Olen tehnyt exclin VBA:lla ohjelman, joka tekee viitenumeroon tarkkarin(eli viimeisen nro:n).
Kysymys kuuluukin miten saan sen liitettyä accessin raporttiin. Itse olen yrittänyt rakennenäkymässä, tehden siihen muokkausruudun ja siihen siirtää, mutta ei onnistu. Toivoittavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.
Access
7
570
Vastaukset
- juhakorkeapudas
onnistuu mutta tietenkin koodi täytyy muuntaa Accessiin sopivaksi (viittaukset soluihin yms.).
Pystytkö laittamaan koodia?- joku vaan
Tällainen on se koodin pätkä jota olen sinne sovittanut.
Sub tarkista()
'*** Määrittelyt ***
Dim viite As String
Dim pituus As Integer
Dim toisto As Integer
Dim uusisana As String
Dim tarkiste As String
'*** Toiminta ***
viite = Cells(4, 2)
pituus = Len(viite)
'*** Käännetään viite ilman viimeistä nroa ***
For toisto = 1 To pituus
uusisana = Mid(viite, toisto, 1) & uusisana
Next toisto
'*** Suoritetaan laskutoimenpide ***
For toisto2 = 1 To pituus
viitenro = Mid(uusisana, toisto2, 1)
tarkiste = "731731731731731731731"
varmistus = Mid(tarkiste, toisto2, 1)
tulo = tulo (varmistus * viitenro)
Next toisto2
'*** tarkistetaan montako merkkiä tulossa on ***
uusipituus = Len(tulo)
uusipituus = uusipituus - 1
'*** ja määritetään seuraavat täydet kymmenet ***
tulo2 = Mid(tulo, uusipituus, 1)
tulo2 = tulo2 1
tulo2 = tulo2 & "0"
erotus = tulo2 - tulo
tarkkari = Right(erotus, 1)
Cells(15, 1) = viite & tarkkari
End Sub
- koodia
http://mureakuha.com/koodikirjasto/25
Voi joutua hieman muokkaamaan omien tarpeiden mukaan.- joku vaan
taitaa olla muokkaus kenttään tulostus koodista. Miten se tehdään.
joku vaan kirjoitti:
Tuo on Vba-funktio, joka toimii suunnilleen samoin kuin Accesin omat funktiot. Tee muokkausruutu tai käytä olemassaolevaa, laita siihen lauseke (tuossa funktion nimi on "laskeviite") =laskeviite(LaskuNo). Muuta nuo esimerkkilausekkeen nimet niiksi joita itse käytät.
joku vaan kirjoitti:
Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12- joku vaan
Kassara kirjoitti:
Ostin viime keväänä tuon. Se on enkunkielinen mutta selkeästi kirjoitettu, suosittelen lämpimästi, eikä pahan kalliskaan.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/002-8502564-4380842?url=search-alias=aps&field-keywords=acces 2003 vba&x=13&y=12kiitos viesteistä oli ISO apu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark984826Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv2074658"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1173134Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m243107Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p983023Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!
Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu1382298- 922251
Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.342203- 222148
Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi392105