Ostin jokin aika sitten Philipsin DVDR3480 tallentimen siirtääkseni vanhoja videoita DVD-levyille. Joidenkin ikivanhojen nauhojen kopioinnissa on ongelmia laitteen herjatessa niiden olevan kopiosuojattuja,mitä ne tuskin lienevät. Laite ei kuitenkaan suostu kopioimaan niitä. Lisäksi tallennin kaatuilee useammin kuin tietokone. Eli kun yritän kopioida, niin joskus muutaman minuutin, joskus liki tunnin kuluttua laite lakkaa kopioimasta ja jumittuu niin että ainoastaan töpselin irrottamalla pääsee jatkamaan. Tällöin kaikki materiaali häipyy bittiavaruuteen ja jos laitteessa oli kertapolttoinen levy, niin se syö levytilaa hukatun materiaalin verran. Päivitin juuri laitteen philipsin sivuilta, mutta tuosta kopiosuojauksesta se edelleen herjaa. Onkohan tuohon ongelmaan helppoa ratkaisua. Onko tietoa jostain toisesta kohtuuhintaisesta tallentimesta joka toimisi paremmin? Mielenkiinnolla odotan kaatuileeko se vielä jatkossa. Tietääkö kukaan miten sen saisi helposti aluekoodivapaaksi?
philips dvdr3480
7
3790
Vastaukset
Mitä videoita kopioit? Itse tallennettuja vai ostettua? Ostetuissa usein on kopiosuojaus.
- kysyisin okarolta
että mitä mieltä olet tuosta 3480:sta, kysyn koska mietin sellasen ostamista ja kukaan ei ole kertonut täällä kokemuksiaan.. Eli tietoa on siis vaikee saada. :/
- heppu huippuheikki
kysyisin okarolta kirjoitti:
että mitä mieltä olet tuosta 3480:sta, kysyn koska mietin sellasen ostamista ja kukaan ei ole kertonut täällä kokemuksiaan.. Eli tietoa on siis vaikee saada. :/
ei kai tommosiin kysymyksiin kukaan jaksa vastata.
- Philipsistä
Itse en osta mitään Philips-tuotetta, olipa laatu hyvä tai huono. Riitatapauksissa käy usein huonosti.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/894- Ketjun alkanut
Kopioin lähinnä maailmalta vaihdossa tullutta materiaalia, mikä on muutaman kerran kopioitu videolta toiselle ilman mitään kopiosuojaongelmia. Aikoinaan myytiin videokopiointiin jotain laitetta nauhureiden väliin minkä piti parantaa kuvanlaatua ja mahdollistaa kopiointi myös kopiosuojatusta lähteestä. Vieläköhän niitä mahtaa mistään saada? Luullakseni alkuperäiset ovat tulleet tv:stä keskieuroopassa. Toinen ikävä yllätys Philipsiä käyttäessä oli etten pystynyt kopiomaan sillä tehtyjä dvd-levyjä tietokoneen instant copy ohjelmalla, jonka avulla suurin osa levyistä on kopioitunut ongelmitta.
- hieman tarkemmin
Ketjun alkanut kirjoitti:
Kopioin lähinnä maailmalta vaihdossa tullutta materiaalia, mikä on muutaman kerran kopioitu videolta toiselle ilman mitään kopiosuojaongelmia. Aikoinaan myytiin videokopiointiin jotain laitetta nauhureiden väliin minkä piti parantaa kuvanlaatua ja mahdollistaa kopiointi myös kopiosuojatusta lähteestä. Vieläköhän niitä mahtaa mistään saada? Luullakseni alkuperäiset ovat tulleet tv:stä keskieuroopassa. Toinen ikävä yllätys Philipsiä käyttäessä oli etten pystynyt kopiomaan sillä tehtyjä dvd-levyjä tietokoneen instant copy ohjelmalla, jonka avulla suurin osa levyistä on kopioitunut ongelmitta.
siis onko nuo nauhat joita koitit kopioida, siis tallennettu keski-euroopassa? Eli eivät ole myyntivideoita vaan itse tallennettuja mutta ei Suomen tv:stä? Se voisi olla yksi mahdollinen syy, eli jos heillä on käytössä jokin kopiosuojaus tms tai hieman Suomesta poikkeavana tuo pal-standardi. Ranskassa muuten käytetään SECAMia, Saksassa taas Palia mutta Saksalainen PAL saattaa hieman erota Suomalaisesta, tosin lähinnä vain äänen suhteen.
PAL-standardeja kun on PAL/I ja PAL/G.
Mutta jos ranskassa nauhoitit nuo, niin sitten asia onselvä, dvd:si tulkitsee ne kaiketi kopiosuojatuksi koska niissä alkup. nauhoissa on eri järjestelmä (SECAM) kuin mitä Suomessa käytetään (PAL).
Mitä tulee noihin laitteisiin niin kyllä niitä pitäisi edelleen Suomestakin löytyä..
http://www.radioduo.net/product_info.php?cPath=21_125&products_id=718
- TIMOJUSSI
Anttila myy kyseistä väkkärää hintaan 149e.Miulla ois vaan kymmenkunta itse nauhoitettua(Videokameralla)nauhaa,jotka pitäs saada DVD:lle.Toimisko se sen aikaa,että ne sais kopioitua ja vois sitten laittaa VHS:n vaikka verkon painoksi.Ammattilaiset kopsais nuo nauhat huokeammalla,mut niiden sisältämä matsku on aika arkaluontoista.Siks ne pitäs saada itse kopsattua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349