Access

joku vaan

Olen tehnyt exclin VBA:lla ohjelman, joka tekee viitenumeroon tarkkarin(eli viimeisen nro:n).
Kysymys kuuluukin miten saan sen liitettyä accessin raporttiin. Itse olen yrittänyt rakennenäkymässä, tehden siihen muokkausruudun ja siihen siirtää, mutta ei onnistu. Toivoittavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.

7

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      onnistuu mutta tietenkin koodi täytyy muuntaa Accessiin sopivaksi (viittaukset soluihin yms.).

      Pystytkö laittamaan koodia?

      • joku vaan

        Tällainen on se koodin pätkä jota olen sinne sovittanut.


        Sub tarkista()
        '*** Määrittelyt ***
        Dim viite As String
        Dim pituus As Integer
        Dim toisto As Integer
        Dim uusisana As String
        Dim tarkiste As String

        '*** Toiminta ***
        viite = Cells(4, 2)
        pituus = Len(viite)


        '*** Käännetään viite ilman viimeistä nroa ***
        For toisto = 1 To pituus
        uusisana = Mid(viite, toisto, 1) & uusisana
        Next toisto

        '*** Suoritetaan laskutoimenpide ***
        For toisto2 = 1 To pituus
        viitenro = Mid(uusisana, toisto2, 1)
        tarkiste = "731731731731731731731"
        varmistus = Mid(tarkiste, toisto2, 1)
        tulo = tulo (varmistus * viitenro)
        Next toisto2

        '*** tarkistetaan montako merkkiä tulossa on ***

        uusipituus = Len(tulo)
        uusipituus = uusipituus - 1

        '*** ja määritetään seuraavat täydet kymmenet ***
        tulo2 = Mid(tulo, uusipituus, 1)
        tulo2 = tulo2 1
        tulo2 = tulo2 & "0"

        erotus = tulo2 - tulo

        tarkkari = Right(erotus, 1)

        Cells(15, 1) = viite & tarkkari

        End Sub


    • koodia
      • joku vaan

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.


      • joku vaan kirjoitti:

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.

        Tuo on Vba-funktio, joka toimii suunnilleen samoin kuin Accesin omat funktiot. Tee muokkausruutu tai käytä olemassaolevaa, laita siihen lauseke (tuossa funktion nimi on "laskeviite") =laskeviite(LaskuNo). Muuta nuo esimerkkilausekkeen nimet niiksi joita itse käytät.


      • joku vaan kirjoitti:

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.

        Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.

        http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12


      • joku vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3258
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      971
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      814
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      698
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      625
    Aihe