Paljonko saatte ansiosidonnaista

Työttömänä 120 päivää

Itse saan 84,52 - vero päivässä ja kun olen kursseilla niin 8 € lisäksi, minulla kaksi lasta ja vaimo töissä.Onko tollainen korvaus keskitasoa vai ei,miten teillä muilla riittää rahat.

14

4700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jää!

83,01E/pv, brutto.

Elämme kahdestaan osa-aikaisen marketin kassan kanssa.

Olen pitänyt korvaausta kohtuullisena.
      Leikkuri pitää huolen ettei kaksisia päivärahoja nosta kukaan.
      Oikeastaan sama lasketaanko se 3000 vai 5000E:sta.

Perushankintoja ei ole näköpiirissä.
      Yhden asunnon vuokratulot keventävät puutetta jota en tunne kärsiväni.

Pitempien, kalliimpien matkojen ajalta en viitsi nostaa korvauksia.
      Riittävät päivät pitempään.
      Pienipalkkaisen muijan rokulit eivät aiheuta kummoista ansion menetystä.

Kohta olisi hyvä nollata laskuri mutta näköpiirissä on heikkoplkkaisia töitä.
      2000E/kk kahta puolen.

Toinen vaihtoehto on paremmin palkatut keikat.

Kysymykseesi!
      Eiköhän se keskitaso tule juuri tuossa leikkurin pinnassa vastaan.
      70 - 80E lienee hyvin tavallinen.
      muut elämän puitteet ja elintavat vaikuttanevat enemmän.
      Niukkuus on tunnetila.
      Hyvin menee kun ei vertaa!

• Pösö

Päiväraha mulla 82,80 Brutto ja laskurissa 247 pv. Kohtuupalkkaisia hommia ei näköpiirissä ,joten kurssit kutsuu meikäläistä.Tarkoitus olisi pärjätä lopuilla päivillä ainakin 2,5 vuotta eteenpäin,seuraava kurssi alkaa tammikuussa ja kestää 120 päivää.Ilmoitus valinnasta tuli perjantaina postilaatikkoon,kesät kun pitää pyhittää omiin rakennus-projekteihin.

• siunatkoon.....

Kylläpä on suuria päivärahoja. Täällä lapissa ei kait olla nähty kuunaan päivänä 45 euron ylimeneviä ja siinä vielä pari alaikäistä mukana. Jestas jos saisin pari vuotta tollaista tuloa, niin mää oisin rikas.....

• tulee 1780,
        siunatkoon..... kirjoitti:

Kylläpä on suuria päivärahoja. Täällä lapissa ei kait olla nähty kuunaan päivänä 45 euron ylimeneviä ja siinä vielä pari alaikäistä mukana. Jestas jos saisin pari vuotta tollaista tuloa, niin mää oisin rikas.....

mikä on aika tavallinen palkka jossain teollisuustöissä (10,35 €/tunti). Minulla oli viimeksi palkka noin 10,50 €/tunti ja vuoro- ym. lisät siihen päälle.

Tuollaisen yli 80 euron ansiopäivärahan saa tyj:n laskurin mukaan noin 4000 euron ansioilla ja 2 lapsella (ilman lapsia, saa muutaman euron vähemmän).

• pärjää kyllä

kun ei ole huollettavia. Ja varsinkin jos peruspäivärahaan vertaa, ihan talousvirtuooseja ne, jotka sillä tulee toimeen.

• työttömistä

Rekrytoijat ynnä muut eivät taida tajuta, mitä kaikkia hyviä ominaisuuksia ja taitoja se vaatii, että työttömänäkin pystyy hoitamaan asiansa, suunnittelemaan taloutensa ja maksamaan esim. asuntolainansa. Ei työttömäksi joutunut ole automaattisesti mikään passiivinen ja avuton löhöilijä, joka joutuu heti vaikeuksiin, jos ei häntä ole joku vahtimassa.

• asdfasdfasdfasdf
        työttömistä kirjoitti:

Rekrytoijat ynnä muut eivät taida tajuta, mitä kaikkia hyviä ominaisuuksia ja taitoja se vaatii, että työttömänäkin pystyy hoitamaan asiansa, suunnittelemaan taloutensa ja maksamaan esim. asuntolainansa. Ei työttömäksi joutunut ole automaattisesti mikään passiivinen ja avuton löhöilijä, joka joutuu heti vaikeuksiin, jos ei häntä ole joku vahtimassa.

Juu, työttömyys ei todellakaan tarkoita automaattista passivoitumista ja syrjäytymistä. Minä olen korkeasti koulutettu pitkäaikaistyötön, tukia en saa lainkaan, koska avovaimo pääsi töihin. Henkisesti voin kuitenkin kaikesta huolimatta mainiosti, mikä on ollut itsellenikin suuri yllätys.

Omien kokemusteni mukaan työnantajat kyllä ymmärtävät ainakin hiljattain valmistuneiden työttömyyttä ja koulutusta vastaavan työn saamisen vaikeutta. Minun ongelmani on se klassinen kierre, että on mahdoton päästä koulutusta vastaavaan duuniin, koska se edellyttää oikeanlaista työkokemusta. Työkokemusta taas ei kerry, koska ei pääse töihin, koska ei ole työkokemusta jne.

