Access

joku vaan

Olen tehnyt exclin VBA:lla ohjelman, joka tekee viitenumeroon tarkkarin(eli viimeisen nro:n).
Kysymys kuuluukin miten saan sen liitettyä accessin raporttiin. Itse olen yrittänyt rakennenäkymässä, tehden siihen muokkausruudun ja siihen siirtää, mutta ei onnistu. Toivoittavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.

7

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      onnistuu mutta tietenkin koodi täytyy muuntaa Accessiin sopivaksi (viittaukset soluihin yms.).

      Pystytkö laittamaan koodia?

      • joku vaan

        Tällainen on se koodin pätkä jota olen sinne sovittanut.


        Sub tarkista()
        '*** Määrittelyt ***
        Dim viite As String
        Dim pituus As Integer
        Dim toisto As Integer
        Dim uusisana As String
        Dim tarkiste As String

        '*** Toiminta ***
        viite = Cells(4, 2)
        pituus = Len(viite)


        '*** Käännetään viite ilman viimeistä nroa ***
        For toisto = 1 To pituus
        uusisana = Mid(viite, toisto, 1) & uusisana
        Next toisto

        '*** Suoritetaan laskutoimenpide ***
        For toisto2 = 1 To pituus
        viitenro = Mid(uusisana, toisto2, 1)
        tarkiste = "731731731731731731731"
        varmistus = Mid(tarkiste, toisto2, 1)
        tulo = tulo (varmistus * viitenro)
        Next toisto2

        '*** tarkistetaan montako merkkiä tulossa on ***

        uusipituus = Len(tulo)
        uusipituus = uusipituus - 1

        '*** ja määritetään seuraavat täydet kymmenet ***
        tulo2 = Mid(tulo, uusipituus, 1)
        tulo2 = tulo2 1
        tulo2 = tulo2 & "0"

        erotus = tulo2 - tulo

        tarkkari = Right(erotus, 1)

        Cells(15, 1) = viite & tarkkari

        End Sub


    • koodia
      • joku vaan

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.


      • joku vaan kirjoitti:

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.

        Tuo on Vba-funktio, joka toimii suunnilleen samoin kuin Accesin omat funktiot. Tee muokkausruutu tai käytä olemassaolevaa, laita siihen lauseke (tuossa funktion nimi on "laskeviite") =laskeviite(LaskuNo). Muuta nuo esimerkkilausekkeen nimet niiksi joita itse käytät.


      • joku vaan kirjoitti:

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.

        Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.

        http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12


      • joku vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      859
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      574
    5. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    6. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      32
      498
    7. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    8. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      82
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe