Sama .222 Sako

ImoWaari

Jos muistan oikein niin ko. ase on USAn vientimalli. Lienee harvinainen kotosuomessa????

9

1103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lässyttää

      Jos nyt todella haluat jonkun asiantuntijan antavan tiedon aseen käyvästä hinnasta, niin älä viitsi esitellä omia spekulaatioitasi "varmaan harvinainen kun on vientimalli". Kyllä ne kaverit, jotka tietävät, tietävät tämän ilman sinun neuvojasikin.

      • sori et oon syntyny

        Ajattelin vain laittaa lisätiedoksi kun asia hieman epäselvä.
        Eli pysy housuissas ja mene vaikka kädelle, ceepiö.


      • nyt vaan
        sori et oon syntyny kirjoitti:

        Ajattelin vain laittaa lisätiedoksi kun asia hieman epäselvä.
        Eli pysy housuissas ja mene vaikka kädelle, ceepiö.

        Olen ehkä tyly, mutta en mikään ihmisvihaaja. Tuon Amerikan vientimalli-tiedon sijasta olisi ollut paljon hyödyllisempää kertoa tietoja aseen iästä tai mallista esim. L46 tai L61. Sako on ase, jolla toistaiseksi on historiaakin yli puoli vuosisataa. Ja se ratkaisee hintaa myös.


      • haavoihin
        nyt vaan kirjoitti:

        Olen ehkä tyly, mutta en mikään ihmisvihaaja. Tuon Amerikan vientimalli-tiedon sijasta olisi ollut paljon hyödyllisempää kertoa tietoja aseen iästä tai mallista esim. L46 tai L61. Sako on ase, jolla toistaiseksi on historiaakin yli puoli vuosisataa. Ja se ratkaisee hintaa myös.

        Lisäksi menet kehumaan alkuperäisessä ilmoituksessasi, että ase on tarkka. Tarkka mihin verrattuna. Osuuko sillä sadalta metriltä ladon seinään vai ladon oveen. Kokotukkinen Mannlicher ei odotusarvoisesti ole koskaan niin tarkka kuin vastaava pitkäpiippuinen. Tarkkuuskivääriksi tuota tuskin kukaan hankkii. Siksi on vähän outo valinta lintukaliberille. Hirvimiehen pyssynä kyllä ymmärtäisin. Usko nyt vaan, ei vaari v-le, vaari vaan neuvoo.


      • hillbergmounting
        haavoihin kirjoitti:

        Lisäksi menet kehumaan alkuperäisessä ilmoituksessasi, että ase on tarkka. Tarkka mihin verrattuna. Osuuko sillä sadalta metriltä ladon seinään vai ladon oveen. Kokotukkinen Mannlicher ei odotusarvoisesti ole koskaan niin tarkka kuin vastaava pitkäpiippuinen. Tarkkuuskivääriksi tuota tuskin kukaan hankkii. Siksi on vähän outo valinta lintukaliberille. Hirvimiehen pyssynä kyllä ymmärtäisin. Usko nyt vaan, ei vaari v-le, vaari vaan neuvoo.

        Tämähä muka "suoloo huavoihi" onnii varsinaese typerä. Kyllähä tääsjärkine tajuaapi mittee tarkka kivväär meenoo. Sakollaha ollii oma patentti millä saevat mannlicherisä piipun vappaasti värreelemmää. Kaeke huipuks tämä onneto väettää 5,7 /.222Rem- kaliperiä hirvikaliperiks. Sehä onnii yks parraeta lintukaliperiloeta. Piästetää mokomalle olennolle räkäset naarut:Ryäh,ryäh,hähähähääää!


      • puheisiin ei
        hillbergmounting kirjoitti:

        Tämähä muka "suoloo huavoihi" onnii varsinaese typerä. Kyllähä tääsjärkine tajuaapi mittee tarkka kivväär meenoo. Sakollaha ollii oma patentti millä saevat mannlicherisä piipun vappaasti värreelemmää. Kaeke huipuks tämä onneto väettää 5,7 /.222Rem- kaliperiä hirvikaliperiks. Sehä onnii yks parraeta lintukaliperiloeta. Piästetää mokomalle olennolle räkäset naarut:Ryäh,ryäh,hähähähääää!

        kannata puuttua. Kirjoituksessani en väittänyt 222:sta hirvikaliberiksi. Oletin, että lukija ymmärtää asian. Lyhytpiippuinen Mannlicher-malli voisi olla ihan kiva hirviase. Itse asiassa olen sellaista vähän kadehtien omassa seurueessani kaverilla katsellut. Mutta ihan turha on savolaisenkaan tulla väittämään, että piipun lyhentämisellä aseen tarkkuus sen kun paranee.
        Jos tätä tyhmää keskustelua lukee joku, joka tietää, niin voisi ilokseni kertoa, milloin Sako tuota Malli Mannlicheria valmisti. Minä muistan Schröderin postimyyntieluettelon 1960-luvun alusta. Siinä oli pelkistettunä
        Luodikot
        Sako
        - "normaali"
        - de Luxe
        - malli Mannlicher

        Oliko vielä neljäs tyyppi, en muista. Kalibereja oli muutama. Sitten menikin neljä vuosikymmentä, etten asiaa enempää tarkkaillut, mutta tuskin kovin yleinen Sakon valikoimassa tuo lyhytpiippuinen oli. Onhan olemassa Arma Fennica, mutta kun ei ole omassa hyllyssä.


      • hillbergmounting
        puheisiin ei kirjoitti:

        kannata puuttua. Kirjoituksessani en väittänyt 222:sta hirvikaliberiksi. Oletin, että lukija ymmärtää asian. Lyhytpiippuinen Mannlicher-malli voisi olla ihan kiva hirviase. Itse asiassa olen sellaista vähän kadehtien omassa seurueessani kaverilla katsellut. Mutta ihan turha on savolaisenkaan tulla väittämään, että piipun lyhentämisellä aseen tarkkuus sen kun paranee.
        Jos tätä tyhmää keskustelua lukee joku, joka tietää, niin voisi ilokseni kertoa, milloin Sako tuota Malli Mannlicheria valmisti. Minä muistan Schröderin postimyyntieluettelon 1960-luvun alusta. Siinä oli pelkistettunä
        Luodikot
        Sako
        - "normaali"
        - de Luxe
        - malli Mannlicher

        Oliko vielä neljäs tyyppi, en muista. Kalibereja oli muutama. Sitten menikin neljä vuosikymmentä, etten asiaa enempää tarkkaillut, mutta tuskin kovin yleinen Sakon valikoimassa tuo lyhytpiippuinen oli. Onhan olemassa Arma Fennica, mutta kun ei ole omassa hyllyssä.

        Hirvikivväärinä mannlicheri tumppi kääp koeramieha kävelykepiks. Piipussa pittää olla jonniiverra pittuutta kun on hijas ruuti paenavien luotiloette takija. Tullooha karpiinista kumminnii kivat suuliekit.


      • myö hillewiärä
        hillbergmounting kirjoitti:

        Hirvikivväärinä mannlicheri tumppi kääp koeramieha kävelykepiks. Piipussa pittää olla jonniiverra pittuutta kun on hijas ruuti paenavien luotiloette takija. Tullooha karpiinista kumminnii kivat suuliekit.

        pieroosenkii niun kommeest,ettöö tultee vuan iskööpp perrsreekö ja koummeest.

        myö sawoolooset olulloon väkevii miehiöö kaekki.


      • hillbergmounting
        myö hillewiärä kirjoitti:

        pieroosenkii niun kommeest,ettöö tultee vuan iskööpp perrsreekö ja koummeest.

        myö sawoolooset olulloon väkevii miehiöö kaekki.

        vaekka kuinka hatuttaa vajavaesuutes, sentää yrittele savolaesena essiintyvä. Koeta tok oolulaesta tae vaekka turkulaesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe