Miehet töissä

Noppa kakkonen

Olen tässä ihmetellyt (itsekkin ulkomaalaisen miehen vaimona), että miten suomalaiset vaimot kestää sitä että mies on AINA töissä. Tarkoitan siis oikeasti töissä. Tiedän monia pariskuntia joiden mies tekee kahta työtä. Itse haluan olla mieheni kanssa ja hänen vaimo, enkä tykkää että hän olisi n. 15h/vrk töissä. Nyt en kaipaa tähän mitään asiattomia vastauksia vaan kyseisiltä vaimoilta vastauksia, kiitos.
ps. tietenkin on hyvä että mies tuo rahaa kotiin, en väheksy sitä ollenkaan, mutta se avioelämä muu elämä jää pois.

25

2878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • workaholic

      Afrikkalaisten ja muslimien/arabien vaimoilla ei tuota ongelmaa juuri esiinny, koska näistä miehistä 60-80% on työttöminä.

    • nimimerkki

      Tälle keskustelulle voisi olla oikeampi paikka tuo "työpaikat"-keskustelu.

      Eihän se miehen kokoaikainen työssäolo ole mitenkään riippuvainen siitä, onko kyseessä monikulttuurinen perhe vai yksikulttuurinen suomalaisperhe. Hyvin monet miehet joutuvat tekemään kahta jopa kolmea työtä pitääkseen perheensä leivässä; eikä siihen todellakaan vaikuta se, mistä mies on kotoisin (voi siis olla kotoisin Suomestakin ja useimmissa tapauksissa onkin).

      Itse asiassa olen ollut ja olen vieläkin siinä luulossa, että monikulttuurisissa perheissä ongelma on se, ettei mies ole lainkaan töissä; työluvan saaminen on vaikeaa, työnantajat vieroksuvat työntekijää, joka ei mahdollisesti osaa suomen kieltä, ulkomailla saatu koulutus ei vastaa omaamme ja opiskeluun menee aikaa (ei ehdi käydä töissä)...

    • on se

      että ulkomaalaisten on vaikea saada muuta kun siivousta tms. pienipalkkasta työtä jolloin työpaikkoja pitää olla parikin jotta pärjää tai sitten ryhtyä yrittäjäksi jolloin töitä on jälleen tehtävä liikaa :(
      Mutta jos vaihtoehtona on yhteiskunnan elättinä eläminen niin ...

      • riippuu mistä roikkuu

        Ei läheskään kaikilla koulutetuilla ulkomaalaisilla ole tuollaista ongelmaa. On Wärtsilässä, Nokialla, ABB:llä ja esim. paperifirmoissa jatkuvasti koulutettua ja ulkomaalaista porukkaa työkomennuksella tai jäävät pysyvästikin Suomeen...riippuu aika paljon henkilöstä itsestään.


      • vierestä katsonut
        riippuu mistä roikkuu kirjoitti:

        Ei läheskään kaikilla koulutetuilla ulkomaalaisilla ole tuollaista ongelmaa. On Wärtsilässä, Nokialla, ABB:llä ja esim. paperifirmoissa jatkuvasti koulutettua ja ulkomaalaista porukkaa työkomennuksella tai jäävät pysyvästikin Suomeen...riippuu aika paljon henkilöstä itsestään.

        ei siinä auta vaikka olisi koulutus ja puhuu sujuvaa suomea, jos ei ole minkäänlaisia suhteita niin ei niitä töitä yleensä ulkomaalaisille löydy. ainoat kerrat kun tiedän ulkomaalaisten (varsinkin afrikkalaisten) saaneen hyväpalkkaisen työn, joka vastaa heidän omaa koulutustaan, on joko suhteen kautta, tai niin kuin eräs afrikkalainen tuttuni teki pari kuukautta ilmaiseksi töitä, jotta vakuuttaisi pomolleen osaamisensa.


      • näiden työntekijät
        riippuu mistä roikkuu kirjoitti:

        Ei läheskään kaikilla koulutetuilla ulkomaalaisilla ole tuollaista ongelmaa. On Wärtsilässä, Nokialla, ABB:llä ja esim. paperifirmoissa jatkuvasti koulutettua ja ulkomaalaista porukkaa työkomennuksella tai jäävät pysyvästikin Suomeen...riippuu aika paljon henkilöstä itsestään.

        ovatkin saaneet työluvan ja ovat tulleet sillä Suomeen kun nämä isot firmat ovat ne hakeneet mutta jos ihminen itse tulee ensin Suomeen ja sitten lähtee kiertelemään ja hakemaan työpaikkaa niin vaikeaa on varmasti.


      • kansalaisuudesta
        vierestä katsonut kirjoitti:

        ei siinä auta vaikka olisi koulutus ja puhuu sujuvaa suomea, jos ei ole minkäänlaisia suhteita niin ei niitä töitä yleensä ulkomaalaisille löydy. ainoat kerrat kun tiedän ulkomaalaisten (varsinkin afrikkalaisten) saaneen hyväpalkkaisen työn, joka vastaa heidän omaa koulutustaan, on joko suhteen kautta, tai niin kuin eräs afrikkalainen tuttuni teki pari kuukautta ilmaiseksi töitä, jotta vakuuttaisi pomolleen osaamisensa.

        "ei siinä auta vaikka olisi koulutus ja puhuu sujuvaa suomea, jos ei ole minkäänlaisia suhteita niin ei niitä töitä yleensä ulkomaalaisille löydy".

        Kyllä ulkomaalaisille yleensä töitä hyvin löytyy mutta sitten on nuo afrikkalaiset, turkkilaiset arabit joita ei yleisesti ottaen työt kiinnosta. Itselläni kiinalainen puoliso ja muutamista firmoista ovat kyselleet jopa että tunnetaanko ketään kiinalaista joka olisi työttömänä koska haluaisivat palkata nimenomaan AHKERAN työntekijän.
        Katsoppa vaikka työttömyystilastoja niin huomaat että useiden kansalaisuuksien kohdalla työttömyysprosentit samaa luokkaa kuin suomalaisilla ja sitten taas listan häntäpäässä olevilla noin 50% työttömyys.


      • aika härskiä
        kansalaisuudesta kirjoitti:

        "ei siinä auta vaikka olisi koulutus ja puhuu sujuvaa suomea, jos ei ole minkäänlaisia suhteita niin ei niitä töitä yleensä ulkomaalaisille löydy".

        Kyllä ulkomaalaisille yleensä töitä hyvin löytyy mutta sitten on nuo afrikkalaiset, turkkilaiset arabit joita ei yleisesti ottaen työt kiinnosta. Itselläni kiinalainen puoliso ja muutamista firmoista ovat kyselleet jopa että tunnetaanko ketään kiinalaista joka olisi työttömänä koska haluaisivat palkata nimenomaan AHKERAN työntekijän.
        Katsoppa vaikka työttömyystilastoja niin huomaat että useiden kansalaisuuksien kohdalla työttömyysprosentit samaa luokkaa kuin suomalaisilla ja sitten taas listan häntäpäässä olevilla noin 50% työttömyys.

        kuinkas monta afrikkalaista, turkkilaista tai arabialaista tiedät, kun voit noin karkeasti TIETÄÄ että näiden maiden kansalaiset eivät tee ahkerasti töitä? todella epäasiallinen väite. mieheni on päivät koulussa ja illat töissä, eikä todellakaan ole mikään laiska työntekijä. ennen nykyistä työpaikkaansa hän haki aktiivisesti töitä vuoden ajan. minä tunnen monta ahkeraa afrikkalaista, jotka kaikki tekevät ahkerasti töitä, jos niitä vain heille annetaan. nämä sinun työttömyystilastosi todistavat ainoastaan, että kyseisten henkilöiden on hankala saada töitä, vaikka he olisivat korkeakoulutettuja!


      • ~~~~~~~~~~~~
        aika härskiä kirjoitti:

        kuinkas monta afrikkalaista, turkkilaista tai arabialaista tiedät, kun voit noin karkeasti TIETÄÄ että näiden maiden kansalaiset eivät tee ahkerasti töitä? todella epäasiallinen väite. mieheni on päivät koulussa ja illat töissä, eikä todellakaan ole mikään laiska työntekijä. ennen nykyistä työpaikkaansa hän haki aktiivisesti töitä vuoden ajan. minä tunnen monta ahkeraa afrikkalaista, jotka kaikki tekevät ahkerasti töitä, jos niitä vain heille annetaan. nämä sinun työttömyystilastosi todistavat ainoastaan, että kyseisten henkilöiden on hankala saada töitä, vaikka he olisivat korkeakoulutettuja!

        Afrikasta tulleilla pakolaisilla/turvapaikanhakijoilla ei todellakaan ole korkeaa koulutusta, koska heidät valitaan vain sillä perusteella, kuinka reppanoita he ovat. Suurin osa Suomen afrikkalaisista on nimenomaan pakolaisia tai turvapaikanhakijoita. Afrikkalaisella ns. koulutuksella ei muutenkaan ole paljon arvoa Suomessa tai muualla Euroopassa. Kielitaitokin on heillä surkea, vaikka olisivat asuneet kauan Suomessa. Ahkeruus ja rehellisyys on myös Afrikassa lähes tuntemattomia käsitteitä, korruptio on Afrikan maissa niin helkkarin yleistä. 50% työttömyys on alakanttiin, somaleilla se on 62% ja muillakin afrikkalaisilla yli 50%. Somaleista olisi työttöminä 100% elleivät he itse olemassaolollaan työllistäisi itseään, toimimalla tulkkeina ja muissa hyödyttömissä monikulttuurisuuslautakunnissa jne.

        Tähän tyyliin:

        http://www.halla-aho.com/scripta/huippuosaamista_osa3.html


      • toista tietoa
        ~~~~~~~~~~~~ kirjoitti:

        Afrikasta tulleilla pakolaisilla/turvapaikanhakijoilla ei todellakaan ole korkeaa koulutusta, koska heidät valitaan vain sillä perusteella, kuinka reppanoita he ovat. Suurin osa Suomen afrikkalaisista on nimenomaan pakolaisia tai turvapaikanhakijoita. Afrikkalaisella ns. koulutuksella ei muutenkaan ole paljon arvoa Suomessa tai muualla Euroopassa. Kielitaitokin on heillä surkea, vaikka olisivat asuneet kauan Suomessa. Ahkeruus ja rehellisyys on myös Afrikassa lähes tuntemattomia käsitteitä, korruptio on Afrikan maissa niin helkkarin yleistä. 50% työttömyys on alakanttiin, somaleilla se on 62% ja muillakin afrikkalaisilla yli 50%. Somaleista olisi työttöminä 100% elleivät he itse olemassaolollaan työllistäisi itseään, toimimalla tulkkeina ja muissa hyödyttömissä monikulttuurisuuslautakunnissa jne.

        Tähän tyyliin:

        http://www.halla-aho.com/scripta/huippuosaamista_osa3.html

        sinulla kun ei tunnu olevan henkilökohtaista asiasta, niin salli minun valaista sinua hieman. minä tunnen monta afrikkalaista, joilla on suomalainen korkeakoulututkinto, mutta eivät saa oman alansa töitä, joten he joutuvat siivoamaan. edes siivousalantöitä ei ulkomaalainen saa, vaikka olisi työkokemusta ja hyvä suomenkielen taito, ellei kukaan häntä suosittele. voisin tässä kertoa sinulle kymmeniä tällaisia tapauksia, mutta taitaisi tulla liian pitkä teksti. minun puolestani voit mennä tilastoidesi kanssa muualle "pätemään", sillä olen varma että tällä palstalla kaikki ketkä tuntevat afrikkalaisia tietävät todellisen tilanteen


      • kyllä minäkin
        toista tietoa kirjoitti:

        sinulla kun ei tunnu olevan henkilökohtaista asiasta, niin salli minun valaista sinua hieman. minä tunnen monta afrikkalaista, joilla on suomalainen korkeakoulututkinto, mutta eivät saa oman alansa töitä, joten he joutuvat siivoamaan. edes siivousalantöitä ei ulkomaalainen saa, vaikka olisi työkokemusta ja hyvä suomenkielen taito, ellei kukaan häntä suosittele. voisin tässä kertoa sinulle kymmeniä tällaisia tapauksia, mutta taitaisi tulla liian pitkä teksti. minun puolestani voit mennä tilastoidesi kanssa muualle "pätemään", sillä olen varma että tällä palstalla kaikki ketkä tuntevat afrikkalaisia tietävät todellisen tilanteen

        tunnen ahkeria afrikkalaisia .Pikemminkin tuntuu että suomalaisille ei kelpaa mikä tahansa työ -mielummin maataan sohvalla kun mennään vaikkapa siivoamaan .


