Valojen tummennus!

Nimetön

Mitenkä tapahtuu valojen tummennus? Tarkoitukseni olisi tummentaa takavalot eli mitenkä se tapahtuu? Laitetaanko tummennus kalvo päälle vai mitenkä... ja onko tummennetut valot edes lailliset!

21

20912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalvolla

      Kalvoa et saa millään siististi lasin pintaan.

      Ostat tummennus sprayta ja ruiskutat sen lasin sisäpintaan. Ainut vaihtoehto millä voit onnistua.

      Köyhyyksissäni olen käyttänyt myös mattamustaa spraymaalia tummennusprayn sijaan. Lopputulos ihan yhtä hyvä, joskaan maalia ei saa ruiskuttaa paksulti.

      Laillisuudesta en osaa sanoa mitään, aina tosin leimalle on saatu.

      • entä

        jos haluaa vaalentaa takavaloja.Onko kokemusta?Jossain keskustelupalstalla olivat saaneet värin pois takavaloista liottamalla niitä jarrunesteessä.


      • tummentajapro

        Kyllä muuten saa kalvolla hyvän jälen. Riippuu varmaa osaako laittaa. Ei yhtään ilmakuplia tai muuta.


    • -.,-

      Älä nyt saatanan älykääpiö mee niitä takavaloja ite tummentaan. Jos pitää saada tummat osta kaupasta valmiiksi tummenetut valo. Eihän ne ole lailliset, jos ite tummennat.

      • Tunarit

        Älä morkkaa kaveria älykääpiöksi, älykääpiöt saattavat suutua ja tehdä sinusta rikosilmoituksen. Kaveri, joka tummentaa takavalot on ainoa oikea tunari, on ensin tunaroinut itselleen ensin omat mekaaniset aivot ja asentanut ne ihan itse päähänsä ja sitten alkanut tunaroida omistamaansa korollaa. Takavalojen tummentaminen ei ole laillista. Valmiissa tummennusvaloissa tulee olla tarkkana, että niissä on hyväksytty takaheistin, so. ympyrän sisällä E ja joku luku ja sen perässä merkintä IA (esim E17 ympyrän sisällä ja merkki IA).


      • anus3

        on ne. vitun. idiootti.


    • keino

      tummentaa valot, myös ajovalot ja etuvilkut, on tervata ne päältä päin. On hienon näköinen.

      • se vielä

        lisäks höyheniä ? ;o


      • kai,
        se vielä kirjoitti:

        lisäks höyheniä ? ;o

        vaatii, tosin niitä ei saa laittaa kuin taka-ja sivulaiseihin.


    • Spraymies

      Ei oo muit vaihtoehtoi kun tummennus sprei tai musta maali.

      Ja lasit joudut irrottamaan, sisäpuolelle se maali.

      Hyvin menee katastuksest läpi, ei mul oo ainakaa ollu mitää ongelmii.

    • johani

      Laita aurinkolasit päähäs jos häikäsee.

    • ...

      Itsehän tummensin lakka-maali seoksella

    • hämärää on

      Joo ensin pitää tummentaa sitten pitää olla kirkkaat valot ja NYT ei tarvi takavaloja enää olla palamassa päivällä OLLENKAA!!!
      Eiks oo kätevää??
      Ette ole huomannu että pelkkää bisnestä koko juttu huonommaksi vaan menee aina kun jotain tekee!

    • ???

      takavalojen tummennus tummennus spreillä ei ole laitonta... Menee leimasta läpi kunhan vaan muistaa että ei mene liian tummaksi... itsellä on tummennetut takavalot ja menee leimasta läpi heittämällä...

      • Ime nyyttejä

        On laitonta pelle, mutta eihän säännöt teitä homoja koske.


    • tyytyväinen

      Riihimäellä sijaitsee autopaja Salonen joka löytyy myös facebookista. Siellä tummenetaan kalvolla valoja ja värivaihtoehtojakin löytyy useita. Itse olen ollut tyytyväinen työn jälkeen! :-)

    • Valomies

      Kloriitin sekaan pikkuisen asetonia 3 osaa kloriittia ja 1 osa asetonia, sekoita kunnolla. Tämän jälkeen sekaan hieman puhdasta koivuntuhkaa ja annetaan seoksen olla puoli tuntia välillä sekoittaen. Lopuksi sivelet sekoituksen penselillä lamppujen pintaan ja lakkaa päälle. Toimii.

    • Anonyymi

      Kalvoilla tapahtuu valojentummennus nykyään. Laki kyllä sen kieltää, mutta omaan autoon tein kaverin suosituksesta ja olen jo 4 vuotta ajanut vuosittain katsastuksesta läpi huomautuksitta. Katsastusmies jopa sanoi, että nuo kalvot on ok, kunhan kaikki ledit ja valot näkyy.

      Teetätin takavalojen tummennuksen Helsingissä, Restyling Point Oy:llä ja olin erittäin tyytyäinen, hintakaan ei ollut takavalojen tummennukselle paha. Tänä vuonna menen laitattamaan etuvaloihin kans kalvot, mutta läpinäkyvät, jottei tule kiveniskuja. Se oli nimeltään joku PPF tai PFF muistaakseni. Näyttivät et siit ei mee mikää läpi, lukuunottamatta kirvestä :D

      Valot oli hankalanmalliset, mutta asentaja suoriutui niistä erinomaisesti. Minulle ehdotettiin kaksi materiaalia eri tummuusasteilla ja valitsin Smoken ja sain takuutodistuksenkin 10v takuulla.

      Nyt kalvo suojaa umpioitani myös naarmuilta ja pinta on erittäin kiiltävää, eli ei sanois et siin on joku kalvo. Suosittelen lämpimästi.


      En suosittele sprayta, koska sitä ei saa millään pois. Makuasia

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista, että näinkin vanhassa keskustelussa näin uusi vastaus.

        Itse suunnittelin myös tummentavani oman B12 Sunny Coupen takavalot kalvolla, sillä kalvolla saa lähestulkoon aina paremman lopputuloksen kuin sprayllä (tietenkin osaavan käsissä).

        Sprayllä tummennus käy huomattavasti helpommin, mutta jos on mahdollisuus käyttää tummennukseen aikaa ja esimerkiksi irrottaa takavalot autosta, saa kalvolla erittäin hyvän lopputuloksen. Kalvon saa myös pois vahingoittamatta/haurastuttamatta itse umpion pintaa.


    • Anonyymi

      saako vuoden 1993 bmw e36 parkkivalot kalvottaa keltaiseksi

      • Anonyymi

        Saa, jos poliisi kysyy kenen luvalla, niin sano että minun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1656
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1285
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1148
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1136
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1031
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      952
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      937
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      824
    Aihe