppi. Mene hakemaan minulle paketti Marlboroa
Koira juoksi ulos ovesta ja muutaman minuutin kuluttua se palasi mukanaan tupakat ja tulitikkuja pienessä ruskeassa pussissa. Baarimikko oli vakuuttunut.
- Ehkäpä koira on todella viisas. Entäpä jos annan koiralle 200 markkaa ja pyydän sitä tuomaan minulle paikalliselta huumekauppiaalta pussillisen marihuanaa? Hakeeko?
- Tottakai, sanoi koiran omistaja.
Baarimikko antoi koiralle rahat ja ohjeet ja koira oli jo menossa. Meni kymmenen minuuttia. Puoli tuntia. Tunnin päästä koira ei ollut vieläkään palannut. Nyt baarimikko oli varma, että häntä oli huijattu ja heitti koiran omistajan ulos baarista. Mies ihmetteli muutaman kadunvälin etsien petturia. Viimein hän tuli kujalle ja
siellä oli Peni oli kiksauttamassa hyvän näköistä villakoiraa.
- Sinä saakelin piski, huusi mies erottaen koirat. - Sinä todella petit minut tällä kertaa. Kuinka sinä saatoit tehdä tämän minulle? Et ole koskaan ennen tehnyt mitään tämän kaltaista!
- Mutta ei minulla ole ennen ollut 200 markkaakaan, vastasi koira
No jospa se tästä päivä käyntiin lähtee saas nährä minkälainen keli tienpäälle muodostuu
mut molskis taas :) - KristaTee
pohpoika kirjoitti:
sunnuntaita arvoisat pystiksen väki,jaa täällä vain levyautomaatti rahisee tyhjyyttään no laitetaan näin alkuun aamusta sinne soimaan lakumppar siitta.
Ei kun kahvit tulemaan ja teevettä lämpiämään niin siitä se päivä kirkastuu.
Mies käveli sisään baariin koira mukanaan.
- Vie tuo koira ulos täältä, käski baarimikko. Koiran omistaja suuttui.
- Tämä ei ole mikä tahansa vanha koira, hän sanoi. - Se on maailman viisain koira.
- Niinkö muka? Todista se! haastoi baarimikko.
Kääntyen koiran puoleen mies sanoi:
- Peni, tässä on muutama kymppi. Mene hakemaan minulle paketti Marlboroa
Koira juoksi ulos ovesta ja muutaman minuutin kuluttua se palasi mukanaan tupakat ja tulitikkuja pienessä ruskeassa pussissa. Baarimikko oli vakuuttunut.
- Ehkäpä koira on todella viisas. Entäpä jos annan koiralle 200 markkaa ja pyydän sitä tuomaan minulle paikalliselta huumekauppiaalta pussillisen marihuanaa? Hakeeko?
- Tottakai, sanoi koiran omistaja.
Baarimikko antoi koiralle rahat ja ohjeet ja koira oli jo menossa. Meni kymmenen minuuttia. Puoli tuntia. Tunnin päästä koira ei ollut vieläkään palannut. Nyt baarimikko oli varma, että häntä oli huijattu ja heitti koiran omistajan ulos baarista. Mies ihmetteli muutaman kadunvälin etsien petturia. Viimein hän tuli kujalle ja
siellä oli Peni oli kiksauttamassa hyvän näköistä villakoiraa.
- Sinä saakelin piski, huusi mies erottaen koirat. - Sinä todella petit minut tällä kertaa. Kuinka sinä saatoit tehdä tämän minulle? Et ole koskaan ennen tehnyt mitään tämän kaltaista!
- Mutta ei minulla ole ennen ollut 200 markkaakaan, vastasi koira
No jospa se tästä päivä käyntiin lähtee saas nährä minkälainen keli tienpäälle muodostuu
mut molskis taas :)Sitä on mukava katsella tangon soidessa. Noinkohan tämä nyt on se pysyvä lumi. Saisi olla. Kun lumen kuitenkin on tultava, niin miksei nyt? Valoisampaa olisi.
Jään tähän katselemaan hiutaleiden leijumista. - folk
KristaTee kirjoitti:
Sitä on mukava katsella tangon soidessa. Noinkohan tämä nyt on se pysyvä lumi. Saisi olla. Kun lumen kuitenkin on tultava, niin miksei nyt? Valoisampaa olisi.
Jään tähän katselemaan hiutaleiden leijumista.On luvattu lunta tänne etelärannikollekin,tulis edes vähän olisihan se valosampaa.
Otan tuosta kahvimukin ja jään tähän Kristan seuraksi hetkeksi.
Laitoin jo aamusta tuikut palamaan,kun jotenkin on
taas haikea olo.
Niin ikävä kahta pientä tyttärenpoikaa.
Sytytellään tuikkuja,kohta alkaa päivä pitenemään,
päästään taas tästä kaamoksesta.
- Pertta-täti
Sanoisin mielelläni kaikille hyvää huomenta, mutta kun tämä huomen ei niin kovin hyvä ole, ja olen umpirehellinen ihminen, valehteluksihan se menisi.
Olen tulossa sairaalasta. Uuden baarin avajaisissa esitetty akrobatianumero ei mennyt ihan kohdalleen ja sen seurauksena olen viettänyt aikaa sairaalassa.
Näkyy nykyisin olevan kovasti nuoria ja salskeita miehiäkin sairaanhoitajina. Minähän tarvitsin koko ajan apua kaikenlaisiin toimiin ja hyvin siellä palvelu pelasi.
Nyt olen matkalla kotiin. Autonkuljettajani, pehtoorin nuorin poika, odottaa tuossa pihalla. Viepä, henkilökunta, hänelle kuppi kahvia, sillä välin minä kulautan parit viskit.
Harmittaa, kun jäävät iltapäivän voimistelutreenit väliin. Käveleminenkin tuottaa vähän hankaluuksia.
Kai se on sitten vietettävä koti-iltaa. Saako täältä ostaa pullon mukaan?- SelmaSuppilo
Kaikkea sitä sattuu. Viski auttaa kyllä kaikkiin vaivoihin, mutta Pertta-tädin kannattaa varoa, ettei jalka lipsahda autolle mennessä. Olisi hyvä jos pehtoorin nuorin poika auttaisi Pertta-tädin limusiiniin. Jos vahtimestari kävisi hänelle sanomassa. Voisi samalla viedä viskipullon autoon.
- DancingMatilda
Pertta-tädin tulla minun tontilleni ronkkimaan näissä tanssi-asioissa. Sen siitä saa, kun tottumattomana yrittää spagaatin tekoa.
Pitää pysytellä vaan siellä tanhupuolella, ei tule tapaturmia.
Minä tyttö se heitän spagaatin tuosta vain ja sen jälkeen toinen jalka niskan taakse. - Pedro ja Donna
DancingMatilda kirjoitti:
Pertta-tädin tulla minun tontilleni ronkkimaan näissä tanssi-asioissa. Sen siitä saa, kun tottumattomana yrittää spagaatin tekoa.
Pitää pysytellä vaan siellä tanhupuolella, ei tule tapaturmia.
Minä tyttö se heitän spagaatin tuosta vain ja sen jälkeen toinen jalka niskan taakse.Kräääkh...taas meidät unohdettu... kräääääkh...
Spagettia heitetään....keitetään?... Onko kirjoitusvirhe???
Oli mitä oli...peitto pois päältä ja äkkiä!!!
Nälkä...nälkä...tahtoo pähkinöitä...omenaa...
ja rommikin maistuisi...
Pertta juo viskiä... ei Pedrolle ja Donnalle mitään...ihme mymmeleitä kaikki...Selma ja Pertta
...Matilda keittää...ei kun heittää spagettia
Krääääk...kukaan ei muista pedroa ja Donnaa...kräääk...krääkh.... - KristaTee
Pedro ja Donna kirjoitti:
Kräääkh...taas meidät unohdettu... kräääääkh...
Spagettia heitetään....keitetään?... Onko kirjoitusvirhe???
Oli mitä oli...peitto pois päältä ja äkkiä!!!
Nälkä...nälkä...tahtoo pähkinöitä...omenaa...
ja rommikin maistuisi...
Pertta juo viskiä... ei Pedrolle ja Donnalle mitään...ihme mymmeleitä kaikki...Selma ja Pertta
...Matilda keittää...ei kun heittää spagettia
Krääääk...kukaan ei muista pedroa ja Donnaa...kräääk...krääkh....Viskiä ette saa ja rommia saitte eilen. Vai otitteko itse? Heitetään peitto pois vähäksi aikaa. Hups! Onpas punasilmäistä porukkaa. Meni koko pullollinen vai? Nyt saa riittää. Täst´edes juotte vain maitoa. Se kasvattaa sulkia.
Pahus että pitää sataa vettä. Lumet lähtee sen sileän tien ja pimeys tulee takaisin. Ei tykkää yhtään. - a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Viskiä ette saa ja rommia saitte eilen. Vai otitteko itse? Heitetään peitto pois vähäksi aikaa. Hups! Onpas punasilmäistä porukkaa. Meni koko pullollinen vai? Nyt saa riittää. Täst´edes juotte vain maitoa. Se kasvattaa sulkia.
Pahus että pitää sataa vettä. Lumet lähtee sen sileän tien ja pimeys tulee takaisin. Ei tykkää yhtään.Tervehdys, Pedro ja Donna! Älkää murjottako siellä noin surkean näköisinä, toin kotoa vähän herkkuja: rusinoita, pähkinöitä ja banaania. Rommia saatte lusikallisen per nokka.
Nyt, kun linnut on hoidettu, saan itsekin nauttia viinini. Ihanaa istua kaikessa rauhassa. Oli aika työläs ilta; ompelin ison taskullisen joulukalenterin nuorimmaiselle lapsenlapselle. Muut ovat saaneet omansa aiempina vuosina. 24 taskua ja jokaiseen huopasydän, jossa on päivän numero. Pitää saada postiin heti alkuviikosta, että ennättää ennen ensimmäistä päivää perille.
Mukavaa, kun on pikku pakkanen ja senverran lunta, että maa on valkoinen. Tuntuukin jo talvelle.
Hauskaa illan/yön jatkoa mahdollisille tulijoille!
- KristaTee
Tulin taas. Ikkunasta ihailen kaunista sinistä hämärää. Valoja en laita, tunnelma katoaisi heti. Tiltaltit häkissään eivät kyllä tajua sinisestä hetkestä mitään. Rommia rääkyvät, mutta ei tipu, se on maitolinja nyt, nokanvalkaisua.
- OliviaKoo
Melkein on jo pimeää. Laitetaan kynttilöitä palamaan, tuikkuja sinne ja pöytäkynttilöitä tänne.
Takkakin antaa valoa. Nyt maistuisi kuuma lumumba.
Kunhan ei vain nenä pala tässä kuumuudessa, älä mene, Krisse, niin lähelle tulta, permanentti syttyy!
Minä taidan hakea kotoa jonkun käsityön ja istua loppuillan tässä ihanassa nojatuolissa takan äärellä.
Huutelen vain, kun haluan lisää lumumbaa.
Onhan täällä kotiinkanto? - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Melkein on jo pimeää. Laitetaan kynttilöitä palamaan, tuikkuja sinne ja pöytäkynttilöitä tänne.
Kunhan ei vain nenä pala tässä kuumuudessa, älä mene, Krisse, niin lähelle tulta, permanentti syttyy!
Minä taidan hakea kotoa jonkun käsityön ja istua loppuillan tässä ihanassa nojatuolissa takan äärellä.
Onhan täällä kotiinkanto?Torkahdin hetkeksi. Kyllä on kodikasta. Ei tänne muuta valaistusta kaivatakaan. Riittää kun on takka, tuikut ja kynttilät.
Kotiinkanto? Juomat vai ..... ? - nikito*
OliviaKoo kirjoitti:
Onhan täällä kotiinkanto?Olen norkoillut jo tunnin tulisiko joku. Hyvä Olivia, kun muistutit tuosta käsityöstä, sillä se pitäisi saada valmiiksi. Täällähän on ihanan rauhallista neuloa/kutoa villapaitaa.
Mitäs herkkua se tuo lumumba on? Taidan ottaa ihan kokeilun vuoksi, jos ei ole etikan toinen fiinimpi nimi. - marjapensas
nikito* kirjoitti:
Olen norkoillut jo tunnin tulisiko joku. Hyvä Olivia, kun muistutit tuosta käsityöstä, sillä se pitäisi saada valmiiksi. Täällähän on ihanan rauhallista neuloa/kutoa villapaitaa.
Mitäs herkkua se tuo lumumba on? Taidan ottaa ihan kokeilun vuoksi, jos ei ole etikan toinen fiinimpi nimi.Liityn käsityökerhoon, joskaan en villalangasta
paljoa aikaan saa,ehkä villasukat, tai kaulahuivin,
mutta otin ompelukoneen mukaani ja aion ommella pehmoleluja joululahjaksi:)
Ihana tunnelma täällä, takan räiskyessä ja kynttilöiden valaistessa:))
Räntää on satanut eilisen ja tämän päivän, joten, Lumumban
taidan minäkin ottaa, lämmikkeeksi, ettei iske uusi flunssa, hyvä tekosyy:))
Kuuma kaakao, konjakilla terästetty ja kermavaahtoa kruunuksi, ei etikkaista:))
Tunnelmaan sopivaa musiikkia:
Jukeboxi pyörimään, ja lautaselle, Glenn Miller orkestereineen ja "Moonligth serenade".
Viihtyisää illanjatkoa kaikille. OliviaKoo kirjoitti:
Onhan täällä kotiinkanto?Laitanko sähköpostissa sinulle tulemaan opuksen "Elämän näyttämöllä"?
Alku oli ihan luettavaa, mutta sitten kun alettiin kertoa vain kaikista esitetyistä näytelmistä, alkoi puuduttaa. Minä olisin kaivannut vähän enemmän elettyä elämää joukkoon, mutta näyttämöllähän siinä nimen perusteellakin ollaan.
Ajattelin vaan, kun olet saanut sähköpostissa kaikkea perunoista ja porkkanoista lähtien, että kai siellä yksi kirjakin tulee.- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Laitanko sähköpostissa sinulle tulemaan opuksen "Elämän näyttämöllä"?
Alku oli ihan luettavaa, mutta sitten kun alettiin kertoa vain kaikista esitetyistä näytelmistä, alkoi puuduttaa. Minä olisin kaivannut vähän enemmän elettyä elämää joukkoon, mutta näyttämöllähän siinä nimen perusteellakin ollaan.
Ajattelin vaan, kun olet saanut sähköpostissa kaikkea perunoista ja porkkanoista lähtien, että kai siellä yksi kirjakin tulee.kulkee ja kusti polkee mut kyl pirulai oli paska keli tänään ajella ja eikös vain ollu piha kolattava lumesta eka kertaa taas tänäkin talvena. Oli tullu lunta jo reilut 15cm että ei auttanut muu kuin hommiin vaan.Nyt otankin sitten airisgofeen lämmikkeeksi saunan päälle.
Kaksi juoppoa lentomekaanikkoa roikkui Vantaan lentokentällä ja oli sumuinen päivä, eikä heillä ollut mitään tekemistä. Toinen heistä sanoi:
- Hei, ei sinulla sattuisi olemaan mitään juotavaa?
- Sori, ei ole, mutta olen kuullut, että lentokoneen polttoainetta voi juoda kuin viinaa.
Niin he tekivät. He ottivat kunnon kännit ja hauskaa oli, kuin vain juopoilla voi olla.
Seuraavana aamuna toinen heistä heräsi ja muisti edellisen illan. Hän oli varma, että jos hän nousisi ylös, niin hänen päänsä räjäh-täisi. Mutta hän otti riskin, nousi, eikä mitään tapahtunut. Olo tun-tui olevan ihan hyvä, itse asiassa se oli aivan upea, EI krapulaa! Puhelin soi ja siellä oli hänen kaverinsa. Kaveri sanoi:
- Hei, mikä on olo?
- Ihan ookoo! sanoi toinen
- Mulla on kanssa olo ihan ookoo. Eikö sullakaan ole krapulaa ?
- Ei! Se lentokoneen polttoaine on hyvää kamaa - meidän täytyy tehdä tämä useamminkin!
- Joo, niin voitais, mutta olisi yksi pikku juttu...
- Mikä se on?
- Joko olet pieraissut?
- En...
- Tota noin, älä pieraisekaan, koska minä soitan Oulusta!
Sattuuhan näitä kommelluksia kaiken laisia ettei yksin täällä Molskis :)) pohpoika kirjoitti:
kulkee ja kusti polkee mut kyl pirulai oli paska keli tänään ajella ja eikös vain ollu piha kolattava lumesta eka kertaa taas tänäkin talvena. Oli tullu lunta jo reilut 15cm että ei auttanut muu kuin hommiin vaan.Nyt otankin sitten airisgofeen lämmikkeeksi saunan päälle.
Kaksi juoppoa lentomekaanikkoa roikkui Vantaan lentokentällä ja oli sumuinen päivä, eikä heillä ollut mitään tekemistä. Toinen heistä sanoi:
- Hei, ei sinulla sattuisi olemaan mitään juotavaa?
- Sori, ei ole, mutta olen kuullut, että lentokoneen polttoainetta voi juoda kuin viinaa.
Niin he tekivät. He ottivat kunnon kännit ja hauskaa oli, kuin vain juopoilla voi olla.
Seuraavana aamuna toinen heistä heräsi ja muisti edellisen illan. Hän oli varma, että jos hän nousisi ylös, niin hänen päänsä räjäh-täisi. Mutta hän otti riskin, nousi, eikä mitään tapahtunut. Olo tun-tui olevan ihan hyvä, itse asiassa se oli aivan upea, EI krapulaa! Puhelin soi ja siellä oli hänen kaverinsa. Kaveri sanoi:
- Hei, mikä on olo?
- Ihan ookoo! sanoi toinen
- Mulla on kanssa olo ihan ookoo. Eikö sullakaan ole krapulaa ?
- Ei! Se lentokoneen polttoaine on hyvää kamaa - meidän täytyy tehdä tämä useamminkin!
- Joo, niin voitais, mutta olisi yksi pikku juttu...
- Mikä se on?
- Joko olet pieraissut?
- En...
- Tota noin, älä pieraisekaan, koska minä soitan Oulusta!
Sattuuhan näitä kommelluksia kaiken laisia ettei yksin täällä Molskis :))Älä mee sinne Pohjanmaalle, ei täällä Satakunnassa ole paljoa lumesta riesaa D))
- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Älä mee sinne Pohjanmaalle, ei täällä Satakunnassa ole paljoa lumesta riesaa D))
ollunna vaan pittää se väliin täällähi käyä kurkkaamassa et pirtti kestää paikallaan.
Niin ja postilaatikkokin oli tosi täyteen taas postia survottu vaikka viikon vain pois olin.
Mut otetaans taas sit pohjanmaan kautta kippis
:)) - OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Laitanko sähköpostissa sinulle tulemaan opuksen "Elämän näyttämöllä"?
Ajattelin vaan, kun olet saanut sähköpostissa kaikkea perunoista ja porkkanoista lähtien, että kai siellä yksi kirjakin tulee.Luulenpa, että minä olin odottanut (ja odotan edelleen) samalaista lukukokemusta kuin sinäkin.
Kyllähän näyttämökokemukset kieltämättä ovat nekin kiehtovia, mutta kai sitä ihminen on sen verran tirkistelyyn taipuvainen, että odottaa saavansa lukea myös yksityisasioita.
Muistelmista kun on kyse.
Minä kävin eilen kirjaston omilta sivuiltani katsomassa, miten kauan täytyy vielä Kyllikkiä odotella ja nyt olin sijalla 18.
Kannattaakohan tuo odotus..?
Älä kuitenkaan laita sitä sähköpostiin,tukkeutui jo kerran Pellen perunoista ja porkkanoista ja sain siivota päiväkaupalla.
Ehkä minä kuitenkin odotan omaa vuoroani siellä kirjastojonossa.
Kiitos kuitenkin tarjouksesta. - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
Torkahdin hetkeksi. Kyllä on kodikasta. Ei tänne muuta valaistusta kaivatakaan. Riittää kun on takka, tuikut ja kynttilät.
Kotiinkanto? Juomat vai ..... ?Itseäni minä tarkoitin. Jos tulee juotua liian monta lumumbaa siinä käsitöiden ohessa, voi olla, että kotiinmeno on vähän haparoivaa.
Onko meillä sellainen palvelu? Siis asiakkaan kotiinkanto.
Jos ei ole, niin sitten perustetaan uusi virka. OliviaKoo kirjoitti:
Luulenpa, että minä olin odottanut (ja odotan edelleen) samalaista lukukokemusta kuin sinäkin.
Kyllähän näyttämökokemukset kieltämättä ovat nekin kiehtovia, mutta kai sitä ihminen on sen verran tirkistelyyn taipuvainen, että odottaa saavansa lukea myös yksityisasioita.
Muistelmista kun on kyse.
Minä kävin eilen kirjaston omilta sivuiltani katsomassa, miten kauan täytyy vielä Kyllikkiä odotella ja nyt olin sijalla 18.
Kannattaakohan tuo odotus..?
Älä kuitenkaan laita sitä sähköpostiin,tukkeutui jo kerran Pellen perunoista ja porkkanoista ja sain siivota päiväkaupalla.
Ehkä minä kuitenkin odotan omaa vuoroani siellä kirjastojonossa.
Kiitos kuitenkin tarjouksesta.Makua on monenlaista kirjojenkin suhteen ja meilläkin varmaan melko erilainen.
Minä kun olen sellainen "kevytmielinen" lukemisenkin suhteen, en jaksa enkä viitsi mitään raskasta enkä syvällistä lukea. Enkä kirjoittaa D)).
- folk
No nyt on sitten yön aikana tullut vähän lunta tännekin.
Nolla keli kyllä,taitaa olla hyvin liukasta.
Flunssa piikille pitäisi lähteä,oletteko jo sen ottaneet.
Monet viittaavat kintaalla moiselle piikille.
Sen verran on noita vikoja terveydessä,että on pakko
käydä piikillä.
Olkaapa varovaisia ulkona liikkuessa,säätiedotuksessa
oli koko Suomen kartta keltasena.
Hyvää pivänjatkoa!- KristaTee
Minä tässä. Tulin koko päiväksi. Otin mukaani leike- ja reseptikirjani ja aion järjestellä niiden sisältöä. On lankaankin kassissa, jos vaikka sukat neuloisi. Villasukat. Ulos en nenääni pistä. On siellä niin kamala myrsky ja teräviä jäähileitä lentelee sinne tänne.
Laitanpa heti valkean takkaan. Sen edessä on sitten hyvä olla. Ruisrääkätkin vielä nukkuu, että rauhallista on. - pohpoika
KristaTee kirjoitti:
Minä tässä. Tulin koko päiväksi. Otin mukaani leike- ja reseptikirjani ja aion järjestellä niiden sisältöä. On lankaankin kassissa, jos vaikka sukat neuloisi. Villasukat. Ulos en nenääni pistä. On siellä niin kamala myrsky ja teräviä jäähileitä lentelee sinne tänne.
Laitanpa heti valkean takkaan. Sen edessä on sitten hyvä olla. Ruisrääkätkin vielä nukkuu, että rauhallista on.minun lauluni soi, et riti rati ralla tuli talvi halla...... Pakkas aamua -8 ja kaunis kuutamoinen ilma ulkona on kiva tulla tänne takan lämpöön lämmittelemään ja kahvista nauttimaan. Täytysköhän ruveta katselemaan missä kunnossa sukset lienee jos vaikka kohta alkais hiihto kelit kunhan saavat ladut kuntoon.
Ravintolassa Jussi innostui hakemaan itseään huomattavasti nuorempaa naista parketille, mutta tämä vain tuhahti:
- Mitä sinäkin kuvittelet, voisit olla vaikka isäni.
Jussi ei tuosta hermostunut, vaan katsoi naista pitkään ja sanoi kuuluvasti:
- Joo, sinäpä sen sanoit. Meissä on yhteistä näköä ja kiertelevän elämäntapani huomioiden, sekä äitisi moraalin tuntien, pidän sitä jopa hyvinkin todennäköisenä...
No niin nyt sitten voikin tässä suunnitella mikähän se oisi päivän ohjelma tänään :) - OliviaKoo
pohpoika kirjoitti:
minun lauluni soi, et riti rati ralla tuli talvi halla...... Pakkas aamua -8 ja kaunis kuutamoinen ilma ulkona on kiva tulla tänne takan lämpöön lämmittelemään ja kahvista nauttimaan. Täytysköhän ruveta katselemaan missä kunnossa sukset lienee jos vaikka kohta alkais hiihto kelit kunhan saavat ladut kuntoon.
Ravintolassa Jussi innostui hakemaan itseään huomattavasti nuorempaa naista parketille, mutta tämä vain tuhahti:
- Mitä sinäkin kuvittelet, voisit olla vaikka isäni.
Jussi ei tuosta hermostunut, vaan katsoi naista pitkään ja sanoi kuuluvasti:
- Joo, sinäpä sen sanoit. Meissä on yhteistä näköä ja kiertelevän elämäntapani huomioiden, sekä äitisi moraalin tuntien, pidän sitä jopa hyvinkin todennäköisenä...
No niin nyt sitten voikin tässä suunnitella mikähän se oisi päivän ohjelma tänään :)Oli se viime yö, oli! Minulla oli tänä aamuna meno sairaalaan ja kun tiesin, että siellä piikin kanssa heilutaan ja etsitään sopivaa suonta tökättäväksi, niin väkisinmakuuksi siinä yö meni.
Sen ajan, mitä en itseäni väkisin makuuttanut, valvoin. Jumankekka, että yö voi olla pitkä. ja pimeä.
Minä kun olen sellainen piikkikammoinen ihminen, että pelkään jo ajatustakin neulasta, niin kyllähän siinä yöunet menee.
Nyt olen kuitenkin päässyt ehjin nahoin kotiin ja ensimmäiseksi tulin baariin ottamaan oiiikeiiin piiitkän jonkun juoman. Kun pitää neuvon mukaan juoda paljon.
Mitäs minä joisin?
Litran tölkki valkoviiniä, näin alkuun. Eiköhän siitä jo apua lähde.
PS. Puut ovat kauniita huurteisina. Muuten ei ole kovin kaunista, lumi on kyllä valkoista ja se yrittää parhaansa mukaan peitellä likaisia kadunreunuksia, mutta ei oikein onnistu.
Jotain hirveän kovaa ja kylmää sataa, en jäänyt ottamaan tarkemmin selvää, mitä se on. KristaTee kirjoitti:
Laitanpa heti valkean takkaan. Sen edessä on sitten hyvä olla. Ruisrääkätkin vielä nukkuu, että rauhallista on.Nimittäin, että olet täällä. Otin minäkin sukankutimen mukaani, ei tarvii kotona yksin sen kanssa nyhjöttää.
Meillä ei myrskää, eikä tule mitään terävää alas, pari astetta pakkasta ja aurinkokin hiukan kurkistelee. Yöllä on satanut hiukan lunta.
Siinä taas se säätiedoitus jonkun iloksi ja toisten kauhuksi, ihan miten vaan.
Ai niin, kiusallasiko annat kaijojen olla tuolla piilossa. Nyt peitto pois ja murkinalle!
Odotelkaa kiltisti koska Pertta-tädin ja Selman looshi kalustetaan, pääsette sinne parhaalle paikalle oppimaan tapoja ja henkevää keskustelua.
Kovin hitaita ne Perttan adonikset tuntuvat olevan ainakin näissä sisustuspuuhissa.- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Nimittäin, että olet täällä. Otin minäkin sukankutimen mukaani, ei tarvii kotona yksin sen kanssa nyhjöttää.
Meillä ei myrskää, eikä tule mitään terävää alas, pari astetta pakkasta ja aurinkokin hiukan kurkistelee. Yöllä on satanut hiukan lunta.
Ai niin, kiusallasiko annat kaijojen olla tuolla piilossa. Nyt peitto pois ja murkinalle!
Odotelkaa kiltisti koska Pertta-tädin ja Selman looshi kalustetaan, pääsette sinne parhaalle paikalle oppimaan tapoja ja henkevää keskustelua.
Kovin hitaita ne Perttan adonikset tuntuvat olevan ainakin näissä sisustuspuuhissa.Oli ainakin hetken hiljaista. Mutta nätistihän ne nyt murkinaansa mutustelee. Vähän ilkeästi välillä mulkaisevat.
On se kamalaa, kun ei nettiin pääse. Olisinkohan nettiriippuvainen? Nelisen tuntia kesti katkos, mutta nyt onneksi taas pelaa. - pohpoika
OliviaKoo kirjoitti:
Oli se viime yö, oli! Minulla oli tänä aamuna meno sairaalaan ja kun tiesin, että siellä piikin kanssa heilutaan ja etsitään sopivaa suonta tökättäväksi, niin väkisinmakuuksi siinä yö meni.
Sen ajan, mitä en itseäni väkisin makuuttanut, valvoin. Jumankekka, että yö voi olla pitkä. ja pimeä.
Minä kun olen sellainen piikkikammoinen ihminen, että pelkään jo ajatustakin neulasta, niin kyllähän siinä yöunet menee.
Nyt olen kuitenkin päässyt ehjin nahoin kotiin ja ensimmäiseksi tulin baariin ottamaan oiiikeiiin piiitkän jonkun juoman. Kun pitää neuvon mukaan juoda paljon.
Mitäs minä joisin?
Litran tölkki valkoviiniä, näin alkuun. Eiköhän siitä jo apua lähde.
PS. Puut ovat kauniita huurteisina. Muuten ei ole kovin kaunista, lumi on kyllä valkoista ja se yrittää parhaansa mukaan peitellä likaisia kadunreunuksia, mutta ei oikein onnistu.
Jotain hirveän kovaa ja kylmää sataa, en jäänyt ottamaan tarkemmin selvää, mitä se on.että oikein väkisten makkuuta pitää harrastaa.
Minäpä otan jos ei uni tule kunnon lämpöiset maito hömpsyt niin jopa helpottaa.
Paavo oli tanssimassa ravintolassa:
Tyttö: - Olenko minä kovinkin painava?
Paavo: - Et, kuinka niin?
Tyttö: - No laske sitten se tunkki alas
Voisihan sen näinkin asian käsittää kun ollaan kovin tanssin pyörteissä :) - Pertta-täti
Tellastiina kirjoitti:
Nimittäin, että olet täällä. Otin minäkin sukankutimen mukaani, ei tarvii kotona yksin sen kanssa nyhjöttää.
Kovin hitaita ne Perttan adonikset tuntuvat olevan ainakin näissä sisustuspuuhissa.Olen jo aiemmin kertonut, mutta tulkoon nyt toistetuksi, että sisustussuunnittelijani Pauli-kummi ja kumppaninsa Helge ovat tällä hetkellä työmatkalla New Yorkissa ja palaavat kotimaahan joulukuun alkupuolella.
He sisustavat looshin. Kenenkään muun en antaisi edes yrittää. He tuntevat tyylini ja makuni.
High classic.
- SelmaSuppilo
Pistäydyn ohikulkiessani. Kävin lähikaupungin marketissa ja totesin etten enää mene. En ainakaan ennen joulua. On se kuulkaa kamalaa että joulua nyt jo toitotetaan. On joulukadut ja muut kommervenkit. Sitähän ehtii kyllästyä koko jouluun ennenkuin se edes on ovella. Ennen joulu oli jouluna.
No niin, marmatukset marmatettu ja jatkan matkaani. Toivottavasti nuo kaksi rouvaa eivät heränneet. - marjapensas
ihan kiireessäni olen unohtanut, että kakku, siis iso täytekakku baaritiskille.
Olkaa hyvä, kaikille joilla on hyvä syy juhlia:))
Perustelut, aloitan ensimmäisenä.
Huomasin juuri, että vuosi tupsahti täyteen,kuukausi sitten kun ensimmäisen kerran kirjoittelin tänne,
(joskaan en rekattuna, mutta sama marjapensas kuitenkin).
On vielä toinenkin hyvä syy, mutta sitäpä en kerro,vaan odottelen uteliaana, kukka kakkua saa seuraavaksi:))
Siis (leikkimielinen) hyvä syy juhlimiseen:))- Tellastiina*
Ei kerrassaan mitään aihetta juhlia, mutta kakkua silti voin palan ottaa D)).
Ihan ajattelin sanoa noille ompeluseuralaisille, että lähdetään nukkumaan, huomenna on päivä uusi.
Mutta kun sinä järjestit juhlat, niin eihän sitten voi kaikki pois lähteä.
Minä poistun hiljaa takavasemmalle ja kiittelen kakusta.
Hyvää ötyä! - a-woman1
Kahdeksan kiloa pudotettu, joten siinä syytä juhlia. Mutta, mutta, onkohan täytekakun syöminen oikea tapa? Marjapensas, onkos tuttua: -Äläkä saata häntä kiusaukseen...? No, lankean ja otan ihan pikku palasen :). Nammm... Kiitos.
Annan pikkuisen palan noille linnuillekin, jotta jaksavat yön nukkua.
Rukous jääkaapin ovessa: - Herra, jos et tee minusta laihaa, tee edes ystävistäni lihavia!
Hyviä unia kaikille!
Hei, missä kaikki aamuvirkut ovat? Harvoin minä ensimmäisenä aamulla ovia avaan.
Tänään en ehdikkään koko päivää täällä istua, lähden naapuripitäjään kyläilemään.
Vähän "pluikasta" on, mutta toivottavasti pysytään tiellä.
Kahvit voin laittaa tippumaan ja toivottelen kaikille kepeää keskivikkoa!- KristaTee
Kyllä alkoi ramaisemaan, kun tänne lämpöön pääsi. Ulkona on 6 pakkasastetta ja aurinkokin näyttäisi tulevan esille. Ja kuitenkin haukotuttaa. Taidanpa istahtaa tämän lämpimään nurkkaan päivän lehteä selailemaan. Tella sen varmaan toi. On vähän vieras lehti, mutta aina on hauska nähdä, mitä muilla paikkakunnilla tapahtuu. Ohhooh, nyt on hyvä olla, lämmintä ja rauhallista. Korppikotkatkin vielä uinuvat.
- OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
Kyllä alkoi ramaisemaan, kun tänne lämpöön pääsi. Ulkona on 6 pakkasastetta ja aurinkokin näyttäisi tulevan esille. Ja kuitenkin haukotuttaa. Taidanpa istahtaa tämän lämpimään nurkkaan päivän lehteä selailemaan. Tella sen varmaan toi. On vähän vieras lehti, mutta aina on hauska nähdä, mitä muilla paikkakunnilla tapahtuu. Ohhooh, nyt on hyvä olla, lämmintä ja rauhallista. Korppikotkatkin vielä uinuvat.
Niin on ollut olevinaan kiireinen päivä ja nyt kun istahdan tähän baarin hämyiseen nurkkaan, ihmettelen, miksi on muka ollut kiire.
Päivä on noin vain hujahtanut ohi, ilman mitään näkyvää tulosta mistään kiireestä.
Pitää ihan miettiä, mitä olen muka tänään tehnyt...
Kävin kaupungilla ja jäin suustani siellä kiinni pari kolme kertaa.
Tulin kotiin, laitoin ruokaa ja luin Ilta-Sanomat.
Siinä se. Se kiire.
Tuosta paljosta tiedonvaihtamisesta se kiireen tuntu varmaan tulikin. Pää täynnä uutta tietoa. Joku ilkeä voisi tietysti sanoa, että uutta juorua, mutta eihän se niin ole.
Sähköpostiin oli tullut muutamia viestejä, joukossa vitsikimara Matista ja Teposta (turkulainen lähettäjä).
Tässä yksi makupala:
Matti ja Teppo olivat matkalla Kanarialle. Istuskeltiin Helsingin lentoasemalla.
- Voi harmi, ku ei tullu piano mukkaa, sanoo Teppo.
- Piano, ihmettelee Matti. - Eihä me nyt mittä pianoo voida mukan kuljettaa. Kui sul semmone tuli miälee?
- No, em mää muute mittä, mutt ku meijän lentoliput on koton pianon pääl...
Että semmosta. - pohpoika
OliviaKoo kirjoitti:
Niin on ollut olevinaan kiireinen päivä ja nyt kun istahdan tähän baarin hämyiseen nurkkaan, ihmettelen, miksi on muka ollut kiire.
Päivä on noin vain hujahtanut ohi, ilman mitään näkyvää tulosta mistään kiireestä.
Pitää ihan miettiä, mitä olen muka tänään tehnyt...
Kävin kaupungilla ja jäin suustani siellä kiinni pari kolme kertaa.
Tulin kotiin, laitoin ruokaa ja luin Ilta-Sanomat.
Siinä se. Se kiire.
Tuosta paljosta tiedonvaihtamisesta se kiireen tuntu varmaan tulikin. Pää täynnä uutta tietoa. Joku ilkeä voisi tietysti sanoa, että uutta juorua, mutta eihän se niin ole.
Sähköpostiin oli tullut muutamia viestejä, joukossa vitsikimara Matista ja Teposta (turkulainen lähettäjä).
Tässä yksi makupala:
Matti ja Teppo olivat matkalla Kanarialle. Istuskeltiin Helsingin lentoasemalla.
- Voi harmi, ku ei tullu piano mukkaa, sanoo Teppo.
- Piano, ihmettelee Matti. - Eihä me nyt mittä pianoo voida mukan kuljettaa. Kui sul semmone tuli miälee?
- No, em mää muute mittä, mutt ku meijän lentoliput on koton pianon pääl...
Että semmosta.et kiiruinen päivä tuli tästä nyt kun meinasin ettei mitään hätiä ole.
Heti aamusta joutu lähteen naapurikaupunkiin ajamaan kun täältä ei palvelua saanukkaan mitä meinasin,siellä sit meni se aamupäivä tyystiinsä.
Iltapäivä on mennykkin näissä koti hommissa ihan mut nyt ennen saunaa niin vois konjakin ottaa kahveen kanssa niin rauhottais.
Kalle oli perustanut ravintolan missä talon erikoisena oli jänismu-hennos.Asiakas tilasi muhennosta, mutta maistettuaan tokaisi:
- Tämähän maistuu aivan hevosenlihalta.
- Olen tosiaankin käyttänyt jäniksen lisäksi vähän hevosta, tunnusti Kalle.
- Vain niin. Kuinka paljon?
- Puolet ja puolet, yhden jäniksen ja yhden hevosen.
Näinkin voi sit ateriassa pettyäkin :)
- pohpoika
mtä se on. Huomenta vaan pystiksen väki, miettinyt tässä tommosta asiaa kuin pikku joulu mistä moinen on tullu onko se sitä et juhlitaan tämmöisen joulunimikkeen varjolla.
Tässä tänne pähkäilemistä täksi päiväksi moinen asia. Kahvit laitoin tulemaan ja tietystee veden kiehuun pakkasta kun on ulkona nyt enää -6 astetta kun eilen sitä oli peräti -12 illalla.
Eräs mies saapui ravintolaan strutsin ja märän kissan kanssa. Baarimikko ihmetteli vähän seuruetta, mutta toi miehelle kuitenkin tuplaviskin. Kun mies tilasi kolmatta paukkuaan strutsin jatkuvasti
näykkiessä häntä baarimikko sanoi:
- En haluaisi olla utelias, mutta miksi ihmeessä sinulla on mukanasi strutsi ja uitettu kissa?
Mies vastasi:
- Eilen, kun olin menossa täältä kotiin, vastaani tuli hyvä haltiatar. Hän lupasi täyttää minun toivomuksen. Toivoin, että olisin ravintolan baaritiskillä kainalossani pitkäsäärinen minuun lätkässä oleva tipu, jolla on mirri märkänä.
No niin hyvää päivänjatkoa taas :)- folk
Kirpeä pakkaspäivä,-5 astetta.
Mietin sitä pikkujoulua,kyllä niitä joulujuhlia
tai pikkujouluja vietettiin 50 luvullakin.
Ne kyllä taisi olla sellasia koko perheen joulujuhlija.
Muistan ainakin sen,kun isä oli Ensolla töissä,
Niin siellä oli kyllä lapsille järjestetty juhla.
Pukki jakoi sitten namupussin lapsille.
Kyllä ne ravintola pikkujoulut minusta alkoi yleistyä vasta joskus 70 luvulla.
Voi olla,että olen väärässä,mutta näin muistelen.
Empä ole käynyt minkäänlaisissa pikkujouluissa
moneen vuoteen.
Hyvää päivänjatkoa! - a-woman1
folk kirjoitti:
Kirpeä pakkaspäivä,-5 astetta.
Mietin sitä pikkujoulua,kyllä niitä joulujuhlia
tai pikkujouluja vietettiin 50 luvullakin.
Ne kyllä taisi olla sellasia koko perheen joulujuhlija.
Muistan ainakin sen,kun isä oli Ensolla töissä,
Niin siellä oli kyllä lapsille järjestetty juhla.
Pukki jakoi sitten namupussin lapsille.
Kyllä ne ravintola pikkujoulut minusta alkoi yleistyä vasta joskus 70 luvulla.
Voi olla,että olen väärässä,mutta näin muistelen.
Empä ole käynyt minkäänlaisissa pikkujouluissa
moneen vuoteen.
Hyvää päivänjatkoa!Juonpa kupillisen teetä. Pakkasta täälläkin, -5.3 näyttää mittari.
Kuusijuhlat alkoivat kouluista, olisikohan siitä tullut idea viettää aikuistenkin pikkujouluja?
Itse en ole mitenkään innokas pikkujouluilija. Väliin menee monta vuotta, etten käy yhdessäkään.
Mukavaa torstaipäivää kaikille!
P.S. Linuille annettu aamiaispähkinät omenaa. Laitoin tuon lampun heille lämmönlähteeksi. - Fridanna
a-woman1 kirjoitti:
Juonpa kupillisen teetä. Pakkasta täälläkin, -5.3 näyttää mittari.
Kuusijuhlat alkoivat kouluista, olisikohan siitä tullut idea viettää aikuistenkin pikkujouluja?
Itse en ole mitenkään innokas pikkujouluilija. Väliin menee monta vuotta, etten käy yhdessäkään.
Mukavaa torstaipäivää kaikille!
P.S. Linuille annettu aamiaispähkinät omenaa. Laitoin tuon lampun heille lämmönlähteeksi.Aamurutiinit on suoritettu, suihku ja aamupala ja paikallinen lehti, siinä kaikki. Nyt sitten ihmettelen, mistä aloittaisin, kun näin aikaisin olen ylhäällä:)
Pohpoika on jo aamulla puoli kuuden aikoihin kirjoitellut vitsin, mitähän on ollut mielessä....
Aurinkoista ja pikkupakkaspäivää kaikille!
- KristaTee
satanut lunta. Lehdenjakajan käynnin jälkeen sitä on tullut, ainakaan renkaanjälkiä ei näy. Nyt on kaikki taas valkoista, pihat, tiet, pellot, puut ja pensaat. Kaunista. Eikä hiirenhyppimää missään, ei edes pupu ole käynyt.
Jään tähän takan eteen vähäksi aikaa. - KristaTee
niin sanoisin, että täällä on aika hiljaista. Vaakutkin ovat jääneet ilman ruokaa, Ilmankos eivät jaksa meluta. Auringonkukkasiemeniä saatte kourallisen ja vettä.
Olen tänään käynyt läpi vaatekomeroni. Pitäähän Linnan juhliin jotain kolttua päälleen laittaa. Kutsua ei ole tullut, mutta ovat varmaan tapansa mukaan hukanneet sen. Vaan eipä haittaa, menen kuitenkin. Tai sitten en. Ellei mitään siedettävää kretonkia löydy, taidan taas jättää väliin. Katsotaan.
Niin hiljaista täällä on, että lähdenpä liukastelemaan kotiin päin.Sainpas Krissen hihasta kiinni ja nyhjästyä hänet kaveriksi vielä pieneksi aikaa.
Haenpa hänelle sen lumumban ja ottaisinko itse lämmittävän rommitotin. Toivottavasti kaijat ei huomaa ja ala osaansa vaatimaan.
Hukassa on meidänkin linnan kutsu, mutta jos vielä sattuisi jostain putkahtamaan, ottaisin taas Olivian makutuomariksi "klänninkiä" valitsemaan.
Ei pahus, mennään niillä liehuvaisilla, kun siellä KingKalen kuistilla käytiin turhaan norkoilemassa. Jookos?
Jokos sait juomasi juotua, lähdetäänkö yhdessä liukastelemaan, ei täältä kuitenkaan löydy saattajaa.
Hyvää yötä kaikille, nukkukaa hyvin.
- Pelle1Peloton
Morjesta Pystis!
Teille, jotka hiljaisuutta valititte, emmekö sopineet, että kaikki tänään käyneet ovat edelleen läsnä?!
Nyt joudutte kärsimään jonkinmittaisen kirjoituksen, kun nuo pikkujouluista puhujat toivat muistoja mieliin.
Totta on, että ensimäiset havainnot pikujouluista minullakin ovat nuo koulun "kuusijuhlat". Pakkasessa ja/tai pyryssä sinne taaperrettiin 4 km ja samanverran takaisin. Mutta ei se mitään; siitähän joulu alkoi.
Kauhea Häpeä !
Jollain alaluokalla jouduin ohjelmansuorittajaksi lausumaan jotain h..v.tin runoa. Opettelin runon hyvin. Silti opettaja kehoitti varmuuden vuoksi ottamaan tekstin mukaan kuusijuhlaan. Niin teinkin. Taittelin paperin golfarin perstaskuun.
Juhla eteni ja esitysvuoroni tuli. Kumarsin ja aloitin reippaasti lausunnan. Ensimäisen värssyn jälkeen ajattelin: "Hyvinhän tämä menee, ei tässä luntteja tarvita".
(Ylpeys käy lankeemuksen edellä)
Mutta k a u h i s t u s , juuri silloin unohdin kaiken, mitä jatkossa piti lausua.
Syntyi painostava hiljaisuus. Tiesin kyllä, että perstaskussani on luntti; mutta eihän ollut sopivaa yleisön edessä sitä sieltä kaivaa.
Yläkoulun opettaja, Hugo Karinen sitten pelasti tilanteen. Käveli rauhallisesti "omalle puolelleen" ja toi sieltä minulle kirjan avattuna tuon runon kohdalta. Lausuin sen miten kuten loppuun, ja juhla pääsi jatkumaan.
Siinä ensimäinen häpeä.
Toinen häpeä tuli oppikouluaikana, kun vanhapiika filosofian maiteri halusi väen väkisin juuri murrosikään ehtieen nuorukaisen esittämään joulupukkia jälleen ns. kuusijuhlassa.
Esityksessä olisi pitänyt "öristä" joitain säkeitä laulusta Joulupukki joulupukki.
Rehtorin vaimo oli pianonsoittajana, ja luuli, että tämä laulu esitetään vuorotervehdykseomaisesti. Kukaan ei ollut hänelle kertonut, että tämä pukki vain örisee, ei laula. Siihen sekos pasmat molemmilta, mutta kai sekin kuusijuhla joskus loppui.
Hätää kärsimässä olin piirileikkivaiheessa sen maisterin kanssa. Enhän minä, juuri "örisemään" ruennut ujo poika ymmärtänyt 30-40v maisterin tarpeita. Onneksi!
Milloinkas ja mitenkäs Pystkiksen pikkujoulut pidetään??
Sitten jälkeenpäin näissä työmaiden pikkujouluissa on toki viinankin myötävaikutuksella tullut töppäiltyä paljon pahemmin, mutta tuo alussa kertomani tuntuu pahimmalta.
Nykyään ex-työnantajani kyllä uskollisesti lähettää kutsun eläkeläisten joululounaalle. Lienen mieleltäni vääristynyt, mutta sellaisiin en ole voinut osallistua.- Pelle1Peloton
Tiäteski toi kysely/ehdotustelu Pystiksen pikkujouluksi oli tarkoitettu tekstin viimeiseksi, eikä sinne väliin.
Näinkin voi käydä, mutta eiköhän rueta etsimään taiteilijoita pikkujouluume. Pertta-täti akrobatioineen nyt ainakin, jos suostuu.
Hyvää huomenta kaikille! - pohpoika
Pelle1Peloton kirjoitti:
Tiäteski toi kysely/ehdotustelu Pystiksen pikkujouluksi oli tarkoitettu tekstin viimeiseksi, eikä sinne väliin.
Näinkin voi käydä, mutta eiköhän rueta etsimään taiteilijoita pikkujouluume. Pertta-täti akrobatioineen nyt ainakin, jos suostuu.
Hyvää huomenta kaikille!onhan Pelle1Pelotonkin ollut aikaseen liikkeellä
mutta laitampas tässä nyt kahvin tippumaan keitän nyt vain suodatin kahvia ja tottakai teeveden myös tulemaan.
Onhan noita töppäyksiä varmaan kouluaikana sattunut noissa kuusijuhlissa mut on niin kauan aikaa siitä ettei enään muistu mieleen.
Hauskoja muistoja on kyllä sitten työelämän ajalta noissa oppilaitosten joulujuhlilta kyllä.
Onneksi ei ole noita firman pikkujouluja tullut koskaan vastaan kun siellä saralla ei ole liiemmin tullut oltua.
Pikku-Liisa tulee koulusta. Hän huutaa äitille:
- Äiti, me opimme tänään koulussa jakamaan!
- Hienoa, mutta sinun pitää silti olla kiltti tyttö ainakin siihen asti kunnes olet naimisissa
Tämmöistä se elämä on mutta nyt kun kahvit on juotu voisihan noita sitten ajatella vaikka jouluvaloja laittamaan et näin :)) - KristaTee
Pelle1Peloton kirjoitti:
Hyvää huomenta kaikille!Kuusijuhlat muistan minäkin ja niitä kauhunsekaisin tuntein/nauraen muistelen. Pellen tapaisia mokia ei kohdalleni sattunut, mutta ainakin yhden nolon tilanteen muistan ja vieläkin puistattaa. Villahousuni valuivat polviin tanssiessani pienten tähtien tanssia jossakin näytelmässä. Pois lavalta juoksin ja kansa hurrasi.
- a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Kuusijuhlat muistan minäkin ja niitä kauhunsekaisin tuntein/nauraen muistelen. Pellen tapaisia mokia ei kohdalleni sattunut, mutta ainakin yhden nolon tilanteen muistan ja vieläkin puistattaa. Villahousuni valuivat polviin tanssiessani pienten tähtien tanssia jossakin näytelmässä. Pois lavalta juoksin ja kansa hurrasi.
Teetä tulin nauttimaan kupillisen, jotta heräisin. Tuntuu, että unissani kävelen.
Pakkasta näyttää olevan vajaat neljä astetta eivätkä ikkunastani näkyvät männyt heilu, ei edes niiden oksat, joten oletan olevan tuuletonta.
Linnut, moi! Mitenkäs yö meni? Tässä teille siemenannos ja taas omenaa. Vesikin lienee vaihdettava.
En ilmeisesti ollut kovin lahjakas esiintyjänä kouluaikana, koska ainoa ohjelma, jonka tässä muistan, oli näytelmän esiripun aukaiseminen! Kai minä kuorolaulussa olin mukana. Ujous varmaan vaivasi jopa siinä. Aikuisopiskelijana sitten sain näytelläkin, ainakin Kleopatran osan näyttelin jossakin vaiheessa. (Pieni mukaeltu hupailu, ei elokuvan suuri juttu).
Nyt olen lähdössä kuusen hakuun; lupasin tuoda naapurillekin. Omalta maalta tuolta naapurikunnasta menen niitä etsimään, en toki luvatta varastelemaan :). Taidan tuoda tänne Pystikseenkin yhden, jos ei kenlläkään ole mitään sitä vastaan.
Hauskaa jatkoa!
- SelmaSuppilo
Tulin taas kaikkien riemuksi käymään. En jää loppupäiväksi. Enkä näe ketään täällä. Missä mahtavat luurata? Ehkä tiskin takana? Ei, ei sielläkään. No, ehkä hengessä mukana oleminen on tärkeintä. Töyhtöhyypät näyttävät perin tyytyväisiltä. Ovat varmaan taas käyneet rommitynnyrillä.
Tällä kertaa en viitsi itsekseni höpöttää, joten jatkan matkaani. Hei hei.- pohpoika
saimpas hihastas kiinni ettet päässy karkuun näkyy olevan se sininen hetki taas meneillään ja -14 pakkasta et hyvä tänne pystiksen lämpöön tullakin ja laittaa takkaan tuli.
Kuusi on nyt pihalle tuohon laitettu ja jouluvaloin koristeltu on kirkasta ja sinistä valoa siinä et kelpaa ihailla toistenki kun ohitse kumminkin kulkevat.
Hannu ja Pekka menivät loistoravintolaan ja tilasivat loistoaterian. Pekka huusi yhtäkkiä hovimestarille:
- Mitä tämä tarkoittaa! Keitossani on kärpänen!
- Voi, antakaa anteeksi, sanoi hämmästynyt hovimestari. - Olen äärettömän pahoillani. Sopisiko herroille niin, että söisitte aterianne talon kustannuksella?
Näinhän kävi. Kun ateria oli syöty, ja miehet poistuivat kadulle Pekka kysyi Hannulta:
- Maistuisiko vielä jälkiruoka? Sain juuri kiinni uuden kärpäsen.
No nyt ei ainakaan niitä kärpäsiä ole tähän aikaan et molskis :) - folk
No olipas sillä Suppilon Selmalla tuossa kiire helmat vaan heilahti.
Virittelin tuossa parvekkeen kaiteeseen jouluvaloja,
niinhän se taas oli,että puolet oli pimeässä.
Viime vuonna ostetut,kertakäyttötavaraa nykyisin kaikki.
Niihin lamppujen vaihto on niin työlästä,että ostaa mieluimmin uudet,tai ei sitten laita ollenkaan.
Apteekissa piti tässä käydä,tiedä sitten sitä miten kauan heidän lakko kestää.
On sitten ainakin tarvittavat lääkkeet hommattu.
Alkokin lakkoilee,mutta minulle se ei niin tärkeää ole,että hamstraamaan rupeaisin.
Syömälakkoa olen harkinnut,kun kaikki ryhmät pyytää melkein 20% korotusta ja eläkeläinen saa vaan 2,4%
Että silleen.
Päivän purnaukset suoritettu! - KristaTee
pohpoika kirjoitti:
saimpas hihastas kiinni ettet päässy karkuun näkyy olevan se sininen hetki taas meneillään ja -14 pakkasta et hyvä tänne pystiksen lämpöön tullakin ja laittaa takkaan tuli.
Kuusi on nyt pihalle tuohon laitettu ja jouluvaloin koristeltu on kirkasta ja sinistä valoa siinä et kelpaa ihailla toistenki kun ohitse kumminkin kulkevat.
Hannu ja Pekka menivät loistoravintolaan ja tilasivat loistoaterian. Pekka huusi yhtäkkiä hovimestarille:
- Mitä tämä tarkoittaa! Keitossani on kärpänen!
- Voi, antakaa anteeksi, sanoi hämmästynyt hovimestari. - Olen äärettömän pahoillani. Sopisiko herroille niin, että söisitte aterianne talon kustannuksella?
Näinhän kävi. Kun ateria oli syöty, ja miehet poistuivat kadulle Pekka kysyi Hannulta:
- Maistuisiko vielä jälkiruoka? Sain juuri kiinni uuden kärpäsen.
No nyt ei ainakaan niitä kärpäsiä ole tähän aikaan et molskis :)Mutta kovin on kylmää. Missähän mahdat olla? Täällä ei ole kuin hikisesti -3 astetta. Eikä sinisestä hetkestä ole tietoakaan. Lähinnä on harmaapinkki hetki. Outo valaistus muuten.
Tulehan tähän takan ääreen lämmittelemään. Älä välitä noista hörhölinnuista. Aivan hiprakassa taas. Ottaisitko sinäkin rommia? Sitä on vielä pikku tilkka. - KristaTee
folk kirjoitti:
No olipas sillä Suppilon Selmalla tuossa kiire helmat vaan heilahti.
Virittelin tuossa parvekkeen kaiteeseen jouluvaloja,
niinhän se taas oli,että puolet oli pimeässä.
Viime vuonna ostetut,kertakäyttötavaraa nykyisin kaikki.
Niihin lamppujen vaihto on niin työlästä,että ostaa mieluimmin uudet,tai ei sitten laita ollenkaan.
Apteekissa piti tässä käydä,tiedä sitten sitä miten kauan heidän lakko kestää.
On sitten ainakin tarvittavat lääkkeet hommattu.
Alkokin lakkoilee,mutta minulle se ei niin tärkeää ole,että hamstraamaan rupeaisin.
Syömälakkoa olen harkinnut,kun kaikki ryhmät pyytää melkein 20% korotusta ja eläkeläinen saa vaan 2,4%
Että silleen.
Päivän purnaukset suoritettu!Enpä huomannutkaan sinua, olin niin kovasti touhuamassa pohpojalle takkaan tulta ja kuppiin rommia.
Älä nyt hyvä ystävä syömäti ole. Kupsahdat vielä. Laitoin lihamureketta tänään ja nyt kyllä syöt sitä. Ihan hyvää se on. - pohpoika
KristaTee kirjoitti:
Mutta kovin on kylmää. Missähän mahdat olla? Täällä ei ole kuin hikisesti -3 astetta. Eikä sinisestä hetkestä ole tietoakaan. Lähinnä on harmaapinkki hetki. Outo valaistus muuten.
Tulehan tähän takan ääreen lämmittelemään. Älä välitä noista hörhölinnuista. Aivan hiprakassa taas. Ottaisitko sinäkin rommia? Sitä on vielä pikku tilkka.meittin Esko silloin aikoinaan sano et kyllä siperia opettaa ja tätyy todeta että kyllä tää lähempänä siperian kylmyyttä näkyy olevankin.
No ei masennuta siitä ainakaan komia on toi kuusi tuolla ulkona ja kirkkaat ja siniset lamput siinä loistaa. Piti oikein ihailla itekin kun tulin tuolta kaupasta kun piti hakea tuota joululökiä jos vaikka menevät lakkoon niin ei saa sit vaikka kyllähän se tuo morsmaikku neuvo miten sitä vois tehdä vaikka mustasta viinimarja mehustakin.
No kyllähän se tuo rommi maistuu nyt lämmikkeeksi näin kylmällä ja voihan sitä mennä ja lämmittää sauna ja siellä kyllä tarkenee.
Niin ei kun skoolataan vaan et kippis kyllä se kivasti lämmittääkin mennessään :)
No niin, nyt sitten pitäisi Pystis olla väkeä puolillaan, kun kaikki, jotka oven ovat aukaisseet ovat tänne jääneet.
Miten on päivä mennyt? Kovin hiljaa on Pellekin tuolla nurkassa istunut, mitään ei ole sieltä kuulunut, on tainnut nukkua, kun aamuyösti jo tänne tuli.
Naiset tietysti ovat kutoneet sukan jos toisenkin päivän aikana.
Pikkujoulun kanssa alkaa tulla kiire, jos huomenna aiotaan pippaloita pitää.
Emäntä on teillä tietymättömillä ja ei taida Pertta-tädistä olla tanssijaksi ja akrobatian esittäjäksi, kun avajaisissa niin köpelösti kävi.
Jos vapaaehtoisia ohjelmansuorittajia löytyy niin ilmoittautumisia tänne päin tulemaan!- nikito*
Pystiksen siirto. Nythän on porukka koolla, emäntä vain esiin tuomaan ohjeet.
Pikkujoulut pidämme sitten pääkadun varressa, että varmasti kaikki osaavat juhliin.
Itse alan jo treenata ääntäni juhlakuntoon. Mitäs olisi ensin jotain kevyempää ja sitten vasta se "soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu"?
Voisihan tässä yhden rommitotin heittää hatulaan, että ääni kirkastuu, tai sitten ei --- siis se ääni---rommia kuitenkin. Kyllä se ääni sieltä sitten kovenee illanmittaan. On se todettu useamman kerran, siinä noi linnunpöhelötkin joutuu sulkemaan nokkansa.
Jos ei muu auta, niin huppu häkille. Se kun ei minuun tehoa, huuto senkun kohoaa, mikäli joku ei vie minua tositarkoituksella hupun alle peittoihin.
No, leikki leikkinä. Kyllä totuus on aivan toinen ja totisempi. Kippis! - Pertta-täti
ajatusta Pystybaarin pikkujoulusta. Saatoin asian sihteerilleni tiedoksi ja hän ilmoitti, että kalenterissa on kaiken maailman bakkanaalien välissä vapaa ilta ensi viikon lauantaina.
Pystybaarin pikkujoulu on siis silloin.
Tänä iltana olen lähdössä vapaamuurarien pikkujouluihin. Älkää kysykö, miten minä sinne voin mennä, miesten suljettuun yhteisöön. En kerro kuitenkaan.
Huomenna on LadyKlubin pikkujoulu. Yleensä naisseura ikävystyttää minua, mutta tätä tilaisuutta en halua hukata. Ohjelmassa on nimittäin Scandiavian Hunks-ryhmästä irroitettu viiden nuoren miehen yksityisnäytös.
Ja jatkoillehan voi aina mennä sitten sinne, mistä se todellinen hauskuus löytyy.
Torstaina menen luonnollisesti Linnan kutsuille. Iltapukuni tuli eilen Milanosta.
Se on mustaa satiinia ja malli suorastaan nuolee täydellistä vartaloani.
Koska malli on olkaimeton, on rintojen kohdalle puvun sisäpuolelle ommeltu huikaisevat push-upit.
Täydellisille säärilleni ajattelin ensin stay-uppeja, mutta se ei onnistu, sillä helman vasemmanpuoleinen halkio hipoo lonkkaluuta.
Täytyy käyttää sääret värjäävää suihketta.
Menen ilman avecia, sillä en halua tuottaa kadeteille pettymystä.
Ps. Sulat hiuksissani eivät sitten ole täkäläisistä huuhkajista, vaan ovat aitoa fasaania. Pertta-täti kirjoitti:
ajatusta Pystybaarin pikkujoulusta. Saatoin asian sihteerilleni tiedoksi ja hän ilmoitti, että kalenterissa on kaiken maailman bakkanaalien välissä vapaa ilta ensi viikon lauantaina.
Pystybaarin pikkujoulu on siis silloin.
Tänä iltana olen lähdössä vapaamuurarien pikkujouluihin. Älkää kysykö, miten minä sinne voin mennä, miesten suljettuun yhteisöön. En kerro kuitenkaan.
Huomenna on LadyKlubin pikkujoulu. Yleensä naisseura ikävystyttää minua, mutta tätä tilaisuutta en halua hukata. Ohjelmassa on nimittäin Scandiavian Hunks-ryhmästä irroitettu viiden nuoren miehen yksityisnäytös.
Ja jatkoillehan voi aina mennä sitten sinne, mistä se todellinen hauskuus löytyy.
Torstaina menen luonnollisesti Linnan kutsuille. Iltapukuni tuli eilen Milanosta.
Se on mustaa satiinia ja malli suorastaan nuolee täydellistä vartaloani.
Koska malli on olkaimeton, on rintojen kohdalle puvun sisäpuolelle ommeltu huikaisevat push-upit.
Täydellisille säärilleni ajattelin ensin stay-uppeja, mutta se ei onnistu, sillä helman vasemmanpuoleinen halkio hipoo lonkkaluuta.
Täytyy käyttää sääret värjäävää suihketta.
Menen ilman avecia, sillä en halua tuottaa kadeteille pettymystä.
Ps. Sulat hiuksissani eivät sitten ole täkäläisistä huuhkajista, vaan ovat aitoa fasaania.Olen ihmetellyt mihin fasaanit ovat nurkista hävinneet, mutta taitaa sekin selvitä, kun niistä sulista kerroit. Ei kai sinun ne joka paikan adonikset ole käyneet niitä nitistämässä?
Ihan mukavia naapureita ne fasaanit ovat, mutta keväällä mekkaloivat aamuvarhaisesta alkaen - melkein pärjäävät Pedrolle ja Donnalle.
- a-woman1
Tässä tämä kuitenkin on. Laitoin jo kotona pystyyn jalustaan. Tuokaa jokainen jokin koriste, niin katsotaan miten kauniiksi sen saamme. Laitoin tähden latvaan, koska se on vaikea myöhemmin korkealle saada. Taitaa olla melkein kolmimetrinen, just ja just mahtuu tänne sisälle.
Pikkujoulun ohjelmasta: Voisin pitää jouluaiheisen tietokilpailun ja/tai leikittää läsnäolijoita. Sopisikohan sellainen?
Linnut näyttävät tyytyväisiltä, laitoinkin aamulla niille muonaa ison kupillisen. Voisitte Donna ja Pedro harjoitella yhdessä pienen vihellyskonsertin :).
Mukavaa illan jatkoa!Minä laitan siihen kynttilät, on vain 16 kynttilän sarja, mutta tuokoon joku lisää ellei nämä riitä.
Kannatan ehdottomasti sitä tietokilpailua, sellainen kilpailuhullu kun olen, vaikka en paljon mitään tiedä.
Konstan joululaulu Garoly Garamin laulamana on muuten mielestäni parhaimpia joululauluja, sitä ei vain paljon soiteta. Entä teillä?- OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Minä laitan siihen kynttilät, on vain 16 kynttilän sarja, mutta tuokoon joku lisää ellei nämä riitä.
Kannatan ehdottomasti sitä tietokilpailua, sellainen kilpailuhullu kun olen, vaikka en paljon mitään tiedä.
Konstan joululaulu Garoly Garamin laulamana on muuten mielestäni parhaimpia joululauluja, sitä ei vain paljon soiteta. Entä teillä?aikoinaan kotona, silloin minun lapsuudessani, sellainen lippukoriste kuusessa eli kaikki maailman (luulin silloin) maiden liput ohuessa narussa ympäri kuusen käärittynä.
Minusta se oli todella kaunis. Minä laitan sen, ihan vain muistojen vuoksi, kiertämään kaunista kuustamme.
Pikkujouluajatus on tosi hieno! Tosin itse en ole kylläkään mikään ohjelmansuorittaja, siksi hatutti, kun a-woman1 ehti varata itselleen tietokilpailut. Minä olisin niin halunnut vetää tietokilpailua. On hienoa, kun saa kysellä muilta ja olla kuin itse tietäisi vastaukset.
Ja tietysti tietääkin, mutta vain siksi, että osaa sanoa onko vastaus oikein vai väärin.
Kun on itse laatinut kysymykset ja etsinyt niihin vastaukset. Vaikuttaa niin fiksulta, että!
En minä a-womania tarkoita, siis...Voi, herranjestas, nyt ajatus karkasi.
Olkoon, minä vetäydyn takan ääreen norjalaisen villapaitatekeleeni kanssa.
Saanko tuhdin glögin, kiitos.
Ota itsellesikin. - OliviaKoo
OliviaKoo kirjoitti:
aikoinaan kotona, silloin minun lapsuudessani, sellainen lippukoriste kuusessa eli kaikki maailman (luulin silloin) maiden liput ohuessa narussa ympäri kuusen käärittynä.
Minusta se oli todella kaunis. Minä laitan sen, ihan vain muistojen vuoksi, kiertämään kaunista kuustamme.
Pikkujouluajatus on tosi hieno! Tosin itse en ole kylläkään mikään ohjelmansuorittaja, siksi hatutti, kun a-woman1 ehti varata itselleen tietokilpailut. Minä olisin niin halunnut vetää tietokilpailua. On hienoa, kun saa kysellä muilta ja olla kuin itse tietäisi vastaukset.
Ja tietysti tietääkin, mutta vain siksi, että osaa sanoa onko vastaus oikein vai väärin.
Kun on itse laatinut kysymykset ja etsinyt niihin vastaukset. Vaikuttaa niin fiksulta, että!
Ota itsellesikin.Piti laittaa äskeisen viestin loppuun, mutta kuinka ollakaan, nolouksissani unohdin.
Tässä tulee:
Matti ja Teppo olivat telttaretkellä. Yöllä Matti herätti Tepon ja kysyi:
- Näeksää kui paljo on tähtii?
- Nii onki, tosi paljo, ihasteli Teppo.
- Sanos, Tepi, mitä siit voi päätellä?
- No varmaan, et huomiseks on tulos kaunis päivä.
- Väärin, väärin. Siit voidaan päätellä, et meijän teltta on varastettu.
Kuten huomaatte, en ole edes hyvä vitsinkertoja.
Byääähhhh....nyyyyhhh.....antakaa armoa... - folk
OliviaKoo kirjoitti:
aikoinaan kotona, silloin minun lapsuudessani, sellainen lippukoriste kuusessa eli kaikki maailman (luulin silloin) maiden liput ohuessa narussa ympäri kuusen käärittynä.
Ota itsellesikin.oksille värikkätä palloja.
Kun ei moneen vuoteen ole ollut kuusta huushollissa,
niin olen pitänyt niitä kirkkaassa Aalto maljakossa,
kauniita ovat siinäkin olleet ja Joulun tunnetta tuoneeet.
Kyllä on kaunis kuusi ja mikä tuoksu.
Onneksi on keskellä huonetta,että päästään kuusen ympäri piirissä"tip,tap,tip,tap,tipe,tipe tip,tap" - koko väki
folk kirjoitti:
oksille värikkätä palloja.
Kun ei moneen vuoteen ole ollut kuusta huushollissa,
niin olen pitänyt niitä kirkkaassa Aalto maljakossa,
kauniita ovat siinäkin olleet ja Joulun tunnetta tuoneeet.
Kyllä on kaunis kuusi ja mikä tuoksu.
Onneksi on keskellä huonetta,että päästään kuusen ympäri piirissä"tip,tap,tip,tap,tipe,tipe tip,tap"liian aikaisin nukkuisi!
- a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
Ota itsellesikin....tehdään tietokilpailu yhdessä. Kumpikin tekee viisi kysymystä; sopiiko? En ole mikään sooloilija esittämään esim yksinlaulua. Hmmm..., runon tietenkin voisin lausua. Jos ei kukaan muu halua runoa lausua, vaihdetaan: pidä sinä tietokilpailu, minä lausun joulurunon.
Minua voitte kutsua lyhenteellä wom, niin muutkin sanovat, joku kutsuu jopa wompatiksi.
Viiniä voisin juoda lasillisen ja jäädä hetkeksi odottelemaan, jos vaikka joku pistäytyisi. - OliviaKoo
a-woman1 kirjoitti:
...tehdään tietokilpailu yhdessä. Kumpikin tekee viisi kysymystä; sopiiko? En ole mikään sooloilija esittämään esim yksinlaulua. Hmmm..., runon tietenkin voisin lausua. Jos ei kukaan muu halua runoa lausua, vaihdetaan: pidä sinä tietokilpailu, minä lausun joulurunon.
Minua voitte kutsua lyhenteellä wom, niin muutkin sanovat, joku kutsuu jopa wompatiksi.
Viiniä voisin juoda lasillisen ja jäädä hetkeksi odottelemaan, jos vaikka joku pistäytyisi.sinua hyväntahtoisuudestasi. Otan mielihyvin tietokilpailun hoitaakseni. Lausu sinä se runo, olen varma, että olet hyvä lausuja.
Ohjelma alkaa siis pikkuhiljaa muotoutua.
Mutta sehän on ihan totta, että täällä nurkan takana emme juhli, vaan siirrymme ennen sitä paraatipaikalle.
Eihän meidän hienoja koristelujamme ja upeaa ohjelmaamme täältä kaukaa kukaan jaksa lähteä siunailemaan.
- Aina Karvanen
Ainan Iloinen Pitopalvelu valmiina palvelukseen!
Laatikot, rosollit, graavilohi, herneet ja turneet (pikku kevennys, sallitteko?), perunaa laatikossa, imelänä tai suolaisena, muussattuna, kokonaisena, pilkottuna, paloiteltuna, herneitä ilmastonmuutokseen (kevennys), kinkkua, jo vain, kalkkunaa, toki, muuta lihaa tilauksesta.
Ainan Pikku Tontut palvelevat hymyssä suin, pyyteettömästi (Aina velottaa) ja tarvittaessa yötä/päivää.
Kun nyt tilaatte, saatte kaupanpäälle sinapit kravatille tai vaihtoehtoisesti luumukiisselin kermavaahdot rinnuksille. - folk
Komeron nurkasta löysin sähkökynttilät,toin ne tänne.
Kyllä on nyt komeeta,lippunauha,kynttilät ja pallot.
Vielä jotain lisää kaipaa,etsikäähän komeroistanne.
Nyt kahvin keittoon.Keitän veden termariin,toin glögipullon saa jokainen sekoitella oman maun mukaan.Rusinoita,manteleita ja pipareita tässä myös.
Huomennahan se on ensimmäinen adventti,joten hyvää
pikkujoulua.että toit lisää kynttilöitä. Kuusi on niin iso, että eihän ne minun kynttiläni minkään riittänyt.
Taidan maistella illalla vasta glögiä, nyt pitäisi väsätä joku kakun tapainen.
Leivotteko joulutortut itse?
Minä en hallitse sitä hommaa, niin leviävät kuin Jokisen eväät, mutta onneksi miniä tekee niitä mielellään - on kuulemma maailman helpoin työ.- Pelle1Peloton
Minä pistelin viime viikolla pipareita paistettaessa muutamaan pellilliseen tulitikun pätkät, että tulee se reikä, johon ripustuslanka pujotetaan.
Lapsuudenkodissa oli aina pipareita kuusessa.
Niitä tuon ropeellisen. ongelmana ovat vain nuo "ruisrääkät". Pitäis odottaa loppiaiseen, ennenkuin syövät.
Onko kellä mitä konstia, jolla piparit suojellaan? - Pedro ja Donna
Pelle1Peloton kirjoitti:
Minä pistelin viime viikolla pipareita paistettaessa muutamaan pellilliseen tulitikun pätkät, että tulee se reikä, johon ripustuslanka pujotetaan.
Niitä tuon ropeellisen. ongelmana ovat vain nuo "ruisrääkät". Pitäis odottaa loppiaiseen, ennenkuin syövät.
Onko kellä mitä konstia, jolla piparit suojellaan?Ollaan häkissä...ei saada pipareita...kräääkh...eikä tänään olla saatu mitään...missä vompatti... vompatti aina antaa hyvää ruokaa...krääkh....
- OliviaKoo
Pelle1Peloton kirjoitti:
Onko kellä mitä konstia, jolla piparit suojellaan?että sulkakuljettimet pidetään visusti häkissään ja annetaan ruokaa vain häkin ristikoiden välistä.
Saavat piparit olla rauhassa.
Sitten loppiaisena, kun pääsevät niihin käsiksi, on mukava katsoa, millaisia vatsaväänteitä ne saavat, kun hulluna himosta ahmivat piparit yhdellä syömisellä.
Minä tein eilen illalla tuossa takan äärellä istuessani sata näköislankatonttua. Koko Pystiksen kaarti plus kymmenittäin tunnetuimpia julkkiksia roikkuu nyt kuusen oksilla. Miehiä ja naisia.
Nyt pistetään kilpailu pystyyn siitä, kuka tunnistaa eniten tonttuja.
Kyllähän me toisemme tunnistamme, mutta mitenkäs on muiden tunnistettavuus.
Sen verran jeesaan, että tuo, jolla on pellavalangasta tehdyt hiukset tonttumyssyn alla, on Katri-Helena.
Keitäs muita siellä onkaan? - folk
Pelle1Peloton kirjoitti:
Onko kellä mitä konstia, jolla piparit suojellaan?Kun nyt satuit kohdalle kysyisin(ei ole pakko vastata jos olen tunkeileva)mikä on horoskooppi merkkisi?
Jos kysyt mitä sillä tiedolla teen,vastaan,että muuten vaan.
Utelias en ole,tiedonhaluinen vaan!! - Pelle1Peloton
folk kirjoitti:
Kun nyt satuit kohdalle kysyisin(ei ole pakko vastata jos olen tunkeileva)mikä on horoskooppi merkkisi?
Jos kysyt mitä sillä tiedolla teen,vastaan,että muuten vaan.
Utelias en ole,tiedonhaluinen vaan!!Eihän sitä nyt näin julkisesti ilkenen sanoa; kovasti ujo kun olen.
Sitäpaitsi itse en usko sillä olevan mitään merkitystä.
Tarkemmin ajatellen, kyllä tuo tieto täältä palstoilta löytyykin, jos vain viitsit etsiä.
Siinäpä Sinulle oivallinen pähkinä. Kerro, jos löysit etsimäsi. ;-) - folk
Pelle1Peloton kirjoitti:
Eihän sitä nyt näin julkisesti ilkenen sanoa; kovasti ujo kun olen.
Tarkemmin ajatellen, kyllä tuo tieto täältä palstoilta löytyykin, jos vain viitsit etsiä.
Siinäpä Sinulle oivallinen pähkinä. Kerro, jos löysit etsimäsi. ;-)Kiva kun vastasit.Eihän sillä mitään merkitystä olekkaan.
Olen syntynyt samana vuonna kun sinäkin,ainakin jos
se on näin kun profiilissasi lukee.
Olen vesimies eli talvella syntynyt,silloin oli talvisota ja kovat pommitukset.
Näin se tuli tunnustettua minunkin ikäni.
Ja nämähän on vaan numeroita. - Pelle1Peloton
Pelle1Peloton kirjoitti:
Eihän sitä nyt näin julkisesti ilkenen sanoa; kovasti ujo kun olen.
Siinäpä Sinulle oivallinen pähkinä. Kerro, jos löysit etsimäsi. ;-)Olihan tuo asettamani pähkinä hiukan kohtuuton. Noihin aikoihin palstoilla pyöri melkoinen myllytys "virkavallan" toimesta ja osa viesteistä näyttää hävinneen.
Mutta koetapas tuosta: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000026684135
Ei paukkuneet tykit enää silloin; juuri oli välirauha tehty.
Syntymäni kuukauden päivä sattui sopivasti, 30.: Toin perheeseen uuden yleisostokortin koko syntymäkuukaudeksi. Isä kertoikin kansanhuollon tätien sanoneen, kun vielä kastamattomalle lapselle kortteja haki, että: "Leipääkö se ensimäiseksi pyysi?".
- a-woman1
Toinpa ison omenan mukanani ja pilkon sen Pedrolle ja Donnalle. Lisäksi saatte pähkinöitä. Mukava, että minuakin joku joskus kaipaa, olen ihan otettu!
Tuo piiitkä rillipäinen tonttu lienee arvoisa pääministerimme. Olenko oikeassa? Tuo mustiin puettu lady on ilmiselvästi entinen rouva Marimekko!
Alaoksalla piilotteleva rillipää on Jungerer (mrrrr...).
Kysyisin asiasta jotain tietäviltä, että milloin se meidän pikkujoulu oikein on? Oli ainakin kahdenlaista tietoa tuolla aiemmin.- OliviaKoo
että me emme anna Pertta-tädin häärätä ja määrätä täällä kuin kotonaan. ME päätämme, yhdessä, milloin pikkujoulu pidetään.
Mitä me siis päätämme?
Oliskos Itsenäisyyspäivän aatto, keskiviikko, hyvä ajankohta? Ehtivätkö kaikki silloin, vai onko kamalasti Linnaan menijöitä seuraavana päivänä? Eihän siinä tapauksessa voi edellisenä iltana riekkua Pystiksen pikkujoulussa.
Kertokaa mielipiteenne, demokratia on voimamme! - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
että me emme anna Pertta-tädin häärätä ja määrätä täällä kuin kotonaan. ME päätämme, yhdessä, milloin pikkujoulu pidetään.
Mitä me siis päätämme?
Oliskos Itsenäisyyspäivän aatto, keskiviikko, hyvä ajankohta? Ehtivätkö kaikki silloin, vai onko kamalasti Linnaan menijöitä seuraavana päivänä? Eihän siinä tapauksessa voi edellisenä iltana riekkua Pystiksen pikkujoulussa.
Kertokaa mielipiteenne, demokratia on voimamme!ainakin minulle vallan mainiosti. On meinaan tuo Kunnan juhlien leninki jo katsottuna. Voisin testata sitä pikkujouluissa. Ja paplarit kun aamulla laitan oikein tukevasti päähäni, kestävät kiharatkin Linnaan asti.
Olen joutessani askarrellut villalangasta pieniä tonttuja. Sopisivatko joulukuuseen? Voisin laatikollisen tänne kantaa. - OliviaKoo*
KristaTee kirjoitti:
ainakin minulle vallan mainiosti. On meinaan tuo Kunnan juhlien leninki jo katsottuna. Voisin testata sitä pikkujouluissa. Ja paplarit kun aamulla laitan oikein tukevasti päähäni, kestävät kiharatkin Linnaan asti.
Olen joutessani askarrellut villalangasta pieniä tonttuja. Sopisivatko joulukuuseen? Voisin laatikollisen tänne kantaa.Katsohan viestiäni tuolta ylempää, minä värkkäsin jo sata tonttua villalangasta eilen.
Tunnistatko ketään?
Wompatti tunnisti ainakin kolme.
Tietysti, jos haluat laittaa niitä lisää kuuseen, niin kyllä mahtuu. Ainakin toiset sata. - a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
Mitä me siis päätämme?
Kertokaa mielipiteenne, demokratia on voimamme!Kellonajalla ei kai niin väliä? Sanommeko klo 19:n jälkeen?
- KristaTee
OliviaKoo* kirjoitti:
Katsohan viestiäni tuolta ylempää, minä värkkäsin jo sata tonttua villalangasta eilen.
Tunnistatko ketään?
Wompatti tunnisti ainakin kolme.
Tietysti, jos haluat laittaa niitä lisää kuuseen, niin kyllä mahtuu. Ainakin toiset sata.En ollenkaan huomannut. En tietenkään tuo niitä lisää. Kyllä niitä kotikuuseen mahtuu enemmänkin.
- Pelle1Peloton
OliviaKoo kirjoitti:
Mitä me siis päätämme?
Kertokaa mielipiteenne, demokratia on voimamme!...se itsenäisyyden aatto vaan passaa; siinä joskus iltasella.
Ja Pertalle voitais kertoa, että meillä muillakin on allakoita, joissa on sekä täyttä, että tyhjää. Jos ei tuolloin pääse pikkujouluun, niin menköön kartanolleen.
- pohpoika
Niimpä niin tämmöistä elämä on joku kirjoitta jotain jatoinen pahoittaa mielensä siitä.
No kerkesimpäs kuitenkin tänäänkin tänne tuolta koirakisoista ja nyt sitten otan lämpimän lökin oikein tässä kun on tämä pikkujouluaikakin tullut.
Jussi oli lomamatkalla Espanjassa. Hän halusi syödä jotain todella eksoottista, ja niinpä hän meni paikalliseen ravintolaan ja kysyi, mitä tarjoilija suosittelisi.
- Miten olisi härän kivekset? tarjoilija ehdotti, -ravintolamme naapurina on härkätaisteluareena, ja siellä tapettujen härkien kivekset tuodaan aina meille. Me valmistamme niistä aterian, jollaista ette varmasti saa missään muualla.
- Hyvä, minä otan sellaisen, Jussi päätti.
Kohta hänen eteensä tuotiin lautasella kaksi muhkeaa pyörylää, jotka hän pisteli poskeensa hyvällä ruokahalulla.
Seuraavana päivänä Jussi tapasi Liisan. Hän halusi tehdä vaikutuksen tyttöön ja kutsui tämän päivälliselle samaan ravintolaan. Illalla he menivät ravintolaan, ja kun tarjoilija tuli ottamaan tilausta, Jussi sanoi suurieleisesti:
- Härän kivekset a la Matador!
Nyt kuitenkin pöytään kannettiin vain pari pientä, nahistunutta mustaa rypälettä.
- Mitäs tämä tarkoittaa, Jussi kysyi. - Eilenhän nämä olivat paljon suuremmat!
- Olen pahoillani, hyvä herra, tarjoilija sanoi, - mutta tänään härkä voitti matadorin.
No niin nyt voidaankin jäädä odottamaan niitä pikkujouluja sitten et skool vaan :))- a-woman1
...mitä Pedrolle ja Donnalle kuuluu. Moi linnut, onko nälkä? Kai voisin antaa muutaman rusinan ja lusikallisen rommia kummallekin. Olkaapa hyvät! Nauttikaa rauhassa, laitan lähtiessäni sitten hupun häkkinne päälle.
Punaviinilasillinen onkin paikallaan, kun olen ahkeroinut tänään. Jätän rahan kassan viereen kuten muulloinkin.
Hyviä unia kaikille yökyöpeleille! - pohpoika
a-woman1 kirjoitti:
...mitä Pedrolle ja Donnalle kuuluu. Moi linnut, onko nälkä? Kai voisin antaa muutaman rusinan ja lusikallisen rommia kummallekin. Olkaapa hyvät! Nauttikaa rauhassa, laitan lähtiessäni sitten hupun häkkinne päälle.
Punaviinilasillinen onkin paikallaan, kun olen ahkeroinut tänään. Jätän rahan kassan viereen kuten muulloinkin.
Hyviä unia kaikille yökyöpeleille!hyvää adventtisunnuntaita kaikille pystiksessä käyville. Laitampa oikein porokahvit tulemaan ja veden myös kiehumaan teen juojille. Pakkas aamu on vielä -6 astetta pakkasta ulkona vaikka pilvinen sää muuten.
Linnutkin vielä hiljaa ovat taas rommia nauttineet yöllä niin hiljaiseksihan se vetää kun on illalla hilpee niin aamulla kalpee näinhän se menee.Jaa pieni kevennys
Tarjoilija, yksi viski.
- Jäänkö kanssa?
- Joo, voit sä jäädäkin.
Tämmöistä tästä se päivä taas käyntiin lähtee kun kunnon kahvit saatu et molskis vaan :) - folk**
pohpoika kirjoitti:
hyvää adventtisunnuntaita kaikille pystiksessä käyville. Laitampa oikein porokahvit tulemaan ja veden myös kiehumaan teen juojille. Pakkas aamu on vielä -6 astetta pakkasta ulkona vaikka pilvinen sää muuten.
Linnutkin vielä hiljaa ovat taas rommia nauttineet yöllä niin hiljaiseksihan se vetää kun on illalla hilpee niin aamulla kalpee näinhän se menee.Jaa pieni kevennys
Tarjoilija, yksi viski.
- Jäänkö kanssa?
- Joo, voit sä jäädäkin.
Tämmöistä tästä se päivä taas käyntiin lähtee kun kunnon kahvit saatu et molskis vaan :)Nyt on kyllä Pystiksen saranat niin ruosteessa,ettei millään ovi aukea,ainakaan minulle.
Hyvät kahvit kumminkin hörppään ja säätilan ilmoitan.
Pakkasta 3 astetta ja lunta tupruttaa aika sakeasti.
Päivän jatkoja! - nikito*
folk** kirjoitti:
Nyt on kyllä Pystiksen saranat niin ruosteessa,ettei millään ovi aukea,ainakaan minulle.
Hyvät kahvit kumminkin hörppään ja säätilan ilmoitan.
Pakkasta 3 astetta ja lunta tupruttaa aika sakeasti.
Päivän jatkoja!Täälläkin tulee lunta tupruten, mutta mittari on nollassa.
Pitäisi lähteä tässä ajelemaan kyläreissulle, mutta odottelen auringon nousua, että tiet sulaa.
Kahvi on hyvää kera karjalanpiirakan. Joulun odotusta ja ne tontuntekijät voisi lähettää minulle muutaman tontun jälkivaatimuksella. Olisi edes pikku yllätys yksinäisen jouluun. - a-woman1
nikito* kirjoitti:
Täälläkin tulee lunta tupruten, mutta mittari on nollassa.
Pitäisi lähteä tässä ajelemaan kyläreissulle, mutta odottelen auringon nousua, että tiet sulaa.
Kahvi on hyvää kera karjalanpiirakan. Joulun odotusta ja ne tontuntekijät voisi lähettää minulle muutaman tontun jälkivaatimuksella. Olisi edes pikku yllätys yksinäisen jouluun.Täällä -3 astetta, tyyntä, pilvistä, ei tipu vielä mitään taivaalta. Tässä kun ei olla idässä eikä lännessä vaan sillä välillä, ei mikään sääennuste oikein pidä paikkaansa.
Mukavaa päivän jatkoa! - OliviaKoo
a-woman1 kirjoitti:
Täällä -3 astetta, tyyntä, pilvistä, ei tipu vielä mitään taivaalta. Tässä kun ei olla idässä eikä lännessä vaan sillä välillä, ei mikään sääennuste oikein pidä paikkaansa.
Mukavaa päivän jatkoa!hyvät ystävät, miten voi selkä tulla yht´äkkiä niin kipeäksi, että jalat eivät meinaa kantaa!
Mitään sellaista en ole tehnyt, missä selkä olisi voinut kipeytyä. Alaselkää särkee ja ainoa hyvä asento on suorassa istuminen.
Käveleminen tuottaa vaikeuksia, kipu säteilee molempiin reisiinkin. Huomenna pitäisi lähteä kokopäivän matkalle ja kunto on miinuksen puolella.
Tämä on ihan käsittämätöntä.
Kävellessä sitä vielä jännittää kipeää selkää ja se tietysti rasittaa selkää lisää.
Se terveydentilasta tällä kertaa.
Minä laitoin perjantaina keittiön ikkunaan lumihiutaleen muotoisen jouluvalon ja parvekkeelle havupallon, jossa on pienet tuikut.
Äsken laitoin niihin valot päälle ja vielä pari kynttilää ulos lyhtyihin. Kyllä niissä on kauniit valot.
Jotkut laittavat jouluvaloja jo marraskuun puolella, mutta minä olen pitänyt perinteenä sytyttää ne ensimmäisenä adventtina.
Olipa taas mukavaa tauon jälkeen seurata viikonloppuna hiihtoja. Hannu Manninen eilisessä yhdistetyn sprintissä teki taas uskomattoman työn.
Ammattilainen osaa, kun on lisäksi lahjakas.
Leppoisaa illanjatkoa Pystikseen. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
hyvät ystävät, miten voi selkä tulla yht´äkkiä niin kipeäksi, että jalat eivät meinaa kantaa!
Mitään sellaista en ole tehnyt, missä selkä olisi voinut kipeytyä. Alaselkää särkee ja ainoa hyvä asento on suorassa istuminen.
Käveleminen tuottaa vaikeuksia, kipu säteilee molempiin reisiinkin. Huomenna pitäisi lähteä kokopäivän matkalle ja kunto on miinuksen puolella.
Kävellessä sitä vielä jännittää kipeää selkää ja se tietysti rasittaa selkää lisää.
Minä laitoin perjantaina keittiön ikkunaan lumihiutaleen muotoisen jouluvalon ja parvekkeelle havupallon, jossa on pienet tuikut.
Äsken laitoin niihin valot päälle ja vielä pari kynttilää ulos lyhtyihin. Kyllä niissä on kauniit valot.
Jotkut laittavat jouluvaloja jo marraskuun puolella, mutta minä olen pitänyt perinteenä sytyttää ne ensimmäisenä adventtina.
Olipa taas mukavaa tauon jälkeen seurata viikonloppuna hiihtoja. Hannu Manninen eilisessä yhdistetyn sprintissä teki taas uskomattoman työn.
Leppoisaa illanjatkoa Pystikseen.ikkunoihin, loput valot sitten vasta lähemmäs joulua.
Älä ystäväni mihinkään lähde huomenna. Et jaksa. Eihän sinulla kuumetta ole? - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
ikkunoihin, loput valot sitten vasta lähemmäs joulua.
Älä ystäväni mihinkään lähde huomenna. Et jaksa. Eihän sinulla kuumetta ole?Matka on tilattu ja maksettu ja ystävätär ottanut matkaa varten vapaapäivän.
Ei ole kuumetta, eikä muutakaan vaivaa, ainoastaan selkäsärky. H...tin kova!
Onneksi saa suurimman osan aikaa istua, ensin bussimatkan ja sitten teatterissa. Kävellä aion mahdollisimman vähän.
Ei muuten ole tämä särky ainakaan issiasta, tiedän, millainen kipu se on.
Kiitos "osanotosta". - a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
hyvät ystävät, miten voi selkä tulla yht´äkkiä niin kipeäksi, että jalat eivät meinaa kantaa!
Leppoisaa illanjatkoa Pystikseen....noidannuoli. Jos olisin sinä, kävisin kyllä lääkärissä, varsinkin, jos on pitkä autossa istuminen edessä. Toivotaan kuitenkin, että lihasjännitys laukeaa omia aikojaan. Voisit kokeilla jääpussia hetken aikaa, tiedä vaikka auttaisi.
Tsemppiä!
P.S. Pikkujouluun mennessä sinun olisi hyvä olla terve!
- pohpoika
täytyy todeta ei aina voi kaikkea ymmärtää.
Empä ois uskonut että jonkun kirjoituksen minulle täysin tuntemattoman saa näinkin paljon aikaan harmia ja mielipahaa.
Se on varmaa että jos minä lappiin olen lähdössä niin menen kyllä rakkaan tyttöystäväni kanssa enkä kenenkään tuntemattoman kanssa.
Toivottavasti kyseinen henkilö esittää anteeksipyynnön minun tyttöystävältäni sillä kyllä hän seuraa mitä täällä kirjoitellaan :(Helppoa kai on sanoa, että älä välitä, mutta sanoin jo. Eikö se koko viesti ole jo häipynyt - ei sitä sen jälkeen kukaan enää muista.
Äläkä vain hylkää meitä, toivottavasti tyttöystäväsi ymmärtää, että ei täällä kaikkia parane ottaa ihan täydestä.
Minäkin paras olen sanomaan, kun joskus kirjoitan ensin ja ajattelen sitten vasta.
Unohtakaa molemmat koko juttu ja jatketaan eteenpäin niin kuin ennenkin!
Liekö muualla liukasta? Illalla satoi vettä, että
ikkunat ropisi ja nyt on taas maa musta ja ainakin sivutiet peilikirkkaan jään peitossa - hyvä kun ehjin nahoin postilaatikolle pääsin ja vielä takaisinkin.
Varokaa immeiset, jos joudutte lähtemään liikenteeseen!
Peitto pois Pedron ja Donnan häkin päältä ja annan teille vähän pähkinöitä ja omenaa, hyvin Woman on teistä huolta pitänyt.
Kahvinkin muistin laittaa tippumaan.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!- folk
Eilen vähän suututti,kun operaattorini ei päästänyt minua netissä surffailemaan.
Missä lienee ollut vika.
Ei ollut muuten tämä ensimmäinen kerta,hullua maksaa
kun ei linjat toimi.
No sitten illalla klo.22.30 jo toimi.
Otan tuosta mukillisen kahvia ja siunailen näitä sään muutoksia.
Eilen satoi lunta oikein reilusti ja tänä aamuna,hupsista melkein maa mustana.
Pari astetta plussan puolella ja vettä sataa.
Olkaahan varovaisia liikenteessä! - KristaTee
Ikuiselta tuntui matka postilaatikolle. Tietenkään en voinut liukuesteitä laittaa kenkiin. Asteita on 2 ja sataa ropisee. Älkää hyvät ihmiset katkaisko jalkojanne. Älkääkä käsiännekään. Itse asiassa, älkää katkaisko mitään.
KristaTee kirjoitti:
Ikuiselta tuntui matka postilaatikolle. Tietenkään en voinut liukuesteitä laittaa kenkiin. Asteita on 2 ja sataa ropisee. Älkää hyvät ihmiset katkaisko jalkojanne. Älkääkä käsiännekään. Itse asiassa, älkää katkaisko mitään.
raotan Pystiksen ovea ja kurkkaan sisälle - en viitsi antaa mitään kommenttia - suljen oven yhtä hiljaa kuin avasinkin.
- folk
Tellastiina kirjoitti:
raotan Pystiksen ovea ja kurkkaan sisälle - en viitsi antaa mitään kommenttia - suljen oven yhtä hiljaa kuin avasinkin.
sinusta Tellastiina on noin arka tullut.
Ei sunkaan vaan Pertta-tädin uroot olisi sinua kiusanneet.
Tulehan reilusti vaan,laitan Glögiveden lämpenemään
vähän punkkua sekaan ja vot! folk kirjoitti:
sinusta Tellastiina on noin arka tullut.
Ei sunkaan vaan Pertta-tädin uroot olisi sinua kiusanneet.
Tulehan reilusti vaan,laitan Glögiveden lämpenemään
vähän punkkua sekaan ja vot!kun yksinään ei oikein viitsi höpistä ja monta kertaa on jo sanottu, että ei sitä tyhjyyttä saa valittaa. Ei ole Pertta-tädin uroita näkynyt, taitavat harjoitella temppujaan pikkujoulua varten.
Kiitos tarjouksesta, taidan tulla glögille seuraksesi, en ole vielä tänä vuonna glögiä nauttinutkaan. Lämmittäähän se tässä ankeudessa, päivä kun ei valjennut tänään lainkaan ja mieli on sen mukainen.
Pistetäänkö takkaan valkea, niin voidaan jäädä istumaan iltaa tänne.- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
kun yksinään ei oikein viitsi höpistä ja monta kertaa on jo sanottu, että ei sitä tyhjyyttä saa valittaa. Ei ole Pertta-tädin uroita näkynyt, taitavat harjoitella temppujaan pikkujoulua varten.
Kiitos tarjouksesta, taidan tulla glögille seuraksesi, en ole vielä tänä vuonna glögiä nauttinutkaan. Lämmittäähän se tässä ankeudessa, päivä kun ei valjennut tänään lainkaan ja mieli on sen mukainen.
Pistetäänkö takkaan valkea, niin voidaan jäädä istumaan iltaa tänne.minäkin tänne. Glögi voisi maistua, kunhan ei ole liian kuumaa. Ei manteleita kiitos. Rusinoita saa olla. Paljon.
- folk
KristaTee kirjoitti:
minäkin tänne. Glögi voisi maistua, kunhan ei ole liian kuumaa. Ei manteleita kiitos. Rusinoita saa olla. Paljon.
olis sellanen pulma,kun tuonne profiiliin saa sen
sähköposti osoitteen,niin minä en sitä kyllä osaa tehdä.
Täytyy varmaan pyytää taas joku fiksu jeesaamaan.
No kipataanpa Glogiä kippis ja skool! - Pelle1Peloton
Tellastiina kirjoitti:
...niin hiljaista, niin hiljaista, että...
Miksi? Jäikö postilaatikkohiipimisestä liukkaan kelin vaihde päälle? vai mitä?
Itsenäisyys-, joulu-, ynnä muilla ostoksilla se kansa on. ei siinä sen kummempaa. Eikä kaikki tätä mökkiä täältä löydäkkään. - a-woman1
Pelle1Peloton kirjoitti:
...niin hiljaista, niin hiljaista, että...
Miksi? Jäikö postilaatikkohiipimisestä liukkaan kelin vaihde päälle? vai mitä?
Itsenäisyys-, joulu-, ynnä muilla ostoksilla se kansa on. ei siinä sen kummempaa. Eikä kaikki tätä mökkiä täältä löydäkkään.Onkohan meidän 'rääkyjistä' kukaan huolehtinut?
Tässä vähän pähkinöitä ja sitten hupun alle nukkumaan!
Huolettaa tuo OliviaKoo, miten lienee selvinnyt tänään selkäkipunsa ja liukkaan tien kanssa. Toivottavasti on päässyt ehjänä takaisin reissustaan!
Olet, Pelle taas myöhään liikkeellä :). Käyn itse täällä yömyssyllä juuri ennen nukkumaanmenoani.
Hyvää yötä ja kauniita unia!
- folk
Taas on semmonen römpsykeli,että saa olla pitävartiset kumisaappaat,että pärjää jalat kuivina.
Mittarissa asteita 1.
Laitan porokahvin tulelle,eihän tämä aamu muuten lähde käyntiin.
Onkohan se näin ja näinhän se tietysti on,että lapseksi tässä tulee kun ikääntyy.
Peruin taannoin paikkakunnan lehden,mutta postiluukusta oli pudotettu lehden joulukalenteri.
Ja siinä sitten joka päivälle joku arvonta luukun takana.
Pitihä se sitten tilata lehti pariksi kuukaudeksi,
että voi voitot tarkistaa.
Että näin taas höpsöä höynäytettiin.
Hyvää päivänjatkoa!- KristaTee
plätkähdin pyrstölleni astuessani portailta alas. Siinä sitten istuin ja ihmettelin. Onneksi oli sen verran uutta lunta, että laskeuduin pehmeästi. Mutta kyllä oli peräsimen vaatetus litimärkää. Melko paljon lunta olikin tullut, olisi pitkävartiset saappaat olleet minullekin eduksi.
Joulukalenteri on vielä ostamatta! Tänään se on haettava. Hauskaa on aamuisin arvuutella, mitä luukun takana luuraa. - a-woman1
KristaTee kirjoitti:
plätkähdin pyrstölleni astuessani portailta alas. Siinä sitten istuin ja ihmettelin. Onneksi oli sen verran uutta lunta, että laskeuduin pehmeästi. Mutta kyllä oli peräsimen vaatetus litimärkää. Melko paljon lunta olikin tullut, olisi pitkävartiset saappaat olleet minullekin eduksi.
Joulukalenteri on vielä ostamatta! Tänään se on haettava. Hauskaa on aamuisin arvuutella, mitä luukun takana luuraa.En ole vielä pistäytynyt ulkona, mutta mittari näyttää miinus kahta astetta. Lunta on edelleen muutama sentti. Minuakin pelottaa tuo liukkaus. Reilut 10 vuotta sitten liukastuin koiraa ulkoiluttaessani ja katkaisin jalkani nilkan läheltä. Nyt tämä samainen nilkka on jatkuva riesa kipuineen. Olen miettinyt, että jos olisin nuori huippu-urheilija, se kyllä saataisiin kuntoon, mutta eläkeläismummon jalka saa kipuilla lääkärin kiinnostumatta asiasta.
Mitenkäs lintujen yö meni? Otetaanpas huppu pois, laitetaan lämpölamppu ja saatte pähkinöitä ja rusinoita aamiaiseksi. a-woman1 kirjoitti:
En ole vielä pistäytynyt ulkona, mutta mittari näyttää miinus kahta astetta. Lunta on edelleen muutama sentti. Minuakin pelottaa tuo liukkaus. Reilut 10 vuotta sitten liukastuin koiraa ulkoiluttaessani ja katkaisin jalkani nilkan läheltä. Nyt tämä samainen nilkka on jatkuva riesa kipuineen. Olen miettinyt, että jos olisin nuori huippu-urheilija, se kyllä saataisiin kuntoon, mutta eläkeläismummon jalka saa kipuilla lääkärin kiinnostumatta asiasta.
Mitenkäs lintujen yö meni? Otetaanpas huppu pois, laitetaan lämpölamppu ja saatte pähkinöitä ja rusinoita aamiaiseksi.hei leijailkaa nyt lumihiutaleet...
Sää on aina turvallinen puheenaihe, tosin vähän kyllästyttävä. Joka toinen päivä on maa musta tai valkoinen. Yön aikana on tullut taas lunta ja vieläkin vähän hippeilee.
Maisema on todella jouluinen.
Olipa onni, ettei sinulle Krisse käynyt pahemmin eikä tainnut tarvita katsoa ympärilleen, näkikö kukaan.
Se kun on ensimmäinen reaktio kaatuessa!
Ikäviä ovat kaikki murtumiset ja katkeilut, ei tällä iällä niitä tahdo enää kuntoon saada.
Toivottavasti Olivia on selvinnyt kunnialla kotiin.
Folk! Onko mainitsemasi lehti L-S?
Joulukalenterissa näkyi olevan tilaustarjous.
Olenpahan vaan tietystä syystä utelias.- folk**
Tellastiina kirjoitti:
hei leijailkaa nyt lumihiutaleet...
Sää on aina turvallinen puheenaihe, tosin vähän kyllästyttävä. Joka toinen päivä on maa musta tai valkoinen. Yön aikana on tullut taas lunta ja vieläkin vähän hippeilee.
Maisema on todella jouluinen.
Olipa onni, ettei sinulle Krisse käynyt pahemmin eikä tainnut tarvita katsoa ympärilleen, näkikö kukaan.
Se kun on ensimmäinen reaktio kaatuessa!
Ikäviä ovat kaikki murtumiset ja katkeilut, ei tällä iällä niitä tahdo enää kuntoon saada.
Toivottavasti Olivia on selvinnyt kunnialla kotiin.
Folk! Onko mainitsemasi lehti L-S?
Joulukalenterissa näkyi olevan tilaustarjous.
Olenpahan vaan tietystä syystä utelias.Eipä ole L-S vaan Ky-Sa.
Kylläpä oli kauppareissu ,nilkkoja myöten sai kahlata loskassa.
Tuli päivän hyvä työkin tehtyä.
Autoton tuttava oli kinkun ostossa,on kymmenessä kilossa kantamista.
Tuli hyvä mieli kun sai auttaa. folk** kirjoitti:
Eipä ole L-S vaan Ky-Sa.
Kylläpä oli kauppareissu ,nilkkoja myöten sai kahlata loskassa.
Tuli päivän hyvä työkin tehtyä.
Autoton tuttava oli kinkun ostossa,on kymmenessä kilossa kantamista.
Tuli hyvä mieli kun sai auttaa.Ajattelin, että jos vaikka samaa tai samannimistä lehteä luetaan.
On teillä sitten lunta ollut, ei täällä niin kauheaa loskaa tulisi, vaikka het'kohta kaikki lumi lähtisi.
Asun ihmeellisessä kohdassa armaassa Suomenmaassamme, kun aina se Luoja antaa tänne vähiten lunta.
Koputan puuta, ettei huomenna aamulla olisi puolta metriä lunta!
- OliviaKoo
Sairahdus!, kun en voi sanoa tervehdys. Selkä ei ota asettuakseen. En tiedä, pitäisikö ihan lääkäriin mennä, paitsi, että mitä lääkäri osaisi tehdä? Antaa sairauslomaa? En tarvitse. Määrätä vahvoja kipulääkkeitä? Kiitos, niitä on.
Eilinen päivä oli hyvin kaksijakoinen. Bussissa istuminen oli vielä siedettävää, mutta ajan kuluttaminen ja turhanpäiväinen kuljeskelu kauppakeskuksessa oli tuskaa.
Mutta sitten Kansallisteatterissa kivut unohtuivat ainakin hetkittäin, kun Jukka Puotila pääsi vauhtiin. Tosin, välillä kun oikein hytkyi naurusta, teki mieli välillä parkaista kivusta, kun selkää viilsi.
Kotona olin puoli yhdeltä yöllä. Tulomatkalla oli pirunmoinen lumimylläkkä, välillä lunta, välillä räntää. Ja näkyvyys tietysti mitätön. Mutta hyvin kuski asiansa hoiti.
Nyt olen sisällä hiiviskellyt ja valmistellut huomista Pystybaarin pikkujoulua.
Ennkuin aletaan jouluilemaan, muutetaan taas pääkadulle ihmisten ilmoille.
Saadaan tupa täyteen ja kaikilla on yhtä pitkä matka.
Muuttotalkoot siis huomenna.
Joko ohjelmisto on hanskassa? Wompatti, sinä lupasit ainakin lausua. Mitä muuta ohjelmaa? Minulla on tietokilpailu.
Mitähän pojat ovat keksineet..?- Wivi ek
kävisikö tuo ikivihreä "Mitä tiedät ystävästäni"?
Meillä on leikkisä suku ja sisarusparvi ja aina kun yhteen pakkaudutaan, alkaa tuo vanha leikki arvauksineen. No?
- Pelle1Peloton
Niin, nythän onkin jo pikkujoulun aatto, ja ohjelmat on vielä kokonaan miettimattä. Taidan luottaa Ex tempore innovaatioon. kyllä sieltä jotain tulee, jos tarvitaan.
Muuttotalkoisiin tulen innolla mukaan, jos ovat aamupäivällä ( ennen klo. 14.00) Sen jälkeen pitää aloittaa virittäytyminen.
Koitahan Olivia nyt levätä, että pääsisit riehaan mukaan.- Pertta-täti
Että minun toivomustani pikkujoulun ajankohdasta ei siis otettu huomioon.
Voin kertoa, että olen hyvin närkästynyt.
Voin myös kertoa, että saatan kyllä juhlassanne hetken viivähtää, mutta ohjelmansuoritukseen en voi osallistua.
Lääkäri on kieltänyt tanhuamasta ennenkuin tikit on otettu nivusista pois.
Onneksi voin Linnan kutsuilla sipsuttaa luontevasti, sillä pukuni helma on niin kapea, että jos ryhdyn harppomaan, siihen ilmaantuu ylimääräinen halkio jo sen valmiina olevan lisäksi.
Iloksenne voin siis ilmoittaa, että ehkäpä todella pistäydyn täällä huomisiltana kera seuralaisteni.
Nyt, ennen iltamenoani haluaisin tuplaviskin. Olen menossa niin ikävystyttävään tilaisuuteen, että tarvitsen vähän alkuvauhtia.
Henkilökuntaa ei näköjään nytkään ole paikalla, ei tarjoilemassa eikä rahastamassa, joten jätän tämän viisikymppisen tuohon tiskin reunalle.
Korjatkoon sen sitten pois kuka ehtii.
heitän pussillisen tänään leivottuja sämpylöitä muuttomiehille ja naisille.
Mitenkä saataisiin se Pohpoika takaisin, olisi ehkä apu tarpeen muuttotouhuissa nyt kun Oliviankin selkä reistailee. Ei tiedä missä Pertta-tätikin poikiensa kanssa on.
Minä otan itsenäisyyspäiväjuhlaan förskottilähdön, kun linnan kutsua ei ole näkynyt ja menen illalla koululle koululaisten järjestämään juhlaan. Eskarilaisella on siellä ensiesiintymisensä, pitää mennä katsomaan.- a-woman1
Runoa on harjoiteltu! Ainoa este saapumiseeni on äkäinen portsari ovella :)). Jos en ole ajoissa liikkeellä, tulen hiukan myöhemmin.
Voisin auttaa muutossa osaltani. Kannan mielelläni lintuhäkin ja asettelen tippuneet joulukoristeet takaisin kuuseen.
P.S. Pitääkös sille Pertta-neidille pokkuroida? En ole oikein pokkuroivaa sorttia... - Pertta-täti
a-woman1 kirjoitti:
Runoa on harjoiteltu! Ainoa este saapumiseeni on äkäinen portsari ovella :)). Jos en ole ajoissa liikkeellä, tulen hiukan myöhemmin.
Voisin auttaa muutossa osaltani. Kannan mielelläni lintuhäkin ja asettelen tippuneet joulukoristeet takaisin kuuseen.
P.S. Pitääkös sille Pertta-neidille pokkuroida? En ole oikein pokkuroivaa sorttia...Kyllä asia niin on, että kun/jos minut huomisiltana tapaat, lankeat ihan luonnostaan hoviniiaukseen.
Minähän en sitä toki keneltäkään edellytä, mutta sellainen vaikutus minulla kuulema on ihmisiin.
Ainakin vanhempiin naisihmisiin.
Sitten taas esim. nuoret miehet ilmaisevat ihastuksensa aivan toisella tavalla. Heille ominaisella. - a-woman1
Pertta-täti kirjoitti:
Kyllä asia niin on, että kun/jos minut huomisiltana tapaat, lankeat ihan luonnostaan hoviniiaukseen.
Minähän en sitä toki keneltäkään edellytä, mutta sellainen vaikutus minulla kuulema on ihmisiin.
Ainakin vanhempiin naisihmisiin.
Sitten taas esim. nuoret miehet ilmaisevat ihastuksensa aivan toisella tavalla. Heille ominaisella.Pertta-neiti! Mutta katsotaan hämmästynkö niin kovasti nähdessäni teidän ylhäisyytenne, että ihan niiaisin! Minäkin olen nimittäin tottunut olemaan ykkönen ja A-luokkaa, näin vaatimattomasti sanottuna. Hyvää illan jatkoa, neidillekin.
- folk
Poikkesin nyt tänne vielä säätiedotuksen antamaan.
Pakkasta oli pari kolme mittarissa.
Tänäänhän se piti olla Pystiksen muutto edessä.
Onkohan muuttomiehiä ilmaantunut?
Ja pikkujoulukin sitten illalla tiedossa.
Pipareita käyn nyt leipomaan ja oikein kunnon itse tehtyä glögiä sinne valmistan.
Pärjäillään!- Pelle1Peloton
Panin pikkuValmettiin lumiketjut ja ostin bensaa. Pitäis tuon vetämällä siirtyä koko höskän. Onhan siinä jalakset, ihan niinkuin Väyrysen Patella Keminmaalla ennenvanhaan.
Merkistä pörinää vetoa. - Pelle1Peloton
Pelle1Peloton kirjoitti:
Panin pikkuValmettiin lumiketjut ja ostin bensaa. Pitäis tuon vetämällä siirtyä koko höskän. Onhan siinä jalakset, ihan niinkuin Väyrysen Patella Keminmaalla ennenvanhaan.
Merkistä pörinää vetoa.Olivia lähtökäskyn antäkoon, mutta antakoon pian, muuten tulee nuha.
- a-woman1
Hyvää keskiviikkoa ja muuttopäivää itsekullekin. Ajattelin tässä muita muuttajia odotellessani huoltaa nuo linnut valmiiksi. Pähkinöitä ja vähän arbuusin paloja; kelpaako?
Pakkailen tässä vähän irtotavaroita, etteivät tipu ja rikkoudu muuton aikana. hyvä, että noita lehtiä on kertynyt, saan niitä astioiden väliin pehmikkeeksi.
No niin, linnut syöneet aamiaisensa ja koko baari valmiina siirtoon, kunhan muut tulette paikalle.
Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844