Koira jätetty yksin

puistoon!

Niin että semmosta tänään. Vielläkin vähän hämilläni tapahtuneesta. -_-

Menin puistoon oman urokseni kanssa kun pimeästä laukkaa toinen litimärkä koira. Oli pimeää ja satoi. Omistajaa vain ei puistossa näkynyt. Onneksi oli aita välissä ettei urokset päässeet yhteen, oli onnea että aita välissä.. piskit siinä pullisteli toisilleen kumpi on äijempi. Kerkesin jo soittelemaan löytöeläintaloon ja kytillekkin puistoon yksin sateeseen jätetystä koirasta.

[ Koiralla oli suht pitkäkarva, pystyt korvat ja koiran päävari näytti pimeässä ruskehkolta koira näytti sekarotuiselta, ehkä collieta joukossa? Säkä noin 60cm ? sukupuoli uros ]

Olin koirien kanssa puistossa noin 10-15min kun paikalle kaahasi auto josta pomppas mies ulos ja sanoi että koira on hänen. Omituisesti mun silmiini mies käyttäyty.. ei mennyt edes puistoon ja seisoskeli siinä jonkun aikaa koiraa(nsa?) tarkkaillen, ei puhunut koiralle mitään nimeä edes sanonut .... Lopulta avas portin ja päästi koiran vapaaksi, koira juoksenteli alueella hetken mies edelleen seisoskellen.. sitte avas auton oven vihelsi koira hyppäsi autoon ja sitten he katosivat.. O_O

... Miten joku uskaltaa jättää koiran yksin puistoon ? Edes "hetkeksi" ?

7

1681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupassa kävivät

Kuulopuheita: jotkut jättävät koiran puistoon kaupassa käynnin ajaksi, jotta voivat sitten hakea rättiväsyneen koiran ja rentoutua itse tv:n parissa.
      Nähtyä: omistaja lueskelee lehteä puiston ulkopuolella autossa...

Näin helpoksi on koiran pitäminen tehty, ei sen niin väliä, satuttaako koira itsensä tai tuleeko puistoon muita koiria!
      Mikä kaupunki??? Meillä Tampere. Kuulosti tosi ikävältä tuo teidän juttu, varmaan oli äijällä palanu "hihat." Koiraparka! Itse aion myös varmasti soittaa poliisille sekä löytöeläintaloon, jos tarhassa yksinäisen koiran näen. En jää odottelemaan omistajia! Olemme vastuussa lemmikeistämme.

• krb

Meillekin kävi tampereella...
        Mies toi koiransa puistoon ja meni itse istumaan vaimonsa kanssa autoon (jäätelöä näyttivät syövän). Minä jäin sitten koirien kanssa puistoon ja mietin, että mitähän minä sitten pienenä naisihmisenä teen, jos koirille tulee erimielisyyksiä.
        Onneksi ei tullut. toinen koira ei näyttänyt olevan omastani millään lailla kiinnostunut.

• noh...
        krb kirjoitti:

Meillekin kävi tampereella...
        Mies toi koiransa puistoon ja meni itse istumaan vaimonsa kanssa autoon (jäätelöä näyttivät syövän). Minä jäin sitten koirien kanssa puistoon ja mietin, että mitähän minä sitten pienenä naisihmisenä teen, jos koirille tulee erimielisyyksiä.
        Onneksi ei tullut. toinen koira ei näyttänyt olevan omastani millään lailla kiinnostunut.

Kyllä myökin usein syyllistytään talvisin tuohon että laitetaan koirat tarhaan ja itse istutaan autossa. Mutta meillä on koiria kaksi ja ne leikkii keskenään tarhassa joten on aivan sama ollaanko seisoskelemassa tarhassa ja väistelemässä ettei jää niiden alle vai istutaanko autossa jolloin ne saavat olla kauemmin tarhassa kun itsellään ei heti vilu yllätä vaan voidaan lähteä sitten kun koirat niin päättävät.. Tosin jos tulee muita ihmisiä tarhalle niin kyllä me heti sitten autosta noustaan ja mennään tarhanpuolelle, ei tulisi mieleenkään laittaa ulkopuolista omien koirien kanssa keskenään sinne..

Usein ei kyllä näin tehdä mutta silloin tällöin kun on pakkasta paljon mutta koirat tahtoo leikkiä..

• paikalle

Itse soittaisin heti poliisit hakemaan hylätyn koiran pois. Eihän puistoa uskaltaisi muut sillä aikaa käyttää kun siellä juoksentelee vieras yksinäinen koira. Järkyttävän huonoa lemmikinpitoa tuollainen. Ei kai laiska paska viitsinyt itse sateessa seisoa, joten jätti sinne koiransa yksinään "ulkoilemaan". Rikosilmoitus ja koira talteen tuollaisilta kusipäiltä.

• kyllä

sanoinhan että soitin poliiseille (kutsuin kytiksi viestissäni..=poliisi)
        sieltä tosin annettiin vain löytöeläintalon numero jonne seuraavaksi soitin ja siellä sitte mut vastaan otti puhelinvastaaja...
        olin ottamassa koiraa meille (en missään tapauksessa olisi jättänyt sitä sinne!) mutta omistaja(?) ilmestyi sinne ennemmin kuin kerkesin toimia.

paikkakunta kerava.

• vaan

kerran nähnyt että koira oli jätetty puistoon. kyseessä oli omistajaltaan karannut koira. joku ohikulkija joka oli koiran saanut kiinni, oli jättänyt sen puistoon ettei se karkaa. löytöeläintalon väki haki sen sieltä poies.

tommosilta koiran heitteillejättäjiltä pitäs ottaa koirat pois. ei koiraa voi jättää puistoon tolla tavalla

• poliisille

Rekisterinumero, auton tuntomerkit ja miehen tuntomerkit poliisille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      15018
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      25
      2884
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2381
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      125
      1710
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1453
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      346
      1358
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1193
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1085
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      926
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      100
      853
    Aihe