nissan qashqai

vierailija

kokemuksia nissan qashqaista? olis harkinnan alla sellaisen ostaminen...

136

49622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkinkinkin

      ..ajatellut vaihtaa ton Almerani kyseessä olevaan autoon,näyttää kyllä vielä olevan kovin vähän näistä autoista noita kommentteja,ihan varmaan kokeilemisen arvoinen peli,itse puhun aina kokeiluista,ja toi Almera on eka kokemus nissaneista,ja päätin vielä kerran langeta Nissaniin.

      • Daa dii

        Mulla ko. auto 1.5 diesel. Mukava peli ja melko "makean " näköinen.Laitoin kromatut kylkiputket ja keulaan valotelineen lisävaloineen. Ajanut olen 12500km, kulutus 5.5-6.0 välillä, hyvin toiminut. Lämmityslaite ehkä riittämätön, no en tiedä, katotaanko tulee kunnon pakkaset. Auto on tosi hyvä, siistiä työtä sisältä ja ulkoa. Istuimet hyvät ja varustelu huippu tasoa, mukava ajella, maavara hyvä, metsäteilläkin hyvän kaskata!


      • daa dii
        Daa dii kirjoitti:

        Mulla ko. auto 1.5 diesel. Mukava peli ja melko "makean " näköinen.Laitoin kromatut kylkiputket ja keulaan valotelineen lisävaloineen. Ajanut olen 12500km, kulutus 5.5-6.0 välillä, hyvin toiminut. Lämmityslaite ehkä riittämätön, no en tiedä, katotaanko tulee kunnon pakkaset. Auto on tosi hyvä, siistiä työtä sisältä ja ulkoa. Istuimet hyvät ja varustelu huippu tasoa, mukava ajella, maavara hyvä, metsäteilläkin hyvän kaskata!

        http://qashqai.freeforums.org/viewforum.php?f=2


      • hyvä niinkin
        daa dii kirjoitti:

        http://qashqai.freeforums.org/viewforum.php?f=2

        Joo,kiitti linkistä,ihan mielenkiintoisia kommentteja tästä automerkistä,mullai on tilauksessa,saa nähdä koska saa,tuntuu olevan kysyntää kovasti,tais yllättää Nissanin tämä mielenkiinto tähän uutuuteen,..


      • Percedes
        Daa dii kirjoitti:

        Mulla ko. auto 1.5 diesel. Mukava peli ja melko "makean " näköinen.Laitoin kromatut kylkiputket ja keulaan valotelineen lisävaloineen. Ajanut olen 12500km, kulutus 5.5-6.0 välillä, hyvin toiminut. Lämmityslaite ehkä riittämätön, no en tiedä, katotaanko tulee kunnon pakkaset. Auto on tosi hyvä, siistiä työtä sisältä ja ulkoa. Istuimet hyvät ja varustelu huippu tasoa, mukava ajella, maavara hyvä, metsäteilläkin hyvän kaskata!

        "Makean" näköinen ?? Voi herran pieksut ! Tavallistakin tavallisin mieluummin "happaman" näköinen joka lippalakin "cityymuasturkopijo"
        RUMA!


    • JIMPKKS

      Moi, TL:ssä oli auton koeajo. Suoraan sanottuna kovin paljon positiivista autosta ei sanottu, puutteita oli niin ajettavuudessa kuin tiloissa. Sisältä auto on kivan näköinen, perä ok, mutta keulan turhan harmaaksi muotoiltu.

      • auto puolineen

        Ja mitähän sen ajettavuudessa on vikana? Kovin on aina kummallista tämä että omistajat ovat erittäin tyytyväisiä ajettavuuteen, ulkomaiset lehdet esim. AutoExpress kehuvat ajettavuutta mutta Suomalaisille lehdille se ei kelpaa? Mikä siinä on vialla?
        Johonkin Golfiin verrattuna se tietysti kallistelee enemmän ja on ehkä vähän kömpelömpi, mutta tämähän kuuluu tuon luokan autojen luonteeseen, eihän nämä ole mitään suoria Golf-luokan kilpailijoita.
        Se on sitten ihan eri asia että mitä järkeä moisessa autossa on. Se näyttää vähän katumaasturilta mutta ei sellainen ole ja nelivetoa varten varattu tila syö tavaratilan olemattomiin. Jos siinä on 1.5 litran kone ja siihen laitellaan kromiputkia ja muita härpäkkeitä kiinni on se lähinnä huvittava vähän yli sadan hevosvoiman tehoineen :)

        Mutta koska se on Nissan niin laatu on varmastikin kunnossa ja onhan sisätilat tyylikkäät. Vielä kun laittaa sen lasikaton niin mikäpä ajellessa. Ja jos on vain kaksi henkeä niin mahtuuhan tavaraa kun kaataa takaselkänojat alas.


      • 2xnissan
        auto puolineen kirjoitti:

        Ja mitähän sen ajettavuudessa on vikana? Kovin on aina kummallista tämä että omistajat ovat erittäin tyytyväisiä ajettavuuteen, ulkomaiset lehdet esim. AutoExpress kehuvat ajettavuutta mutta Suomalaisille lehdille se ei kelpaa? Mikä siinä on vialla?
        Johonkin Golfiin verrattuna se tietysti kallistelee enemmän ja on ehkä vähän kömpelömpi, mutta tämähän kuuluu tuon luokan autojen luonteeseen, eihän nämä ole mitään suoria Golf-luokan kilpailijoita.
        Se on sitten ihan eri asia että mitä järkeä moisessa autossa on. Se näyttää vähän katumaasturilta mutta ei sellainen ole ja nelivetoa varten varattu tila syö tavaratilan olemattomiin. Jos siinä on 1.5 litran kone ja siihen laitellaan kromiputkia ja muita härpäkkeitä kiinni on se lähinnä huvittava vähän yli sadan hevosvoiman tehoineen :)

        Mutta koska se on Nissan niin laatu on varmastikin kunnossa ja onhan sisätilat tyylikkäät. Vielä kun laittaa sen lasikaton niin mikäpä ajellessa. Ja jos on vain kaksi henkeä niin mahtuuhan tavaraa kun kaataa takaselkänojat alas.

        Tuon auton idean ymmärtää, jos kyseessä on nelivetoiset isommalla moottorilla olevat mallit.
        Hinnaltaan vaan nämä eivät ole enää ihan kaikkien saatavilla.
        Mutta nämä pikkukoneella varustetut etuvetomallit on vähän kummallisia virityksiä.
        Ihan niinkuin totesit, että yritetään uskotella citymaasturin olevan ajossa vaikka tosiasiassa auto on vähän korkeammalle nostettu golffiluokan hatcback.
        Ainoaksi eduksi voi mainita vähän korkeamman maavaran, mutta aika kovan hinnan siitä joutuu maksamaan.
        Autosta tulee mieleen Dodge Caliber, joka sekin esittää olevansa jotain mitä se ei ole.
        Mielikuvilla myydään ja Nissan Qashqai on siitä hyvä esimerkki.


      • olkoon mikä on
        2xnissan kirjoitti:

        Tuon auton idean ymmärtää, jos kyseessä on nelivetoiset isommalla moottorilla olevat mallit.
        Hinnaltaan vaan nämä eivät ole enää ihan kaikkien saatavilla.
        Mutta nämä pikkukoneella varustetut etuvetomallit on vähän kummallisia virityksiä.
        Ihan niinkuin totesit, että yritetään uskotella citymaasturin olevan ajossa vaikka tosiasiassa auto on vähän korkeammalle nostettu golffiluokan hatcback.
        Ainoaksi eduksi voi mainita vähän korkeamman maavaran, mutta aika kovan hinnan siitä joutuu maksamaan.
        Autosta tulee mieleen Dodge Caliber, joka sekin esittää olevansa jotain mitä se ei ole.
        Mielikuvilla myydään ja Nissan Qashqai on siitä hyvä esimerkki.

        Kuitenkin tuo meitsin kaskai 1,5 dieseli on hyvä vehje, olen mettämies, lunta täällä Kittilässä 30 cm, menee se vain ko "juna", ei raavi pojhaa isommasti, eiku hanaa vaan, sesse häkissä peräkontissa ja hirviä kötälleen! Elikkä cityssä mielestäni ei edes tarvita mitään maasturia??


      • 2xnissan
        olkoon mikä on kirjoitti:

        Kuitenkin tuo meitsin kaskai 1,5 dieseli on hyvä vehje, olen mettämies, lunta täällä Kittilässä 30 cm, menee se vain ko "juna", ei raavi pojhaa isommasti, eiku hanaa vaan, sesse häkissä peräkontissa ja hirviä kötälleen! Elikkä cityssä mielestäni ei edes tarvita mitään maasturia??

        Eikös noissa sinun harrastuksissa neliveto olisi mukava lisä?
        On harhaluulo, ettei kaupungissa tee mitään citymaasturilla.
        Esikaupunkialueilla se voi olla turha, koska autolle on paikka oman rivarin pihalla.
        Asuin aikoinani Helsigin keskustassa ja sattuneesta syystä ajoin silloin Mitsun lyhyellä Pajero mallilla.
        Talvella minulla oli käytössäni reilusti valinnanvaraa kadunvarren pysäköintipaikoissa, koska mäet ja lumiläjät eivät vaikuttaneet paikan valintaan niinkuin henkilöautolla.
        Ei tarvinnut ajaa ympyrää kortteleissa sopivaa vapaata paikkaa hakiessa.
        Eikä aamulla töihin lähtiessä tarvinnut kaivaa autolle tietä aura-auton jättämän vallin läpi.


      • asdfasfg
        2xnissan kirjoitti:

        Tuon auton idean ymmärtää, jos kyseessä on nelivetoiset isommalla moottorilla olevat mallit.
        Hinnaltaan vaan nämä eivät ole enää ihan kaikkien saatavilla.
        Mutta nämä pikkukoneella varustetut etuvetomallit on vähän kummallisia virityksiä.
        Ihan niinkuin totesit, että yritetään uskotella citymaasturin olevan ajossa vaikka tosiasiassa auto on vähän korkeammalle nostettu golffiluokan hatcback.
        Ainoaksi eduksi voi mainita vähän korkeamman maavaran, mutta aika kovan hinnan siitä joutuu maksamaan.
        Autosta tulee mieleen Dodge Caliber, joka sekin esittää olevansa jotain mitä se ei ole.
        Mielikuvilla myydään ja Nissan Qashqai on siitä hyvä esimerkki.

        Typerä kirjoitus. Qashqaita ei ole missään vaiheessa markkinoitu maastoautona eivätkä ostajat sitä maastoautona kuvittele. Qashqai on crossover, joka yhdistelee muotoilussaan hatchbackien ja pienempien citymaastureiden piirteitä.

        Se on vaihtoehto mm. niille, jotka ovat kyllästyneen tylsiin hatchbakkeihin, tila-autoihin ja farmareihin, mutta eivät halua ostaa tai tarvitse suurikulutuksista nelivetoista maastoautoa.

        Qashqai on hyvä auto, jolla on mukava matkustaa ja jonka ajo-ominaisuudet ovat normaaliin ajotapaan erittäin hyvät ja maantiellä todella vakaa ajettava. Sisätiloiltaan se on monelle sopiva. Ei liian pieni eikä liian suuri.

        Jos ajotapa vastaa tyyliltään keilojen väistelyä tai tarkoitus on kasvattaa egoa naapuria suuremmalla autolla, niin kannattanee valita jokin muu auto.


      • 2Xnissan
        asdfasfg kirjoitti:

        Typerä kirjoitus. Qashqaita ei ole missään vaiheessa markkinoitu maastoautona eivätkä ostajat sitä maastoautona kuvittele. Qashqai on crossover, joka yhdistelee muotoilussaan hatchbackien ja pienempien citymaastureiden piirteitä.

        Se on vaihtoehto mm. niille, jotka ovat kyllästyneen tylsiin hatchbakkeihin, tila-autoihin ja farmareihin, mutta eivät halua ostaa tai tarvitse suurikulutuksista nelivetoista maastoautoa.

        Qashqai on hyvä auto, jolla on mukava matkustaa ja jonka ajo-ominaisuudet ovat normaaliin ajotapaan erittäin hyvät ja maantiellä todella vakaa ajettava. Sisätiloiltaan se on monelle sopiva. Ei liian pieni eikä liian suuri.

        Jos ajotapa vastaa tyyliltään keilojen väistelyä tai tarkoitus on kasvattaa egoa naapuria suuremmalla autolla, niin kannattanee valita jokin muu auto.

        Vai eivät maastoautona kuvittele.
        Lueppa Kittilän miehen kirjoitus tästä ketjusta.
        Tekstisi on kuin suoraan esitteestä napattua eli hyvin on mennyt viesti perille.


      • saia vaan
        2Xnissan kirjoitti:

        Vai eivät maastoautona kuvittele.
        Lueppa Kittilän miehen kirjoitus tästä ketjusta.
        Tekstisi on kuin suoraan esitteestä napattua eli hyvin on mennyt viesti perille.

        Niin,senhän kukin mieltää miksi vain,mutta miinustakin löytyy,toimitusajat,sitähän saa ootella vaikka kuinka,mullekkin lupailivat aikaisintaan autoa 6-8kk toimitusajalla,oottele siinä sitten.


      • Afu
        asdfasfg kirjoitti:

        Typerä kirjoitus. Qashqaita ei ole missään vaiheessa markkinoitu maastoautona eivätkä ostajat sitä maastoautona kuvittele. Qashqai on crossover, joka yhdistelee muotoilussaan hatchbackien ja pienempien citymaastureiden piirteitä.

        Se on vaihtoehto mm. niille, jotka ovat kyllästyneen tylsiin hatchbakkeihin, tila-autoihin ja farmareihin, mutta eivät halua ostaa tai tarvitse suurikulutuksista nelivetoista maastoautoa.

        Qashqai on hyvä auto, jolla on mukava matkustaa ja jonka ajo-ominaisuudet ovat normaaliin ajotapaan erittäin hyvät ja maantiellä todella vakaa ajettava. Sisätiloiltaan se on monelle sopiva. Ei liian pieni eikä liian suuri.

        Jos ajotapa vastaa tyyliltään keilojen väistelyä tai tarkoitus on kasvattaa egoa naapuria suuremmalla autolla, niin kannattanee valita jokin muu auto.

        Niijjust!


      • Mielikuvat
        2xnissan kirjoitti:

        Tuon auton idean ymmärtää, jos kyseessä on nelivetoiset isommalla moottorilla olevat mallit.
        Hinnaltaan vaan nämä eivät ole enää ihan kaikkien saatavilla.
        Mutta nämä pikkukoneella varustetut etuvetomallit on vähän kummallisia virityksiä.
        Ihan niinkuin totesit, että yritetään uskotella citymaasturin olevan ajossa vaikka tosiasiassa auto on vähän korkeammalle nostettu golffiluokan hatcback.
        Ainoaksi eduksi voi mainita vähän korkeamman maavaran, mutta aika kovan hinnan siitä joutuu maksamaan.
        Autosta tulee mieleen Dodge Caliber, joka sekin esittää olevansa jotain mitä se ei ole.
        Mielikuvilla myydään ja Nissan Qashqai on siitä hyvä esimerkki.

        Eiköhän kaikki autot myytäne mielikuvilla olen sitä mieltä.


      • paljonKO maavaraa

        itse luin jostai ntestin eikä moitittu kuin ruosteherkkyykdestää ja 2 takatilat pinet tyypillisesti.ei muuta.paljonko on muuten kaskaissa maavaraa enemmän kuin persuautossa????


      • Anonyymi
        asdfasfg kirjoitti:

        Typerä kirjoitus. Qashqaita ei ole missään vaiheessa markkinoitu maastoautona eivätkä ostajat sitä maastoautona kuvittele. Qashqai on crossover, joka yhdistelee muotoilussaan hatchbackien ja pienempien citymaastureiden piirteitä.

        Se on vaihtoehto mm. niille, jotka ovat kyllästyneen tylsiin hatchbakkeihin, tila-autoihin ja farmareihin, mutta eivät halua ostaa tai tarvitse suurikulutuksista nelivetoista maastoautoa.

        Qashqai on hyvä auto, jolla on mukava matkustaa ja jonka ajo-ominaisuudet ovat normaaliin ajotapaan erittäin hyvät ja maantiellä todella vakaa ajettava. Sisätiloiltaan se on monelle sopiva. Ei liian pieni eikä liian suuri.

        Jos ajotapa vastaa tyyliltään keilojen väistelyä tai tarkoitus on kasvattaa egoa naapuria suuremmalla autolla, niin kannattanee valita jokin muu auto.

        Hyvä kirjoitus ja tosiaan vuonna 2007 ei varmaan osattu ennustaa, kuinka suosittu siitä tuli ja on sitä edelleen, esim. juurikin kirjoittajan mainitsemista syistä: "Se on vaihtoehto mm. niille, jotka ovat kyllästyneen tylsiin hatchbakkeihin, tila-autoihin ja farmareihin, mutta eivät halua ostaa tai tarvitse suurikulutuksista nelivetoista maastoautoa."
        loppu onkin sitten lähes "legendaa", erinnomainen auto ja nykyään melkein joka automerkillä on vastaava malli, mutta Qashqai on ja pysyy eniten myytynä.


      • Anonyymi
        auto puolineen kirjoitti:

        Ja mitähän sen ajettavuudessa on vikana? Kovin on aina kummallista tämä että omistajat ovat erittäin tyytyväisiä ajettavuuteen, ulkomaiset lehdet esim. AutoExpress kehuvat ajettavuutta mutta Suomalaisille lehdille se ei kelpaa? Mikä siinä on vialla?
        Johonkin Golfiin verrattuna se tietysti kallistelee enemmän ja on ehkä vähän kömpelömpi, mutta tämähän kuuluu tuon luokan autojen luonteeseen, eihän nämä ole mitään suoria Golf-luokan kilpailijoita.
        Se on sitten ihan eri asia että mitä järkeä moisessa autossa on. Se näyttää vähän katumaasturilta mutta ei sellainen ole ja nelivetoa varten varattu tila syö tavaratilan olemattomiin. Jos siinä on 1.5 litran kone ja siihen laitellaan kromiputkia ja muita härpäkkeitä kiinni on se lähinnä huvittava vähän yli sadan hevosvoiman tehoineen :)

        Mutta koska se on Nissan niin laatu on varmastikin kunnossa ja onhan sisätilat tyylikkäät. Vielä kun laittaa sen lasikaton niin mikäpä ajellessa. Ja jos on vain kaksi henkeä niin mahtuuhan tavaraa kun kaataa takaselkänojat alas.

        Mielestäni tämä ”Mutta koska se on Nissan niin laatu on varmastikin kunnossa ja onhan sisätilat tyylikkäät” ei ole totta. Kokemuksesta puhun että viime talvena esim. etuovien ala tiiviste joka on muovi klipsuilla kiinni irtosi 4 kertaa ja itse en löytänyt niitä muovisia kiinnikkeitä netistä niin piti viedä merkkiliikkeeseen. Kalliiksi tuli. Itsellä oli tätä Nissania ennen w124 Mersu niin siihen Mersuun verrattuna kyllä erittäin huono laatuinen. Vuonna 2020 ei tarvittu kertaakaan hinuria mutta vuonna 2019 Nissan jätti tielle 5 kertaa. Auto on vuosimallia 2015 kaikilla varusteilla ja ikään nähden vanhanaikaiset sisätilat. Kosketus näyttöä saa koskea monta kertaa ennen kuin alkaa tapahtua.


      • Anonyymi
        2xnissan kirjoitti:

        Tuon auton idean ymmärtää, jos kyseessä on nelivetoiset isommalla moottorilla olevat mallit.
        Hinnaltaan vaan nämä eivät ole enää ihan kaikkien saatavilla.
        Mutta nämä pikkukoneella varustetut etuvetomallit on vähän kummallisia virityksiä.
        Ihan niinkuin totesit, että yritetään uskotella citymaasturin olevan ajossa vaikka tosiasiassa auto on vähän korkeammalle nostettu golffiluokan hatcback.
        Ainoaksi eduksi voi mainita vähän korkeamman maavaran, mutta aika kovan hinnan siitä joutuu maksamaan.
        Autosta tulee mieleen Dodge Caliber, joka sekin esittää olevansa jotain mitä se ei ole.
        Mielikuvilla myydään ja Nissan Qashqai on siitä hyvä esimerkki.

        Kaskai ruostuu nooeesti pohjasta
        Pieni ja ahda

        Hyvää suuri tarjonta käytetynä voit valita mieleisesi mummoauton.

        Malla mumm i tkin aja kaskailla.

        Toyota se pi t ää ola ja neliveto rav


    • ja kallis

      eipä juuri muuta...

    • Ostamatta jäi

      Aivan kuin olisi Lada Nivan kyydissä ollut, oli se niin julmetun kovaa tuo melu sisällä. Lisäksi tuo ajamani 1,6 oli varsin mopo ja sitten jos olisi ostana 2.0 niin hinta oli jo sitä luokkaa että sillä hinnalla saa jo oikeita autoja. Kyllä tuo auto on tehty lapsille ja lapsen mielisille.

      • voiniva

        missä lie kirjaston täti ajellut kun korviin on sattunut. hiljainen auto ja hyvä ajaa. onko auto halpa vai kallis, riippuu siitä paljonko on rahaa...


      • liika halpa
        voiniva kirjoitti:

        missä lie kirjaston täti ajellut kun korviin on sattunut. hiljainen auto ja hyvä ajaa. onko auto halpa vai kallis, riippuu siitä paljonko on rahaa...

        mutta laatuunsa nähden sikahintainen


      • ei kai sentään?
        voiniva kirjoitti:

        missä lie kirjaston täti ajellut kun korviin on sattunut. hiljainen auto ja hyvä ajaa. onko auto halpa vai kallis, riippuu siitä paljonko on rahaa...

        Ajoin myös talvella kyseisen kulkineen 1,6 pannulla ja oli tosi meluisa ja laiska.Vanha 02 mallinen 1,9 tdi pesee tehoissa mennen tullen ja melussa on samaa luokkaa,mutta kysessä onkin kakkos auto.Samaan rahaan saa paljon tilavamman ja laadukkaamman auton.


      • Atk-Erkki
        voiniva kirjoitti:

        missä lie kirjaston täti ajellut kun korviin on sattunut. hiljainen auto ja hyvä ajaa. onko auto halpa vai kallis, riippuu siitä paljonko on rahaa...

        Tuota, ajatko kaupungissa alle 60 km/h ja kitkarenkailla? Kyllä karhealla motarilla 110km/h nastoilla käskain meteli oli jo ihan miehekästä. Mutta kyllä meikäläisen VW Touran nastoilla on ihan omaa luokkaansa, metelissä siis. :-)


      • meteli
        Atk-Erkki kirjoitti:

        Tuota, ajatko kaupungissa alle 60 km/h ja kitkarenkailla? Kyllä karhealla motarilla 110km/h nastoilla käskain meteli oli jo ihan miehekästä. Mutta kyllä meikäläisen VW Touran nastoilla on ihan omaa luokkaansa, metelissä siis. :-)

        vaikka meteli onkin kovempi kuin qq:ssa. niin onhan vw-merkki sitten hieno vai..


      • Anonyymi
        voiniva kirjoitti:

        missä lie kirjaston täti ajellut kun korviin on sattunut. hiljainen auto ja hyvä ajaa. onko auto halpa vai kallis, riippuu siitä paljonko on rahaa...

        Kyllä oli qashqai verrattuna Ford Kugaan melutasoltaan järkyttävä. Qashqai oli diesel ja moottorin ääni kuului sisälle kovemmin kuin kaverin vanhassa mustangissa.


    • Kas Vain

      Kesällä vaihtui reilut 3 v ollut primera 2-litraseen bensakasvaimeen. Neliveto, manuaali, acenta ( lasikatto). Uusi pistettiin tilaukseen ja diisseli-automaatti tekna (myös 4x4) on tulossa helmikuun lopulla.

      Yleisiä huomioita, lähinnä vertailua primeraan: hiljaisempi, mielyttävämpi jousitus, parempi ajettavuus, kulutus sama (ehkä desin pienempi), yllättäen mm. sivutuuli ottaa vähemmän kuin primerassa. Korkea auto taisi tulla meille jäädäkseen: näkyvyys "matalien" autojen yli on hyvä. Lasikatta on cool, ulkonäkö mielyttää. Sopii lapsettomalle pariskunnalle kuin nenä päähän. Neliveto tuo junamaisuutta menoon, ei tartte pelätä luikkaita ja loskapaskaa. Ajettu reilut 10 tonnia puolen vuoden sisään, mitään vikoja ei ole havaittu. Kallis tosin on, mutta jos lataa kilpailijoihin samat varusteet niin eipä olekaan enää kallis.

      • ihmeessä

        noin erinomainen peli pitää puolen vuoden ajon jälkeen vaihtaa toiseen samanlaiseen?

        Taitaa nisukkamyyjä nyt provoilla...:)


      • ja automaatti vs manuaali
        ihmeessä kirjoitti:

        noin erinomainen peli pitää puolen vuoden ajon jälkeen vaihtaa toiseen samanlaiseen?

        Taitaa nisukkamyyjä nyt provoilla...:)

        Tulee rouvalla sen verran paljon työmatkaa, että haluttiin diisseli ja vieläpä automaattina. Ei ollut edes tarkoitus vaihtaa vanhaa primeraa bensa qashqaihin, mutta kun sellainen oli liikkeessä esittelyautona ja myyjä teki kovan tarjouksen niin otettiin "odotteluajaksi" se. Tilausaika oli kesällä reilut 6 kk...


      • hyvin osaa
        ja automaatti vs manuaali kirjoitti:

        Tulee rouvalla sen verran paljon työmatkaa, että haluttiin diisseli ja vieläpä automaattina. Ei ollut edes tarkoitus vaihtaa vanhaa primeraa bensa qashqaihin, mutta kun sellainen oli liikkeessä esittelyautona ja myyjä teki kovan tarjouksen niin otettiin "odotteluajaksi" se. Tilausaika oli kesällä reilut 6 kk...

        valehdella vain automyyjä...:)


      • tiet mä tön
        hyvin osaa kirjoitti:

        valehdella vain automyyjä...:)

        qq toimitusaika on pitkähkö 6kk - 10kk. pääsääntöisesti. automyyjähän ei valehtele toimitusaikaa pidemmäksi, mielummin päinvastoin. nimim. automyyjä????


      • 50cm

        Piti otta 4x4 qq että pääs kesämökille talvellakin. Viime talvena lunta enimmillään 50cm ja meni perille ilman ongelmia.


    • Qashqai40

      Mun Qashqai 4x4 lähti 6kk päästä vaihtoo. Ei sillä tee yksin kertaisesti mitään.
      Esim: pieni sisusta. Yli 175cm älkää missään nimessä ostako. Auto on suuri pettymys....

    • aapo1000

      Havaittu vika, joka on lähes kaikissa: Vetonivelen rasva ei ole sopiva Suomen pakkaseenvaan kääntäessä pitää jonkun asteen naksumista. Korjaamo vaihtaa. Mutta havaitsin että suhtautuvat nihkeästi asiaan vaikka siitä on tullut maahantuojalta kirje. Ilmeisesti johtuu siitä että maahantuoja on hinnoitellut korjaamolle maksamaman korvauksen hieman alakanttiin eivätkä korjaamot siitä syystä mainosta mielellään asiaa.

      • natajaa.pakkasella

        JES vassu on nivelissä huonoa.


    • sddfgvb

      ja höpö höpö nyt puhut pas...

    • Q+2.Mom

      Auto meni vaihtoon kun toinen ipana ilmoitti tulostaan, halusin itselleni ja lapsille turvallisen auton "omaksi" - esikon kanssa lainailtiin usein iskän autoa (Volvo XC90) huonommilla keleillä.

      Olen nyt puolisen vuotta cruisaillut 2:lla jossa 2.0 kone ja hankinpa 4x4-version koska asumme sellaisen mäen päällä minne ei talvella etuvedolla pääse - ja onpa joku yrittäessään (kun ei voinut uskoa varoituksia) lähtenyt pers' edellä luisuun alas ja löytänyt itsensä ojasta mäen alla - enkä halunnut ensi tarvena olla tilanteessa että mulla on 2v ja 8kk ikäinen ja sitten ei päästäkään autolla turvallisesti kotiin tai kotoa pois.

      Meillä siis mukana matkustaa ipanat ja tuplarattaat ja kun ollaan koko porukalla niin myös reilu 180cm iskäkin mahtuu hyvin - ilman että tarvitsee penkkiä siirtää niin taakse että lapsen jalkatila häviää.
      Ja myös se 2-ominaisuus on hyväksi havaittu - taaimmaiselle riville saatiin hyvin sopimaan esikon turvaistuin ja viereen istahti 7v neitokainen - ja keskimmäiselle riville mahtui siis aikuinen ja turvakaukalo. Tämän kaiken jälkeen tilaa oli vielä hyvinkin ilman että matkustusmukavuudesta tarvitsi tinkiä.

      Vertailukohtana miehen auto, siis "oikea maasturi". Esikon turvaistuin mahtuu isoon Volvoon huonommin, ts. etupenkin on oltava ihan edessä että likan ei tarvitse polvia suussa pitää. Vyöt siinä myös lyhyemmät.
      Toki XC90 on tavaratilaltaan isompi, mutta näin ns. normaalissa perhekäytössä toimii tuo meikäläisen "riisipussikin" oikein hyvin. Ei noiden kahden auton välinen kokoero loppupeleissä niiiiin iso ole. :)

      Mulle tää auto on ihan ykkönen ja toimii kuin häkä.
      Mutta en mä silti sanoisi että se on ainoa ja oikea ja että kaikkien pitäisi sellainen hankkia.
      IMHO se on kuitenkin hyvä peli, ja iskä sai sitä vähän pimpata - tilasi mun tietämättä astinlaudan ja lisävalotelineen valoineen. En välttämättä itse olisi moisia hommannut, mutta pojat on poikia. ;)
      Ja sitten siitä tulikin testikkelimagneetti - ja on se kääntänyt muutaman naisenkin pään.. :)

      • Kiiltoa silmissä

        Pitääkö porailla reikiä pohjaan jos haluaa laittaa kylkiputket (on aika tyylikkäät) vai onko valmiita reikiä tai pultin päitä. Samoin valoteline käykö valmiisiin pultteihin tai reikiin.


    • hrrrr

      Onko jollain kokemusta, että onko tommonen 1.5 litranen dieseli lämmin talvella? Itella 1.9 volkkarin kone seatissa ja on kylymä!!!!

    • autoilija

      Ja pitää muistaa myös, et Quashqai maksaa noin 24000-32000e, eli ns. suht. halpa. Ei voi verrata siihen audiin Q5, beemariinX3, X5, hondaan CRV, jotka makssa yli 40000e.

    • Järkiauto.

      Suosittelen lämpimästä.

    • älä helkkarissa

      ÄLÄ!

      Ollut työn puolesta 3 ja kokoajan ihme vikoja

      • Hyvä peli

        Oli "pakko" hankkia perheeseen toinen Quashgai kakkosautoksi, kun ollut hyvät kokemukset 2,0 dci 2:sta, 60 000 km ei mitään vikaa, volkkaria ja pösöä piti olla vähä väliä huolossa kuljettamassa, kun pörisivät tai vinkuivat jostain. Tämä pikku Quashgai 1,6 moottorilla ei mikään tykki ole, mutta kylä pyörityksessä kätevä ja kulkeemukavasti vähä huonommallakin tiellä ;=)


      • QQ harkinassa
        Hyvä peli kirjoitti:

        Oli "pakko" hankkia perheeseen toinen Quashgai kakkosautoksi, kun ollut hyvät kokemukset 2,0 dci 2:sta, 60 000 km ei mitään vikaa, volkkaria ja pösöä piti olla vähä väliä huolossa kuljettamassa, kun pörisivät tai vinkuivat jostain. Tämä pikku Quashgai 1,6 moottorilla ei mikään tykki ole, mutta kylä pyörityksessä kätevä ja kulkeemukavasti vähä huonommallakin tiellä ;=)

        Ostitko tuon 21ke tarjous QQ:n?

        Vieläkö niitä on jäljellä?


      • Hyvä peli
        QQ harkinassa kirjoitti:

        Ostitko tuon 21ke tarjous QQ:n?

        Vieläkö niitä on jäljellä?

        Huhtikuussa, oli kampanja lohko-,sisätilälämmitin, talvirenkaat alumminivanteilla, metalliväri , kasko vuodeksi 0,-, kylkilistat ja mattosarja, kaupanpäälle, Acenta versio. koko paketti n. 25000,- ja hyvittivät pösötäkin hyvän hinnan, ( ei kyllä ollu ku vuoden vanha ajettu n. 20 000 km ).


      • jf9s+
        Hyvä peli kirjoitti:

        Huhtikuussa, oli kampanja lohko-,sisätilälämmitin, talvirenkaat alumminivanteilla, metalliväri , kasko vuodeksi 0,-, kylkilistat ja mattosarja, kaupanpäälle, Acenta versio. koko paketti n. 25000,- ja hyvittivät pösötäkin hyvän hinnan, ( ei kyllä ollu ku vuoden vanha ajettu n. 20 000 km ).

        hyvä se on hintasekseen tosin kuka ääliö ostaa uuden auton vaikka ois milonääri..


      • uutena ostava
        jf9s+ kirjoitti:

        hyvä se on hintasekseen tosin kuka ääliö ostaa uuden auton vaikka ois milonääri..

        jf9s

        esim. me olemme ostaneet noin 14 uutena ja ajettu 0 - 150-180 000 km ja voin vakuuttaa että itse ajettu 120 000 ja 10v vanha on paljon paremmassa kunnossa kuin mahdollisesti jo KAHDELLA velka-autona ollut ja 60 0000 km ajettu.

        olen ostanut myös suurperheeseeni 4 kpl 3-4v ja alle 60000 km olleita käytettyjä ja saanut niihin täystakuun 30 000km 2 v Deltasta, kaikissa on ollut 3-8 oikein oikeaa todelista vikaa, jotka on pakko ollut korjata, 3 kertaa olemme jääneet tielle ja hinaukseen,

        uutena ostamissa ei ole
        koskaa pahoja häiriöitä eikä tietystikkään jääty tielle, vaikka olen pitänyt 15-18 v ikään useampia ja kaikki yli 9v ikään.

        Uutena ostaen tietää myös laadun, yhdessä käytetyssä, joka ei oltu kolaroitu oli turvatyynyt otettu täysin pois, koska korjaus olisi olluyt niin kallis, oli 2 v takuuauto.

        Uutena ainoa ikävä asia on kolaririski, se kun tulee, joutuu ajamaan kolariautolla kauan, se harmittaisi.


    • uudesta +2 haaveilev

      Olen ostamassa 2 ,mietityttää tuo kattoikkuna,Onko siitä kokemuksia?
      2 on kuulemani mukaan vain kattoikkunalla.Miten se kestää suomessa, alkaako vuotokohtia ym muita esiintyä

    • jgjgjviotddd

      ottakaapa selvää kaskain tyyppivioista...aika karua kertomaa. P12 jälkeen ei nissanilta ole hyvää autoa tullut. ratti jää käteen, haperoa paskaa siellä täällä. kaikenmaailman anturivikoja, vanhat mallit takaisin ja äkkiä!

    • 07 qashqai

      07-2.0 dci nelikko,nyt 115 tkm ja kuskin etupyörän laakeri ja murroksen kumi entisiä.ja mitähän seuraavaksi.pelkkä kumi alkuperäisenä 82€ ! tarvikkeena laakeri ilman postikuluja vajaat 150€ dippadai.....

    • nissan nousuun!

      tosi hyvä peli - useissa testeissä saanut loistavan viimeisen sijan - hyvä nissan !

      • käytäntö ja teoria..

        kannattaa ostaa itselle sopiva ja toimiva auto, eikä kannata lukea jotain testejä.....
        - ethän osta autoa testaajille... ?
        Minä j moni muu on huomannut sen että qashqai toimii käyttöautona erittäin hyvin, siis erittäin hyvin !


    • ratsuni1

      Itsellä 265tkm ajettu 2.0dci.Takaiskarit vaihdettiin takuuseen alle 100tkm kohdalla, etulevyt ja palat vaihdettu,taakse sama juttu, etupyörän vasen laakeri vaihdettu.Viime talvena vaihdettiin sisimmäisen vetonivelen suojakumi ja nyt alkanut ravistaa vedättäessä, diagnoosina että akselin hammastus olisi kulunut.Uusi vetoakseli maksaa yli tuhat euroa ja työt päälle.Onko kellään vastaavia kokemuksia Qashqain vetonivel ongelmista?

      • huono-vassu

        SE vetnivelvaseliini ei ole atctic--laatua.


    • KAI OLI MELK.HYVÄ

      omistin qashqai 1.6 vm.07. Entinen omistaja oli ajanut 21000 km. ite myin kun 100 000 km tuli täyteen vikojaki oli takaiskarin alapään kumet väljät (kolisi kuopissa) etupenkin verhoilu kulu puhki (korj takuuseen) edellinen omistaja oli käynyt metsässä koe ajoa josta kytkin sökö (vaihdettiin, lasku 600€).
      Tuulilasin pyyhkijät hankalasti kolossa talvella jääty kiinni jne.
      moottori moitteeton ,lamppujen vaihto ei ole tarkoitettu isokouraisille henkilöille todella ahdasta ellei pura puoli autoa.Sose kelillä ei kannattanut pitää ESPtä päällä ku auto luikerteli ku mato pers...ä.
      Saimpahan kuitenki naapurit kateellisiksi, ja kylään alko ilmestyä qashqaita joka paikkaan.

    • teppo.

      Mallia 2011 ajettu alle 60000 kolisee ja paukuttaa eikä navikaattoria saa suomenkielistä tekstitystä vaikka mainoksissa luvataan "huijarin minostama".

    • TYHMEMPI

      Löytyykö mistään nissan gashgain v.2009 matkustamon sulaketaulun suomennos. Ei saanut Kuopiossa merkkimyyjältäkään. On vain englanniksi sulaketaulun kannessa.

    • mitzubishi

      kuinka qashgain kello laitetaan kesäaikaan

      • Vetonivel

        Kojelaudan vasen nippeli. Paina pitkään pohjassa.. Tai vasemmalle naksuttelemalla tunnit ja oikealle minuutit.


      • Anonyymi

        keväällä kesään päin,syksyllä kesään päin.


    • Romujaovat

      Nissaneissa ei ole ajettavuutta käytännössä koska ne eivät ole autoja vaan eläkeläisten kulkineita. 370z ja gtr varmaan sisältää ajo-ominaisuudet ainoana nissaneista. Kertoohan tuo ratin ladamainen muotoilu jo varmaan jotain teillekkin ettei siitä autoa saa kirveelläkään.

    • Juha-Kalevi

      Minulla oli 2015 mallin qashqai.Viisi kertaa kaasuläppä jäätyi.Viidennen kerran kun jäätyi,niin päätin että nyt tämä pelleily saa loppua.Vaihdoin tämän kesäauton pois.En missään nimessä suosittele talviajoon.

    • ksbgdukwsgh

      "Kiitämme viestistänne Nissanin asiakaspalveluun koskien Qashqaitanne ja autossa talvella ilmennyttä häiriötilaa kaasuläpäin jäätymisestä johtuen. Pahoittelemme vastauksen viivästymistä.
      Ratkaisu, jonka maahantuoja tällä hetkellä tarjoaa, on etumaskiin veloituksetta asennettava viimasuoja. Viimasuojan käyttämisen talvikeleillä on havaittu poistavan tai merkittävästi vähentävän vahvasti keliolosuhteista riippuvasti esiintyvän häiriötilan mahdollisuutta.
      Tiedustelitte mahdollisista muista tulevista toimenpiteistä ja miten asian kanssa toimitaan jatkossa, mutta ikävä kyllä meillä ei ole tietoja tämän suhteen."

      Eli tällaista ratkaisua Nissan tarjoaa 1,2 moottorin tyyppivikaan, onko maahantuoja täysin järjiltään, on!

      • nissandatsun

        Mikä vika siinä ratkaisussa on? Helppo, toimiva ja edullinen. Mitä sinusta pitäisi siinä tehdä jos ei näin?


      • RatkaisuOnJosHalutaan
        nissandatsun kirjoitti:

        Mikä vika siinä ratkaisussa on? Helppo, toimiva ja edullinen. Mitä sinusta pitäisi siinä tehdä jos ei näin?

        Samalla koneella olevat Rellut ei ole jäätyneet. Joten muukin ratkaisu on olemassa kuin maskisuoja.

        Se on sitten toinen juttu, että kiinnostaako Nissanin maahantuojaa enää koko asia.


      • Anonyymi

        Itselläni oli myös qashqai niin meluisa ettei keskustelusta tullut yhtään mitään, siis tunnetusti meluisa. En ikinä Nissania tule omistamaan sellainen vastenmielisyys syntyi härpäkettä kohtaan, <<<<<<<<<<<<täytyi ajaa korvatulpat korvilla.
        Raitisilmasuodatinkin niin hankalassa paikassa ettei aikamies mahdu jalkatilaan jossa joutuu irroittamaan ilmastoinnin säätörattaita ja merkitsemään rattaiden asennon että toimisi suodattimen vaihdon jälkeen.


    • Datsunini

      Qashqai 2 4wd automaatti, nyt 280tkm takana ja hyvin on toiminut.
      Normaalia huoltoa eli öljyt ja muut nesteet sekä suodattimet, tämän lisäksi jarru vaihdettu ja keväällä vaihdoin vetoakselin toiselta puolelta kun alkoi ravistaa (maksoi vaihdettuna 600€, Autokeskus pyysi 1600€). Hyvin on pärjännyt tämänin nelivedolla hieman syvemmässäkin lumessa, peililiukkaissa mäissä ja mutapellolla. Voin suositella jos tarvitsee saada enemmän kuin 5 matkustajaa, tosin viimeistä penkkiriviä suosittelen vain alle 15v lapsille.

      • Valintoja_

        "Qashqai 2 4wd automaatti, nyt 280tkm takana ja hyvin on toiminut."

        Olen ollut käsityksessä ett'ei Qashqaita olisi ollut saatavilla automaattilaatikolla ja nelivedolla, mutta lieneekö maakohtaisia eroja (?).

        Uudempiakin Qassuja alla olevan tavalla moititaan liian kuivan-kovasta alustasta, jossa epätasiasuudet voivat lyödä terävähkösti läpi. Melkein kaikissa koeajoraporteissa siitä mainitaan.

        "Nissan Qashqai 2 2.0dCi Tekna 4WD" - September 2008

        "The chassis shows few signs of deterioration despite being lengthened. In fact the chassis stiffness means the ride is closer to being too firm than too soft, with a degree of choppiness you might not expect from such a vehicle."

        - http://www.theaa.com/allaboutcars/cartestreports/2008085.html

        Dusterissa on kuulema mielyttävä ja epätasaisuudet hyvin suodattava alusta (ja vielä parempi 4x4 versiossa), mutta huhujen mukaan uudessa vuoden 2017 hieman pidemmässä ja uudistetussa mallissa on tiukempi alusta ja pelkään pahoin, että se tulee muistuttamaan Qassua (?).

        Jokin tuon kaltinen SUV-automaatilla noin 40-60tkm ajettuna voisi kiinnostaa, mutta haen alustalta mukavuutta ja hyvää epätasaisuuksien suodatusta.

        Toinen vaihtoehto on jokin tila-auto, monipuolinen ja jossa siinäkin on korkeampi istuinkorkeus ja helpompi nousta autosta pois.


      • Valintoja_
        Valintoja_ kirjoitti:

        "Qashqai 2 4wd automaatti, nyt 280tkm takana ja hyvin on toiminut."

        Olen ollut käsityksessä ett'ei Qashqaita olisi ollut saatavilla automaattilaatikolla ja nelivedolla, mutta lieneekö maakohtaisia eroja (?).

        Uudempiakin Qassuja alla olevan tavalla moititaan liian kuivan-kovasta alustasta, jossa epätasiasuudet voivat lyödä terävähkösti läpi. Melkein kaikissa koeajoraporteissa siitä mainitaan.

        "Nissan Qashqai 2 2.0dCi Tekna 4WD" - September 2008

        "The chassis shows few signs of deterioration despite being lengthened. In fact the chassis stiffness means the ride is closer to being too firm than too soft, with a degree of choppiness you might not expect from such a vehicle."

        - http://www.theaa.com/allaboutcars/cartestreports/2008085.html

        Dusterissa on kuulema mielyttävä ja epätasaisuudet hyvin suodattava alusta (ja vielä parempi 4x4 versiossa), mutta huhujen mukaan uudessa vuoden 2017 hieman pidemmässä ja uudistetussa mallissa on tiukempi alusta ja pelkään pahoin, että se tulee muistuttamaan Qassua (?).

        Jokin tuon kaltinen SUV-automaatilla noin 40-60tkm ajettuna voisi kiinnostaa, mutta haen alustalta mukavuutta ja hyvää epätasaisuuksien suodatusta.

        Toinen vaihtoehto on jokin tila-auto, monipuolinen ja jossa siinäkin on korkeampi istuinkorkeus ja helpompi nousta autosta pois.

        Onko vaikkapa oheinen Belgiassa myynnissä oleva auto paljonkin kalliimpi Suomessa?

        Prix : 24.500 €
        Localité : Ostende (8400)

        Catégorie : Auto
        Marque et modèle : Nissan, Qashqai Dsl

        Catégorie de véhicule : SUV | 4x4
        Boîte de vitesses : Automatique
        Carburant : Diesel
        Année Modèle : 2014
        Kilométrage : 20000

        - http://www.kapaza.be/fr/nissan/nissan-qashqai-109525831.htm


    • QashqaillakinPärjää

      Mikähän siinä on kun kaikki valmistajat ovat tehneet samantapaisia autoja malliltaan kuin nissan teki qashqain? Ja mainostavat "että tehtiin qashqain kokoluokkaan"? Mikä niitä kirvelee tuossa kun nissania myydään kuitenkin aika hyvin? En usko että toisetkaan saman hintaluokan vehkeet ovat sen kummempia!
      Jos ruvetaan autoa ostamaan, niin rahaa pitää olla yli 40.000 euroa!
      Mulla on nyt qashqai 2010 mallinen 1.6 bensakoneella, etuveto ja ajettu 67.000 km! Kerran kuukaudessa tankkaus riittää minun ajomäärille! Sen huomasin kun vaihdoin avensiksen 2.0 bensakoneella pois, niin bensakulut puolittui, nissan vie niinpaljon vähemmän! Ja hyvin riittää vauhti suomen monttuisille teille, koska moottoritietä en aja ollenkaan, kun meilläpäin ei niitä ole! Mutta marjastus ja metsästys aikaan huomaa metsäautoteillä, ettei pohja kolise kivissä, mutta ei tietenkään maastoauto ole kyseesä, eikä huonoihin paikkoihin pidä lähteä rypemään!

      • 55hhggi17

        Mulla on 2010 mallinen 2litran bensakoneella, 120000 ajettu. Ainoat vaihdetut osat ovat olleet polttimot joita on mennyt 5-10, en ole tarkkaan laskenut. Huolettomia kilometrejä on takana, toivottavasti myös edessä.


      • Valintoja_
        55hhggi17 kirjoitti:

        Mulla on 2010 mallinen 2litran bensakoneella, 120000 ajettu. Ainoat vaihdetut osat ovat olleet polttimot joita on mennyt 5-10, en ole tarkkaan laskenut. Huolettomia kilometrejä on takana, toivottavasti myös edessä.

        Niin, olen saanut sellaisen mielikuvan, että Qassu on ollut varsin huoleton auto ja ilmeisesti X-Trialin suhteen sama tilanne, sillä sama perustekniikkahan niissä on.

        Paljonko tuo 2-litran bensakone vie sadalla seka-ajossa? Ainakin autolehden testiajossa manittiin pinen bensakoneen kulutuksen olevan paljon riippuvainen ajotavasta.

        CVT-automaattiin Nissan on ohjeistanut huollot joko joka 30 tkm välein tai kerran vuodessa, joka on hyvin järkevä linjaus.

        Ps. Oudoksuttaa kun ketjussa ylempänä eräs kertoo omaavansa nelivedon automaatilla, sillä automaattia ei edes saa nelivetoon, vain etuvetoiseen. Näin kerrottiin taannoin autonäyttelyn Nissanin osastolla ja parisen viikkoa sitten Nissan merkkiliikkeessä.


    • kinneribemari

      Provoilijat kirjoittelee ja haukkuu kun niillä ei itsellä ole kuin joku loppuunajettu saksalainen kinneri, ja silti ovat hiton viisaita ja kaikki tietäviä!

      • Valintoja_

        "kinneribemari"

        Lukisitko oman kommenttisi uudestaan ihan ajatuksella sen lapsetus-nikkiä myöten.

        Miten se lappselliselta asennemaailmaltaan ja sanailultaan eroaa autopalsojen kakaratiimin tuotannosta?

        Kakarat pyörivät kypsymättömyyttään julistamassa kaikkien merkkien palstoilla ... osa heistä saatta olla jopa kypsässä iässä, mutta vain fyysisesti.


    • Tuulilasikertoo

      Huono ja mitään sanomaton auto. Ei tule olemaan suosittu.

    • Nainenratissa

      Nissan Qashqai vm 2013 verhoilu on on omasta autostani repeytymässä sauman kohdalta kuskin penkin selkänojasta.
      Eikö istuinten verhoilun tulisi kestää pidempään ehjänä kuin tämä kulunut kolme vuotta? Itse olen omistanut ko. auton marraskuun alusta 2015. Kun huomasin kuskin puoleisen etupenkin sauman ratkenneen, takuuaika oli juuri ja juuri (kolme viikkoa) sitten umpeutunut ja mm. siihen vedottiin autoliikkeessä, jonka vuoksi asialle ei tehtäisi mitään. Lisäksi tuli liuta muita ihan naurettavia syitä, joilla vastuista haluttiin sanoutua irti. Takuuajan päättyminen ei kuitenkaan merkitse virhevastuun poistumista. Auton käyttöikä sentään on enemmän kuin kolme vuotta, joten kyllä verhoilunkin pitäisi kestää pidempään. Millaisia kokemuksia teillä muilla on, olisi mukava kuulla? Kysyin autoliikkeen myyjältä ovatko muut ko. auton omistajat valittaneet samasta asiasta, niin hän vastasi että ei ole, minä olen kuulemma ensimmäinen. En usko! Luultavasti joudun asiaa hoitamaan kuluttajariitalautakunnan kautta. Olisi hyvä tietää, miten muita on kohdeltu vastaavissa tilanteissa. Ihmisille myydään kalliita autoja, mutta valmistajilla eikä jälleenmyyjillä näytä olevan mitään vastuuta siitä, millaisista materiaaleista niitä tehdään. Auto pitää kyllä maksaa välittömästi kun sen ostaa, mutta sen jälkeen kun rahat on saatu, välittäminen loppuu. Auton ostaja on se, joka joutuu virheiden maksajaksi, vaikka virhe on aiheutunut kelvottoman materiaalin käytöstä. Kertokaa kokemuksianne, hyvät ihmiset, please!!!

    • tämmöinentälläkertaa

      Mulla on 1,6 qashqai v. 2010 ja siinä alkoi se luistoneston valo palaa, syttyi aina kesken ajon? Kun auton pysäytti parkkiin ja sitten jonkin ajan kuluttua lähti ajamaan, niin se syttyi taas pienen kaupunkipyörittelyn jälkeen? Oli yksinkertainen vika? Jarrunesteen pinta oli vajunut jarrupalojen kulumisen myötä, ja nestepinta vajunut! Jarrunesteen lisäyksellä vika häipyi, eikä ole senkoommin valo palanut!
      Kohta 70.000 mittarissa ja ei muuta kuin palaneita polttimoita ja tuo jarrunesteen lisäys!

      • nesteen_vaihdot

        "Jarrunesteen pinta oli vajunut jarrupalojen kulumisen myötä, ja nestepinta vajunut!"

        Riippuen ajetuista kilometreistä vaikuttaisi siltä, että edellisestä jarrunesteiden vaihdosta on melkoisen pitkä aika.

        Jarrunesteet tulisi vaihtaa joka toinen vuosi ja ilmeisesti uusimmatkaan litkut eivät ole siitä poikkeus. Nesteen ominaisuudet heikkenevät ajan ja käytön myötä.


    • Nissanmasa

      Tietääkö kukaan saako qashqaihin (J10 -13) ajotietsari ja radio/navisystemin suomenkielisessä? Valikossa ei ole suomea valmiina.

    • Huonoauto

      Järkyttävä paska! Ostin 1.2l koneella ja paskaa ollut vain tähän asti

      -auton oma lämmityslaite on tehoton ja ei tuota minkäänlaista "mukavaa" lämpöä autoon HUOM pakkasta -13*

      - ajettavuus paskaa
      -käsijarru paskaa olisivat tuonkin tehneet helpommin perinteiseksi
      - vanhanaikaiset sisätilat
      -etu penkkejen säädöt ovat paskaa (ei saa mukavaa ajo asentoa)
      -moottori on hyvä
      -auto heiluu tuulessa mikä ei anna oikein "katumaasturimaista" oloa ajellessa

      Hyvät ihmiset ostakaa vaikka mieluummin suzuki vitara tai volkswagen tiguan nuokin ovat erittäin paljon parempia vaihtoehtoja

      • Tyytyväinennissanisti

        On tainut sulle osua paska auto ,tai eukko on jättänyt ,miten on .
        Mulla on hyvä Qashqai ,ei muuta kuin bensaa ja annan mennä 25 pakkasta.
        Ja eukkokin on kotona. Lämmittämässä , ota huumorilla jos pystyt.


    • 1900

      uusimallisessa kovasti jäätymis ongelmia veto loppuu ja alkaa savuttamaaan maahantuoja ei tee asialle mitään muuta kuin tarjoaa viimasuojaa keulaan ilmiö 0- 5 asteen pakkasessa yleensä

    • nissanq

      Onko tuo kaasuläpän jäätyminen loppunut tuon viimasuojan asennuksen jälkeen?
      Koskeeko tuo jäätymisongelma ainoastaan 1.2turboa onko sitä ollut 1.6turbo moottorissa?

      • JokaMerkkiinReikä

        Turbon väljäähdyttimen putkeen tehdään alapuolelle 2 mm porareikä.
        Kosteusongelmat loppuvat joka merkissä.


    • Opetellaan

      Kiinostaa myös pari viikkoa ollut käytössä 1.2 turpo tekna , maski ollut paikallaan ,onko joku pesettänyt maskin kanssa ,vai ottanut maskin pois pesun ajakaksi ,?

      • Autopilot

        Viimasuojan kanssa voi mennä pesuun, on ainakin omassa autossani pysynyt paikoillaan. Viimasuoja on ilmeisesti poistanut jäätymisongelmat, ei välttämättä paremman lämpenemisen avulla vaan se suoja estää kosteuden, lumen ja jään kulkeutumisen suoraan ilmanottoon.


    • seisookosullaki

      tulin juuri siihen tulokseen että ennemmin juon rahani kun ostan kaaskai datsunin joka on tehty puolassa.kaikin puolin huono kulkine.ei auto vaan kullikinnerri

    • QQ_1.2_omistaja

      Älä osta 1.2 bensaturboa. Jäätymisongelma välijäähdytysputkessa / kaasuläppäkotelossa. Ollut alusta asti, Nissan ei tee asialle mitään (paitsi tarjoaa nokkapahvin, joka ei poista vikaa). Eli jäät tien päälle talvella.

    • QQkuski

      Kolmatta talvea ajan jo turbokassulla...olen ollut Lapissakin jossa -35 pakkasta. Ei mitään ongelmia ollut...eikä edes ollut maskia paikallaan.

      • Ylläolevan.mainoksen

        , joka perustuu löyhästi tosiasioihin, tarjosi Nissanin maahantuoja.


    • QQ_1.2_omistaja

      Kokemuksia löytyy varmaan joka lähtöön... Tosiasia on kuitenkin, että "sopivalla" talvikelillä, jolloin kosteutta tiivistyy välijäähdyttimeen ja kaasukoteloon, Nissan-liikkeiden pihoissa on hinattuja QQ'ita odottelemassa sulatusta ja vikakoodien nollausta (näin saadaan ajoneuvo takaisin liikenteeseen). Nissanilla kampanja menossa, jossa asennetaan viimasuojia ongelman vähentämiseksi (kampanjakirje tullut QQ'n omistajille). Hieno konsti myydyimmän auton talvikelpoiseksi saamiseksi! Ja Pulsar'issa sama vika. Itseä huolestuttaa pitemmät matkat talviaikaan.

    • asiat-etenee

      Maskin asennuksesta ei ollut mitään apua. Minulla auto on lämpimässä tallissa niin töissä, kuin kotona. Auto jätti tielle heti kun tuli -20'C pakkanen pääkaupunkiseudulle. Päivittäin ajan työmatkaa 100km moottoritiellä joten olosuhteiden puolesta ajoneuvoni pitäisi olla täysin ulkona maahantuojan antamista selityksistä lyhyestä ajosta ja kosteuden tiivistymisestä matalilla kierroksilla ym. ym..

      Enää ei selitykset mene läpi. Olen ottanut yhteyttä juristiini ja toimitan haasteen käräjäoikeuteen Nissanin maahantuojalle.

      • ominaisuus-ei-vika

        Peukkua tälle. Mikään ei muutu jos ei nosta kissaa pöydälle. Noissa lakijutuissa on ikävä taloudellinen riski, joten toivotaan parasta.


    • RSOCU

      juuri näin. monella tutulla ja työkaverilla on nissan kaskaita ja kyllä on kehuneet suorastaan kilpaa miten näppärä ja hyvä auto on, lämmin pakkasilla, jotkut tosin laitattaneet kiertovesipumpun läppärin kennolle menevään letkuun että lämpenee vieläkin paremmin. ei ole vikoja eikä murheita ollut. eli yleensä skodalla ajavat vaihtavat kaskaihin niin loppuu korjaamolla asuminen, nissan on hiljainen auto verrattuna skoda melupesään, ja se laatu on Nissanissa kunnossa toisin kuin skootassa, ja onhan kaskai todella tyylikkään näköinen auto,nuorekas ja moderni.

    • Pakkaset

      Tuhat kilometriä ajettu , maski nokalla ei ongelmia , pakkaset tulossa ,katsotaan miten pärjää ,ihan muuten hyväksi osoittautunut, ehkä rengas ääneen vaatii totuttelua.
      Mitä mieltä siitä olette.

    • Enskada

      Minulla ollut kaksi vuotta 2013 mallinen 1,6d Kassu hyvällä varustetasolla ja on toiminut kuin unelma. Yksi ajovalopolttimo mennyt tuona aikana. Ajettu nyt 66 t. Erittäin mukava ajaa, koneessa tehoa ja lämpöäkin puhaltaa riittävästi. Nyt hankin samanlaisen uudemman version automaatilla. Mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan.

    • luopioko

      Huvittuneena saa seiurata tämän KESÄAUTON mainontaa TV:stä.Kyllä jaksavat yrittää joka ilta,ja aina uusia aikuisia äijiä autokuumeessa haksahtaa kaupantekoon tuosta Gashgai
      autom.turbosta.
      Uskokaa nyt,että kaikki,merkistä riippumatta ovat herkkiä kosteudelle ja jäätymään.
      Erityisesti Gashgait! Mutta varoituksista huolimatta kauppa käy.

    • Gassu

      Hyvin on auto pelannut. 2014 ostettu,109500 km ajettu. Eka talvena antoi jäätymisen merkkejä joten hommasin heti keulamaskin. Se ei ole mikään ongelma jäätyy ne muutkin autot. Hyvä ajaa kulutus pitkällä matkalla 4.4 l /100km. Nautin autosta,suosittelen kyllä

    • Pettynyt2017

      Vuoden vanha qashqai ei eilen lähtenyt käyntiin. Autopalvelusta tulivat antamaan virtaa ja käskivät ajaa pitkän lenkin, jotta akku latautuisi. Ajettiin 20 km, jonka jälkeen auto sammui kesken ajon. Talvella autoon pitää laittaa moottorilämmittimet, uskomatonta! Ei enää Nissania koskaan.
      Edellisessä ihan uudessa qashqaissa oli useamman kerran sellainen vika, että radio ei mennyt pois päältä kun auto sammutettiin. Ei myöskään aina talvella käynnistynyt jos oli ajanut lyhyen matkan ja sitten olisi pitänyt puolen tunnin päästä lähteä uudestaan liikkeelle.

      • komatsu931

        samoja ongelmia kuin edellä. mitä teit vikojen poistamiseksi?


    • pettynyt1

      no elämäni moka!! Ostin siis uuden 1.6 visia qashgain 2008, olin tosi onnellinen, uuden auton tuoksu yms. mutta sit alko tapahtuu, lohkolämmitin kertaa 5 takuuvaihto, ja huipennus 20tkm mittarissa ja kansi halki! ynnä muut "pikkuviat" mutta muuten hyvä auto.

    • Nomproblem

      Jos jäätymisvikaa useissa autoissa niin ryhmäkanne, jonka kuluttaja asiamies voi nostaa.
      Mulla ei ole ollut ko ongelmaa ja maski on. Mutta ulkolämpämittari näyttää 5 astetta liikaa, voiko sensoria siirtää.......?

    • Kysyvä

      Yks kaks navigaattori lakkas varoittamasta peltipoliiseista.
      Sain toimimaan.
      Voiko tämmöinen vika tulla itsekseen.
      Auttaakomtehdasasetusten palauttaminen?

    • Laatuauto

      Viime talvi meni maskin kanssa hyvin , auto v 2016 Nissan Qashqai 1.2 tekna .
      Nyt syksyllä kun vain lyhytta ajoa ,sippasi akku ,se vaihdettiin takuuna .
      Jäätymis vaara ,ei ollut viime talvena ,mutta en hqlunnut enää leikkiä maskeilla ,joten autoon tehtiin takuu huoltona muutamien osien vaihto ,jonka oli kai tehtaan insinöörit viime talven aikqna kehitelleet , uudet osat ja muutama tunti töitä , nyt huolto antoi lausunnon ,ilman maskia ajoa Suomen talvessa , ei ongelmia , ja onhan 2 vuotta viellä takuu aikaa jäljellä , eiköhän tämä suomalaisten suosikkien joukkoon kuuluva auto , meitä kuljeta edelleen ,on myös muuten vaito autojen ykkönen , Paljon näkyy liikenteessä ,eikös se osoita jotain.
      Maskista tosiaan tuli hyvät kengän pohjalliset,

      • mummoleski

        Minä olen tämmönen vähän vajaa 70-kymppinen mummo ja ajan Nissan kaskailla. Ei ole mitään ongelmia ollu. Ostin auton neljä vuotta sitten käytettynä jolloinka sillä oli ajettuna 45 tkm. Aikaisemmin oli 13 vuotta sama tojota ja eikä siinäkään ollu ongelmia mutta vaihdoin sen uudempaan Nissaniin. Bensaakaan ei mene kuin 5.6 l/100 km ja kaikki toimii moitteetta ja katsastuksessa ei mittään ongelmia. Oon tosi tyytyväinen ja ajelen Nissanilla varmaan haudan partaalle asti. Suosittelen lämpimästi sillä ei palele pakkasellakaan. Keskimäärin ajelen 10 tkm vuodessa. Osta vaan Nissan, niin säästyy rahhaa muuhunkin.


    • Suosittelen2017

      Sanoisin että onhan tuossa ylempänä paljon mukavampi istua kun "maassa".Kohtuullisen sopiva kulutus,pitää arvonsa hyvin ja on turvallisempi auto kuin moni keskiluokkainen peli.Eipä näytä olevan juuri vikojakaan mitä nyt normaalia kulumista verrattuna monen merkin järkyttäviin vikalistoihin ja oikein kalleisiin moottorivikoihin.Ei jää ihan pikkuvalleihin kiinni lumessa maavaran ansiosta.Eipä ole pahaa sanottavaa.Älykäs peli ja kohtuullinen ajettava.Parempi kuin mazda,toyota,rellu,citikka jne,vaikka noista matalista malleista luulisi löytyvän parempi ajettavuus.Toki rahalla saa vieläkin parempia ajettavia.Ainahan korkeampaan tuuli ottaa vähän enemmän.Pitkille ihmisille voi olla harmittavan matalalle jäävä takaluukku.1.2l on näköjään paljon jäätymistä,mutta isommissa ei enempää kuin muissakaan merkeissä.Taitaa olla Suomen ostetuin auto tai ainakin kärkisijoilla!Eiköhän sekin puhu puolestaan.Ei itsellä ole ainakaan penkit revenny,mutta saahan ne rikki jos taskuissa jotain avaimia ym.tai hankaa laiskasti takamustaan mennen tullen.Noita verhoiluja olen kyllä nähnyt rikki monessa muussa merkissä ja uudemmissa.Paljon on käyttäjästä kiinni.Ja joka merkistä löytyy ns.maanantai kappaleita vaikka ostaisit miten kalliin auton tahansa.

      • Peukkua

        Samaa mieltä. Olemme melki aina ajelleet nisdaneilla. Nyt on 2011 uutena ostettu 4-veto 2litrainen Kassu. Mitään suurempia ongelmia ei ole ollut, kun huollot on tehty aikanaan. Ei muuten muissakaan omistamissamme nissaneissa.. Kiva, kun maavara on korkea ja night-shadov- ""kameleonttiväri/ musta-violetti kaunis. Nyt pitäisi vaihtaa uudempaan, mutta ei tuostakaan malttaisi luopua. Ehkä voisi vaihtaa merkkiäkin, vaikea päätös. Mutta kohtalaisella hinnalla ihan kelpo "katumaasturi".


    • kuukkeki

      Minua ärsyttää kun joka toinen auto on Nissan tötterö.Kukaan ei kiinnitä mitään huomiota.

      • öljysyöppömyös

        Arvaapa ärsyttikö naapuria kun -17 mallinen 1,2 ja 24000km,pudotti jakoketjun kiristimen hajalle ja kone rällätti ja rollatti ,ei hele... mitä rihveleitä!


    • entinenomistaja

      Monta Nissania ollut alla (Micra, Primera, Almera), muihin ollut tyytyväinen mutta tämän Qashqain laatu oli kyllä pettymys. Mulla vm. 2014 diesel alimmalla varustetasolla. Ostin käytettynä. Nyt ajettu 90 000 ja laturi hajosi. Myös turbo alkanut pitää ääntä ja ehkä vaan ajan kysymys, milloin se laukeaa. En ihan olettanut, että näin uuteen autoon (nyt 4 v) joutuu jo tuollaisia osia vaihtamaan.

      Jos jotain hyvää pitää sanoa, niin kulutus on ollut kyllä todella mukavan alhainen, mulla keskimäärin 4.5 l/100 km, ajan paljon maantieajoa.

      • Jucci

        Missä ja kuinka paljon makso uusi laturi hommata autoon??


    • Pillunen

      On se hienompi kuin sun ruma Ladas

    • JussiMake

      Mulla oli 3v/70tkm Qashqai 1.5 diesel. Tuona aikana yksi pieni tyyppivika, ohjausakselin kumi alkoi narisemaan. Pakkasella uhkasi kerran jättää tielle. Muuten hyvä auto, mutta alavääntö tuossa moottorissa huono.

    • Jari-pekka

      Itsellä käytössä tälläkin hetkellä 1.2 bensaturbo Qashqai vuosimallia 2015. Ei ole tullut yhtään vikaa vastaan, Lapissa asun ja käynnistyy helposti ilman lämmitystä -30c°. Maskisuojat on tosiaan paikalla, niin lämpenee nopeasti ja tehokkaasti. Ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa. Jos nyt rautalangasta vääntää niin voisi sanoa että 1. Vaihde on liian lyhyt maantieajossa.

      • Anonyymi

        Höh.... "Jos nyt rautalangasta vääntää niin voisi sanoa että 1. Vaihde on liian lyhyt maantieajossa." ei kai kukaan aja maantieajoa 1. vaihteella???, sillähän lähdetään vain liikkeelle ja kaupungissa saattaa ruuhkassa sitä joutua käyttämään, mutta että jotta maantiellä .. . . . . .


    • Nissanistii

      Suosittelen alkuperäistä 1.6 tai 2.0l koneella olevaa J10 mallia. Huomattavasti parempi ajaa motarilla kuin nämä 1.2 turbokoneet. Alusta jäykempi ja menee kuin juna kiskoilla. J11 versio tuntuu rimpulalta ja lelulta.

    • harkintaa-pliis

      Onko huonompaa autoa kuin Qashqai? Mulla oli 2010 mallinen qashqai ja sillä oli ajettu 25000km kun ostin, ja kun jouduin sen hävittämään 2017 vikojen takia! Silloin siinä oli 80.000 mittarissa! Eikä tarvinnut vaihtaa kuin kytkinpaketti, ilmastoinnin kompressori, jarrut ympäriinsä palat ja levyt, etupyörän laakeria, ja kaikenhuippu se vuoti vettä sisään, mattojen aluset lainehti vettä, ja superkylmä talvella jos pakkasta oli yli - 20 astetta,,siis tosi paska tapaus! Vaihdoin automerkkiä, ja sanon teille jotka qashqaita meinaatte, että mitatkaa ensin kuume ja harkitkaa senjälkeen hyvin tarkkaan kannattaako!

    • QqJ11b

      Ostin keväällä J11b version 1,2turbolla ja manuaalina. Moottori on yllättävän pirteä, eikä motarin kiihdytyskaistalla ole mitään ongelmia päästä vauhtiin. Varusteena on tummat takalasit, automaatti-2-alueilmastointi, peruutuskamera, bluetooth, kaistavahti, taittuvat peilit, liikennemerkkien tunnistus, kaukovaloautomatiikka, navigaattori, jne. Kaikki toimii ja auto hyvä ajettava sekä hiljainen. Ei myöskään kitinöitä tai natinoita. Lämpöä tuntuu riittävän ja kulutus 4,8-5,2l/100km. Lisäksi ei tarvitse istua lattialla tai kömpiä korkean kynnyksen ylitse kumarassa, kuten monessa nykyaikaisessa, matalassa, tavallisessa autossa. Olen 2m pitkä mutta säädöt ja tilat riittävät. Pienenä detaljina esim. tankkausluukku on metallia, eikä muovilirpake. Qq:sta saa myös personoitua varsin omanlaisensa kun selailee laajaa lisävarusteluetteloa ja avaa lompakkonsa. En voi muuta kuin suositella jos osto on mielessä.

    • tyytyväinen

      osan kannattaa hankkia se ensimmäinen auto ennen kuin kirjoittelee puuta heinää tai se eka nissani olen ajanut Nissanilla yli miljoona kilometriä eikä kertaakaan jäänyt tienpäälle muilla merkeillä kylläkin

    • Nippon

      Tutun qashqai aj. 7000 km lähti taas hinausauton kyydissä korjaamolle,neljäs kerta,ei kovin ,luotettavalta vaikuta.

    • Cambina

      Nippon on Ooppelimyyjä, joka muistaa aina välillä kirjoitella, kun oman merkin kauppa on jäissä. Ehkä olisi parempi pistää lehteen ihan reilu mainos.

    • mara63

      on kyllä totta ,että nissani on huonoin maasturi mitä koskaan on ollut tehty halvilla osilla ja eristeillä
      kaikki autoon liittyvät tehty vain ninnan osalta nyt se tulee sitten omaan nilkkaan ja se on hyvä

      • kesamopo

        Juu, kyl tais käydä omaan nilkkaan. ostettu 1 2019 auto. Käytössä 1 kk ja ajettu 1000 km. Tästä ajasta 2 kertaa ollut jo korjaamolla. Vikakoodit vain nollattu. tänään paloi III:n kerran taas ylim. hälyvaloja.
        Insinöörit kuulemma miettii mitä pitäis tehdä ja ei oo takeita milloin mietintä päättyy sekä auttaako mihinkään. Kehoitus ajaa vaikka moottorin hälytysvalo ym. palaa niin pitkään kun tehot vain riittää.
        Eikä pidä lämpö-, kierros-, eikä nopeusmittarit paikkaansa. Lumisateilla pitäisi älykäs jarrutusjärjestelmä kytkeä pois.
        Ed. mainitun osalta ei vastaa uutta Suomen keliolosuhteissa käytettävää autoa.
        Onko muilla ollut ongelmia uusissa? Tämä ei kuulemma ole maanantai kappale : /


      • Kuudes.nisukka
        kesamopo kirjoitti:

        Juu, kyl tais käydä omaan nilkkaan. ostettu 1 2019 auto. Käytössä 1 kk ja ajettu 1000 km. Tästä ajasta 2 kertaa ollut jo korjaamolla. Vikakoodit vain nollattu. tänään paloi III:n kerran taas ylim. hälyvaloja.
        Insinöörit kuulemma miettii mitä pitäis tehdä ja ei oo takeita milloin mietintä päättyy sekä auttaako mihinkään. Kehoitus ajaa vaikka moottorin hälytysvalo ym. palaa niin pitkään kun tehot vain riittää.
        Eikä pidä lämpö-, kierros-, eikä nopeusmittarit paikkaansa. Lumisateilla pitäisi älykäs jarrutusjärjestelmä kytkeä pois.
        Ed. mainitun osalta ei vastaa uutta Suomen keliolosuhteissa käytettävää autoa.
        Onko muilla ollut ongelmia uusissa? Tämä ei kuulemma ole maanantai kappale : /

        Kyllähän tuo kuulostaa siltä surullisen kuuluisalta maanantai kappaleelta. Toisaalta eipä sellaista autoa vielä ole tehty missä ei vikoja olisi. Tuossa muutama viikko sitten ajelin 2012 vm kassulla ohi aivan tuliterän katumaasturi volvon joka oli tien reunassa konepelti ylhäällä kuskin ihmetellessä vieressä. Joka merkillä on niitä erikoisia ( maanantai) tapauksia joiden vikoja ei saada millään korjattua. Sen huomaa kun menee minkä tahansa merkin juttuja lukemaan. Vikoja riittää.
        Itsellä on nyt kuudes nissan ja vain nuorempana omistuksessa ollut sunny jätti risteykseen kun vaihteisto hajosi. Muilla on aina päästy määränpäähän.
        Sen olen kuullut että näissä aivan uusissa 1.3 koneilla olevissa kaskaissa on jäätymis ongelmaa kovilla pakkasilla.
        Autot on vähän kuin kännytkät. Joillain ne on jatkuvasti rikki ja toisilla taas ei vian vikaa.


    • Skodillac

      Akkuja menee lapissa, vaihtavat pörhöllä eri valmistajan vastaavan.

    • Anonyymi

      2012 1,6 bensa 200000km hyvä on

    • Anonyymi

      Mulla oli 2012 kassu hienosti pelitti oli 2.0 etuveto bensa automaatti......But kuulin ettå vaihdelaatikko vikoja. Vaihdoin ennenn takuuu loppu.

    • Anonyymi

      Tientukko. Enklannin relluun pitäis asentaa jo tehtaalla erilainen nopeusmittarin pohja vaikkapa mailiasteikolla ettei ne olis koko ajan jaloissa.

      • Anonyymi

        NIIIIN samaa mieltä


    • Anonyymi

      Kannatta harkita..uuden kaskain hinnalla saa käytetyn, turvallisen, hiljaisen ja tilavan laatuauton joka on hyvä ajaa. Itsellä oli harkinnassa, mutta päädyin käytettyyn saksalaiseen koeajon jälkeen. Aivan eri maailmasta kuin Nissanit.

    • Anonyymi

      Miksihän gashqin tuuletin jää moottorissa päälle vaikka auto on sammutettu 2020 , 160 connekta välillä yli 5min

      • Anonyymi

        Normaali juttu. Niin pitääkin. Jäähdyttää ja voi olla muutakin , että pyörittää muutaman minutin.


    • Anonyymi

      Minulla oli 2013 1.6 bensa aj. n.100tkm kun hukkasin. Karmein muovi loota mitä ikänä ollut autoista, vuoden pidin kun en kehdannut heti hukata. Mahdoton meteli motarilla kun konee ulvoo, sisältä hyvin pelkistetty. vääntö aivan olematon. Kone kyllä kävi siististi, ja käynisty hyvin. minusta jopa vaarallinen ajaa kun koko ajan saa ohjata että kiemurra toisen kaistalle. kokelin jälestä tätini samanlaista, niin sama juttu.

    • Anonyymi

      Nissan ei toteuta autoissaan mm karttapäivityksiä luvatusti. Kolme päivitystä luvattiin ostettaessa ja yhtään niistä ei toimitetettu huoltojen yhtedessä. Nissan maahantuoja sanoo, että ne pitäisi tulla ja jälleenmyyjät sanoo ettei ole auki päivitystietoja karttatietoihin, jonka vuoksi karttoja ei siis päivitetä.

      Varoituksen sana, jos peruskarttojen päitys ei toimi 2020-luvulla niin jossain on ja pahasti vikaa. Maahantuojan tulisi huolehtia, että ostajat saa luvatut päivitykset ajallaan tai sitten maksaa kaikille Nissanin ostaneille könttäkorvauksena hyvitys kyvyttömästä toimitusketjusta. Euroopanlaajuiset kartat on kuitenkin muissa maissa saatavilla ja toimitetaan sovitusti.

    • Anonyymi

      Nissan jatkoturva ei Autokeskuksen mukaan sisällä vianmääritystä (tuon hinta on Autokeskuksessa 183,1EUR/tunti ja testerimaksut 60Eur päälle). Jatkoturva eli takuunlaajennus on siis rahastusta eli kusetusta Nissanilta ja viat laitteissa jotka kuuluisi kuluttajasuojankin näkökulmasta kestää pidempään pyritään rahastamaan tuntihinnalla ulos.

      Tosi epäeettistä toimintaa Autokeskuksen osalta Nissan omistajien suuntaan ainakin oman kokemuksen mukaan.

      Suositukseni Nissanin autojen osalta on ÄLÄ OSTA ja Autokeskuksen huollon osalta VIE TOISELLE HUOLTOKORJAAMOLLE jos vaan voit.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      258
      2746
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1703
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1609
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1492
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1355
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1200
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      963
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      928
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      908
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      895
    Aihe