Ruger MK3 kokoaminen

Aloittelija.

Eli kun purin tuon aseen, niin kaikki meni hyvin ohjeiden mukaan, kunnes pääjousi piti taittaa kahvan sisään. se panttaa ja vetää lukkotapin alas uudestaan.
Kuulema syynä on se, että se pieni "knääkki" ei osu koloonsa, koska ase ei ole oikeassa kulmassa.
Onko näin, vai voiko siellä olla jotain muuta väärässä asennossa ?
Voimaa en ole uskaltanut paljon käyttää.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

8

1385

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin se on

      Ase täytyy olla tietyssä kulmassa, että se tappi menee sinne koloonsa.
      Itsellä Ruger MK2 ja sen saa muistaakseni koottua niin, että tappi ei mene koloon, mutta ase ei silloin toimi.

      Hankala värkättävä, ei ole aikoihin tullut purettua.

      (Kysyin muuten tuossa alempana tuosta Ruger Single Six revolverista, mutta ei ollut tullut vastauksia).

      • Hatsaturijaani

        Nosta piippu hiukan yli 45 asteen kulmaan niin kompponentti jota kahvan selkään tyrkkäät osuu rungon sisältä näkyvään klirputtimeen juuri kohilleen.


      • Aloittelija.
        Hatsaturijaani kirjoitti:

        Nosta piippu hiukan yli 45 asteen kulmaan niin kompponentti jota kahvan selkään tyrkkäät osuu rungon sisältä näkyvään klirputtimeen juuri kohilleen.

        Piti pistää lipas paikoilleen ja se kahvan sisään taitettava "jousi" piti pitää lähempänä kahvaa, kun tapin työnsi reikään.
        En tosin ole varma tuosta ,että onko se lipas oltava paikoillaan ?

        Onko käyttöohjeessa mainittu nallipiikin pysäytin se poikittain oleva sokka siinä lukossa ?
        Voiko lukon purkaa itse, vai onko se jo asesepän hommia ?

        Ja voiko aseella aloittaa ampumisen siten, että ladattu lipas paikoilleen ja liikkuvat taakse ja päästää irti. eikös se siten lataudu. Tietysti rasvat ensin pois piipusta. Käyttöohjeessa kun käsketään virittämään ensin tyhjänä ja sitten lipas paikoilleen ja uusi viritys, tai jotenkin näin.


      • Aloittelija. kirjoitti:

        Piti pistää lipas paikoilleen ja se kahvan sisään taitettava "jousi" piti pitää lähempänä kahvaa, kun tapin työnsi reikään.
        En tosin ole varma tuosta ,että onko se lipas oltava paikoillaan ?

        Onko käyttöohjeessa mainittu nallipiikin pysäytin se poikittain oleva sokka siinä lukossa ?
        Voiko lukon purkaa itse, vai onko se jo asesepän hommia ?

        Ja voiko aseella aloittaa ampumisen siten, että ladattu lipas paikoilleen ja liikkuvat taakse ja päästää irti. eikös se siten lataudu. Tietysti rasvat ensin pois piipusta. Käyttöohjeessa kun käsketään virittämään ensin tyhjänä ja sitten lipas paikoilleen ja uusi viritys, tai jotenkin näin.

        Tai työnnä se lukon pidätintappi melkein perille saakka, niin syvälle että pidätintappi on jo melkein paikoillaan, pistä (tyhjä) lipas paikoileen, käännä sitä härveliä kahvaa vasten niin paljon kuin se menee, tämän jälkeen paina liipaisinta, kuulet kun sen korvalla kun pääjousen vastin tappi menee paikoilleen ja sen tuntee myös liipasinta painaessa, piippu pitää olla hieman yläviistossa n. 25 astetta ylöspäin, tämän jälkeen painat sen härvelin niin syvälle kuin se menee, esim. pöydän reunaa vasten, piippu osoittaa sinua kohti :) Paina se jousikotelo paikoilleen ja lukitse pääjousen salpa, vähän niinkuin linkkuveitsi. Koleile tämän jälkeen vetää lukkoa taakse jos se onnistuu niin pääjousen vastintappi on paikoillaan. Tee tämä homma useita kertoja, lopulta homma alkaa sujumaan alle minuutissa.

        Itse lukon ( firing Pin stop Pin ) putkisokkaa ei kannatta alkaa irroittamaan ellei sinulla ole siihen tarkoitettua työkalua.


      • Aloittelija.
        raitis kirjoitti:

        Tai työnnä se lukon pidätintappi melkein perille saakka, niin syvälle että pidätintappi on jo melkein paikoillaan, pistä (tyhjä) lipas paikoileen, käännä sitä härveliä kahvaa vasten niin paljon kuin se menee, tämän jälkeen paina liipaisinta, kuulet kun sen korvalla kun pääjousen vastin tappi menee paikoilleen ja sen tuntee myös liipasinta painaessa, piippu pitää olla hieman yläviistossa n. 25 astetta ylöspäin, tämän jälkeen painat sen härvelin niin syvälle kuin se menee, esim. pöydän reunaa vasten, piippu osoittaa sinua kohti :) Paina se jousikotelo paikoilleen ja lukitse pääjousen salpa, vähän niinkuin linkkuveitsi. Koleile tämän jälkeen vetää lukkoa taakse jos se onnistuu niin pääjousen vastintappi on paikoillaan. Tee tämä homma useita kertoja, lopulta homma alkaa sujumaan alle minuutissa.

