Olen tehnyt exclin VBA:lla ohjelman, joka tekee viitenumeroon tarkkarin(eli viimeisen nro:n).
Kysymys kuuluukin miten saan sen liitettyä accessin raporttiin. Itse olen yrittänyt rakennenäkymässä, tehden siihen muokkausruudun ja siihen siirtää, mutta ei onnistu. Toivoittavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.
Access
7
776
Vastaukset
- juhakorkeapudas
onnistuu mutta tietenkin koodi täytyy muuntaa Accessiin sopivaksi (viittaukset soluihin yms.).
Pystytkö laittamaan koodia?- joku vaan
Tällainen on se koodin pätkä jota olen sinne sovittanut.
Sub tarkista()
'*** Määrittelyt ***
Dim viite As String
Dim pituus As Integer
Dim toisto As Integer
Dim uusisana As String
Dim tarkiste As String
'*** Toiminta ***
viite = Cells(4, 2)
pituus = Len(viite)
'*** Käännetään viite ilman viimeistä nroa ***
For toisto = 1 To pituus
uusisana = Mid(viite, toisto, 1) & uusisana
Next toisto
'*** Suoritetaan laskutoimenpide ***
For toisto2 = 1 To pituus
viitenro = Mid(uusisana, toisto2, 1)
tarkiste = "731731731731731731731"
varmistus = Mid(tarkiste, toisto2, 1)
tulo = tulo (varmistus * viitenro)
Next toisto2
'*** tarkistetaan montako merkkiä tulossa on ***
uusipituus = Len(tulo)
uusipituus = uusipituus - 1
'*** ja määritetään seuraavat täydet kymmenet ***
tulo2 = Mid(tulo, uusipituus, 1)
tulo2 = tulo2 1
tulo2 = tulo2 & "0"
erotus = tulo2 - tulo
tarkkari = Right(erotus, 1)
Cells(15, 1) = viite & tarkkari
End Sub
- koodia
http://mureakuha.com/koodikirjasto/25
Voi joutua hieman muokkaamaan omien tarpeiden mukaan.- joku vaan
taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.
joku vaan kirjoitti:
taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.
Tuo on Vba-funktio, joka toimii suunnilleen samoin kuin Accesin omat funktiot. Tee muokkausruutu tai käytä olemassaolevaa, laita siihen lauseke (tuossa funktion nimi on "laskeviite") =laskeviite(LaskuNo). Muuta nuo esimerkkilausekkeen nimet niiksi joita itse käytät.
joku vaan kirjoitti:
taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.
Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12- joku vaan
Kassara kirjoitti:
Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12kiitos viesteistä oli ISO apu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371984
- 49836
- 85834
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 62527
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78447