Ensimmäinen kerta

vaaleanuori

Brasiliaan lähdössä maaliskuussa Fortalezaan. Onko kokemusta huoneistohotelli Brasil tropicalista?? kaikki tieto olisi hyvä. Ja muutenkin miten siellä kohdellaan suominaisia ja nuoria vaaleita tyttöjä?

7

2177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • greenguava

      Olin viime joulukuussa ystäväni kanssa viikon Brasil Tropicalissa. Pidettiin hotellista tosi paljon. Ruoka oli hyvää ja buffetin tarjonta monipuolinen. Loppuviikosta oli vähän masut pipinä, mutta en tiedä johtuiko hotellin ruuasta. Buffetissa safkat tietenkin seisoo huoneenlämmössä välillä ehkä pidempään kuin olisi suotavaa..

      Iltaisin maleksittiin jonkin verran viereisellä rannalla, jossa on ruokapaikkoja ja markkinakojuja. Ainakin kolmena iltana oltiin baarialueella, joka ei nyt sinänsä ollut kovin kummonen. Kyllähän siellä oli ihmisiä ja menoa. Aika paljon paikallisia neitoja metsästämässä ulkomaalaisia miehiä. Saatiin olla yllättävänkin pitkälti rauhassa, vaikka ollaan ihan nättejä. Paikallisiset tytöt ei tykännyt hyvää jos esim. suomalaiset kundit tulivat istumaan meidän pöytään.

      Sunnuntai Praia do Futurolla oli kiva kokemus. Paljon porukkaa, elävää musiikkia, ruokaa. Käytiin parilla retkellä, joista ainakin Cumbucoa suosittelen. Oli hauskaa ajella dyyneillä buggyllä. Käytiin myös Baturiten reissulla, joka oli ihan kiva.

      Reissun huono puoli paljastui vasta kotona. Mun luottokortti oli kopioitu (mitä ilmeisemmin Beira Marin rantakadun automaatilla). Rahaa oli kadonnut tililtä joku 500 €. Meni kuitenkin lopulta luottokunnan pikkiin. Kannattaa olla tarkkana korttien kanssa. Nostin viikon aikana rahaa 2 krt em. automaatista, kerran Centrosta (Banco do Brasilista) sekä kerran maksoin isossa vaateliikkeessä Centrossa.

      Viikko oli kyllä aivan liian lyhyt aika! Itse lähtisin uudelleen Fortalezaan. Kaikki eivät paikasta tykänneet, mutta meitä on niin moneksi. Olen reppureissanut aika paljon Euroopan ulkopuolella (myös aiemmin kuukauden Brasiliassa), eikä mun mielestä Fortaleza ollut mitenkään hirmu likainen, vaarallinen tms. paikka.

    • Papa Matteo

      Maaliskuu on taalla jo loppusesongin aikoja paikalliset lomailevat tammi-helmikuussa ja elama rauhoittuu heti karnevaalien jalkeen. Brasil Tropical Avenida Apolicaolla on oikein hyva vaihtoehto, rento, ei liian pramea. Aikoinaan aamiaisbuffet ja kiloravintola hotellin ala-aulassa olivat kaupungin suosituimpia, ja maailman hauskin mies Olivao hoitaa vielakin 24 kerroksen uima-allasbaaria. Hotelli on hyvin keskeisella paikalla, hotellin ovesta 50M vasemmalle ja siita taas 50m vasemmalle ja olet rantakadulla Avenida Beira Mar. Hotellin ovelta kadun poikki ja 100m vasemmalle on Bussipysäkki jolta paasee kiertamaan kaupunkia,Cirgular 1. lyhempi kierros, tai Cirgular 2 Pidempi. Myoskin sellaiseen bussiin jossa lukee Futuro kannattaa tunkea vaikka vakisin sisalle, joskus saattaa olla ahdasta= Brazilialaista tunnelmaa. Bussi vie suositulle Futuron rannalle, jossa rantabaarit= Barragat Gogo, Grogo ja Boa vida taitavat olla suosituimpia, mutta paikkoja varmasti riittaa jokaiseen makuun. Fortaleza on Brazilialaisenkin mittapuun mukaan suuri kaupunki, ei kuitenkaan suurkaupunki, joten mukaan mahtuu kaikenlaista, en ala pelottelemaan, painvastoin kannustamaan. Varmasti kannattaa lahtea kokemaan elamansa matka maahan, joka on kaikkien kansojen sulatusuuni, mutta siita huolimatta hyvat tavat ja varsinkin naisten kunnioitus on viela tallella. Ja tavata ihmisia jotka puutteesta huolimatta osaavat ottaa ilon irti elamasta. Uskon varmasti, etta teita vaaleita skanddinaaveja pidetaan taalla kuin kukkaa kammenella. Ehka alkuun se liika ystavallisyys saattaa hammentaa, mutta rohkeasti mukaan vaan.
      Yksi varoitus kuitenkin teille vaaleat, seka vahan tummemmatkin tytot. Italialaiset miespuoliset turistit ovat sitten aivan eri maata, niista Napolin katupojista ja pikku Berluskoneista on tullut tanne Koilis Braziliaan oikea maan vaiva. Nama ovat tietenkin henkilokohtaisia mielipiteita maassa asuvan nakovinkkelista.
      Kiersin itse 40 voutta tyokseni maailmaa, mutta muutama vuosi sitten minusta tuli maan kansalainen, olen siis menettanyt sydameni Brazilialle.

      • Minea*

        Kiitos Papa vastauksestasi - siitä oli iloa minullekin, vaikka itse olen lähdössä Fortaan jo jouluaattona pariksi viikoksi :) Hotellini on Ponta Mar, joten olisiko sinulla mahdollisesti kertoa siitä jotakin? Onko tuohon aikaan jotain erityistä joka kannattaisi käydä katsastelemassa, ymmärtääkseni jakapallomatseja ei järjestetä? Minkähintaisia ovat uudenvuoden liput ja mihin baariin tms kannattaa se summa investoida?


      • Papa Matteo
        Minea* kirjoitti:

        Kiitos Papa vastauksestasi - siitä oli iloa minullekin, vaikka itse olen lähdössä Fortaan jo jouluaattona pariksi viikoksi :) Hotellini on Ponta Mar, joten olisiko sinulla mahdollisesti kertoa siitä jotakin? Onko tuohon aikaan jotain erityistä joka kannattaisi käydä katsastelemassa, ymmärtääkseni jakapallomatseja ei järjestetä? Minkähintaisia ovat uudenvuoden liput ja mihin baariin tms kannattaa se summa investoida?

        Ponta Mar rantakatu Avenida Beiramarin varrella on Braziliassa yleistyvaa niinsanottua Studio tyyppiä, jossa ei ole parveketta, mutta olohuoneesta lampolasien lapi huikeat maisemat rantakadun yli merelle. Jarjestely johtuu siita, ettei haluta paastaa paljonkaan lamminta ilmaa sisalla huoneistoihin. Siis aivan painvastoin kuin teilla siella Suomessa ainakin tahan vuodenaikaan. Ihan kelvollinen hotelli keskeisella paikalla. Hotellin ovelta kadun yli ja oikealle on useampia rantakioskeja Barrgoita, joista myös tarjoillaan ruokaa, ja eteenkin juomaa myös rannalle aurinkotuoleihin. Kannattaa varata rannallaoloon aikaa useamman juoman verran, niin yleensa valttyy maksamasta tuolien vuokraa, jota ei perita kadun varressa samassakaan barragassa. Jatkamalla rantakatua viela enemman oikealle tullaan iltamarkkina-alueelle, josta korttelin verran ylospain on Hotelli Brasil Tropical. Hotellin ovelta vasemmalle seuraten rantakatua noin 2km tullaan Iraceman alueelle jossa juhlinta jatkuu sen jalkeen kun rantabarragat lopettavat. Maamerkkina voi pitaa suoraan merelle pistavaa entista lastaussiltaa Ponta de Metallicaa, josta korttelin verran sisamaahan pain loytyvat parhaat baarit jokaiselle makunsa mukaan, vaihtoehtoja loytyy kaikille.
        Uudenvuoden vastaanotto sujuu varmasti ikimuistoisesti kaikissa Beira Maar kadun varrella olevissa Paikoissa, mutta jos saan suositella jatkopaikkaa, niin se on Iracemassa juuri tuon Ponta de Metallican sivussa oleva Pirata Bar, joka on auki vain maanantaisin, ja aattohan on maanantai,joten varmaan harvinainen tilaisuus myos paikallisilla varatkaahan paikat ajoissa.
        Tervetuloa! luontaista uteliaisuutta ja seikkailumielta


      • Nebukad

        Ola, Papa Matteo!
        Oletettavasti elelet siellä maahanmuuttajana. Itse olen aikeissa parin vuoden sisällä muuttaa pakoon kylmiä kelejä nimenomaan Fortalezaan.
        Olen kylläkin lueskellut Policia Federalin sivuja ja saanut jonkintason käsityksen maahanmuuttamisesta.
        Jos sulla on asiasta kokemusta ja mielenkiintoa kertoa minkälaisen byrokratian läpikäyntiä maahanmuutto vaatii, niin ottaisin informaatiota com muito vontade vastaan.
        Muito obrigado pela ajuda!


      • Minea*
        Papa Matteo kirjoitti:

        Ponta Mar rantakatu Avenida Beiramarin varrella on Braziliassa yleistyvaa niinsanottua Studio tyyppiä, jossa ei ole parveketta, mutta olohuoneesta lampolasien lapi huikeat maisemat rantakadun yli merelle. Jarjestely johtuu siita, ettei haluta paastaa paljonkaan lamminta ilmaa sisalla huoneistoihin. Siis aivan painvastoin kuin teilla siella Suomessa ainakin tahan vuodenaikaan. Ihan kelvollinen hotelli keskeisella paikalla. Hotellin ovelta kadun yli ja oikealle on useampia rantakioskeja Barrgoita, joista myös tarjoillaan ruokaa, ja eteenkin juomaa myös rannalle aurinkotuoleihin. Kannattaa varata rannallaoloon aikaa useamman juoman verran, niin yleensa valttyy maksamasta tuolien vuokraa, jota ei perita kadun varressa samassakaan barragassa. Jatkamalla rantakatua viela enemman oikealle tullaan iltamarkkina-alueelle, josta korttelin verran ylospain on Hotelli Brasil Tropical. Hotellin ovelta vasemmalle seuraten rantakatua noin 2km tullaan Iraceman alueelle jossa juhlinta jatkuu sen jalkeen kun rantabarragat lopettavat. Maamerkkina voi pitaa suoraan merelle pistavaa entista lastaussiltaa Ponta de Metallicaa, josta korttelin verran sisamaahan pain loytyvat parhaat baarit jokaiselle makunsa mukaan, vaihtoehtoja loytyy kaikille.
        Uudenvuoden vastaanotto sujuu varmasti ikimuistoisesti kaikissa Beira Maar kadun varrella olevissa Paikoissa, mutta jos saan suositella jatkopaikkaa, niin se on Iracemassa juuri tuon Ponta de Metallican sivussa oleva Pirata Bar, joka on auki vain maanantaisin, ja aattohan on maanantai,joten varmaan harvinainen tilaisuus myos paikallisilla varatkaahan paikat ajoissa.
        Tervetuloa! luontaista uteliaisuutta ja seikkailumielta

        kiitos kovasti nopeasta vastauksestasi :)


      • Papa Matteo
        Nebukad kirjoitti:

        Ola, Papa Matteo!
        Oletettavasti elelet siellä maahanmuuttajana. Itse olen aikeissa parin vuoden sisällä muuttaa pakoon kylmiä kelejä nimenomaan Fortalezaan.
        Olen kylläkin lueskellut Policia Federalin sivuja ja saanut jonkintason käsityksen maahanmuuttamisesta.
        Jos sulla on asiasta kokemusta ja mielenkiintoa kertoa minkälaisen byrokratian läpikäyntiä maahanmuutto vaatii, niin ottaisin informaatiota com muito vontade vastaan.
        Muito obrigado pela ajuda!

        Siis valitettavasti en oikein tieda kuuluuko tama enaa keskusteluun matkailusta. Koetan kuitenkin jotain vastata. Itsellani Brazilia alkoi todella kiinnostaa ollessani useamman vuoden Brazilialaisten offshore yhtioden palveluksessa ja passit tayttyivat nopeasti eripituisista tyoviisumeista. Sama jatkui jaadessani maahan pysyvasti, siis 90 paivan turistiviisumiin sai helposti DPF:lta eli Departamento de Polisia Federalilta toiset 90 paivaa jatkoa. Ennen jatkoajan paattymista taytyy poistua maasta nollaamaan viisumi. Useimmiten kavin Argentinassa, tai Golombiassa. Reittilennolla maahan saapuva saa automaattisesti 90 paivan turistiviisumin. Oikein jaksottamalla pystyi kiertamaan saantoa, etta vuoden aikana saa turistiviisumilla olla maasa korkeintaan 180 paivaa, joka vuodenvaihteen osuessa kohdalleen muuttui 360 paivaksi. Nyt saantoa on muutettu, ja tama kikkailu ei enaa onnistu. Varsinaista pysyvaa massaololupaa en ikina kokeillut,tuntui kovin byrokraattiselta. Itse paadyin anomaan kansalaisuutta, joka sitten myonnettiinkin kaikenlaisten soveltuvuustestien jalkeen. Tyohistoria oli kuulema ratkaiseva tekia. Suomen sinikantisen tilalla on nykyaan Brazilian Sinikantinen Mercosul Republica Federativa do Brasil. Braziliassa asuville ei kansalaisille myonnetaan kuulemma nykyaan keltakantista: Passaporte Refugiado Para Estrangeiro. Myontamisehdoista ei ole tietoa. Lopuksi, tiedatkin varmaan, etta kaikkein vahaisemmalla byrokratialla selviaa hankkimalla elava dokumentti, taalla kaytetaan sanontaa, joka suomennettuna kuuluisi" Jai munistaan kiinni". Ja viela kaikille, jotka jaksoivat selata tarinan lapi ehka paras Braziliasta kertova sivusto: http://psg.com/~walter/brasil.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2331
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2076
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1592
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1351
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1335
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1226
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1105
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe