Mitenkä tapahtuu valojen tummennus? Tarkoitukseni olisi tummentaa takavalot eli mitenkä se tapahtuu? Laitetaanko tummennus kalvo päälle vai mitenkä... ja onko tummennetut valot edes lailliset!
Valojen tummennus!
21
22460
Vastaukset
- kalvolla
Kalvoa et saa millään siististi lasin pintaan.
Ostat tummennus sprayta ja ruiskutat sen lasin sisäpintaan. Ainut vaihtoehto millä voit onnistua.
Köyhyyksissäni olen käyttänyt myös mattamustaa spraymaalia tummennusprayn sijaan. Lopputulos ihan yhtä hyvä, joskaan maalia ei saa ruiskuttaa paksulti.
Laillisuudesta en osaa sanoa mitään, aina tosin leimalle on saatu.- entä
jos haluaa vaalentaa takavaloja.Onko kokemusta?Jossain keskustelupalstalla olivat saaneet värin pois takavaloista liottamalla niitä jarrunesteessä.
- tummentajapro
Kyllä muuten saa kalvolla hyvän jälen. Riippuu varmaa osaako laittaa. Ei yhtään ilmakuplia tai muuta.
- -.,-
Älä nyt saatanan älykääpiö mee niitä takavaloja ite tummentaan. Jos pitää saada tummat osta kaupasta valmiiksi tummenetut valo. Eihän ne ole lailliset, jos ite tummennat.
- Tunarit
Älä morkkaa kaveria älykääpiöksi, älykääpiöt saattavat suutua ja tehdä sinusta rikosilmoituksen. Kaveri, joka tummentaa takavalot on ainoa oikea tunari, on ensin tunaroinut itselleen ensin omat mekaaniset aivot ja asentanut ne ihan itse päähänsä ja sitten alkanut tunaroida omistamaansa korollaa. Takavalojen tummentaminen ei ole laillista. Valmiissa tummennusvaloissa tulee olla tarkkana, että niissä on hyväksytty takaheistin, so. ympyrän sisällä E ja joku luku ja sen perässä merkintä IA (esim E17 ympyrän sisällä ja merkki IA).
- anus3
on ne. vitun. idiootti.
- keino
tummentaa valot, myös ajovalot ja etuvilkut, on tervata ne päältä päin. On hienon näköinen.
- se vielä
lisäks höyheniä ? ;o
- kai,
se vielä kirjoitti:
lisäks höyheniä ? ;o
vaatii, tosin niitä ei saa laittaa kuin taka-ja sivulaiseihin.
- Spraymies
Ei oo muit vaihtoehtoi kun tummennus sprei tai musta maali.
Ja lasit joudut irrottamaan, sisäpuolelle se maali.
Hyvin menee katastuksest läpi, ei mul oo ainakaa ollu mitää ongelmii. - johani
Laita aurinkolasit päähäs jos häikäsee.
- ...
Itsehän tummensin lakka-maali seoksella
- hämärää on
Joo ensin pitää tummentaa sitten pitää olla kirkkaat valot ja NYT ei tarvi takavaloja enää olla palamassa päivällä OLLENKAA!!!
Eiks oo kätevää??
Ette ole huomannu että pelkkää bisnestä koko juttu huonommaksi vaan menee aina kun jotain tekee! - ???
takavalojen tummennus tummennus spreillä ei ole laitonta... Menee leimasta läpi kunhan vaan muistaa että ei mene liian tummaksi... itsellä on tummennetut takavalot ja menee leimasta läpi heittämällä...
- Ime nyyttejä
On laitonta pelle, mutta eihän säännöt teitä homoja koske.
- tyytyväinen
Riihimäellä sijaitsee autopaja Salonen joka löytyy myös facebookista. Siellä tummenetaan kalvolla valoja ja värivaihtoehtojakin löytyy useita. Itse olen ollut tyytyväinen työn jälkeen! :-)
- Valomies
Kloriitin sekaan pikkuisen asetonia 3 osaa kloriittia ja 1 osa asetonia, sekoita kunnolla. Tämän jälkeen sekaan hieman puhdasta koivuntuhkaa ja annetaan seoksen olla puoli tuntia välillä sekoittaen. Lopuksi sivelet sekoituksen penselillä lamppujen pintaan ja lakkaa päälle. Toimii.
- Anonyymi
Kalvoilla tapahtuu valojentummennus nykyään. Laki kyllä sen kieltää, mutta omaan autoon tein kaverin suosituksesta ja olen jo 4 vuotta ajanut vuosittain katsastuksesta läpi huomautuksitta. Katsastusmies jopa sanoi, että nuo kalvot on ok, kunhan kaikki ledit ja valot näkyy.
Teetätin takavalojen tummennuksen Helsingissä, Restyling Point Oy:llä ja olin erittäin tyytyäinen, hintakaan ei ollut takavalojen tummennukselle paha. Tänä vuonna menen laitattamaan etuvaloihin kans kalvot, mutta läpinäkyvät, jottei tule kiveniskuja. Se oli nimeltään joku PPF tai PFF muistaakseni. Näyttivät et siit ei mee mikää läpi, lukuunottamatta kirvestä :D
Valot oli hankalanmalliset, mutta asentaja suoriutui niistä erinomaisesti. Minulle ehdotettiin kaksi materiaalia eri tummuusasteilla ja valitsin Smoken ja sain takuutodistuksenkin 10v takuulla.
Nyt kalvo suojaa umpioitani myös naarmuilta ja pinta on erittäin kiiltävää, eli ei sanois et siin on joku kalvo. Suosittelen lämpimästi.
En suosittele sprayta, koska sitä ei saa millään pois. Makuasia- Anonyymi
Mielenkiintoista, että näinkin vanhassa keskustelussa näin uusi vastaus.
Itse suunnittelin myös tummentavani oman B12 Sunny Coupen takavalot kalvolla, sillä kalvolla saa lähestulkoon aina paremman lopputuloksen kuin sprayllä (tietenkin osaavan käsissä).
Sprayllä tummennus käy huomattavasti helpommin, mutta jos on mahdollisuus käyttää tummennukseen aikaa ja esimerkiksi irrottaa takavalot autosta, saa kalvolla erittäin hyvän lopputuloksen. Kalvon saa myös pois vahingoittamatta/haurastuttamatta itse umpion pintaa.
- Anonyymi
saako vuoden 1993 bmw e36 parkkivalot kalvottaa keltaiseksi
- Anonyymi
Saa, jos poliisi kysyy kenen luvalla, niin sano että minun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448199Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432201Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262092- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811647- 301217
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860