zetor 7745

kertokaa

onko kellään tiedossa mitä vikoja tämmösissä on ollut ja mitä kannattaa tarkistaa näistä ostaessa. kuinka lujaa tuommonen mahtaa kulkea. kiitos vastauksista.

69

15594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7745

      Zetorit on hinta-laatusuhteeltaan kelpo pelejä
      Sähköpuoli saattaa oikutella ja vaihteensiirto
      takkuilee.Jos on metsä-ajoa ajettu takaveto-akselit
      katkeavat helposti tiukassa vedossa,niitä saa
      purkaamoilta edullisesti ja vaihtaminen on helppoa.
      Jarrut kannattaa tutkia ostaessa,jumivat helposti
      ja korjaaminen työlästä koska takabanjot
      irrotettava.Vakiokunnossa siirtonopeus n 34 km/h
      Jos osaat korjailla itse traktoreita niin zetorista
      saat edullisen työkalun.

      • ja kova ääni

        naapurilla ol zetor olisko ollut 7000 sarjalainen, ainut mikä oli kovaa oli ääni.Zetorin hytti oli naapurin mukaan kuin viisi huonetta ja keittiö.Meillä zetor 9540 aj.ainoastaan 850h.siinä on ollut mitä eriskumallisempia vikoja,ensiksi meni pikavaihde jostain vaihdelaatikon syöväreistä,sitten eräällä pakinvaihdolla jäi vaihdekeppi käteen(sokka katkesi).vetokoukku on rautalangalla kiinni kun ei pysy muuten.viimeisin vika oli kun oltiin juuri kyntöjä lopettamassa,niin zetorin vipu jolla veivataan toisen puolenvetovartta alas,niin siinä oli kaksi putkea yhdessä toinen toisensa sisällä ja kun nostolaitetta laskettiin tai nostettiiin,toinen putki liikkui toisen sisällä,näin ei kuitenkaan käynyt vaan se hirtti kiinni ja kun nostin nostolaitetta niin sellainen ryskäys kun koko takaikkunan pelli meni solmuun onneksi sain oiottua,ja ikkuna ei hajonnut.
        Tämä ei ollut käyttäjästä kiinni,zetoria ei meillä ole ainakaan mitään rääkätty tai ajettu muuten jotain päin.Zetori on vaan huono.Miten se hinta muuten olisi noin 10000€ länsimaista halvempi.Niin se vain on!


      • siinä pikavaihteessa
        ja kova ääni kirjoitti:

        naapurilla ol zetor olisko ollut 7000 sarjalainen, ainut mikä oli kovaa oli ääni.Zetorin hytti oli naapurin mukaan kuin viisi huonetta ja keittiö.Meillä zetor 9540 aj.ainoastaan 850h.siinä on ollut mitä eriskumallisempia vikoja,ensiksi meni pikavaihde jostain vaihdelaatikon syöväreistä,sitten eräällä pakinvaihdolla jäi vaihdekeppi käteen(sokka katkesi).vetokoukku on rautalangalla kiinni kun ei pysy muuten.viimeisin vika oli kun oltiin juuri kyntöjä lopettamassa,niin zetorin vipu jolla veivataan toisen puolenvetovartta alas,niin siinä oli kaksi putkea yhdessä toinen toisensa sisällä ja kun nostolaitetta laskettiin tai nostettiiin,toinen putki liikkui toisen sisällä,näin ei kuitenkaan käynyt vaan se hirtti kiinni ja kun nostin nostolaitetta niin sellainen ryskäys kun koko takaikkunan pelli meni solmuun onneksi sain oiottua,ja ikkuna ei hajonnut.
        Tämä ei ollut käyttäjästä kiinni,zetoria ei meillä ole ainakaan mitään rääkätty tai ajettu muuten jotain päin.Zetori on vaan huono.Miten se hinta muuten olisi noin 10000€ länsimaista halvempi.Niin se vain on!

        ei voi tulla muuta vikaa, kun että pantajarrun panta katkeaa (vaatii noin 12000 tuntia ajoa) tai sitten kitkapinta irtoaa. Kitkapinta irtoaa joko väärillä oljyillä tai väärällä käytöllä. Parhaiten sen saa irti molemmat yhdistäen. Pannan vaihto käy 9540 6 tunnissa yhdeltä mieheltä (osaava tekee varmaan nopeammin) ja uusi panta maksaa parisataa.

        Sen kallistimen liukupinnat vois kato joskus voidellakin, vaan se tippa öljyä 2 kertaa vuodessa on niin kallista että eihän siihen ole varaa. Parhaiten sen saat hirttämään niin, että kiinnität siihen jonkun laukaisunarun, minkä sitten unohdat kiinni kun olet ottanut työkoneen perästä, ja ennen naps! katkeamista se taivuttaa liukuputkia hieman ;-)

        Vetokoukku uudemmissa on kyllä perseestä, se on myönnettävä, se on kiittäminen näitä EU direktiivejä, ja sitä tehdasta joka sen on tehnyt. Suomeen tuotavat koneet varustetaan osto koukulla. Ennen se oli suomalaista tekoa, nykyisin joku italialainen tai ranskalainen viritelmä.

        Ja se sokka ei katkea sieltä kepin juuresta kun ei sitä keppiä apinan raivolla ryskytä. Se on kato synkronoitu niin, että se menee päälle kun sitä tarjoo rennosti, ei tartte vääntää kangella kuten vanhemmissa valmeteissa. Nissä sitten jäikin koko keppi käteen, Tsekit on viisaina arvanneet suomalaisen jussin aikeet, ja laittaneet sinne kepin juureen murtosokan ;-)


      • tapahtumat
        ja kova ääni kirjoitti:

        naapurilla ol zetor olisko ollut 7000 sarjalainen, ainut mikä oli kovaa oli ääni.Zetorin hytti oli naapurin mukaan kuin viisi huonetta ja keittiö.Meillä zetor 9540 aj.ainoastaan 850h.siinä on ollut mitä eriskumallisempia vikoja,ensiksi meni pikavaihde jostain vaihdelaatikon syöväreistä,sitten eräällä pakinvaihdolla jäi vaihdekeppi käteen(sokka katkesi).vetokoukku on rautalangalla kiinni kun ei pysy muuten.viimeisin vika oli kun oltiin juuri kyntöjä lopettamassa,niin zetorin vipu jolla veivataan toisen puolenvetovartta alas,niin siinä oli kaksi putkea yhdessä toinen toisensa sisällä ja kun nostolaitetta laskettiin tai nostettiiin,toinen putki liikkui toisen sisällä,näin ei kuitenkaan käynyt vaan se hirtti kiinni ja kun nostin nostolaitetta niin sellainen ryskäys kun koko takaikkunan pelli meni solmuun onneksi sain oiottua,ja ikkuna ei hajonnut.
        Tämä ei ollut käyttäjästä kiinni,zetoria ei meillä ole ainakaan mitään rääkätty tai ajettu muuten jotain päin.Zetori on vaan huono.Miten se hinta muuten olisi noin 10000€ länsimaista halvempi.Niin se vain on!

        tapahtuivat arvatenkin pohojanmaalla, maailman suurimmassa konehajottamossa? Jos kone ei kestä pohojalaasta rytäämistä niin se ei ole koneen vika..


      • pohojanmaalla vaan
        tapahtumat kirjoitti:

        tapahtuivat arvatenkin pohojanmaalla, maailman suurimmassa konehajottamossa? Jos kone ei kestä pohojalaasta rytäämistä niin se ei ole koneen vika..

        satakunnassa.


      • Anonyymi
        siinä pikavaihteessa kirjoitti:

        ei voi tulla muuta vikaa, kun että pantajarrun panta katkeaa (vaatii noin 12000 tuntia ajoa) tai sitten kitkapinta irtoaa. Kitkapinta irtoaa joko väärillä oljyillä tai väärällä käytöllä. Parhaiten sen saa irti molemmat yhdistäen. Pannan vaihto käy 9540 6 tunnissa yhdeltä mieheltä (osaava tekee varmaan nopeammin) ja uusi panta maksaa parisataa.

        Sen kallistimen liukupinnat vois kato joskus voidellakin, vaan se tippa öljyä 2 kertaa vuodessa on niin kallista että eihän siihen ole varaa. Parhaiten sen saat hirttämään niin, että kiinnität siihen jonkun laukaisunarun, minkä sitten unohdat kiinni kun olet ottanut työkoneen perästä, ja ennen naps! katkeamista se taivuttaa liukuputkia hieman ;-)

        Vetokoukku uudemmissa on kyllä perseestä, se on myönnettävä, se on kiittäminen näitä EU direktiivejä, ja sitä tehdasta joka sen on tehnyt. Suomeen tuotavat koneet varustetaan osto koukulla. Ennen se oli suomalaista tekoa, nykyisin joku italialainen tai ranskalainen viritelmä.

        Ja se sokka ei katkea sieltä kepin juuresta kun ei sitä keppiä apinan raivolla ryskytä. Se on kato synkronoitu niin, että se menee päälle kun sitä tarjoo rennosti, ei tartte vääntää kangella kuten vanhemmissa valmeteissa. Nissä sitten jäikin koko keppi käteen, Tsekit on viisaina arvanneet suomalaisen jussin aikeet, ja laittaneet sinne kepin juureen murtosokan ;-)

        Juurikin näin.


      • Anonyymi
        siinä pikavaihteessa kirjoitti:

        ei voi tulla muuta vikaa, kun että pantajarrun panta katkeaa (vaatii noin 12000 tuntia ajoa) tai sitten kitkapinta irtoaa. Kitkapinta irtoaa joko väärillä oljyillä tai väärällä käytöllä. Parhaiten sen saa irti molemmat yhdistäen. Pannan vaihto käy 9540 6 tunnissa yhdeltä mieheltä (osaava tekee varmaan nopeammin) ja uusi panta maksaa parisataa.

        Sen kallistimen liukupinnat vois kato joskus voidellakin, vaan se tippa öljyä 2 kertaa vuodessa on niin kallista että eihän siihen ole varaa. Parhaiten sen saat hirttämään niin, että kiinnität siihen jonkun laukaisunarun, minkä sitten unohdat kiinni kun olet ottanut työkoneen perästä, ja ennen naps! katkeamista se taivuttaa liukuputkia hieman ;-)

        Vetokoukku uudemmissa on kyllä perseestä, se on myönnettävä, se on kiittäminen näitä EU direktiivejä, ja sitä tehdasta joka sen on tehnyt. Suomeen tuotavat koneet varustetaan osto koukulla. Ennen se oli suomalaista tekoa, nykyisin joku italialainen tai ranskalainen viritelmä.

        Ja se sokka ei katkea sieltä kepin juuresta kun ei sitä keppiä apinan raivolla ryskytä. Se on kato synkronoitu niin, että se menee päälle kun sitä tarjoo rennosti, ei tartte vääntää kangella kuten vanhemmissa valmeteissa. Nissä sitten jäikin koko keppi käteen, Tsekit on viisaina arvanneet suomalaisen jussin aikeet, ja laittaneet sinne kepin juureen murtosokan ;-)

        Hieno loppukommentti, nauroin vedet silmissä.


    • ja tässä jotain

      lisää:

      1. sähköpuolella ongelmana sulakerasia ja virtalukko, sekä monitoimikatkaisin. Helppoja korjata vaihtamalla sulakerasiat malliin laatta ja valopuolen voi hoitaa kuntoon parilla releellä. Muu sähkötyö onkin sitten idioottivarmaa.

      yhteensä 5 zetorilla ajettu metsäajoa, jokaisella väh 4000 tuntia, eikä yhdestäkään mennyt taka-akseleita. Mistä lienee johtuu, ehkä joillekin koneille on sattunut kusipäinen käyttäjä?

      Vaihteensiirto ei takkuile, se johtuu vääristä öljyistä, tai sitten se on vielä uutuuden jäykkä. Zetorin aski alkaa nöyrtymään 7000 tunnin paikkeilla ja 12000 tunnin jälkeen se on parhaimmillaan.

      Jarrut ei jumita, kunhan käsijarrun poikittaisakselin öljyää säännöllisesti, ja huolehtii tankojen suojakumien ehjyydestä. Jarruteho saisi olla hieman suurempi (lue: etupyörissä sais olla jarrut kuten on uudemmissa malleissa) Jarruremontti tulee käytöstä riippuen vastaan 6000-12000 tunnin paikkeilla.

      Huonoa: alkuperäisinä huonolaatuiset tiivisteet kytkin ja jarrupuolen pää- ja työsylintereissä. Vetovarsien (teleskooppimalli) pohjan hisaussaumat vahvistettava. Raskailla työkoneilla (4 siipiset paluuaurat) nostotankojen yläpään tapit ei tahdo kestää. Sekä alkuperäiset polttoaineletkut ei tahdo kestää suomen oloja.

      Hyvää: todella hyvä ja vahva moottori. Ko 73 heppainen traktori päihittää käytännön töissä 90 heppaiset kilpailijansa ja 100 heppaiset valmetit ja nyykkärit ;-)

      Näppärä kokoisekseen ja portaaliakselin ansiosta todellinen peto perävaunun vedossa! Etuperän automaattinen lukko on myös varuste josta ei halua luopua, kun siihen on kerran tottunut.

      Hytti liian lämmin kesällä (viistot lasit) ja kuskin paikalle hieman hankala pujotella. Kun paikalle pääsee, olot ovat ihan kelvolliset.

      • Newholland

        Pahemman kerran ei tasan pärjää 73hp Zetka 100hp nyytille missään muodossa paitsi et Zetkan hallintalaitteet ym ovat karumpia.


      • zetkan hevoset
        Newholland kirjoitti:

        Pahemman kerran ei tasan pärjää 73hp Zetka 100hp nyytille missään muodossa paitsi et Zetkan hallintalaitteet ym ovat karumpia.

        ovat din hevosia, eli tehoa on mittaustapansa vuoksi jo enemmän mitä tyyppikilpi sanoo. Toiseksi zetkojen moottoreiden vääntöominaisuudet ovat ihan jotain muuta mihin nyykkäri ym miehet ovat tottuneet. Zetka ei ylämäkeen hyydy, eikä vaihteita tarvii kokoajan räplätä niinkuin monissa muissa merkeissä.


      • katsos
        zetkan hevoset kirjoitti:

        ovat din hevosia, eli tehoa on mittaustapansa vuoksi jo enemmän mitä tyyppikilpi sanoo. Toiseksi zetkojen moottoreiden vääntöominaisuudet ovat ihan jotain muuta mihin nyykkäri ym miehet ovat tottuneet. Zetka ei ylämäkeen hyydy, eikä vaihteita tarvii kokoajan räplätä niinkuin monissa muissa merkeissä.

        voipi sannoo monellailla niinkuin huomattiin. Siis että kun setkan vaihteita ei tarvi koko ajan räplätä tarkoittaa se että niitä ei juuri pysty ajon aikana vaihtelemaan eikä kannata niihin mennä nykimään ennenkuin pysäyttää setkan.Eikä setka ylämäkeen hyyty kun setkalla ajanut tietää varautua siihen niin pienellä vaihteella kun ei niitä vaihteita pysty räpläämään siinä mäessä.


      • aina suureemmalle
        katsos kirjoitti:

        voipi sannoo monellailla niinkuin huomattiin. Siis että kun setkan vaihteita ei tarvi koko ajan räplätä tarkoittaa se että niitä ei juuri pysty ajon aikana vaihtelemaan eikä kannata niihin mennä nykimään ennenkuin pysäyttää setkan.Eikä setka ylämäkeen hyyty kun setkalla ajanut tietää varautua siihen niin pienellä vaihteella kun ei niitä vaihteita pysty räpläämään siinä mäessä.

        http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk


      • tai sitten

      • on ainut
        katsos kirjoitti:

        voipi sannoo monellailla niinkuin huomattiin. Siis että kun setkan vaihteita ei tarvi koko ajan räplätä tarkoittaa se että niitä ei juuri pysty ajon aikana vaihtelemaan eikä kannata niihin mennä nykimään ennenkuin pysäyttää setkan.Eikä setka ylämäkeen hyyty kun setkalla ajanut tietää varautua siihen niin pienellä vaihteella kun ei niitä vaihteita pysty räpläämään siinä mäessä.

        aski (powershiftit tietty eri asia) jota pystyy vaihtamaan vetokisoissa lavetin edessä isommalle ja pienemmälle.

        On katsokaas 2 laisia kuskeja, niitä jotka luulevat osaavansa ajaa traktoria ja niitä jotka osaavat ajaa.

        Zetkaa saa vaihdettua ylämäessä hienosti kuormattuna ja vieläpä iliman kytkintäkin kunhan homman osaa.


      • Maono
        on ainut kirjoitti:

        aski (powershiftit tietty eri asia) jota pystyy vaihtamaan vetokisoissa lavetin edessä isommalle ja pienemmälle.

        On katsokaas 2 laisia kuskeja, niitä jotka luulevat osaavansa ajaa traktoria ja niitä jotka osaavat ajaa.

        Zetkaa saa vaihdettua ylämäessä hienosti kuormattuna ja vieläpä iliman kytkintäkin kunhan homman osaa.

        Vaan vähissä neo suomessa ei oose ilosanoma levinny kait. Minun mielestä se koko raktorin on oltava hyvä kun joudun olemaan siellä niin paljon.


      • on laiskoja
        Maono kirjoitti:

        Vaan vähissä neo suomessa ei oose ilosanoma levinny kait. Minun mielestä se koko raktorin on oltava hyvä kun joudun olemaan siellä niin paljon.

        hevosia.


      • paikkaansa
        on laiskoja kirjoitti:

        hevosia.

        7745 ja kaiketi sen turbomallissa on erittäin räväköitä hevosvoimia. Itse vaihdoin joskus sellaisen Caseen ja pettymys oli suuri, sillä sen voima oli kuin pieru nahkahousuissa. Casen vaihto Zetoriin ottikin sitten lujille, tuntui ettei Keskolla olisi niinpäin saanut kauppoja tehdä. Minkähän takia näissä Koneviestin ja Käytännön maamiehen traktoritaulukoissa ei koskaan ilmoiteta Nyykkärien voimanottoakselitehoja???? Ilmeisesti ne on niitä makaroonien hattivatteja.


      • pitää
        paikkaansa kirjoitti:

        7745 ja kaiketi sen turbomallissa on erittäin räväköitä hevosvoimia. Itse vaihdoin joskus sellaisen Caseen ja pettymys oli suuri, sillä sen voima oli kuin pieru nahkahousuissa. Casen vaihto Zetoriin ottikin sitten lujille, tuntui ettei Keskolla olisi niinpäin saanut kauppoja tehdä. Minkähän takia näissä Koneviestin ja Käytännön maamiehen traktoritaulukoissa ei koskaan ilmoiteta Nyykkärien voimanottoakselitehoja???? Ilmeisesti ne on niitä makaroonien hattivatteja.

        Neon laiskoja niinku siassa,kokemusta on.


      • Juxu
        pitää kirjoitti:

        Neon laiskoja niinku siassa,kokemusta on.

        Ei myöskään niin minkäänlaista sitkeyttä Zetkan koneessa. Ainut mikä siinä koneessa on kovaa, on ääni


      • POJAAT
        Juxu kirjoitti:

        Ei myöskään niin minkäänlaista sitkeyttä Zetkan koneessa. Ainut mikä siinä koneessa on kovaa, on ääni

        KYLLÄ TZETORISSA VOIMAA ON AINAKIN YHTÄ PALJO KU TUKIRAHOILLA LANNOTETUISSA PELLOISSA VAI MITÄ.


      • sitte
        POJAAT kirjoitti:

        KYLLÄ TZETORISSA VOIMAA ON AINAKIN YHTÄ PALJO KU TUKIRAHOILLA LANNOTETUISSA PELLOISSA VAI MITÄ.

        enne se koppi ol niissä niinku maitolava.


      • en moiti
        sitte kirjoitti:

        enne se koppi ol niissä niinku maitolava.

        ja niiden jälkeen jd suurin ero näiden vehkeiden välillä on hinta ja polttoaineen kulutus.vuodessa setkassa meni noin 1500/litraa ja jd.ssä menee 3000/litraa kello tunnit lähes samat ja koneet samat että ei epäillystäkää mikä on seuraava rattori kun vaihdon aika on.


      • itselläni kun
        en moiti kirjoitti:

        ja niiden jälkeen jd suurin ero näiden vehkeiden välillä on hinta ja polttoaineen kulutus.vuodessa setkassa meni noin 1500/litraa ja jd.ssä menee 3000/litraa kello tunnit lähes samat ja koneet samat että ei epäillystäkää mikä on seuraava rattori kun vaihdon aika on.

        on joutunut vaihtamaan isoja zetkoja peuraan. Onhan peuran cabiini mukavampi, mut ainetta kuluu. Ja vaikka ei jontikan moottoria voi moittia niin jotain tuntuu hakkurin edessä puuttuvan. Remontteja ollut suunnilleen saman verran euroissa/markoissa. Zetkoissa oli enemmän pikkuvikoja, esim tiivisteitä ja letkuja. Jontikkaan laitetaankin sitten kymppitonni kerrallaan kun jotain menee.

        Voi kun sais tsekit uuden ison sarjan aikaiseksi. Kokeeks otettu iso fenttikin on muuten juuri takuu kor... öh eiku siis huollossa. Pojat ihmettelee ulkop hydrauliikkaa läppärin kanssa kun kukaan ei uskalla purkaa mitään konkreettista. Saksasta tulee kuulemma tänään ohjeet. Saas nähdä...


      • netiss, kun
        itselläni kun kirjoitti:

        on joutunut vaihtamaan isoja zetkoja peuraan. Onhan peuran cabiini mukavampi, mut ainetta kuluu. Ja vaikka ei jontikan moottoria voi moittia niin jotain tuntuu hakkurin edessä puuttuvan. Remontteja ollut suunnilleen saman verran euroissa/markoissa. Zetkoissa oli enemmän pikkuvikoja, esim tiivisteitä ja letkuja. Jontikkaan laitetaankin sitten kymppitonni kerrallaan kun jotain menee.

        Voi kun sais tsekit uuden ison sarjan aikaiseksi. Kokeeks otettu iso fenttikin on muuten juuri takuu kor... öh eiku siis huollossa. Pojat ihmettelee ulkop hydrauliikkaa läppärin kanssa kun kukaan ei uskalla purkaa mitään konkreettista. Saksasta tulee kuulemma tänään ohjeet. Saas nähdä...

        tunnutte täällä kehuskelevan niitä.

        Mulla on 6945 ja kiinnostais sen rakenne, kun siinä on monta kanttakin moottoris ja suodattimetkin sellaisia ihme mölttejä.

        Pankaa linkkiä kuvista, jos sellaisia tiedätte jossain olevan.


      • kun ovat
        netiss, kun kirjoitti:

        tunnutte täällä kehuskelevan niitä.

        Mulla on 6945 ja kiinnostais sen rakenne, kun siinä on monta kanttakin moottoris ja suodattimetkin sellaisia ihme mölttejä.

        Pankaa linkkiä kuvista, jos sellaisia tiedätte jossain olevan.

        nykyään jo niin harvinaisia(olen itsekin etsinyt) no jostain hajottamolta voit saada kuvan jos itse otat sieltä sen.


      • löytyyskö
        netiss, kun kirjoitti:

        tunnutte täällä kehuskelevan niitä.

        Mulla on 6945 ja kiinnostais sen rakenne, kun siinä on monta kanttakin moottoris ja suodattimetkin sellaisia ihme mölttejä.

        Pankaa linkkiä kuvista, jos sellaisia tiedätte jossain olevan.

        tällaisesta paikasta vielä;
        http://www.ohjekirja.org/kirjasto/


      • c52007
        löytyyskö kirjoitti:

        tällaisesta paikasta vielä;
        http://www.ohjekirja.org/kirjasto/

        nuo muutamat poikaset innoissaan kuinka naurettavia väitteitä esittävät.Sataprosenttisen varmaa on,ettei jd vie samoissa töissä tuplaten polttoainetta.Samoin olisi hauska nähdä pikkusetoria hakkurihommissa.


      • aatokset
        c52007 kirjoitti:

        nuo muutamat poikaset innoissaan kuinka naurettavia väitteitä esittävät.Sataprosenttisen varmaa on,ettei jd vie samoissa töissä tuplaten polttoainetta.Samoin olisi hauska nähdä pikkusetoria hakkurihommissa.

        Valitettava totuus on ettei setka oo tarpeeks hyvä kun ei sitä osteta, ja sitä on joihinkii vaikee myöntää. Seon melkein kuin painovoiman laki.


      • kaakit

        Zetorin hevoset taitaa olla työhevosia, eikä mitään poneja. 7745:sen hevoset ovat ainakin oman kokemuksen mukaan suurempia kuin vastaavien länsikoneiden, esim valmet 605.


      • niin voin näyttää toteen
        c52007 kirjoitti:

        nuo muutamat poikaset innoissaan kuinka naurettavia väitteitä esittävät.Sataprosenttisen varmaa on,ettei jd vie samoissa töissä tuplaten polttoainetta.Samoin olisi hauska nähdä pikkusetoria hakkurihommissa.

        väitteen. Ensiksikin, meillä hakkuria pyöritetään isolla zetkalla. Toiseksi, jenkki jontikoissa 7000 sarja käytetään samaa motorpalin syöttöpumppua kun isoissa zetoreissa. Myös ahdin tulee tsekeistä. Siksi ostinkin, kun näkyy sopivan suodattimia myöten samat osat sekä zetkoihin että jontikoihin. Heh heh, vaikee taitaa olla peuramiesten tuota asiaa myöntää.

        No mutta siihen kulutukseen. Zetorissa on kuitenkin siihen motorpalin ruiskutuspumppuun lisätty sellainen pikku hienous, jota ei jenkkipeurassa ole, se leikkaa kulutusta mukavasti silloin kun tehoa ei tarvita, mutta lyö runsaasti soppaa koneelle heti kun tarvetta on. Siksi tuo kulutusero.

        Kannattais teidänkin nöösien perehtyä tuohon tekniikkaan ja koneiden peltien sisältöön, ennenkuin alatte fanaattisiksi merkkiuskovaisiksi.


      • Juxu
        kaakit kirjoitti:

        Zetorin hevoset taitaa olla työhevosia, eikä mitään poneja. 7745:sen hevoset ovat ainakin oman kokemuksen mukaan suurempia kuin vastaavien länsikoneiden, esim valmet 605.

        Ne kaakarit nyt on sellaisia, kuin vajaan 3,5litran moottorilta sopii 110mm:n iskulla odottaakin. Kovia on lyhykäisyydessään!


      • jo edellä mainitsinkin
        kaakit kirjoitti:

        Zetorin hevoset taitaa olla työhevosia, eikä mitään poneja. 7745:sen hevoset ovat ainakin oman kokemuksen mukaan suurempia kuin vastaavien länsikoneiden, esim valmet 605.

        ovat zetoreiden hevoset Dinejä, joten se tarkoittaa noin 10% enemmän käytännön tehoa.

        Lisäksi Zetor ilmoittaa tehot esim 100hv 5%, ja mitattaessa lukemat ovat lähempänä 105 kuin 100, monasti jopa yli annetun toleranssin, toisin kuin joissain koneissa mitattu teho jää alle ilmoitetun helposti tuon 5 %.

        Kun mitataan tehoa ulosottoakselilta, zetoreissa voimansiirron hävikki on erittäin pieni, vain muutamia prosentteja. Monissa merkeissä hävikkiä voi olla jopa 10%. Sellainen voimansiirto joka vinkuu, myös hukkaa runsaasti tehoa. (huom erityisesti valtra/valmet, jotkin case mallit sekä nyykkärit)

        Kun edellä mainitut lasketaan yhteen, saadaan tehoeroksi takapyörillä/ulosoton tapissa pahimillaan jopa noin 30% Kun siis otetaan 100 heppainen kilpailija niin sitä vastaa 73 heppainen 7745 / 6340 zetori.

        Tuon myöntäminen vaan on kova pala, jos on tullut ostettua kallis traktori ja vielä kehutuksi hankintaansa naapureille ;-)


      • Juxu
        jo edellä mainitsinkin kirjoitti:

        ovat zetoreiden hevoset Dinejä, joten se tarkoittaa noin 10% enemmän käytännön tehoa.

        Lisäksi Zetor ilmoittaa tehot esim 100hv 5%, ja mitattaessa lukemat ovat lähempänä 105 kuin 100, monasti jopa yli annetun toleranssin, toisin kuin joissain koneissa mitattu teho jää alle ilmoitetun helposti tuon 5 %.

        Kun mitataan tehoa ulosottoakselilta, zetoreissa voimansiirron hävikki on erittäin pieni, vain muutamia prosentteja. Monissa merkeissä hävikkiä voi olla jopa 10%. Sellainen voimansiirto joka vinkuu, myös hukkaa runsaasti tehoa. (huom erityisesti valtra/valmet, jotkin case mallit sekä nyykkärit)

        Kun edellä mainitut lasketaan yhteen, saadaan tehoeroksi takapyörillä/ulosoton tapissa pahimillaan jopa noin 30% Kun siis otetaan 100 heppainen kilpailija niin sitä vastaa 73 heppainen 7745 / 6340 zetori.

        Tuon myöntäminen vaan on kova pala, jos on tullut ostettua kallis traktori ja vielä kehutuksi hankintaansa naapureille ;-)

        On jo aikoja sitten heitetty historian romukoppaan, ei niillä enää pelleillä. Aina nykyään ilmoitetaan DIN-hevosvoimat ja -kilowatit. Tehohävikkikiista on käyty silloin kun David Brown piti kärkeä ja sen vaihteisto ja perä ainakin vinkui!


      • c52007
        kaakit kirjoitti:

        Zetorin hevoset taitaa olla työhevosia, eikä mitään poneja. 7745:sen hevoset ovat ainakin oman kokemuksen mukaan suurempia kuin vastaavien länsikoneiden, esim valmet 605.

        oli kai kyse.Pysykää pikkupojat asiassa.


      • tiedoksi
        Juxu kirjoitti:

        On jo aikoja sitten heitetty historian romukoppaan, ei niillä enää pelleillä. Aina nykyään ilmoitetaan DIN-hevosvoimat ja -kilowatit. Tehohävikkikiista on käyty silloin kun David Brown piti kärkeä ja sen vaihteisto ja perä ainakin vinkui!

        7745 isku on 120 mm ja iskutilavuus 3,9 ja risat. Tehot ilmoitetaan nykyään Zetoreissa DIN-hevosvoimina. Sakemanneissa ECE-R24 normin mukaisina. Makarooneissa ja Valtrassa IsoTR 14396 normin mukaisina. Puhut 110 mm iskusta, se on vanhoissa 4011-6245 eikä niitä ole kukaan erityisen ärhäkäksi väittänytkään.


      • Juxu
        tiedoksi kirjoitti:

        7745 isku on 120 mm ja iskutilavuus 3,9 ja risat. Tehot ilmoitetaan nykyään Zetoreissa DIN-hevosvoimina. Sakemanneissa ECE-R24 normin mukaisina. Makarooneissa ja Valtrassa IsoTR 14396 normin mukaisina. Puhut 110 mm iskusta, se on vanhoissa 4011-6245 eikä niitä ole kukaan erityisen ärhäkäksi väittänytkään.

        ..mutta näitä kiihkeitä itäkone-faneja on niin hauska hehkuttaa! Ja käytännönhän minä tiedänkin Zetkasta, aivan itse ajaneena.. ei siitä tehosta aivan hirveää numeroa saa tehtyä. Varsinkin kun on oppinut nyt niin paljon parempaan. Minun nykykoneiden litrat on 4.4 ja 4,5, iskunpituuksien ollessa 139,7 ja 132 mm. Ja sen huomaa, eikä kuluta paljon!


      • mutta nykyisin
        Juxu kirjoitti:

        On jo aikoja sitten heitetty historian romukoppaan, ei niillä enää pelleillä. Aina nykyään ilmoitetaan DIN-hevosvoimat ja -kilowatit. Tehohävikkikiista on käyty silloin kun David Brown piti kärkeä ja sen vaihteisto ja perä ainakin vinkui!

        Ilmoitetaan tehot ISO normin mukaisesti ja kilowatteina. Zetka ilmoittaa edelleen tehot DIN normin mukaisesti, se kun on enemmän lähellä niitä "oikeasti" tarjolla olevia hevosia. Jenkit taas ilmoittavat traktoreista yleensä ainoastaan voimanulosottotehon, mikä mielestäni olisi ehdottomasti paras menetelmä. Silloin ostaja saisi tietää heti mitä kone todella työssä antaa tehoa.

        Sen standardisoimiseksi yleiseen käyttöön eivät vaan taida muut kuin jenkkivalmistajat ja zetor suostua. Siinä tippuisi yhdessä yössä monen valmistajan traktorit yhtä kokoluokkaa alemmas, ja hintaa tietty jouduttais tarkistaan sen mukaisesti ;-)


      • itäkone?
        Juxu kirjoitti:

        ..mutta näitä kiihkeitä itäkone-faneja on niin hauska hehkuttaa! Ja käytännönhän minä tiedänkin Zetkasta, aivan itse ajaneena.. ei siitä tehosta aivan hirveää numeroa saa tehtyä. Varsinkin kun on oppinut nyt niin paljon parempaan. Minun nykykoneiden litrat on 4.4 ja 4,5, iskunpituuksien ollessa 139,7 ja 132 mm. Ja sen huomaa, eikä kuluta paljon!

        Joku ressukka taas nukkunut kasakoulun maantieteen tunnilla. Kaivapa nöösi kartasto esiin piironkin laatikosta, ihan heti siitä jallujen alta, ja avaa siitä euroopan karttasto. Katsopas sitten huviksesi kumpi onkaan idempänä, Suolahti vai Brno!

        Saattaneepa joku nöösi siitä vilkaisunsa lopputuloksesta hieman yllättyä ;-)


      • Juxu
        itäkone? kirjoitti:

        Joku ressukka taas nukkunut kasakoulun maantieteen tunnilla. Kaivapa nöösi kartasto esiin piironkin laatikosta, ihan heti siitä jallujen alta, ja avaa siitä euroopan karttasto. Katsopas sitten huviksesi kumpi onkaan idempänä, Suolahti vai Brno!

        Saattaneepa joku nöösi siitä vilkaisunsa lopputuloksesta hieman yllättyä ;-)

        ..mikä itäkone vaikka millä leveyspiirillä tehtäisiin ;)


      • Juxu
        mutta nykyisin kirjoitti:

        Ilmoitetaan tehot ISO normin mukaisesti ja kilowatteina. Zetka ilmoittaa edelleen tehot DIN normin mukaisesti, se kun on enemmän lähellä niitä "oikeasti" tarjolla olevia hevosia. Jenkit taas ilmoittavat traktoreista yleensä ainoastaan voimanulosottotehon, mikä mielestäni olisi ehdottomasti paras menetelmä. Silloin ostaja saisi tietää heti mitä kone todella työssä antaa tehoa.

        Sen standardisoimiseksi yleiseen käyttöön eivät vaan taida muut kuin jenkkivalmistajat ja zetor suostua. Siinä tippuisi yhdessä yössä monen valmistajan traktorit yhtä kokoluokkaa alemmas, ja hintaa tietty jouduttais tarkistaan sen mukaisesti ;-)

        Ei muutama prosentti, mitä moottorin öljypumppu, laturi ja jäähdytystuuletin tekee, nyt paljon vaikuta..


      • itäkone
        Juxu kirjoitti:

        ..mikä itäkone vaikka millä leveyspiirillä tehtäisiin ;)

        Tsekki on vanha koneen rakennusmaa ja osaavat tehdä kaiken itse. Hintasyistä niihin on nyt laitettu italialaisia etuakseleita ja saksalaisia jarrunosia. mm. etujarrujen ilmatehostusventiili on sama kuin Fentissä. Minkähänlainen olisi Valtra, jos siihen tehtäis esim. syöttöpumppu Suomessa? Muuten lehdessä oli juttuaettä rupeavat Turkissa teettämään A-sarjan laatikot, nythän ne ovat tulleet Brasiliasta. Tiedä ny sitten mikä tässä enää on itäkone.


      • ei itäkone
        Juxu kirjoitti:

        ..mikä itäkone vaikka millä leveyspiirillä tehtäisiin ;)

        Tsekki on vanha koneen rakennusmaa ja osaavat tehdä kaiken itse. Hintasyistä niihin on nyt laitettu italialaisia etuakseleita ja saksalaisia jarrunosia. mm. etujarrujen ilmatehostusventiili on sama kuin Fentissä. Minkähänlainen olisi Valtra, jos siihen tehtäis esim. syöttöpumppu Suomessa? Muuten lehdessä oli juttuaettä rupeavat Turkissa teettämään A-sarjan laatikot, nythän ne ovat tulleet Brasiliasta. Tiedä ny sitten mikä tässä enää on itäkone.


      • Maono

        Ei tuo uus setka ollu niin ihmeellinen viime koneviestintestissä ainakaan. Kyllä sen koneen paljolti päältä näkee mikä se on .


    • kuuno iivari

      on ollut monenlaista konetta nyt on setka ja ei peuraa koskaan tulekkaan on se jo niin rumanvärinenkin.

      • Maanilveilijä

        ...Deerinki rumanvärinen. Mutta sammakot tykkää varmasti siitä väristä. Nääs, kun isäntä tympääntyy Deerinkiin , niin sen voi ajaa sitten huoletta saviprunnin täytteeksi eikä sammakot peliästy moista.


      • iisalmelaisten

        naisten hormoonitoeminnan viime kesänä.Pitivät juuttaat kiihytyskisat torin laejalla ja naeset kilju turvat vuahossa ja kävivät välillä viäntämässä pikkuhoosusa kuiviks.Eevät kuulema ens kesänä laeta ollenkaan sringejä jalakaasa vuan antaavat vappaasti tuulettua.Kovasti on jo juttua ollunna ketkä koppoo minkäkii uroksen.Muutama taetaa piästä usseeman kansa "unten maelle".Kovasti on meetä valumötti&jonne&case&verku-jullukoeta puutteessa pitäneet.Ne 25-Zetka uroot olivat kuulemma jottaen "ihquuuu cooolia".
        http://www.youtube.com/watch?v=ohtAExjU-fk


      • on neljä erityisen
        iisalmelaisten kirjoitti:

        naisten hormoonitoeminnan viime kesänä.Pitivät juuttaat kiihytyskisat torin laejalla ja naeset kilju turvat vuahossa ja kävivät välillä viäntämässä pikkuhoosusa kuiviks.Eevät kuulema ens kesänä laeta ollenkaan sringejä jalakaasa vuan antaavat vappaasti tuulettua.Kovasti on jo juttua ollunna ketkä koppoo minkäkii uroksen.Muutama taetaa piästä usseeman kansa "unten maelle".Kovasti on meetä valumötti&jonne&case&verku-jullukoeta puutteessa pitäneet.Ne 25-Zetka uroot olivat kuulemma jottaen "ihquuuu cooolia".
        http://www.youtube.com/watch?v=ohtAExjU-fk

        sulosointuista ääntä. Ensimmäinen on 25 zetorin puksutus, joka tuo mieleen lapsuuden kesät. Toinen on 6.8 litraisen 230 heppaisen turboahdetun Martindieselin jylinä kun se pyörittää isoa hakkuria. Kun iso tyvipölli menee kitaan ja ruiskutuspumppu lyö soppamäärän maksimiin. Siinä jos sattu seisomaan ihan koneen vieressä tuntee kuinka alkaa maa täriseen jalkojen alla ja "Työhevosvoimat" jyllää.

        Heti kolmannelle sijalle pääsee naapurin kiroileminen valmettia korjaillessa, ja neljännen sijan nappaa se kun eukko illalla huhuilee makuuhuoneesta iliman pikkuhousuja ;-)


    • vaikee

      suaha kaupaks vaikka hinta ois halapa,sama niinku pelarussii. Jatkuvaa keikkuu valamistussii olemassa olo rajalla. Kyllä kaikki semmosen täällä tietää vaan täällähän saa ajella vaikka setkalla eikä se minua ainakaan häirihhe yhtään.

      • tehdas työntää

        ulos koneita, minkä ehtii. Ja kauppa käy. Monissa maissa Zetor on hintansa puolesta noussut jo selvästi yli Valtran, Samen, NH:n ja monien muiden merkkien. Se kertoo, että halutaan ostaa juuri Zetor hinnasta välittämättä. Koneet kun ovat tunnettuja kestävyydestään ja laadustaan.

        Suomen toimituskatkokset ovat käsittääkseni johtuneet ainoastaan hintapoliittisista syistä. Koska koneita on kysytty enemmän kuin mitä on pystytty tekemään, on tehdyt koneet myyty maihin, joista on saatu paras hinta.

        Tehtyjen (ja tekeillä olevien) tuotantojärjestelyjen johdosta koneiden valmistuskapasiteetti tulee olemaan jatkossa suurempi, ja tuotekehittely työntää jatkuvasti uusia, kilpailukykyisiä malleja. Siis eikun ostamaan. Tehtaan loppumista turha lienee pelätä, sillä omistajana on sijoitusyhtiö, jonka etuna lienee saada tehdas todella kovaan iskuun, jotta se myydessään saa siitä mahdollisimman kovan hinnan.


      • olis, jos
        tehdas työntää kirjoitti:

        ulos koneita, minkä ehtii. Ja kauppa käy. Monissa maissa Zetor on hintansa puolesta noussut jo selvästi yli Valtran, Samen, NH:n ja monien muiden merkkien. Se kertoo, että halutaan ostaa juuri Zetor hinnasta välittämättä. Koneet kun ovat tunnettuja kestävyydestään ja laadustaan.

        Suomen toimituskatkokset ovat käsittääkseni johtuneet ainoastaan hintapoliittisista syistä. Koska koneita on kysytty enemmän kuin mitä on pystytty tekemään, on tehdyt koneet myyty maihin, joista on saatu paras hinta.

        Tehtyjen (ja tekeillä olevien) tuotantojärjestelyjen johdosta koneiden valmistuskapasiteetti tulee olemaan jatkossa suurempi, ja tuotekehittely työntää jatkuvasti uusia, kilpailukykyisiä malleja. Siis eikun ostamaan. Tehtaan loppumista turha lienee pelätä, sillä omistajana on sijoitusyhtiö, jonka etuna lienee saada tehdas todella kovaan iskuun, jotta se myydessään saa siitä mahdollisimman kovan hinnan.

        tehdas myytäisiin länsimerkeille: Agco, CNH, JD tms..


      • sitten
        tehdas työntää kirjoitti:

        ulos koneita, minkä ehtii. Ja kauppa käy. Monissa maissa Zetor on hintansa puolesta noussut jo selvästi yli Valtran, Samen, NH:n ja monien muiden merkkien. Se kertoo, että halutaan ostaa juuri Zetor hinnasta välittämättä. Koneet kun ovat tunnettuja kestävyydestään ja laadustaan.

        Suomen toimituskatkokset ovat käsittääkseni johtuneet ainoastaan hintapoliittisista syistä. Koska koneita on kysytty enemmän kuin mitä on pystytty tekemään, on tehdyt koneet myyty maihin, joista on saatu paras hinta.

        Tehtyjen (ja tekeillä olevien) tuotantojärjestelyjen johdosta koneiden valmistuskapasiteetti tulee olemaan jatkossa suurempi, ja tuotekehittely työntää jatkuvasti uusia, kilpailukykyisiä malleja. Siis eikun ostamaan. Tehtaan loppumista turha lienee pelätä, sillä omistajana on sijoitusyhtiö, jonka etuna lienee saada tehdas todella kovaan iskuun, jotta se myydessään saa siitä mahdollisimman kovan hinnan.

        aorinkoinen tulevaisuus, tuommosta en oo kuullu kun viimeks 80-luvulla eräältä pelaruksen myyjältä. Varmaa sitä sitten viedään näihin kehitysmaihin ja näihin uusiin eu,n jäsenmaihin. Täällä suomessa se ei kyllä oo kuin vähentynyt nykysin.


      • ny toi
        sitten kirjoitti:

        aorinkoinen tulevaisuus, tuommosta en oo kuullu kun viimeks 80-luvulla eräältä pelaruksen myyjältä. Varmaa sitä sitten viedään näihin kehitysmaihin ja näihin uusiin eu,n jäsenmaihin. Täällä suomessa se ei kyllä oo kuin vähentynyt nykysin.

        mistä tässä pitäis keskustella ja jos kiinnostaa jauhaa sontaa ni pistäkää oma keskustelu pystyyn.kiitos


      • suotta
        ny toi kirjoitti:

        mistä tässä pitäis keskustella ja jos kiinnostaa jauhaa sontaa ni pistäkää oma keskustelu pystyyn.kiitos

        rohjasta.


      • vientimaat
        sitten kirjoitti:

        aorinkoinen tulevaisuus, tuommosta en oo kuullu kun viimeks 80-luvulla eräältä pelaruksen myyjältä. Varmaa sitä sitten viedään näihin kehitysmaihin ja näihin uusiin eu,n jäsenmaihin. Täällä suomessa se ei kyllä oo kuin vähentynyt nykysin.

        puola, saksa, hollanti, belgia, englanti sekä usa ja kanada...


      • jikow

        Minskissä Belarus traktoreita valmistettiin
        viime vuonna (2007) 60 tuhatta.
        Belarus traktoreita myydään joka vuosi lähes
        10 tuhatta enemmän kuin edellisenä vuotena.
        Tuokin joulukuun 28 pv valmistunut 60000 th MTZ 1523
        juhlamalli myytiin Saksaan.
        Tsekkiläinen Zetor on valmistanut traktoreita
        yli 60 vuotta ja Zetor traktoreiden myynti ja
        valmistus on HTC:n omistuksen aikana kohonnut
        tuhannesta lähes 7000 traktoriin.
        Kannattaa vilkaista Ruotsin traktorirekisteröinti tilastoja, omissa teholuokissaan Zetor Proximat ovat joko kärjessä
        tai aivan kärkinelikossa.
        Puolassa, Tsekissä ja Slovakiassa Zetor on ykkönen.
        Zetorilta puuttuu isot mallit, ehkäpä tuo
        Zetor Maxterra tämän vuoden lopulla korvaa tuonkin puutteen.
        Tsekin ja Slovakian alue on pian Euroopan henkilöauto teollisuuden keskus.
        Suomessa Skoda Octavia ja Kia seed jo tunnetaan
        ja niitä ostetaan paljon.Laatuautoja valmistavat
        entiset tsekkoslovakialaiset.


    • mitään

      valmettia ei kannata ostaa ne syö polttoainetta paljon ja on rumia ja kalliita. joku case vois olla hyvä.

      • mieltä

        kaset on sieviä ja halpoja


      • Kunttajussi
        mieltä kirjoitti:

        kaset on sieviä ja halpoja

        Kauneus on katsojan silmissä. Ja sitä paitsi makuasioosta ei kannata kiistellä sanoo mäyräkoira kun muniansa nuoleskeli.


      • niinn

        Ne alle sataheppaset kasset ainakii ja kaikki on melko leluja.Maha-alus ja kuve pönttöjä täys ja muita tarvikkeita . Ei tarte kun pellonraiviolla käy nii kyllä ne sieltä alkaa vähetä.Nähty on.


      • se traktori
        niinn kirjoitti:

        Ne alle sataheppaset kasset ainakii ja kaikki on melko leluja.Maha-alus ja kuve pönttöjä täys ja muita tarvikkeita . Ei tarte kun pellonraiviolla käy nii kyllä ne sieltä alkaa vähetä.Nähty on.

        olla alle sata heppane case kun pistää se pitää olla joku 120hv


      • tuota
        se traktori kirjoitti:

        olla alle sata heppane case kun pistää se pitää olla joku 120hv

        On niissä isommissa vähä paremmin laiteltu ne tavarat sinne alle ja onhan ne tietysti vähä ylempänä.Se mustamuovi astia siinä toisella kupeella se tietysti on vaan niinpähän tuo on "melkein kaikissa raktoreissa nykyään.


      • polttoaineelle
        tuota kirjoitti:

        On niissä isommissa vähä paremmin laiteltu ne tavarat sinne alle ja onhan ne tietysti vähä ylempänä.Se mustamuovi astia siinä toisella kupeella se tietysti on vaan niinpähän tuo on "melkein kaikissa raktoreissa nykyään.

        Se musta muovilekkeri polttoaineelle on oikein hyvä, se vähän joustaa, jos joku keppi osuu. Peltilekkerin saumaan keppi tarttuu ja rikkoo sen. Nimim.:"kokemusta on"


      • varmaan
        polttoaineelle kirjoitti:

        Se musta muovilekkeri polttoaineelle on oikein hyvä, se vähän joustaa, jos joku keppi osuu. Peltilekkerin saumaan keppi tarttuu ja rikkoo sen. Nimim.:"kokemusta on"

        on kun peltinen minullo vielä ollu polttoaeneet rungo sisässä.


      • kusee ulos kun
        varmaan kirjoitti:

        on kun peltinen minullo vielä ollu polttoaeneet rungo sisässä.

        laitat valumöttiin kunnon kuormaimen runkoon, ja se vähän aikaa konettaa kiertää ja taivuttaa niin sitten alkaa runkosäiliö kuseen. Ei meinaan kestä vääntöä pitkittäisakselin ympäri yhtään. Etuakselilukko (heilunta) ja kuormain takasillassa katkasee valumöttipaskan nopeemmin kun savolainen ehtii sanoa sanan traktori...


      • vaen katteelline
        kusee ulos kun kirjoitti:

        laitat valumöttiin kunnon kuormaimen runkoon, ja se vähän aikaa konettaa kiertää ja taivuttaa niin sitten alkaa runkosäiliö kuseen. Ei meinaan kestä vääntöä pitkittäisakselin ympäri yhtään. Etuakselilukko (heilunta) ja kuormain takasillassa katkasee valumöttipaskan nopeemmin kun savolainen ehtii sanoa sanan traktori...

        ja harmittaapi ku jouvvut könöttämmää istumella polovillas.


      • kuules!
        vaen katteelline kirjoitti:

        ja harmittaapi ku jouvvut könöttämmää istumella polovillas.

        Onhan näitä mettäohjaamoja muiski ku valametis. On ne valametilla hyvin ajanu tuon propagandan, ei muuta voi sanoa. Oikein aivopesijöitä ovat!


      • ne on
        kuules! kirjoitti:

        Onhan näitä mettäohjaamoja muiski ku valametis. On ne valametilla hyvin ajanu tuon propagandan, ei muuta voi sanoa. Oikein aivopesijöitä ovat!

        osaavat senkin tehä aika hyvin, kyllähän ne toisetkin kovasti yrittää vaan niinku on myyntitilastoista nähty että miten on käyny.


      • Maono
        kuules! kirjoitti:

        Onhan näitä mettäohjaamoja muiski ku valametis. On ne valametilla hyvin ajanu tuon propagandan, ei muuta voi sanoa. Oikein aivopesijöitä ovat!

        Nii on ne yrittäny ja entistä huonommaks on niije kopit männy sen jäläkeen muuhun käyttöön.


    • zetoristi

      vaihekepinpää hyppää pois pakkivaihteen urasta ja vaihde jää päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6011
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      3894
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3295
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      470
      2740
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      270
      1755
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1423
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      159
      1288
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe