Mäkikuja

Nimetön

Käykö täällä ketään joka olisi ollut Mäkikujan perhekodissa n. vuosina: 1988-1994... Olis kiva vaihtaa kuulumisia entisten tuttujen kans.... ''entinen asukki''

44

9186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväksikäytety

      ei paljo kiinnosta funtsii paikka jossa muakin ja mun kavereita on raiskattu ja käytety hyväksi niin hirveän paljon että kukaan ei usko sitä todeks misk piti pilata munkin elämä ja vieldä multä isä ja äiti jotka tykkäs musta isä tappo ittnsä myöhemmin ja äiti tuli hulluks kiitos rixun sosaalitantoille!!!!!!!! vitusti kitos että piasitte mun elämän!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Nimetön

        Et oo ehkä ainut, mut ei mua kiinnosta se paikka vaa ne ihmiset jotka oli siel samaan aikaan mun kans.... Ku näköjää joilleki pitää selvittää toiki yksinkertanen asia, mikä mun mielestä kyl selvis jo tos edellises tekstis.... tollasten turhan huutelijoiden ei tarvi kirjottaa tänne mitää... Mua ei kiinnosta...


      • mitä kirjoitat.
        Nimetön kirjoitti:

        Et oo ehkä ainut, mut ei mua kiinnosta se paikka vaa ne ihmiset jotka oli siel samaan aikaan mun kans.... Ku näköjää joilleki pitää selvittää toiki yksinkertanen asia, mikä mun mielestä kyl selvis jo tos edellises tekstis.... tollasten turhan huutelijoiden ei tarvi kirjottaa tänne mitää... Mua ei kiinnosta...

        Ilmeisesti olet ollut siellä töissä tai utelet siellä olleista tietoja, sillä jotenkin kyselysi vaikuttaa epäaidolta.

        Älä kuitenkaan rupea solvaamaan niitä, jotka ovat jo tarpeeksi kärsineet tämän yhteiskunnan tunteettoman koneiston rattaissa.

        Nykyisin lasten huostaanotot ovat suurenluokan bisness, jossa ei paljon huomioida perheiden ja lasten tunteita ja toivomuksia.

        Tämän päivän lastensuojelun tilanne on todella sairas.


      • Nimetön
        mitä kirjoitat. kirjoitti:

        Ilmeisesti olet ollut siellä töissä tai utelet siellä olleista tietoja, sillä jotenkin kyselysi vaikuttaa epäaidolta.

        Älä kuitenkaan rupea solvaamaan niitä, jotka ovat jo tarpeeksi kärsineet tämän yhteiskunnan tunteettoman koneiston rattaissa.

        Nykyisin lasten huostaanotot ovat suurenluokan bisness, jossa ei paljon huomioida perheiden ja lasten tunteita ja toivomuksia.

        Tämän päivän lastensuojelun tilanne on todella sairas.

        Ihan tiedoks vaa et oon asunu siellä koko vitun lapsuuteni ja vähän päälle.... Tiedän ihan tasan tarkkaan sen homman ja siellä on ollu myös mun veli ja sisko.... et turha mulle huudella mitää ku ette tiedä miten asiat on.... Ja tiedän kyllä mitä huostaanotto bisnes on ja tiedän senkin kuinka kusipäitä riksun soskut on ja olen mäki siitä saanu kärsiä ihan yhtälailla ku muutki siellä olleet tai vastaavassa tilanteessa olleet... Mut jos tääl ei kerta saa edes yrittää tavottaa vanhoja frendejä ketä ei muulla tavalla pysty tavottaa ni vittu ei sitte..... Voitte sit varmaa kertoo mulle vähän enemmänki musta ku tunnutte tietävän kaiken.... Hyvin yleistä on kyl riihimäes tommonen ajattelutapa... Aina ollu.....


      • Lastensuojelun toiminnasta ...
        Nimetön kirjoitti:

        Ihan tiedoks vaa et oon asunu siellä koko vitun lapsuuteni ja vähän päälle.... Tiedän ihan tasan tarkkaan sen homman ja siellä on ollu myös mun veli ja sisko.... et turha mulle huudella mitää ku ette tiedä miten asiat on.... Ja tiedän kyllä mitä huostaanotto bisnes on ja tiedän senkin kuinka kusipäitä riksun soskut on ja olen mäki siitä saanu kärsiä ihan yhtälailla ku muutki siellä olleet tai vastaavassa tilanteessa olleet... Mut jos tääl ei kerta saa edes yrittää tavottaa vanhoja frendejä ketä ei muulla tavalla pysty tavottaa ni vittu ei sitte..... Voitte sit varmaa kertoo mulle vähän enemmänki musta ku tunnutte tietävän kaiken.... Hyvin yleistä on kyl riihimäes tommonen ajattelutapa... Aina ollu.....

        Se on tosiasia, ettei Riihimäellä ole tällä hetkellä yhtäkään pätevää sosiaalityöntekijää lastensuojelussa, mutta onneksi laki muuttuu vuoden vaihteessa ja mielivaltaisuuksien ja suoranaisen kostonhalun ja sadismin mahdollisuus vähenee. Se, että Riihimäellä välitetään huostaanotettuja lapsia tilauksesta rikkaille ja perhekodeille provisiota vastaan, on seikka joka on jokaisen vähänkin asioista perillä olevan tiedossa. Kysehän on rikollisesta toiminnasta, jota toivottavasti poliisia alkaa pian tukimaan...


      • Lastensuojelun toiminnasta ...
        Nimetön kirjoitti:

        Ihan tiedoks vaa et oon asunu siellä koko vitun lapsuuteni ja vähän päälle.... Tiedän ihan tasan tarkkaan sen homman ja siellä on ollu myös mun veli ja sisko.... et turha mulle huudella mitää ku ette tiedä miten asiat on.... Ja tiedän kyllä mitä huostaanotto bisnes on ja tiedän senkin kuinka kusipäitä riksun soskut on ja olen mäki siitä saanu kärsiä ihan yhtälailla ku muutki siellä olleet tai vastaavassa tilanteessa olleet... Mut jos tääl ei kerta saa edes yrittää tavottaa vanhoja frendejä ketä ei muulla tavalla pysty tavottaa ni vittu ei sitte..... Voitte sit varmaa kertoo mulle vähän enemmänki musta ku tunnutte tietävän kaiken.... Hyvin yleistä on kyl riihimäes tommonen ajattelutapa... Aina ollu.....

        Se on tosiasia, ettei Riihimäellä ole tällä hetkellä yhtäkään pätevää sosiaalityöntekijää lastensuojelussa, mutta onneksi laki muuttuu vuoden vaihteessa ja mielivaltaisuuksien ja suoranaisen kostonhalun ja sadismin mahdollisuus vähenee. Se, että Riihimäellä välitetään huostaanotettuja lapsia tilauksesta rikkaille ja perhekodeille provisiota vastaan, on seikka joka on jokaisen vähänkin asioista perillä olevan tiedossa. Kysehän on rikollisesta toiminnasta, jota toivottavasti poliisi alkaa pian tukimaan...


      • laitoksiin suljettuja lapsia
        Lastensuojelun toiminnasta ... kirjoitti:

        Se on tosiasia, ettei Riihimäellä ole tällä hetkellä yhtäkään pätevää sosiaalityöntekijää lastensuojelussa, mutta onneksi laki muuttuu vuoden vaihteessa ja mielivaltaisuuksien ja suoranaisen kostonhalun ja sadismin mahdollisuus vähenee. Se, että Riihimäellä välitetään huostaanotettuja lapsia tilauksesta rikkaille ja perhekodeille provisiota vastaan, on seikka joka on jokaisen vähänkin asioista perillä olevan tiedossa. Kysehän on rikollisesta toiminnasta, jota toivottavasti poliisia alkaa pian tukimaan...

        Mielestäni enemmän pitäisi tukia lastenkotien työntekijöiden tekemisiä viime vuosikymmeninä, sillä esim. Kokon vajaamielisten hoitokoti suljettiin kaikessa hiljaisuudessa, kun tuli tietoon, että sillä oli pahoinpidelty lapsia ja suljettu kellariin rakennettuun "putkaa" viikkokausiksi. Mm. Lee Cooper on kasvanut lapsuutensa tässä laitoksessa.

        Harmi vain, että suurin osa kiusatuista on päätynyt jo nuorena hautaan, eivätkä pääse todistamaan kokemiaan vääryyksiä…


      • reuyreyure
        Lastensuojelun toiminnasta ... kirjoitti:

        Se on tosiasia, ettei Riihimäellä ole tällä hetkellä yhtäkään pätevää sosiaalityöntekijää lastensuojelussa, mutta onneksi laki muuttuu vuoden vaihteessa ja mielivaltaisuuksien ja suoranaisen kostonhalun ja sadismin mahdollisuus vähenee. Se, että Riihimäellä välitetään huostaanotettuja lapsia tilauksesta rikkaille ja perhekodeille provisiota vastaan, on seikka joka on jokaisen vähänkin asioista perillä olevan tiedossa. Kysehän on rikollisesta toiminnasta, jota toivottavasti poliisi alkaa pian tukimaan...

        Tuo on pelkkää sairaan ihmisen harhaa.


      • dgdeygydedey
        laitoksiin suljettuja lapsia kirjoitti:

        Mielestäni enemmän pitäisi tukia lastenkotien työntekijöiden tekemisiä viime vuosikymmeninä, sillä esim. Kokon vajaamielisten hoitokoti suljettiin kaikessa hiljaisuudessa, kun tuli tietoon, että sillä oli pahoinpidelty lapsia ja suljettu kellariin rakennettuun "putkaa" viikkokausiksi. Mm. Lee Cooper on kasvanut lapsuutensa tässä laitoksessa.

        Harmi vain, että suurin osa kiusatuista on päätynyt jo nuorena hautaan, eivätkä pääse todistamaan kokemiaan vääryyksiä…

        Ei pidä paikkaansa! Ei pidä aina uskoa hullujen levittämiä huhuja: Ne ovat pelkkiä harhaisia houreita!


      • Nimetön
        Lastensuojelun toiminnasta ... kirjoitti:

        Se on tosiasia, ettei Riihimäellä ole tällä hetkellä yhtäkään pätevää sosiaalityöntekijää lastensuojelussa, mutta onneksi laki muuttuu vuoden vaihteessa ja mielivaltaisuuksien ja suoranaisen kostonhalun ja sadismin mahdollisuus vähenee. Se, että Riihimäellä välitetään huostaanotettuja lapsia tilauksesta rikkaille ja perhekodeille provisiota vastaan, on seikka joka on jokaisen vähänkin asioista perillä olevan tiedossa. Kysehän on rikollisesta toiminnasta, jota toivottavasti poliisi alkaa pian tukimaan...

        Ja sit keksitään hätäpäissää jotain tekosyitä sille että miksi on pakkohuostaanotettu... omassa perheessä sattunut juuri tällainen kyseinen tapaus. Ja mäkikujalla pimitetään tietoa lapsilta niiden omasta perheestä ja sukulaisista... Ite opin tuntee niitä vasta ku olin asunu jo useamman vuoden sijaisperheessä... Ja yritetään manipuloida lapsia siihen, että ne itekki uskois et niiden vanhemmat on ''pahoja''


      • oltu riettaita
        laitoksiin suljettuja lapsia kirjoitti:

        Mielestäni enemmän pitäisi tukia lastenkotien työntekijöiden tekemisiä viime vuosikymmeninä, sillä esim. Kokon vajaamielisten hoitokoti suljettiin kaikessa hiljaisuudessa, kun tuli tietoon, että sillä oli pahoinpidelty lapsia ja suljettu kellariin rakennettuun "putkaa" viikkokausiksi. Mm. Lee Cooper on kasvanut lapsuutensa tässä laitoksessa.

        Harmi vain, että suurin osa kiusatuista on päätynyt jo nuorena hautaan, eivätkä pääse todistamaan kokemiaan vääryyksiä…

        myös sukupuoliyhdyntä on ollut tapeetilla ja on oltu riettaita


      • minä vaan

        Aikas rankkaa tekstiä.Satun tietämään ettei asia ole noin.Herää vain kysymys mikä on motiivisi mustamaalata kyseistä paikkaa?Jos oikeasti tuollaista on tapahtunut niin toivottavasti olet tehnyt asiasta rikosilmoituksen.Luulen ettei henkilökunta näillä palstoilla vieraile,mutta jos niin tekevät harkitsevat ehkä jonkinlaisia toimenpiteitä väitöksiesi takia.


      • Ihme ja kumma!
        minä vaan kirjoitti:

        Aikas rankkaa tekstiä.Satun tietämään ettei asia ole noin.Herää vain kysymys mikä on motiivisi mustamaalata kyseistä paikkaa?Jos oikeasti tuollaista on tapahtunut niin toivottavasti olet tehnyt asiasta rikosilmoituksen.Luulen ettei henkilökunta näillä palstoilla vieraile,mutta jos niin tekevät harkitsevat ehkä jonkinlaisia toimenpiteitä väitöksiesi takia.

        Miten sinulle tuli mieleen, että asia koskee henkilökuntaa? Miten yleensä tulit ajatelleeksi Mäkikujan lastenkotia, koska eihän kukaan ole puhunut lastenkodista, vaan vain Mäkikujasta. Ja eihän tuossa mainittu henkilökunnastakaan mitään.

        Käsittääkseni KRP tutkii laajemmin lastenkotien toimintaa viime vuosikymmeninä. Tämä on hyvä asia, sillä Lahden lastenkodin johtajan valtuutettu Tuomo Romppaisen pikkulasten raiskaamiset olivat karmea esimerkki, kuinka huonosti lastensuojelu toimii Suomessa. Jo kauan on epäilty, että lastensuojeluun on pesiytynyt tarkoitusperiltään epäilyttäviä henkilöitä. Nyt tämä pelko paljastui todeksi karmealla tavalla.

        Tämän vuoksi lastensuojelulakia muutettiin ja lastensuojelun ihmisiltä alettiin vaatia ammatillista pätevyyttä.


      • mikä Saa..na
        reuyreyure kirjoitti:

        Tuo on pelkkää sairaan ihmisen harhaa.

        sinä olet sanomaan sairaiksi ihmisiä ,kun et tiedä asioista mitään !


      • Nimetön
        minä vaan kirjoitti:

        Aikas rankkaa tekstiä.Satun tietämään ettei asia ole noin.Herää vain kysymys mikä on motiivisi mustamaalata kyseistä paikkaa?Jos oikeasti tuollaista on tapahtunut niin toivottavasti olet tehnyt asiasta rikosilmoituksen.Luulen ettei henkilökunta näillä palstoilla vieraile,mutta jos niin tekevät harkitsevat ehkä jonkinlaisia toimenpiteitä väitöksiesi takia.

        En mustamaalaa tätä kyseistä paikkaa sillä satun tietämään että näin tehdään muissakin vastaavissa paikoissa... Ja tiedän, että on manipuloitu ainakin muutamia lapsia siellä, sillä eräs niistä lapsista sattuu olemaan läheistä sukua.... Mut milläs tollasta voi todistaa... Luuletko että kukaan mitään myöntää....


      • Nimetön
        minä vaan kirjoitti:

        Aikas rankkaa tekstiä.Satun tietämään ettei asia ole noin.Herää vain kysymys mikä on motiivisi mustamaalata kyseistä paikkaa?Jos oikeasti tuollaista on tapahtunut niin toivottavasti olet tehnyt asiasta rikosilmoituksen.Luulen ettei henkilökunta näillä palstoilla vieraile,mutta jos niin tekevät harkitsevat ehkä jonkinlaisia toimenpiteitä väitöksiesi takia.

        Suurin osa sen paikan työntekijöistä on ollu kyllä ihan mukavia ainakin vielä sillon ku ite olin, mutta ihmiset on vaihtunu ja toiminta muuttunu paljon siitä...


      • Liiketalousihminen
        mikä Saa..na kirjoitti:

        sinä olet sanomaan sairaiksi ihmisiä ,kun et tiedä asioista mitään !

        No kerro mitä siellä on tapahtunut? Onko joku pessyt väkisin korvasi vai peräti pyyhkinyt perseesi ilman lupaa?


      • on muuallakin
        Ihme ja kumma! kirjoitti:

        Miten sinulle tuli mieleen, että asia koskee henkilökuntaa? Miten yleensä tulit ajatelleeksi Mäkikujan lastenkotia, koska eihän kukaan ole puhunut lastenkodista, vaan vain Mäkikujasta. Ja eihän tuossa mainittu henkilökunnastakaan mitään.

        Käsittääkseni KRP tutkii laajemmin lastenkotien toimintaa viime vuosikymmeninä. Tämä on hyvä asia, sillä Lahden lastenkodin johtajan valtuutettu Tuomo Romppaisen pikkulasten raiskaamiset olivat karmea esimerkki, kuinka huonosti lastensuojelu toimii Suomessa. Jo kauan on epäilty, että lastensuojeluun on pesiytynyt tarkoitusperiltään epäilyttäviä henkilöitä. Nyt tämä pelko paljastui todeksi karmealla tavalla.

        Tämän vuoksi lastensuojelulakia muutettiin ja lastensuojelun ihmisiltä alettiin vaatia ammatillista pätevyyttä.

        Sinne Lahden paikkaan oli lastensuojelusta tuotu tilauksesta tiettyjä lapsia, joihin johtaja oli iskenyt silmänsä. Sairasta. Lisäksi se jätkä oli sosiaalilautakunnan jäsen.

        Pahaa pelkään, että muissakin kaupungeissa on harrastettu vastaavaa. Kuinka joku voi olla noin hirveä, että tuhoaa lasten ja perheiden elämän ja tulevaisuuden? Niissä touhuissa on totisesti saatana liikkunut papin kaavussa.

        Onneksi KRP tutkii näitä asioita.


    • tgjetr

      noi sijotukset on kyllä vihonviimesiä, "lastensuojelu"-juttuja, sieltä se mun rikoskierre ainakin lähti käyntiin, ja sieltä sitä kaikki hörhöt oppi tunteen! että kiitos vaan suomen lastensuojelusysteemit! turhaa rahaa laittavat tollaseen paskaan, mikä ei saa muuta aikaan ku kriminaaleja ja sen sellassii! sitten lässytetään penneistä jota joklu oikeesti tarvii ruokaan!

      • teukka.nnnn

        turha syytellä muita omista rikoksista. minä ainakin olen ITSE tehnyt rikokset aikanaan ja maksanut siitä. Jotenkin luuserit aina etsii syitä epäonnistumisiin muista kuin itsestään. säälittävää


      • trhtuj
        teukka.nnnn kirjoitti:

        turha syytellä muita omista rikoksista. minä ainakin olen ITSE tehnyt rikokset aikanaan ja maksanut siitä. Jotenkin luuserit aina etsii syitä epäonnistumisiin muista kuin itsestään. säälittävää

        onhan se vähän noinkin joo, mutta tarkotin sitä että siinähän sitä rikollisuuden siimaa syötetään oikein kaksin käsin eteen kun kaikki laittaa samaan pataan muhimaan...


    • ketä pantiin?

      ONko siellä pantu ja ketä pantiin? oliko asiakas vai henkilökuntaa.

    • äippä

      kuka kysyy?

      • Nimetön

        Nimee en viitti laittaa tänne, mut siellä samaan aikaan olleen pitäis muistaa, muutin pois n.7 vuotiaana sieltä helsinkiin.. mun kans samaan aikaan siel oli mun veli ja kaks muuta poikaa ja kaks tyttöö... mut jos tunnistat niin vois vaik sähköpostil jutella tai jotai....


      • eerikkiläinen
        Nimetön kirjoitti:

        Nimee en viitti laittaa tänne, mut siellä samaan aikaan olleen pitäis muistaa, muutin pois n.7 vuotiaana sieltä helsinkiin.. mun kans samaan aikaan siel oli mun veli ja kaks muuta poikaa ja kaks tyttöö... mut jos tunnistat niin vois vaik sähköpostil jutella tai jotai....

        oliko virpi ja tatu sillon?


      • äippä
        Nimetön kirjoitti:

        Nimee en viitti laittaa tänne, mut siellä samaan aikaan olleen pitäis muistaa, muutin pois n.7 vuotiaana sieltä helsinkiin.. mun kans samaan aikaan siel oli mun veli ja kaks muuta poikaa ja kaks tyttöö... mut jos tunnistat niin vois vaik sähköpostil jutella tai jotai....

        No ei tuu kyl mieleen et ku voisit olla.missä asut nykyisin?ootko mies vai nainen?en mäkään viitti tietojani tääl annella.Mun aikana Virpi ja Tatu oli tuolloin.


      • äippä
        äippä kirjoitti:

        No ei tuu kyl mieleen et ku voisit olla.missä asut nykyisin?ootko mies vai nainen?en mäkään viitti tietojani tääl annella.Mun aikana Virpi ja Tatu oli tuolloin.

        Nyt taijan ehkä tietää kuka oot,ehkä.Kesti hetken aikaa funtsii.


      • äippä
        äippä kirjoitti:

        Nyt taijan ehkä tietää kuka oot,ehkä.Kesti hetken aikaa funtsii.

        Oliko meil tää tätä&murmeli leikki?sit tiiät kuka mä oon jos oli


      • Nimetön
        äippä kirjoitti:

        Oliko meil tää tätä&murmeli leikki?sit tiiät kuka mä oon jos oli

        Just se.... kyllä tiedän kuka olet ja lähinnä vissii sinuu yritinkii tavotella, ku niihin aikoihin olit melkein ainut kaveri..... Ja muistan et mun mielest oli epäreiluu ku sä aina leikit tätällä ja mun piti leikkii murmelilla..... =)tiiätkö mitää ''paikkaa'' mis voitais vaihtaa yhteystietoja, ku tääl ei iha oikee viittis.... =) löytyykö sun numero esim. ihan finderil vaik?


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Just se.... kyllä tiedän kuka olet ja lähinnä vissii sinuu yritinkii tavotella, ku niihin aikoihin olit melkein ainut kaveri..... Ja muistan et mun mielest oli epäreiluu ku sä aina leikit tätällä ja mun piti leikkii murmelilla..... =)tiiätkö mitää ''paikkaa'' mis voitais vaihtaa yhteystietoja, ku tääl ei iha oikee viittis.... =) löytyykö sun numero esim. ihan finderil vaik?

        Ja löytyykö ihan samalla nimellä vai ootko kenties jo vaihtanu sukunimee tai jotaa....


      • äippä
        Nimetön kirjoitti:

        Ja löytyykö ihan samalla nimellä vai ootko kenties jo vaihtanu sukunimee tai jotaa....

        Mul on salanen numero"duunin" takii eli ei saa fainderist ollenkaan entäs sul jos yrittäsin etsii sun nimellä.mistään paikast ei kyl oo tietoo et mis vois vaihtaa yhteystietoja:(sama sukunimi on ed.


      • Eerikkiläinen
        äippä kirjoitti:

        Mul on salanen numero"duunin" takii eli ei saa fainderist ollenkaan entäs sul jos yrittäsin etsii sun nimellä.mistään paikast ei kyl oo tietoo et mis vois vaihtaa yhteystietoja:(sama sukunimi on ed.

        Avatkaa six ajax vaik tuo treffipalvelu, ku siin voi laittaa yksityisviestin toiselle. Ja sit sen voi heti sulkee sen jälkeen. Pitäähän vanhojen kavereitten päästä juttusille...


      • Nimetön
        äippä kirjoitti:

        Mul on salanen numero"duunin" takii eli ei saa fainderist ollenkaan entäs sul jos yrittäsin etsii sun nimellä.mistään paikast ei kyl oo tietoo et mis vois vaihtaa yhteystietoja:(sama sukunimi on ed.

        Pitää miettiä..... mun numero saattaa löytyy finderil, mut oon vaan haltijana siin liittymäs ni en oo varma et löytyykö... kannattaa kokeilla... ja löytyy ihan samalla nimellä sit jos löytyy... jos ei ni mietitään sit jotai muuta...


    • äippä

      mä tiiän soita mäkikujalle ja pyydä mun numba sielt,sano et mä annoin luvan ja pyydä joku vanha hoitaja puhelimeen joka muistaa sut:)

      • Nimetön

        itseasias voisin soittaa sille mun entiselle omahoitajalle, ku mul on ainaki sen numero talles ja se muistaa sut....


      • unelias-utelias
        Nimetön kirjoitti:

        itseasias voisin soittaa sille mun entiselle omahoitajalle, ku mul on ainaki sen numero talles ja se muistaa sut....

        Kertokaa ihmeessä, että tavoititteko toisenne..


      • Nimetön
        unelias-utelias kirjoitti:

        Kertokaa ihmeessä, että tavoititteko toisenne..

        Mummi lupas toimittaa mun numeron sulle jonkun sun kaverin kautta....Et sun pitäis kumminski ny saada se jossai vaihees..... Kas ku ei aikasemmin tullu mieleen.... =)


    • lastis

      Mä olin siel vuosina -95 ja 96. Siihen aikaan siel oli tosi hyvä henkilökunta. Kiitokset etenkin Salon Jarkolle !

    • lanttupalat

      Mielenkiinto heräsi täälläkin. Onkohan keskusteluissa ex-lastenkotilaisia jotka olleet -70 - -80 lukujen välillä siihen aikaan kun lastenkodin johtajana toimi Sirkka Koivulahti ?

      • Anonyymi

        Kokkina Maire Ojala sitten oli arja täti ja ruposen ritva hoitajia


    • Anonyymi

      Mä taisin ekan kerran olla 1984 ja vikan kerran 1990 . Seilasin väliä vanhempien juomisen takia. Pikkusisko muutti sieltä sijaisperheeseen 1988 4-vuotiaana :)
      -Taru

      • Anonyymi

        Muistan lastarilta Vipen, Löysän, Köykän.

        Mitäköhän heille kuuluu nykyään? 80 luvun lopulla olivat lastarilla.


    • Anonyymi

      Meillä oli joskus kamaa siellä katolla.

    • Anonyymi

      Mä olin ja nykyään oon puistokemistinä ouluss

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3309
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      558
      3117
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2563
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2032
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1842
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      10
      1702
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      121
      1383
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1241
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    Aihe