Onko kellään kokemuksia äkillisen meluvamman, johon liittyy (lievä) kuulonalenema ja/tai tinnitus, hoitamisesta ylipainehappihoidolla?
Haluaisin kuulla, miten ylipainehappihoito on vaikuttanut kuuloonne (onko kuulo parantunut?) ja/tai erityisesti siitä, miten tinnituksen laatu/voimakkuus/taajuus on muuttunut, mikäli muutoksia on itse ylipainehappihoidon tai hoidon jälkeisenä aikana mielestänne tapahtunut. Myös se olisi hyvä tietää, miten pian itse melualtistuksen jälkeen olette aloittaneet hoidon. Antakaahan äänenne kuulua!
Kokemuksia ylipainehappihoidosta?
3
2627
Vastaukset
- ylipainehappihoidossa
enkä kyllä menisi toistamiseen. Tinnitusta minulla ei kyseisen melualtistuksen jälkeen juuri enää ollut, mutta jonkinasteista kuulonalenemaa koitin hoitaa. Kävin vain pari kertaa (joka on toki melko vähän) ja aikaa altistuksesta oli reilu 2 viikkoa.
Tulos oli paranemisen kannalta nollatulos. Näön kanssa sen sijaan alkoi ilmetä ongelmia (silmien painetta ja kieroon katsomista (ehkä karsastus tai hajataitto)). Nämä lähtivät pois, mutta vasta kuukausia hoitojen jälkeen, ja muodostuivatkin pidemmän ajan saatossa. Lisäksi kuulossa on tapahtunut heikkenemistä esim. puheen erotuskyvyn kannalta.
Mitkä näistä ovat happihoidon ja mitkä muiden tekijöiden aiheuttamia, en osaa sanoa. Itse en silti enää menisi kuin suuressa kuulonalenemassa tai tinnituksessa. - poisoppiminen
Hei!
Kyselit ylipainehappihoidosta. Se auttaa äkilliseen kuulon menetykseen , mutta sen pitää tapahtua 24 tunnin sisällä kuulon menetyksestä. Myöhemmin se ei auta, tekee vain suuren loven kukkaroon. Samoin on laita tinnituksen suhteen.
Tinnitukseen on hyvä hoitokeino; TRT - poisoppimishoito, jonka periaatteet voit lukea osoitteesta: www.tinnitus.org
Osoite on Lontoon Tinnitusklinikan sivuille. Siinä äänimaailma on tärkeä. Kun on 24 tuntia/vrk äänimaailmaa ympärillä, joka EI peitä tinnitusta, niin se tekee työtä puolestasi. Voit unohtaa tinnituksen. 1½ - 2 v, niin tinnitus ei häiritse, vaikkakin kuuluu, jos alat kuunnella. - Anonyymi
Itse suosittelen Omt terapeuttia joka käsittelee purentalihaksia ja niskoja sekä kaulan aluetta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517143Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424932HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002768- 1482072
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321627- 181588
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki261567Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981544Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111303