        Itse lukon ( firing Pin stop Pin ) putkisokkaa ei kannatta alkaa irroittamaan ellei sinulla ole siihen tarkoitettua työkalua.

        Oman lisänsä soppaan antoi kuitenkin se, että tuo lukon pidätintappi on vielä sen verran jäykkä, että sitä joutuu vähän koputtelemaan, ennen kuin se menee pohjaan asti.
        Kiitos seikkaperäisestä opastuksesta.

        Kysyin myös aseen laittamisesta ampumakuntoon, kun tuo ohjekirja selittää sen jotenkin vaikeasti.
        Eli ladattu lipas vain sisään ja lukko taakse ja päästetään irti, onko näin ?
        Tietysti varmistin päälle, ellei heti halua laukaista.


      • Aloittelija. kirjoitti:

        Oman lisänsä soppaan antoi kuitenkin se, että tuo lukon pidätintappi on vielä sen verran jäykkä, että sitä joutuu vähän koputtelemaan, ennen kuin se menee pohjaan asti.
        Kiitos seikkaperäisestä opastuksesta.

        Kysyin myös aseen laittamisesta ampumakuntoon, kun tuo ohjekirja selittää sen jotenkin vaikeasti.
        Eli ladattu lipas vain sisään ja lukko taakse ja päästetään irti, onko näin ?
        Tietysti varmistin päälle, ellei heti halua laukaista.

        Tyhjä lipas paikoilleen siinä vaiheessa kun painat sitä lukon pidätin tappia paikoileen ja paina se lukon pidätintappi melkein perille saaka, sen jälkeen purista liipasinta esim. peukalolla, tunnet sen kun pääjousen vastin tappi menee paikoileen, sen jälkeen esim. pöydän reunaa vasten painat lukon pidätin tapin perille saakka, se on jäykkä uusissa Rugereissa, sitten painat pääjousen kotelon paikoileen sinne uraan mihin se kuuluu ja lukitset pääjousen salvan, lukko taakse ja päästät irti, "klikki" sillä tavalla että piippu osoittaa maahan koska "tyhjä" ase on vaarallinen. Itse irrotan lukon joka kerta kun olen käynyt ampumassa, koska aseen puhdistaminen on paljon helpompaa kun lukko on otettu irti, piipun puhdistus patruunapesän kautta eli työnnät puhdistus puikkoa patruunapesästä piipun nokkaa kohti aina läpi asti muutaman kerran.

        Seuraavassa jaksossa irrotamme rungon ja laitamme sen paikoilleen :) Näin pääsemme puhdistamaan sisuskaluja. Niin ja sitten vielä lippaiden purku, puhdistus ja kasaamaninen.


      • Aloittelija.
        raitis kirjoitti:

        Tyhjä lipas paikoilleen siinä vaiheessa kun painat sitä lukon pidätin tappia paikoileen ja paina se lukon pidätintappi melkein perille saaka, sen jälkeen purista liipasinta esim. peukalolla, tunnet sen kun pääjousen vastin tappi menee paikoileen, sen jälkeen esim. pöydän reunaa vasten painat lukon pidätin tapin perille saakka, se on jäykkä uusissa Rugereissa, sitten painat pääjousen kotelon paikoileen sinne uraan mihin se kuuluu ja lukitset pääjousen salvan, lukko taakse ja päästät irti, "klikki" sillä tavalla että piippu osoittaa maahan koska "tyhjä" ase on vaarallinen. Itse irrotan lukon joka kerta kun olen käynyt ampumassa, koska aseen puhdistaminen on paljon helpompaa kun lukko on otettu irti, piipun puhdistus patruunapesän kautta eli työnnät puhdistus puikkoa patruunapesästä piipun nokkaa kohti aina läpi asti muutaman kerran.

        Seuraavassa jaksossa irrotamme rungon ja laitamme sen paikoilleen :) Näin pääsemme puhdistamaan sisuskaluja. Niin ja sitten vielä lippaiden purku, puhdistus ja kasaamaninen.

        Kävin jopa jo radalla kokeilemassa ja hyvin toimii ja jopa osuu yllättävän hyvin.
        Eikä siinä ampumakuntoon laittamisessakaan mitään kummallista ollut, taisi käyttöohjeessa olleet ohjeet tarkoittaa jotain varmistuksia, että patruunapesä on tyhjä aloitettaessa tms.
        Kiitos opastuksesta kaikille !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe