Vapaa-aika riparilla?

jooonmullaelämä

Siis ehtiikö riparilla tutustua paljon ihmisiin, ja täytyykö huomiosta esim. poikien keskuudessa (olen tyttö) kilpailla? Kritisoivatko pojat paljon keskenään ihan vain yleisesti tyttöjen ulkonäköä? Voiko uusile tuttaville mennä juttelemaan rauhassa, vai voiko tämä olla jopa rasittavaa. Aika tyhmiä kysymyksiä, mut joo..;D ja onks siel kova kuri, tai esim. jos jollain riparila ei sais olla toisten huoneissa, ja jää kiinni, mitä tapahtuu emmä niiit sääntöi tahallaa haluu rikkoo, mut aik tyhmää jos on paljon kavereit siel ja ne o omis huoneis..

10

3230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämämullejasulle

      Riparilla on tosi vaikea olla tutustumatta uusiin ihmisiin. Varmasti saat uusia kamuja. Yleensä ilmapiiri on niinhyvä, että ketään ei turhaan kritisoida eikä kiusata. Kuri on kai sillä lailla sopiva, että kaikilla on turvallista olla

    • tytt..

      Mun riparilta jäi ainakin hyvät muistot :D Tuli sitte pantua sielllä erästä jätkää, mentiin vaan rantaan puiden suojaan hommailemaan. Ja kukaan ei huomannut tai epäillyt mitään. Vapaa-aikaa oli jonkun verran, olis saanu olla enemmän kyllä, lähinnä oli vaan jotain ryhmäleikkejä isosten kanssa. Ripari oli ihan ku joku mikä tahansa leiri, mutta se jumalapaskahömpötys olis kyl voinu olla kokonaa pois, oli tylsiä ne jutut.

      Meillä oli niin että pojat ei saanu mennä tyttöjen puolelle ja työil sama et ei poikien puolelle lupaa mennä. Kyllä siellä kuitenki moni kävi toisten puolella ja niiden huoneissa. Ei kuitenkaan jääty kiinni, eli ei mitään seurauksia tullut.
      Itse tutustuin moniin, lähinnä kuitenkin olin tämämn ''panopoikani'' kanssa, ja meillä ol niin hauskaa et ei muihin ehtiny oikeen tutustumaan. Kivaa siel tulee oleen, älä stressaa. Sanoisin vain, että jos olot kovin syrjäänvetäytyvä niin luultavasti olet aikalailla yksin sielläkin, ihmiset tulee jutteleen joo, mutta jos tapana on aina jättäytyä porukasta pois ni ei tuu mitään. Sanoisin et silloin jää vain pirun huonoja kokemuksia.

      • Ei vakuuta

        Suurin piirtein mikään ei pidä kertomuksessasi paikkaansa (paitsi "Kivaa siel tulee oleen"). Kasva aikuiseksi ja opettele puhumaan totta, jätä provosointi ja valehtelu sikseen.


      • meetwurstinakki
        Ei vakuuta kirjoitti:

        Suurin piirtein mikään ei pidä kertomuksessasi paikkaansa (paitsi "Kivaa siel tulee oleen"). Kasva aikuiseksi ja opettele puhumaan totta, jätä provosointi ja valehtelu sikseen.

        No minusta tuossa viestissä oli paljonkin asiaa tuota panojuttua lukuunottamatta. Ei semmoinen periaatteessa ole mahdollista, tai tietenkin se riippuu ihan valvonnasta. Tavallista toi ei kuitenkaan ole.

        Mutta musta tuo "jos olet kovin syrjäänvetäytyvä niin luultavasti olet aikalailla yksin sielläkin, ihmiset tulee jutteleen joo, mutta jos tapana on aina jättäytyä porukasta pois ni ei tuu mitään" oli ihan hyvin sanottu oli provo tai ei. Niinhän se menee. Vaikeaa siellä on kyllä täysin yksin jäädä, mutta jos kaikki kontaktit torjuu, niin ei siitä sitten tule oikeastaan mitään.


      • vainii...
        Ei vakuuta kirjoitti:

        Suurin piirtein mikään ei pidä kertomuksessasi paikkaansa (paitsi "Kivaa siel tulee oleen"). Kasva aikuiseksi ja opettele puhumaan totta, jätä provosointi ja valehtelu sikseen.

        Kun ette kerran tahdo uskoa, että tätä tapahtuu kun nuoret seksuaalisesti juuri heränneet teini-ikäiset on samalla leirilla, olis sit kysessä mikä leiri tahansa. Ei tämä mitään tavatonta ole, että leirillä harrastetaan seksiä :D Se on ihan normaalia sanoisinko, ja en todellakaan valehdellut kun kerroin panneeni sitä jätkää siellä. Mun tämän leirin kuri ja valvomiset oli ihan okei, ja kun kyseessä oli kuitenkin todella iso alue, ja 40 leiriläistä ni ei niitä kaikkia pysty kokoaika valvomaan, se on fakta. Ja mitä sitten vaikka nussin siellä, onko se jotenkin syntistä? Ehkä, mutta mä aijjon ainakin nauttia elämästäni, ja hyvät muistotkin jäi. Että huhhuh. Teidan ei tarvitse uskoa, mut ainakin itse tiedän et mikä on totta.


      • nerno
        vainii... kirjoitti:

        Kun ette kerran tahdo uskoa, että tätä tapahtuu kun nuoret seksuaalisesti juuri heränneet teini-ikäiset on samalla leirilla, olis sit kysessä mikä leiri tahansa. Ei tämä mitään tavatonta ole, että leirillä harrastetaan seksiä :D Se on ihan normaalia sanoisinko, ja en todellakaan valehdellut kun kerroin panneeni sitä jätkää siellä. Mun tämän leirin kuri ja valvomiset oli ihan okei, ja kun kyseessä oli kuitenkin todella iso alue, ja 40 leiriläistä ni ei niitä kaikkia pysty kokoaika valvomaan, se on fakta. Ja mitä sitten vaikka nussin siellä, onko se jotenkin syntistä? Ehkä, mutta mä aijjon ainakin nauttia elämästäni, ja hyvät muistotkin jäi. Että huhhuh. Teidan ei tarvitse uskoa, mut ainakin itse tiedän et mikä on totta.

        Uskon kyl... Kyllä riparilla voi/ ja ehtii naiskennella. Eise valvonnasta ole kiinni jos halua ja yritystä riittää. En näe siinä syntiäkään.
        Ja kyllä siellä sosialisoituu kun tavallaan eristyksissä ollaan ja mukavaa on :)


    • poikapoju

      Kyllähän siellä ehtii tutustua ihmisiin...en ite ainakaan huomannu että kukaan tyttö olis joutunu kilpaileen pojan huomiosta, päinvastoin...Kyllä, pojat puhuvat (ainakin meillä näin) ja kritisoivat tyttöjen ulkonäköä, uusille tuttaville voi mennä jutteleen, saa kyllä uusia tuttuja, kunhan ei vaan vetäydy syrjään. Kannattaa olla joku kaveri siellä leirillä niin on helpompaa...

      Niin ja vielä säääntöjen rikkomisesta: kyllä siellä aika kova kuri on mut ei sillä nyt niin väliä, kyllä riparin läpi pääsee vaikka rikkoiskin jotain sääntöjä

    • -T-

      Menin riparille vain ja ainoastaan yhden tytön takia, en siis usko mihinkään hömpänpömppään. Hartaudet sun muut taikamenot missasin tahallani kävelemällä ulkona metsän keskellä. Rauhallista. Nämä eivät kuitenkaan ole mikään hyvä muisto riparilta, sillä vihasin koko helvetin touhua niin saatanasti, että oli vain pakko tuulettaa päätään metsän keskellä. Sitä paitsi, metsää on tässä kodinkin lähellä, niin että ei siinä ihmeellistä.
      "Ihmeet" alkoivatkin tapahtua muutamana viimeisenä päivänä, joina mm. tämä tyttö, jonka takia koko paskaan osallistuin (vaikken kirkkoon kuulu huom! [raha puhuu jne.]), otti minulta suihin. Saman teki vielä hieman vanhempi (n. 40v.) riparin naispappi, joka oli omassa silmässäni kaikkia naisia kauniimpi. Eli mene sinne riparille ja tee joku toinenkin poika iloiseksi, sillä muita OIKEASTI hyviä muistoja et sieltä tule saamaan!

    • Kyllä minunkin riparilla ehti ihan mukavasti aikaa viettää.
      Vapaa-aikana pelattiin erilaisia pelejä keskenämme, isosten ja ohjaajien kanssa. Sään puolesta ripari vähän lässähti, vettä tuli lähes joka päivä, mutta kyllä sitä uloskin pääsi pelailemaan ja oleskelemaan.
      Aluksi kyllä vähän jännitin, että miten riparini mahtaisi sujua, sillä paras kaverini oli toisella leirillä.. Onneksi pari rinnakkaisluokan tyttöä ottivat minut hyvin mukaan porukkaan ja sain heti hyvät mökkikaveritkin. Ryhmähenki oli kyllä mukava ja kaikkien kanssa tuli edes puhumalla toimeen. Tietenkin oman mökin porukasta tuli se läheisin, mutta lämpimät muistot jäivät myös muista leiriläisistä.
      Kuri oli mielestäni just sopiva, joka asiaan ei tartuttu tiukkapipo-periaatteella, mutta hyvä järjestys kuitenkin säilyi.

    • Anonyymi

      Kkdofnc

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe