Koe-esiintyminen?

Titta-

oletko ollut joskus koe-esiintymisessä tv-sarjaan, teatteriin tms.?

millaista siellä on ollut? mitä sinun on pitänty tehdä?

miten kannattaisi varautua teatterin koe-esiintymiseen?

20

9764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1992333

      Olin elokuvan koe-esiintymisessä. Siellä aivan normaalilla kameralla kuvattiin ja kyseltiin pari kysymystä erityisessä huoneessa. Siellä otettiin myös kasvokuvat ja vartalokuvat, niin ja meidän piti myös tanssia..

    • Tero The Thespian

      Ole oma itsesi. Avustajissa homma on aina 'type casting' eli näytteleminen ei ole etujesi mukaista.

      Ole ajoissa paikalla. Produktioissa on aina kyse rahasta. Kukaan ei ota avustajan takia takkiinsa.

      Ole positiivinen ja hyvällä mielellä. Sama kuin edellinen.

      Jos sinua ei valita muista sanoa, että olet käytettävissä tulevaisuudessa. Hanki käyntikortti jossa on sinun kuvasi.

      ----

      Varautua... vaikeampi kysymys. Nuku hyvin. Syö hyvin, mutta ei liikaa. Lämmitele etukäteen, mutta älä yli. Ole tietoinen ympäristöstäsi.

      Raati/valitsijat/ohajaaja: sinun on skodattava näitä, mutta tyylillä.

      Mitä ne hakevat:

      Luotettavuutta ja tiimityöskentelyyn kykenevää henkilöä.

      Ihmistä, joka tuo produktioon balanssia ja hyvää fiilistä.

      Ihmistä, joka sitoutuu produktioon.

      Sinulle esitetään kysymyksiä. Varo sanaa 'EI'. Se on suomalainen refleksi. Jos osaat välttää sanaa 'EI' pääset jo sillä pitkälle. Tämä on vaikeaa vaikka nyt ajattelet, että puhun höpöjä.

      Alkoholi ja huumeet eivät kuulu menestystä tavoittelevan näytelijän elämään. Ne maustavat persoonan ja näkyvät lavalla. Jos haluat voit tehdä sitä kautta kun olet kuuluisa. Kukaan ei palkkaa juoppoa tai narkkia.

      • hanns

        miten on mahdollista päästä koe-esiintymisiin? mistä saa tietoa? kiitos :)


      • ufwehfoj
        hanns kirjoitti:

        miten on mahdollista päästä koe-esiintymisiin? mistä saa tietoa? kiitos :)

        Olen miettiny tätä samaa pitkään...netistäkään ei tunnu löytyvän mittään...:(


      • Koe-esiintymiseen ha
        ufwehfoj kirjoitti:

        Olen miettiny tätä samaa pitkään...netistäkään ei tunnu löytyvän mittään...:(

        Olen etsinyt vaikka mistä ilmoituksia koe-esiintymisistä. Lehdistä, netistä. Ei löydy. Mistä saatte tietää?


      • loodeja

        Järkevä vastaus, uskomatonta.


      • JooLol
        hanns kirjoitti:

        miten on mahdollista päästä koe-esiintymisiin? mistä saa tietoa? kiitos :)

        Iskä on ainakin aina löytänyt mulle koe-esiintymisiä. Olen ollut "finaalissa", 16 eri kertaa, ja koe-esiintymis taustaa on ollut 25 kertaa. Olen roolituspalvelussaa, jsm..
        Ja ikää on 12.


      • haluunelokuvaan
        JooLol kirjoitti:

        Iskä on ainakin aina löytänyt mulle koe-esiintymisiä. Olen ollut "finaalissa", 16 eri kertaa, ja koe-esiintymis taustaa on ollut 25 kertaa. Olen roolituspalvelussaa, jsm..
        Ja ikää on 12.

        Mutta et kertaakaan elkouvassa?


      • Äly hoi....
        Koe-esiintymiseen ha kirjoitti:

        Olen etsinyt vaikka mistä ilmoituksia koe-esiintymisistä. Lehdistä, netistä. Ei löydy. Mistä saatte tietää?

        Laitatte itse meiliä teattereihin ja elokuvatuotantoyhtiöihin.
        Ja googlaatte tahoja, joiden kautta voi ilmoittautua avustajaksi tai hakea rooleihin. Oma-aloitteisuutta.


    • Ddddanelly

      Olen ollut kerran 8 vuotiaana koe-esiintymisessä kotimaista elokuvaa varten. Äitini hommasi tuon koe-esiintymisen, ja en todellakaan kyllä tiedä että mistä sen repäisi. Ehkä googlettamalla löytyy?

    • äöä

      Mistä löytää koe-esiintymisiä? SIis kaikille nuorille lapsille?

    • rewiir

      minä löysin ilmotuksen helsingin-sanomista yhteen koe kuvaukseeen!!!

    • Olen 14-vuotias

      Niimpä... Kaikilla on mielestäni hyviä vastauksia, mutta mitä kirjotan googleen? Olen yrittänyt ainakin tätä: Koe-esiintymiset 2013 nuoret

      Mutta haluaisin koira-aiheiseen elokuvaan. Rakastan koiria!

      Viitittekö laittaa linkkejä ja ehdotuksia vaikka mun sähköpostiin: [email protected]

      TAI voitte myös tänne postata vastauksia, mutta mieluiten sähköpostiin;)

    • Silja Line

      Lehdissä monesti haetaan koe-esiintymisiin ihmisiä. Ja sitten kannattaa netistä etsiä tuotantoyhtiöitä (ei niitä Suomessa niin kamalan montaa ole) ja teattereita ja rohkeasti soittaa ja kysyä, olisko mitään tarjolla, jos ei nettisivuilla lue.

      • Alkusyksystä soittelin teatteriin ja kysyin roolia, Joulukuussa oli roolitus, treenit alkoivat maaliskuussa. Esityksen mainostaminen alkoi eilen kun tuotantoryhmämme mainosti esitystä Meripäiväparaatissa. Tähän tuotantoon olisi otettu enemmänkin miesesiintyjiä.

        Esiintyvän taiteilijan elämä ei sitten ole pelkkää juhlaa. Treenejä on neljä kertaa viikossa, ensi-illan lähestyessä vieläkin enemmän. Treenit ovat sellaista hidasta junnaamista, vaatii kärsivällisyyttä. Kovin on sitoutunutta porukkaa, juhannuksen aaton aattona klo 18 kaikki olivat treenissä paikalla ja selvin päin.

        Kesäteatteriesiintyjällä ei sitten makseta mitään (ei myöskään lavastajalle, puvustajalle tai ohjaajalle). Sain pyytämäni pienen ja helpon roolin. Minulla ei ole teatterialan tutkintoa.

        En sitten ole mikään diiva tai friikki.

        Tapahtuman mainostaminen on juhlapäiväpainotteista. Seuraava julkinen esiintyminen on Kotka-lavalla Meripäivälauantaina klo 14.


    • Ööö...Help ;)!

      Moi oon 12v tyttö ja kauan oon jo lukenu kaikki maholliset paikat ja netistäkään ei koe-esiintymisiä löydy... Haluisko joku auttaa :)? Löysin tälläsen sivun ---> http://ses.fi/etusivu/ Mut viittiikö alkaa nyt soitella kaikkiin :o ?? Ja kun lähin paikkakunta olis se Tampere ja kun sielläkin oli vaan yks elokuva/tv jne. yhtiö ... Eikä tuskin tällänen tavis pääsis elokuvaan kun oon jostain kuullu et pitää olla "kontakteja" mut heey kuka ? Miten vaikkamä voisin tuntee ketään "julkkista" tai tuottajaa ..???

      • Neiti12v

        Mulla sama probleema oon kans 12 v tyttö täällä mutta monet "hyvät" elokuvat kuvataan ulkomailla
        Oon näytellyt päähenkilöä kesäteatterissa että ainaki osaan näytellä


    • Eleaanooraa

      Niitä löytyy Facebookista esim Rovaniemen teatterin sivuilta

    • 12345678910111213

      Tässä muutamia vinkkejä koe-esiintymisissä menestymiseen, jotka olen itse oppinut kantapään kautta:
      -Tervehdi raatia reippaasti, kannattaa tervehtiä myös mahd. säestäjää
      -Kävele sisään itsevarmasti, mutta ei ylimielisesti
      -Jos raati pyytää sinua tekemään jotain, mikä ei tosiaankaan kuulu mukavuusalueellesi, älä ala hihittelemään hermostuneesti vaan heittäydy rohkeasti
      -Jos raati pyytää jakautumaan pareiksi, nappaa rohkeasti kädestä ensimmäistä, johon saat katsekontaktin
      -Jos unohdat sanat kesken soololaulun, älä jäädy, vaan pyydä reippaasti saatko aloittaa alusta
      -Älä mielistele raatia (kikattele, tee kärrynpyöriä yms.)
      -Kiitä lopuksi raatia ja mahd. säestäjää


      Vinkki 💡

      Laita päällesi joku värikäs vaate, esim. punainen paita, niin raati voi esiintyjiä läpi käydessään muistaa sinut siitä.
      ”Se oli kyllä mukava se punapaitainen.”

    • uuyyttree6667

      Jälleen kerran; teatterikorkeakouluun pääsee vain näyttelijöiden tai julkkisten penskat !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe