Olen tehnyt exclin VBA:lla ohjelman, joka tekee viitenumeroon tarkkarin(eli viimeisen nro:n).
Kysymys kuuluukin miten saan sen liitettyä accessin raporttiin. Itse olen yrittänyt rakennenäkymässä, tehden siihen muokkausruudun ja siihen siirtää, mutta ei onnistu. Toivoittavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.
Access
7
685
Vastaukset
- juhakorkeapudas
onnistuu mutta tietenkin koodi täytyy muuntaa Accessiin sopivaksi (viittaukset soluihin yms.).
Pystytkö laittamaan koodia?- joku vaan
Tällainen on se koodin pätkä jota olen sinne sovittanut.
Sub tarkista()
'*** Määrittelyt ***
Dim viite As String
Dim pituus As Integer
Dim toisto As Integer
Dim uusisana As String
Dim tarkiste As String
'*** Toiminta ***
viite = Cells(4, 2)
pituus = Len(viite)
'*** Käännetään viite ilman viimeistä nroa ***
For toisto = 1 To pituus
uusisana = Mid(viite, toisto, 1) & uusisana
Next toisto
'*** Suoritetaan laskutoimenpide ***
For toisto2 = 1 To pituus
viitenro = Mid(uusisana, toisto2, 1)
tarkiste = "731731731731731731731"
varmistus = Mid(tarkiste, toisto2, 1)
tulo = tulo (varmistus * viitenro)
Next toisto2
'*** tarkistetaan montako merkkiä tulossa on ***
uusipituus = Len(tulo)
uusipituus = uusipituus - 1
'*** ja määritetään seuraavat täydet kymmenet ***
tulo2 = Mid(tulo, uusipituus, 1)
tulo2 = tulo2 1
tulo2 = tulo2 & "0"
erotus = tulo2 - tulo
tarkkari = Right(erotus, 1)
Cells(15, 1) = viite & tarkkari
End Sub
- koodia
http://mureakuha.com/koodikirjasto/25
Voi joutua hieman muokkaamaan omien tarpeiden mukaan.- joku vaan
taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.
joku vaan kirjoitti:
Tuo on Vba-funktio, joka toimii suunnilleen samoin kuin Accesin omat funktiot. Tee muokkausruutu tai käytä olemassaolevaa, laita siihen lauseke (tuossa funktion nimi on "laskeviite") =laskeviite(LaskuNo). Muuta nuo esimerkkilausekkeen nimet niiksi joita itse käytät.
joku vaan kirjoitti:
Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12- joku vaan
Kassara kirjoitti:
Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12kiitos viesteistä oli ISO apu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
VVM Riikka Purra ministerin asemassaan valehteli ja rikkoi perustuslakia.
Valtiovarainministeri Riikka Purra (PS) kiisti Ylen ykkösaamussa luvanneensa ennen vaaleja, ettei pienituloisilta leikat186932Purra ennen vaaleja: "pienituloisten etuuksista leikkaaminen ei meille käy"
"...perussuomalaisten ero muun muassa kokoomukseen, joka haluaa leikata pienituloisten etuuksista, se ei meille käy."333479Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi
Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks203048Toksinen persuvasemmisto
Kun toksiset ihmiset eivät kykene hallitsemaan sinua, saamaan sinua näkemään asiat niin kuin he haluaa, toimimaan niin k192729Riikka Purra: Autoilu tulee Suomen valtiolle pyöräilyä edullisemmaksi! Siksi pyöräetu poistettiin!
🐸🐸🐸🐸🐸 Perussuomalaisten trollitehdas kiukkuaa kun Riikka Purra päästi taas sammakoita suustaan että autoilu tulee S3321731- 901125
- 94983
Hei sinä (m)
Meidän välinen tunnepyörremysky alkoi viime syksynä eikä ainakaan mun taholta ota laantuakseen. Tulet mun mieleen päivit1917- 77896
Tikkunenällä on kovat luulot itsestään
Mut ei tarjottavana muuta kuin katkeruutta, ilkeyttä ja ilkeä luonne hyih.. oikea miesten nielijä Onneksi kaivatullani13893