Olen tehnyt exclin VBA:lla ohjelman, joka tekee viitenumeroon tarkkarin(eli viimeisen nro:n).
Kysymys kuuluukin miten saan sen liitettyä accessin raporttiin. Itse olen yrittänyt rakennenäkymässä, tehden siihen muokkausruudun ja siihen siirtää, mutta ei onnistu. Toivoittavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.
Access
7
776
Vastaukset
- juhakorkeapudas
onnistuu mutta tietenkin koodi täytyy muuntaa Accessiin sopivaksi (viittaukset soluihin yms.).
Pystytkö laittamaan koodia?- joku vaan
Tällainen on se koodin pätkä jota olen sinne sovittanut.
Sub tarkista()
'*** Määrittelyt ***
Dim viite As String
Dim pituus As Integer
Dim toisto As Integer
Dim uusisana As String
Dim tarkiste As String
'*** Toiminta ***
viite = Cells(4, 2)
pituus = Len(viite)
'*** Käännetään viite ilman viimeistä nroa ***
For toisto = 1 To pituus
uusisana = Mid(viite, toisto, 1) & uusisana
Next toisto
'*** Suoritetaan laskutoimenpide ***
For toisto2 = 1 To pituus
viitenro = Mid(uusisana, toisto2, 1)
tarkiste = "731731731731731731731"
varmistus = Mid(tarkiste, toisto2, 1)
tulo = tulo (varmistus * viitenro)
Next toisto2
'*** tarkistetaan montako merkkiä tulossa on ***
uusipituus = Len(tulo)
uusipituus = uusipituus - 1
'*** ja määritetään seuraavat täydet kymmenet ***
tulo2 = Mid(tulo, uusipituus, 1)
tulo2 = tulo2 1
tulo2 = tulo2 & "0"
erotus = tulo2 - tulo
tarkkari = Right(erotus, 1)
Cells(15, 1) = viite & tarkkari
End Sub
- koodia
http://mureakuha.com/koodikirjasto/25
Voi joutua hieman muokkaamaan omien tarpeiden mukaan.- joku vaan
taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.
joku vaan kirjoitti:
taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.
Tuo on Vba-funktio, joka toimii suunnilleen samoin kuin Accesin omat funktiot. Tee muokkausruutu tai käytä olemassaolevaa, laita siihen lauseke (tuossa funktion nimi on "laskeviite") =laskeviite(LaskuNo). Muuta nuo esimerkkilausekkeen nimet niiksi joita itse käytät.
joku vaan kirjoitti:
taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.
Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12- joku vaan
Kassara kirjoitti:
Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12kiitos viesteistä oli ISO apu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664