      • Pilanneet
        aika härskiä kirjoitti:

        kuinkas monta afrikkalaista, turkkilaista tai arabialaista tiedät, kun voit noin karkeasti TIETÄÄ että näiden maiden kansalaiset eivät tee ahkerasti töitä? todella epäasiallinen väite. mieheni on päivät koulussa ja illat töissä, eikä todellakaan ole mikään laiska työntekijä. ennen nykyistä työpaikkaansa hän haki aktiivisesti töitä vuoden ajan. minä tunnen monta ahkeraa afrikkalaista, jotka kaikki tekevät ahkerasti töitä, jos niitä vain heille annetaan. nämä sinun työttömyystilastosi todistavat ainoastaan, että kyseisten henkilöiden on hankala saada töitä, vaikka he olisivat korkeakoulutettuja!

        Afrikkalaiset ovat suurelta osin itse pilanneet työnsaantimahdollisuutensa Suomen työmarkkinoilla :(.
        Liian paljon laiskoja työntekijöitä jolloin yritykset tulleet erittäin varovaisiksi heidän palkkaamisessaan.
        Kun on muutaman "rohkean" töihin palkannut joka uskaltaa nukkuakkin työpaikalla niin ei hirveästi innosta enää kokeilla että olisiko joukossa myös joku joka ihan oikeasti töitä tekisi eikä vain maleksisi 8 tuntia päivässä..
        On tietysti valitettavaa että tämän johdosta ei edes ahkerat pysty töitä saamaan täällä mutta toisaalta helppo ymmärtää työnantajien varovaisuus palkata töihin määrättyjen kansalaisuuksien edustajia.


      • yleistäkö
        Pilanneet kirjoitti:

        Afrikkalaiset ovat suurelta osin itse pilanneet työnsaantimahdollisuutensa Suomen työmarkkinoilla :(.
        Liian paljon laiskoja työntekijöitä jolloin yritykset tulleet erittäin varovaisiksi heidän palkkaamisessaan.
        Kun on muutaman "rohkean" töihin palkannut joka uskaltaa nukkuakkin työpaikalla niin ei hirveästi innosta enää kokeilla että olisiko joukossa myös joku joka ihan oikeasti töitä tekisi eikä vain maleksisi 8 tuntia päivässä..
        On tietysti valitettavaa että tämän johdosta ei edes ahkerat pysty töitä saamaan täällä mutta toisaalta helppo ymmärtää työnantajien varovaisuus palkata töihin määrättyjen kansalaisuuksien edustajia.

        ikävää että olet nyt lopullisesti menettänyt luottamuksesi afrikkalaisiin, kuitenkin suuri osa tekisi mitä töitä vaan ansaitakseen elantonsa. muistakaa että myös suomalaisista löytyy kaikennäköistä työntekijää, sairastellaan millon sattuu, nukutaan pommiin, hukutaan pulloon yms...


    • työnarkomaania

      Oma mieheni tekee paljon töitä ja tuo niitä vielä illaksi ja viikonlopuksi kotiin. Itse ole freelance / yrittäjä, joten työtunteja tulee myös usein 60 viikossa. Tässä kuviossa jäävät ruokaostokset ja koti hoitamatta, puhumattakaan ystävyyssuhteista... Toivomme että tilanne vähän rauhoittuu sitten, kun molemmat pääsemme vuosien varrella rutiiniin kiinni. Iltaisin löhämme mielummin yhdessä telkkarin ääressä kuin pesemme pyykkiä... jos aika on kortilla niin pyrimme antamaan suurimman osan siitä toisillemmme.

      Olisi varmasti vielä pahempi jos vain toinen paiskisi ylitöitä toisen odottaessa kotona. Se voi olla todella turhauttavaa. On tosi kamala tilanne jos tuntuu siltä, että on puolison elämässä kakkostilalla tämän työn jälkeen. Myös oma isäni oli yrittäjä eikä ollut juuri koskaan kotona paitsi nukkumassa, kyllä siitä kärsi koko perhe vaikka rahaa olikin riitävästi mukavaan elämään.

      Tässä yhteydessä miehen kansalaisuudella tai taustalla tuskin on merkitystä, mutta mainittakoon näin sivulauseena, että oma mieheni kuuluu näihin ketjussa parjattuihin "laiskoihin työttömiin arabeihin/muslimeihin" ;-) Ala on suuren yrityksen talous ja kirjanpito, sillä alalla pärjää hyvin vaikka ei ole täydellisesti kieli hanskassa, kunhan on kauppakorkea käytynä jossain päin maailmaa, mielummin Euroopassa kuten mieheni tapauksessa. Lisäksi tarvitaan numeroälyä sekä alan sanavaraston on oltava tuttu. Kieliopin kiemurat eivät siis ole niin väliksi kunhan saldo täsmää. Pikku vinkiksi muillekin...

      • me&mylove

        Mun mies valmistuu kesällä ei-eurooppalaisesta yliopistosta, taloushallintoa opiskelee. Olen ollut todella huolestunut että onko täältä mitään mahdollisuutta saada ko. alan töitä, tuo viesti toi valonpilkahduksen ahdinkooni!


      • jokunen vaan...
        me&mylove kirjoitti:

        Mun mies valmistuu kesällä ei-eurooppalaisesta yliopistosta, taloushallintoa opiskelee. Olen ollut todella huolestunut että onko täältä mitään mahdollisuutta saada ko. alan töitä, tuo viesti toi valonpilkahduksen ahdinkooni!

        löytää koulutusta vastaavaa duunia, jos koulu on käyty jossakin afrikassa ym. Mun mies on tekniikan insinööri omassa kotimaasaan afrikassa, tällä opiskelija ja siivoja. Opiskelee ja käy illat töissä viikolla, mä teen duunia viikonloppusin ja sillon, kun mies on lomalla koulusta. Viikolla hoidan muksuja kotona ja viikonloppusin ym. mies hoitaa lapsia. Ei aina kauheen kivaa ja helppoa, mut ei tämä ikuista! :o)


    • jybis

      Meillä on keskusteltu miehen kanssa tästä asiasta,hän ajaa kuorma-autoa 5pvä viikossa 6-21 ja teke lisäksi keikka hommia..eli käytännössä olen yksin kotona pojan kanssa.
      ongelam on työnmäärä ja se etti mies kerkeä tekemään mitään meidän kanssa..ja se että meillä on erilliset rahat..arvatkaas kuka maksaa kauppareissut miehen ollessa töissä?ja kenekähän pussista ne maksetaan?vaikka miehellä 4kertaset tulot mun ä-rahaan verrattuna niin maksan puolet vuokrasta ja omat laskut (puhelin ja lainan lyhenny) sitten kokoperheen ruokamenot..
      mies kehtaa vielä kehua että miten jää paljon rahaa laskujen jälkeen ja KULUTTAA KAIKEN ITSEENSÄ!
      olkoon aina töissä,nukkuu nykyään sohvalla ym.
      mutta omapahan on valintansa..

      • EUssa

        "hän ajaa kuorma-autoa 5pvä viikossa 6-21"

        Tuskin sentään.. Kyseleppäs missä oikeesti aikaansa viettää koska:

        - Kuljettajan vuorokautinen ajoaika saa olla maksimissaan 9 tuntia. Koskee myös omistajakuljettajia.

        - Joka vuorokausi on oltava vähintäin 11 tunnin yhtämittainen lepoaika jolloin 9 tunnin ajoajan sisällä saa olla enimmillään 4 tunnin tauko. Jos yhteenlasketut ajoaikojen välillä olevat tauot ovat pidempiä kuin 4 tuntia, se ei lyhennä vuorokautista 11 tunnin lepoaikaa, vaan lyhentää 9 tunnin ajoaikaa.


      • jybis
        EUssa kirjoitti:

        "hän ajaa kuorma-autoa 5pvä viikossa 6-21"

        Tuskin sentään.. Kyseleppäs missä oikeesti aikaansa viettää koska:

        - Kuljettajan vuorokautinen ajoaika saa olla maksimissaan 9 tuntia. Koskee myös omistajakuljettajia.

        - Joka vuorokausi on oltava vähintäin 11 tunnin yhtämittainen lepoaika jolloin 9 tunnin ajoajan sisällä saa olla enimmillään 4 tunnin tauko. Jos yhteenlasketut ajoaikojen välillä olevat tauot ovat pidempiä kuin 4 tuntia, se ei lyhennä vuorokautista 11 tunnin lepoaikaa, vaan lyhentää 9 tunnin ajoaikaa.

        pitäsköhän käyttää omaa päätä lukiessaan?
        anteeksi huono artikulaatio,"mies siis on töissä 6-21"!osa siitä ajasta menee terminaalissa ja jakopaikoilla.ajattele päällä jooko?


      • omaan lukemiseen
        jybis kirjoitti:

        pitäsköhän käyttää omaa päätä lukiessaan?
        anteeksi huono artikulaatio,"mies siis on töissä 6-21"!osa siitä ajasta menee terminaalissa ja jakopaikoilla.ajattele päällä jooko?

        ","mies siis on töissä 6-21"!osa siitä ajasta menee terminaalissa ja jakopaikoilla.ajattele päällä jooko? "

        JOKA VUOROKAUSI pitää olla vähintäin 11 tuntia yhtämittaista lepoaikaa POIS työpaikalta!!!
        Työaikalaki sallii max 9 tunnin ajoajan sen lisäksi max 4 tunnin ajan terminaalilla tai muussa taukotilassa vietetyn lepoajan jona aikana ei saa tehdä mitään työtä kuten lastin purkua tai lastausta! Joten jos kuudelta menee töihin niin viimeistään 19 pitää poistua työpaikalta!

        Tai no - työajaksi ei kuitenkaan lasketa sitä jos muhinoi työpaikan naisten kanssa jossain terminaalin lepohuoneessa tuon klo 19 jälkeen...


    • ULKOMAINEN-KOTIMAINEN

      JOS PUOLISO ON TÖISSÄ AINA NIIN MITÄ TEKEMISTÄ SILLÄ ON SEN KANSSA ONKO HÄN KOTIMAINEN VAI ULKOMAINEN. VAI ONKO SINULLA MAHDOLLISESTI KAKSI ERILLISTÄ ONGELMAA?
      JOTKUT NE ON KAKSI VUOTTA(PARILLA LOMALLA ULKOMAAN KOMENNUKSELLA JA PERHE JÄÄ SUOMEEN..,TOISILLA ON MIES AINA KOTONA MUTTA OLISIKO SE AUTUUS..EI KAI!

      Keskustelu tuntui laajenevan eri kansallisuuksien työmoraaliin ja työkykyyn ja kuinka ollaakkaan pahan mannekiiniksi nostettiin afrikan miehet, arabikulttuurista tulleet jne. Laajennetaanko keskustelua työkulttuuriin eri maissa!!!! Voimme yllättyä- siitä miten erilaisia olemmekaan-me ihmiset, kansallisuudesta riippumatta! Mutta haluammeko sitä keskustelua, sittenhän meiltä otetaan pois se vähemmistö jota pikkusen haukkumalla oma kokomme kasvaa(niin luulet vaan kuinka kävikään..)
      Keskustelun taso ei siitä kummemmin kehittynyt.

      Oman mieheni esimerkki: Suomeen tultuaan ja työluvan saatuaan hän sai töitä kuukauden kuluttua(v-94). Työttömyysjaksoja ei ole ollut-hän ei ole vaihtanut työnantajaa tähän päivään asti.
      Meillä on ollut onnea ja olemme kuin mikä tahansa keskiluokkainen monikulttuurinen suomalaisperhe.

      Ai niin, mieheni on arabi;)tai jos nyt ihan tarkkoja ollaan, berbeerisukuahan se onkin..menikö vaikeaksi?

      • jybis

        meillä vähän sama,mies tuli suomen 14vuotiana bosniasta,hänen isänsä meni suomenkielen kurssille ja vuodesta -95 ollut samalla työnantajalla.mieheni ajanut kuorma-autoa 18vuotiaasta eli 6vuotta samalla työnantajalla.


      • Noppa Kakkonen

        Niin ei sillä mitään tekemistä olekkaan, onko mies suomalainen vai ulkolainen. Ajattelin vaan kysäistä kun tällä palstalla ollaan...
        t. noppa kakkonen


    • tiedän mistä puhun

      ei se riipu siitä että onko ulkomaalainen vai ei. kyllä on niitä suomalaisia työholisteja joita ei kotona näy tai käyvät vain kotona kääntymässä, työt tulee kotiinkin ja urakehitys sen kuin jatkuu. monilla on asioiden arvosjärjestys vähän hakusessa, niin suomalaisilla kuin ulkomaalaisillakin.

    • monesta asiasta

      kuinka paljon mies on töissä. just mistä maasta on kotoisin, millainen kulttuuri siellä on.
      minkä luontoinen mies on, kaipaako pois 4 seinän sisältä.
      mun mies on itä-euroopasta ja haluaa tehdä 8 tunnin päiviä. tietysti jos on ylitöihin jäätävä,jää. mutta tykkää olla kotona. baarissakaan ei juokse ilman minua,-kuten suomalaiset mies-ystäväni tekivät aikaisemmissa suhteissa. yhdessä mennään silloin kun mennään.
      olen kyllä aika onnellinen avioliitossani. ainoa vaan kun en löydä ystäviä meille joiden knassa viettää aikaa. esim moku-pariskunta/perhe ois kiva joiden kans kahvitella tai vaikka grillailla joskus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe