Kokemuksia ylipainehappihoidosta?

Happikupla

Onko kellään kokemuksia äkillisen meluvamman, johon liittyy (lievä) kuulonalenema ja/tai tinnitus, hoitamisesta ylipainehappihoidolla?

Haluaisin kuulla, miten ylipainehappihoito on vaikuttanut kuuloonne (onko kuulo parantunut?) ja/tai erityisesti siitä, miten tinnituksen laatu/voimakkuus/taajuus on muuttunut, mikäli muutoksia on itse ylipainehappihoidon tai hoidon jälkeisenä aikana mielestänne tapahtunut. Myös se olisi hyvä tietää, miten pian itse melualtistuksen jälkeen olette aloittaneet hoidon. Antakaahan äänenne kuulua!

3

2472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylipainehappihoidossa

enkä kyllä menisi toistamiseen. Tinnitusta minulla ei kyseisen melualtistuksen jälkeen juuri enää ollut, mutta jonkinasteista kuulonalenemaa koitin hoitaa. Kävin vain pari kertaa (joka on toki melko vähän) ja aikaa altistuksesta oli reilu 2 viikkoa.

Tulos oli paranemisen kannalta nollatulos. Näön kanssa sen sijaan alkoi ilmetä ongelmia (silmien painetta ja kieroon katsomista (ehkä karsastus tai hajataitto)). Nämä lähtivät pois, mutta vasta kuukausia hoitojen jälkeen, ja muodostuivatkin pidemmän ajan saatossa. Lisäksi kuulossa on tapahtunut heikkenemistä esim. puheen erotuskyvyn kannalta.

Mitkä näistä ovat happihoidon ja mitkä muiden tekijöiden aiheuttamia, en osaa sanoa. Itse en silti enää menisi kuin suuressa kuulonalenemassa tai tinnituksessa.

• poisoppiminen

Hei!

Kyselit ylipainehappihoidosta. Se auttaa äkilliseen kuulon menetykseen , mutta sen pitää tapahtua 24 tunnin sisällä kuulon menetyksestä. Myöhemmin se ei auta, tekee vain suuren loven kukkaroon. Samoin on laita tinnituksen suhteen.

Tinnitukseen on hyvä hoitokeino; TRT - poisoppimishoito, jonka periaatteet voit lukea osoitteesta: www.tinnitus.org
      Osoite on Lontoon Tinnitusklinikan sivuille. Siinä äänimaailma on tärkeä. Kun on 24 tuntia/vrk äänimaailmaa ympärillä, joka EI peitä tinnitusta, niin se tekee työtä puolestasi. Voit unohtaa tinnituksen. 1½ - 2 v, niin tinnitus ei häiritse, vaikkakin kuuluu, jos alat kuunnella.

• Anonyymi

Itse suosittelen Omt terapeuttia joka käsittelee purentalihaksia ja niskoja sekä kaulan aluetta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      143
      1859
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      640
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      634
    Aihe