Mistä eksoottisempia puita?

Jkl-amatööripuuseppä

Tietäiskö kukaan mistä saisi ostettua ihan puutavarana eebenpuuta tai ruusupuuta? Tai muita erikoisempia puita? Itsellä tarkoituksena kokeilla kuinka snookerkepin tekeminen itse onnistuisi, mutta kepin tärkeä materiaali eebenpuu (ebony) puuttuu, sillä sitä ei tunnu löytyvän mistään.

5

4761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takarinne

      Tietysti (?) voi soittaa puukeskukseen, mutta välttämättä siellä ei tälläiseen "nappikauppaan" tunneta mielenkiintoa.
      Eebenpuuta voi kysellä Viulunrakentaja Mika Lahtisen pajasta (Voionmaankatu 13 40700 Jyväskylä, Puhelin/Fax: (014) 373 2829),
      Ja ruusupuuta toisesta soitinrakennuspajasta ("Jasesoi" Pitkäkadullako se oli). Näillä on ollut hyllyssä suoraan pieniä paloja - ainakin tietävät mistä saa!
      Eebenpuun hiomapöly on hyvin haitallista, joten sen aiheuttamat terveysriskit kannattaa selvittää ennen homman aloittamista.

    • Dahlbergia

      Ostin kilokaupalla padoukia, palisanteria ja itäintialaista ruusupuuta yms Berliinistä ja Hampurista edullisilla hinnoilla siellä käydessäni.

      • Jkl-amatööripuuseppä

        Jaa.. no itsellä ei kylläkään varaa lähteä Hampuriin tai Berliiniin vain puun takia, kun tarvitsen olemattomia määriä (40 mm x 40 mm x 550 mm)

        Vai möisitkö Palisanteria mulle? Millä hinnalla?
        Löysin Palisanteria ja Santos ruusupuuta viilukeskus.comista. Kyseisen palan hinta olisi 7,5 euroa, ja meinasin tilata noita neljä sieltä.


      • Dahlbergia
        Jkl-amatööripuuseppä kirjoitti:

        Jaa.. no itsellä ei kylläkään varaa lähteä Hampuriin tai Berliiniin vain puun takia, kun tarvitsen olemattomia määriä (40 mm x 40 mm x 550 mm)

        Vai möisitkö Palisanteria mulle? Millä hinnalla?
        Löysin Palisanteria ja Santos ruusupuuta viilukeskus.comista. Kyseisen palan hinta olisi 7,5 euroa, ja meinasin tilata noita neljä sieltä.

        Minäkin matkailin Saksassa muissa merkeissä ja samalla poikkesin puuliikkeissä. Halusin itse nimittäin valita puita ulkonäön (syykuviointi ja suunta, loimut yms.) ja pituuden sekä paksuuden perusteella. Löysin haluamani valikoimia läpi kahlatessani. Jos itse et välttämättä halua puupalojasi valita, niin tilaaminen on varmaan OK. Viilukeskuksen hintakaan ei ole paha. Saksasta tosin noita saa jotain 30% halvemmalla, mutta eihän hinta aina asiaa ratkaise, eikä tässä nyt puhuta kovinkaan kalliista tuotteista.


    • mallipuuseppä-61

      lentokone on keksitty jolla pääsee hakemaan mitä tarvitsee.
      Kaikkea ei tosin saa ja jos saa niin olisitko valmis maksamaan lankusta esim. 1800€....?
      Esim. hyvästä bambusta voi joutua maksamaan satoja euroja eikä sitä saa perhovapa-aineeksi helpolla...bambu sentää kasvaa kiusaksi saakka maailmalla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe