Tyttäreni hankki Nissan Almera vm 2001 1.5 litraisella koneella. Ensimmäisenä pakkasaamuna sain puhelun "moottorin vikavalo palaa, uskaltaako ajaa" No rohkenin luvata että aja vain. Illalla sain ajan Nissanin pikahuollosta. Lukivat vikanuistin, vikakoodi kertoi jotakin tähän suuntaan että sytytyshäiriöitä kaikissa sylintereissä. Asentaja kertoi että tässä mallissa on ollut ongelmia jakopään ketjun kanssa. Yritti tutkia vikaa mutta varmaa vikaa ei saatu selville. vikavalo kuitattiin ja tulpat uusittiin varmuuden vuoksi. Hintaa tuli 100€. Nyt on kulunut kolme viikkoa ja vikavalo palaa taas. Taitaa olla edessä merkin vaihto. Luottamukseni Nissaniin meni nyt lopullisesti. Saako vikavalon kuitattua kotikonstein?
Moottorin vikavalo palaa
8
16552
Vastaukset
- almeraaaa
tässä mallissahan on jo virranjakajaton elektroninen sytytysjärjestelmä eli joka sylinterille on oma puola sinä tulpanjohdon yhteydessä noissahan on jonkun verran vikoja ollut. jakoketjuvikoja ei noissa lienee ollut mutta ensimmäisiin malleihin vaihdettiin takuuna kampi-ja nokka-akselin asentotunnistimia. ja jos tulppia vaihtaa kannattaa katsoa näkyykö päällepäin jotain vikaan viittaavaa jos ngk:n tulpat niin niissäkään ei ole juuri vikoja ollut.
- asentaja..
Tuossa mallissa on jakoketjun venyminen ongelma. ECU huomaa kampiakselin ja nokka-akselin suhteen olevan pielessä ja sytyttää vikavalon.
Itse olen saanut tuon vian häipymään irroittamalla nokka-akselin asentotunnistimen ja puhdistamaan kiinnitys kohdasta hapettumat pois puukon terällä.
Asentoanturi menee tällöin hieman syvemmälle reikään ja ongelmat loppuvat.
Olen korjannut näin esim. ARO yhtymän korjaajien jäljiltä.
Homma kestää 5 minuuttia ja kaikki ok. - auttoi
Minulla 1999 2.0 diesel, vikavalo paloi aina silloin tällöin. Syksyllä alkuperäinen akku ei enää käynistänyt. Akun vaihdon jälkeen varoitusvalo ei ole kertaakaan palanut. Virtaa oli ilmeisesti sähkölaitteille liian vähän.
- vitt untunu
kyllä,(-hyppy johto)
virrat päälle,johdon toinenpää pistokeen alarivin ensimmäisen reikään,ja toinen alarivin viimeiseen,virrat pois,johto irtti,ja käyntiin.pitäis sammua.ittellä on sama vikaa.tolla konstilla meni ainaki katsastuksesta läpi- fhjs kjgsflhkj
Ei kait tuon vikavalon pitäisi katsastukseen vaikuttaa, jos vaan päästötesti menee läpi. Oma almera meni ainakin ekalla läpi, vaikka moottorin vikavalo paloikin katsastuksen ajan.
- xye734
OBD tuli pakolliseksi 2001 alussa, joten sitä ennen tehdyissä vikavalot saa palaa jos vain päästöt ok.
- ESSOLO
Kävin TÄNÄN pesemässä almeran ja samalla konehuoneen ensin virutus vesi ja sitten pesuaineet ja pesu harjalla ja kunnon huuhtelu ja KUN AJOIN PESUHALLISTA ULOS NIIN HUOMASIN ETTÄ VIKAVALO EI ANÄÄN PAKANUT EIKÄ ÄSKENKÄÄN KUN KÄVIN KAUPPAREISSULLA ELI VIKA KORJAANTUI KONEHUONEEN PESULLA AIKA HALPAA VAI MITÄ
- hyvinharvoin
Vikakoodit lukasta niin näkköö mikä on sökönä nissukasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k814054Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k242851Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552053Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2212044- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761300- 901109
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57945Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906