Ja se on ihan täyttä potaskaa, että työkokemus kuin työkokemus olisi erityisen suuri plussa työnhaussa. Kyllä se niin menee, että jos työpaikan hakijoiden joukossa on yksikin, jolla on oikean alan työkokemusta, niin se menee heittäen siivoojana vuosikausia "työkokemusta" hankkineen edelle.

• niin väärin

Eihän noilla korvauksilla kannata enään viralliseen työhön mennäkkään. Pimeetä bisnestä ja päivärahoja vaan. Harmi ettei kurssipäiväiä lasketa työksi vaikka kursseillakin on pakkokin käydä.

• nettona

Eli saan käteen neljältä viikolta tuon 684e.Siitä vuokra,laskut, ruoka...eipä ole hurraamista. Ja 500pv melkein täysi.

• minäpä kerron miksi

Hyvä kusetusyritys... muille näyttää menevän läpi, mutta minulle ei.

Olen nimittäin ottanut itsekin selvää tuosta 8 e / päivä kulukorvauksesta. Itselläni ansiosidonnainen päiväraha on 54 euroa per päivä. Työkkäristä kyselin että jos menisin "orjatyöhön" (tai kurssille) tuolla 8 euroa per päivä rahalla. Tällöin minä EN saisikaan ansiosidonnaista (kuten et sinäkään saa - ansiosidonnaiset päiväthän eivät laske kursseista tai työelämään valmentautumisesta). Vaan tällöin saisin muuta rahaa (kelan maksamaa) joka määräytyy ansiosidonnaisen päivärahan mukaan.

Tuo päiväraha on muistaakseni ansiosidonnaisesta riippuen 26-34 euroa / päivä. Omalla kohdallani se olisi tuo maksimi eli 34 euroa päivä (koska saan ansiosidonnaista "paljon"). Myös sinun kohdallasi tulosi tippuisivat tuohon 34 euroa päivä 8 euron kulukorvaus verottomana. Eli esimerkkitapauksessa eli sinun tapauksessa (mikäli siis olisit puhunut totta - nyt puhuitkin itsesi pussiin) et suinkaan saisi kurssittamisesta ansiosidonnaista vaan kelan maksamaa muuta rahaa. Ansiosidonnaiset päivät ei laske kurssittamisesta eikä kurssin aikana myöskään saa ansiosidonnaista päivärahaa.

Kurssittaminen samoin kuin työelämään valminnus ei kannata, mikäli ansiosidonnainen on yli 34 euroa päivä - siis rahallisesti. Tällöin kun päivärahan määrä laskee. Voin kyllä ottaa noista summista tarkemmin selvää (ja penkoa aiemman keskustelun esille) jos joku änkyttää vastaan. Mulla on tämä ihan mustaa valkoisella työkkäristä saadussa lapussa...

• jatkoa...

Lunttasin vielä tuolta lapusta. Eli kysymyksessä oli siis työllistämistuki jota maksetaan tässä tapauksessa. Ja tuota tukea saa 28,69e - 38,26 e / päivä, ja se riippuu siis hakjan ansiosidonnaisesta päivärahasta. Jos ei saa ansiosidonnaista päivärahaa, niin sitten 8 e kulukorvauksen lisäksi saa 23,91 e / päivä työmarkkinatukea.

• aloittaja
        jatkoa... kirjoitti:

Lunttasin vielä tuolta lapusta. Eli kysymyksessä oli siis työllistämistuki jota maksetaan tässä tapauksessa. Ja tuota tukea saa 28,69e - 38,26 e / päivä, ja se riippuu siis hakjan ansiosidonnaisesta päivärahasta. Jos ei saa ansiosidonnaista päivärahaa, niin sitten 8 e kulukorvauksen lisäksi saa 23,91 e / päivä työmarkkinatukea.

Minä ja moni muu samalla kurssilla saa koulutuspäivärahaa joka on yhtä kuin ansiosidonnainen 8 € kulukorvaus.

• päivärahasta

Sinun esittämässä päivärahassa on myös lapsikorotukset mukana. Ilmoittamasi päiväraha ei ole oikein vertailukelpoinen, kosko perhekoot vaihtelevat. On jopa yksineläjiä. Pääsääntöisesti n. 2000 euron kuukausiansiolla saa yksineläjä (0,45*2000)/21,5=41,86 e bruttona per vuorokausi.

0,45 = 45% kuukausipalkasta
      21,5 = keskimäärin korvattavia päiviä kuukaudessa

• tilastoissa loistava...

eurokansalainen, joka työllistää hurjan määrän opettajia ym. henkilökuntaa. Kurssitus ja sen myötä tapahtuva päähän potkinta ovat tottakai p:seestä, mutta mitä muuta voi tehdä, kun jokamiehen työmarkkinat tuhottiin noin 17 vuotta sitten lamaan, eikä niitä ole sen koommin synnytetty uudestaan.

Työttömyys laskee kohisten. Kyllä, kun kohta samassa sateessa työllisen kanssa ollut työtön lasketaan työlliseksi! Oletko nähnyt unta työstä, josta saa tessin mukaista palkkaa? Olet työllinen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe