220cm pitkä sänky?

Josuli

Onko kenelläkään tietoa mistä saisi tuollaista extra pitkää sänkyä? Olen yrittänyt netissä Googlettamalla katsella mutta suurin osa on tavallista 2m pitkää, ja vain vähän 210 centtisiä. "Ongelmana" on se, että mieheni on n. 190 centtinen, ja 2 metrinen sänky on todellakin liian lyhyt kun jalat roikkuu sängyn ulkopulella...

20

10441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä saa

      Ostin itse miehelleni 196 cm 220 pitkän sängyn Vaajakosken Kalustekartanosta. Sanoivat että 15 cm oman mitan yli on nyrkkisääntö pituudessa. Tuli muuten 3 viikossa.

      • Josuli

        kovasti!!!


    • saat tilattua

      myös Askosta mittojen mukaan. Suositua 20cm yli nukkujan.. jos siis mahallaan ja jalkoterät suorina, niin pituutta tulee..

      • ja sänky

        piti itse tehdä. Onneks on puuseppä. Mittojenmukaan tehdyn sängyn hinnaksi olisi tullut tooodella paljon mansikoita.


      • Josuli
        ja sänky kirjoitti:

        piti itse tehdä. Onneks on puuseppä. Mittojenmukaan tehdyn sängyn hinnaksi olisi tullut tooodella paljon mansikoita.

        Tuo hintapuoli minuakin vähän mietityttää. Erikoismitat eivät ole ilmaisia. Ja haluaisinpa vielä hyvän sängyn, ei mitään halvimmasta päästä.


    • Vepsukka

      Kokeileppas vaikka Vepsäläistä! Sieltä saat sängyn kuin sängyn 220 cm pitkänä.

    • 196cm

      Noin 10-13vuotta sitten niin ruotsin IKEAsta pystyi tilaamaan 220cm runkopatjan, valitattvasti vain medium kovuutena, mutta olihan se parempi ratkaisu kun 200cm sänky... Nyt kun kyselin IKEAsta niin niillä ei ole sitä edes tilaustuotteena eikä suostu kertoamaan kuka sen sängyn oli valmistanut.
      Jos muistan oikein niin nuo IKEAn runkopatjat ovat/olivat valmistettu ruotsissa...
      Sattuuko kukaan tietämään kuka se valmistaja tai joku muu valmistaja joten voisi soittaa suoraan heille ja kysellä tarjousta?
      /
      196cm

    • mistäsänky

      Löytyykö pitkiä sänkyjä vieläkään? Sängyn pitäisi olla 15-20cm nukkujaa pidempi. Mistä 2 metriset ostavat sänkynsä? Vaikea uskoa, että kaikki teettävät tai pulittavat kiltisti 1400 euroa.

      • koripalloilija

        Tuusulan Sohvashop Unistudiosta saat 220cm pitkän sängyn reilusti alle tonnilla. Me maksoimme noin vuosi sitten 180x220cm jenkkisängystä 895€. On ollut todella hyvä joten voin suositella!


    • pit_källe
    • Vain200

      Minua kiinnostaa se UNIKULMAN ohjelma, missä Suomen pisimmälle miehelle hommattiin uutta sänkyä. Alkujakson näin, mutta jakso missä UUSI SÄNKY "saapui"
      miehen kotiin on hämärän peitossa.
      Auttakaa "jaksa paremmin"-ohjelman löytämisessä.

    • punapanda

      Moikka! Pohdittiin miehen kanssa 220cm pitkän sängyn pulmaa, eikä mistään netissä löytynyt sellaiselle hintaa. Kun käytiin Metropolin liikkeessä sanoivat, että emme mistään saa alle 5000€.

      Käytiin sitten vielä FinSoffat -liikkeessä ja sieltä löytyi! Saatiin 220x160cm sänky hintaan 2100€. Verhoilut sai valita, samoin jousien jäykkyydet erikseen molemmille puolille sänkyä. Patjassa 2 puolta, joista toinen lämmin, toinen viileempi. Erittäin hyvä diili mun mielestä. Suosittelen.

    • KoripalloilijanÄiti

      Pitkälle teinipojalleni ostin juuri Tuusulan Unistudiosta runkosängyn kokoa 120x220, hinta petauspatjan ja jalkojen kanssa 1050€, toimitusaika 2-4 vkoa. 120x210 ois ollut vähän alle tonnin.

    • Anonyymi

      Täällä ainakin ilmeisesti tekevät sänkyjä myös mittatilauksesta

      https://softi.fi

    • Anonyymi

      Unicolta saat huippulaatuisen ja kotimaisen

    • Anonyymi

      Kannattaa kääntyä lähimmän Hästens-liikkeen puoleen. Ne tekevät sinulle juuri sen kokoisen sängyn kuin tarvitset. Kokemusta on!

      • Anonyymi

        Aikaisemmin oli Unikulman sängyt ja nyt Hästensit, koska saimme hyvän tarjouksen moottoriversiosta. Seuraavat ovat jälleen Unikulmasta. Hästensin petarit pitää vaihtaa parin vuoden välein, jos haluaa mukavat unet.


    • Anonyymi

      "Nyrkkisääntö 20cm yli nukkujan pituuden" , taitaa olla huonekaluliikkeiden omakeksimiä "suosituksia", että saavat tonnin sänkyjä myytyä. Täytyy muistaa, että myös patja ja petivaatteet pitää olla extrakokoisia, niittenkin löytyminen saattaa olla hankalaa ja kallista. Itse 192 senttisenä oon kyllä mahtunu 2 metrisessä sängyssä nukkumaan.

      • Anonyymi

        Olen 190 ja kun olen saanut itse valita, ostan 220 sängyn. Se on mukavampi nukkua, jalat eivät roiku yli laidan. Se on myös yleensä vakiomitta ja halvempi kuin 210.


    • Anonyymi

      Ostaa 2kpl 120 leveitä ja laittaa ne vierkkäin, niin tulee 240x200 parisänky. Nukkujan tehtäväksi jää vain selvittää, miten päin siinä sängyssä pitää maata, että pituus riittää, mutta uskon ylimittaisenkin selviävän siitä kokeilemalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe