Access

joku vaan

Olen tehnyt exclin VBA:lla ohjelman, joka tekee viitenumeroon tarkkarin(eli viimeisen nro:n).
Kysymys kuuluukin miten saan sen liitettyä accessin raporttiin. Itse olen yrittänyt rakennenäkymässä, tehden siihen muokkausruudun ja siihen siirtää, mutta ei onnistu. Toivoittavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.

7

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      onnistuu mutta tietenkin koodi täytyy muuntaa Accessiin sopivaksi (viittaukset soluihin yms.).

      Pystytkö laittamaan koodia?

      • joku vaan

        Tällainen on se koodin pätkä jota olen sinne sovittanut.


        Sub tarkista()
        '*** Määrittelyt ***
        Dim viite As String
        Dim pituus As Integer
        Dim toisto As Integer
        Dim uusisana As String
        Dim tarkiste As String

        '*** Toiminta ***
        viite = Cells(4, 2)
        pituus = Len(viite)


        '*** Käännetään viite ilman viimeistä nroa ***
        For toisto = 1 To pituus
        uusisana = Mid(viite, toisto, 1) & uusisana
        Next toisto

        '*** Suoritetaan laskutoimenpide ***
        For toisto2 = 1 To pituus
        viitenro = Mid(uusisana, toisto2, 1)
        tarkiste = "731731731731731731731"
        varmistus = Mid(tarkiste, toisto2, 1)
        tulo = tulo (varmistus * viitenro)
        Next toisto2

        '*** tarkistetaan montako merkkiä tulossa on ***

        uusipituus = Len(tulo)
        uusipituus = uusipituus - 1

        '*** ja määritetään seuraavat täydet kymmenet ***
        tulo2 = Mid(tulo, uusipituus, 1)
        tulo2 = tulo2 1
        tulo2 = tulo2 & "0"

        erotus = tulo2 - tulo

        tarkkari = Right(erotus, 1)

        Cells(15, 1) = viite & tarkkari

        End Sub


    • koodia
      • joku vaan

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.


      • joku vaan kirjoitti:

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.

        Tuo on Vba-funktio, joka toimii suunnilleen samoin kuin Accesin omat funktiot. Tee muokkausruutu tai käytä olemassaolevaa, laita siihen lauseke (tuossa funktion nimi on "laskeviite") =laskeviite(LaskuNo). Muuta nuo esimerkkilausekkeen nimet niiksi joita itse käytät.


      • joku vaan kirjoitti:

        taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.

        Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.

        http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12


      • joku vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1350
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1199
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1000
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      281
      894
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      877
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      30
      723
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe