Access

joku vaan

Olen tehnyt exclin VBA:lla ohjelman, joka tekee viitenumeroon tarkkarin(eli viimeisen nro:n).
Kysymys kuuluukin miten saan sen liitettyä accessin raporttiin. Itse olen yrittänyt rakennenäkymässä, tehden siihen muokkausruudun ja siihen siirtää, mutta ei onnistu. Toivoittavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.

7

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      onnistuu mutta tietenkin koodi täytyy muuntaa Accessiin sopivaksi (viittaukset soluihin yms.).

      Pystytkö laittamaan koodia?

      • joku vaan

        Tällainen on se koodin pätkä jota olen sinne sovittanut.


        Sub tarkista()
        '*** Määrittelyt ***
        Dim viite As String
        Dim pituus As Integer
        Dim toisto As Integer
        Dim uusisana As String
        Dim tarkiste As String

        '*** Toiminta ***
        viite = Cells(4, 2)
        pituus = Len(viite)


        '*** Käännetään viite ilman viimeistä nroa ***
        For toisto = 1 To pituus
        uusisana = Mid(viite, toisto, 1) & uusisana
        Next toisto

        '*** Suoritetaan laskutoimenpide ***
        For toisto2 = 1 To pituus
        viitenro = Mid(uusisana, toisto2, 1)
        tarkiste = "731731731731731731731"
        varmistus = Mid(tarkiste, toisto2, 1)
        tulo = tulo (varmistus * viitenro)
        Next toisto2

        '*** tarkistetaan montako merkkiä tulossa on ***

        uusipituus = Len(tulo)
        uusipituus = uusipituus - 1

        '*** ja määritetään seuraavat täydet kymmenet ***
        tulo2 = Mid(tulo, uusipituus, 1)
        tulo2 = tulo2 1
        tulo2 = tulo2 & "0"

        erotus = tulo2 - tulo

        tarkkari = Right(erotus, 1)

        Cells(15, 1) = viite & tarkkari

        End Sub


    • koodia
      • joku vaan

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.


      • joku vaan kirjoitti:

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.

        Tuo on Vba-funktio, joka toimii suunnilleen samoin kuin Accesin omat funktiot. Tee muokkausruutu tai käytä olemassaolevaa, laita siihen lauseke (tuossa funktion nimi on "laskeviite") =laskeviite(LaskuNo). Muuta nuo esimerkkilausekkeen nimet niiksi joita itse käytät.


      • joku vaan kirjoitti:

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.

        Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.

        http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12


      • joku vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      128
      1315
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe