MacBook Pro + jumittunut pikseli

2.mac

AppleStoresta juuri hankitussa mbp:ssä ala/keskivaiheilla yksi punainen jumittunut pikseli, johon silmä vaan eksyy. Onkohan tällainen kovinkin yleistä eli kannattaneeko vaatia vaihtoa?

6

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesku_orig

      että se täällä vaihdettaisiin? Vai kannattaisko kysäistä sieltä mistä ostit?

      Noissa yhden pikselin virheissä taidetaan kyllä jäädä hyväksyttävien rajoihin.

      • 2.Mac

        Hyväksyttävissä rajoissa varmaan on, Storesta ostetun tavaran vaan voi etäkauppasääntöjen mukaan palauttaa 14 pv kuluessa. Eli tuonmukaan koneen saisi ilmeisesti vaihdetuakin, vaan tulisiko sittenkään priimaa? Kyselen toisilta ko koneen omistajilta että onko näytöt yleensä virheetömiä??


      • Mika....
        2.Mac kirjoitti:

        Hyväksyttävissä rajoissa varmaan on, Storesta ostetun tavaran vaan voi etäkauppasääntöjen mukaan palauttaa 14 pv kuluessa. Eli tuonmukaan koneen saisi ilmeisesti vaihdetuakin, vaan tulisiko sittenkään priimaa? Kyselen toisilta ko koneen omistajilta että onko näytöt yleensä virheetömiä??

        .... kysellä tuolta hompusta http://www.hopeinenomena.net josko tulisi ideoita. Oletko varma, että kyseessä on vain yksi pikseli? nimittäin jos selmällä näkyy kovin häiritsevästi, niin voihan siinä olla useamman pikselin "nippu". Muistaisin hompussa mainitun, että tuon tarkastamiseen olisi ohjelmakin, joka antaisi täsmälliset tiedot kuva-alkioiden tilasta.

        iMacien osalta hopeisessa omenassa monet sanoo koneitaan vaihtaneen ja asia kannattaa ilman muuta tarkistaa sillä apple ja applen myyjät eivät ilmeisesti ole hanakasti asiasta nipottaneet, vaan kaikki halukkaat ovat saaneet ongelmitta uuden koneen vaikka kuinka epämääräisten vikojen vuoksi (ilmeisesti oma tyytymättömyys riittää).


      • 2.Mac kirjoitti:

        Hyväksyttävissä rajoissa varmaan on, Storesta ostetun tavaran vaan voi etäkauppasääntöjen mukaan palauttaa 14 pv kuluessa. Eli tuonmukaan koneen saisi ilmeisesti vaihdetuakin, vaan tulisiko sittenkään priimaa? Kyselen toisilta ko koneen omistajilta että onko näytöt yleensä virheetömiä??

        vaihtaa, ja yli 90 prosennin todennäköisyydellä vaihdokkaan kaikki pikselit on eläviä. Ainakin mulla on tässä nykyisessä ja oli myös edellisessä. Itse asiassa kaikissa Apple-kannettavissani on maailman sivu ollut vain eläviä pikkelssejä.


      • vesku_orig
        2.Mac kirjoitti:

        Hyväksyttävissä rajoissa varmaan on, Storesta ostetun tavaran vaan voi etäkauppasääntöjen mukaan palauttaa 14 pv kuluessa. Eli tuonmukaan koneen saisi ilmeisesti vaihdetuakin, vaan tulisiko sittenkään priimaa? Kyselen toisilta ko koneen omistajilta että onko näytöt yleensä virheetömiä??

        homman hoitaa satavarmasti.

        Se että auttaako kohtalotovereiden etsintä, no se on toinen juttu. Ehkä sieltä löytyy pikselivirheitä siinä kuin sinulta diftongi-.


      • 2.mac
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        vaihtaa, ja yli 90 prosennin todennäköisyydellä vaihdokkaan kaikki pikselit on eläviä. Ainakin mulla on tässä nykyisessä ja oli myös edellisessä. Itse asiassa kaikissa Apple-kannettavissani on maailman sivu ollut vain eläviä pikkelssejä.

        Soittelinkin Storeen, vaihtoon menee eikä vänkäämiseksi mennyt, siis kyseessä vain 1.pikselin vika . Onneksi ostin koneen verkkokaupasta, epäilenpä ettei kotimaiset jälleenmyyjät olisi konetta tai näyttöä vaihtaneet.
        En kartoittanut kohtalotovereita vaan yritin tiedustella onko näytöt noin yleensäottaen virheettömiä kun ei tuo vaihtoprosessi nyt niin vähätöinen kuitenkaan ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe