FH12 pahimmat viat?

vlade

2000-2002 FH12 pahimmat viat ja ongelmat? Varsinkin veturina. Kuinka pitkälle kytkin kestää jos kestää, kone ja sähköpuoli? jarruvikoja? Varsinkin haluaisin vastauksia niiltä ketkä on sellaisella ajanut pitkäänkin. VinkkeliScania miehet älkää vaivautuko, tiedetään jo mielipiteenne :)

18

14991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !,5 milj.km

      Meillä oli 420 hv 99. Vähän menee siis mainitsemaasi vanhemmaksi. Kompura vaihdettiin 1,1 milj. km kohdalla, piirturi 1 milj. km kohdalla ja paineasetema meni 1,4 milj. km kohdalla. Muuten oli varma peli. Jotain perusjuttuja tietenkin oli, kuten latureita, startti.

      • toinen mies

        onhan se kyllä kova paketti ja osat saa mukavasti vaikka siwasta. Vitsi scanialeiristä: volvoissa on hyvä voimalinja..................................

        -koska ei niillä ole konetta jolla se saadaan rikki!!


      • olla juuri
        toinen mies kirjoitti:

        onhan se kyllä kova paketti ja osat saa mukavasti vaikka siwasta. Vitsi scanialeiristä: volvoissa on hyvä voimalinja..................................

        -koska ei niillä ole konetta jolla se saadaan rikki!!

        toisin päin, kumpi sitten parempi mutta kyllähän kutonen vääntää paremmin kuin vinkkeli


    • ei oo hukassa

      ai varmasti jää pyörimään nurkkiin jos joskus haluat eroon

      • Noutaa!!!

        100 euroa per tonni on volvon arvo Kuusakoskella ja Stenalla, vietynä...
        Noudettuna tietenkin vähän vähemmän...
        Arvo säilyy...


    • Ex Volvo mies...

      Volvo FH 460, vm -02. Eli viimeisiä vanhoja, ei viiru. Cooleri 385 tkm, turbo 450tkm, cooleri 900tkm, turbo/koko kone 935tkm... Plus tähän lisätään kaikki vaihteiston magneettiventtiiliviat (ei pientä puolta käytössä =kytkin 400tkm) ja 3xlaturi ja parit startit ja muut, = ei suositella... Viirut "kuulemma" pelanneet huonommin, onko mahdollista?? Toinen Ärrä Scania menossa, ajovalon polttimoita on vaihdettu ja webastoa (eberiä)laitettu takuulla, vajaa 500tkm, ei paha??

      • sattuua

        samanlaisia tarinoita saa lukea toisinpäinkin, moni taas haukkuu ettei ärräläisessä ehjää päivää nää


      • Esko
        sattuua kirjoitti:

        samanlaisia tarinoita saa lukea toisinpäinkin, moni taas haukkuu ettei ärräläisessä ehjää päivää nää

        Meillä oli töissä pari avolava dynaa, niissä sitä vikaa olikin, että ei autoa etteikö vikaa, muutenhan dyna oli kyllä kevyt ja mukava ajaa pitkää matkaa, piirturitkin löytyy koska kyseessä on kuorma-auto!


      • ex volvo,ex scaniam.

        FH Viat;tähän kun yhdistää kelvottoman huollon
        ja korjauksen,mitä monella"ykkösmerkin"pajalla
        on!!Auto on niin hyvä,kuin sen huolto ja korjaamo.Kytkin(ex FH mies) varmaan mennyt,kun pikkupuoli ei pelannut?Kyllä nuo startit ja laturit on kulutus-
        tavaraa nykyään jo R scaniassa.Ja polttimoita
        menee,(v..mainen vaihtaa tien päällä).


      • nelos sarjan
        ex volvo,ex scaniam. kirjoitti:

        FH Viat;tähän kun yhdistää kelvottoman huollon
        ja korjauksen,mitä monella"ykkösmerkin"pajalla
        on!!Auto on niin hyvä,kuin sen huolto ja korjaamo.Kytkin(ex FH mies) varmaan mennyt,kun pikkupuoli ei pelannut?Kyllä nuo startit ja laturit on kulutus-
        tavaraa nykyään jo R scaniassa.Ja polttimoita
        menee,(v..mainen vaihtaa tien päällä).

        viimeset skaniat pitänyt olla hyviä.Kaverilla
        124,ajettu n 500 th km.Moottori hajos.Remontti
        makso hilkkua vaille 12 000 euroa.Omistaja aurinkoa tarkempi mies.Ja todella kevyessä ajossa
        ,trykoksin kuljetus taitaa vain olla keveämpää.
        Jos Ärrä menis paremmin?


      • minulla
        nelos sarjan kirjoitti:

        viimeset skaniat pitänyt olla hyviä.Kaverilla
        124,ajettu n 500 th km.Moottori hajos.Remontti
        makso hilkkua vaille 12 000 euroa.Omistaja aurinkoa tarkempi mies.Ja todella kevyessä ajossa
        ,trykoksin kuljetus taitaa vain olla keveämpää.
        Jos Ärrä menis paremmin?

        on nykyään 164 scania vm.-04 ja ajettu 552tkm,ei ole kertaakaan tarvinnut käyttää korjaamolla kuin puhaltimen moottorin vaihdossa.Muuten vain huolloissa ja renkaan vaihdossa.Olen ollut erittäin tyytyväinen


    • kopem

      ajelin vm.-01 tai -02(en muista kumpi),ensimmäisiä viiruja kuitenkin,siinä oli ärsyttäviä sähkövikoja lähinnä valoissa.Ilmoitti olemattomia vikoja kokoajan ja kerran viikossa piti vaihtaa ajovalojen polttimot,ei auttanut vaikka kokeiltiin kaikkia merkkejä.Muuten pelasi suhteellisen hyvin,nykyään ajelen toisella ruotsalaismerkillä ja ei ole ollut vikoja.

      • junior-senior

        Kyllä todellaki noissa ns."viiruissa" on kiitettävästi vikaa valopuolella, niinkuin edellisessä viestissä mainittiinkin. Niin FM ja FH-sarjalaisissa. Firmassa on 2005 vm. FM, ilmajousilla ja siinä tuntuu olevan jatkuvasti vikaa niin sähköissä, ja jousien tason säädössä. Ainakin tietokoneen mukaan. Vaikka antureita on moneen kertaan vaihdeltu, ilmenee vika aina uudelleen ja uudelleen, eikä vikaa Volvon huoltomiesten mukaan ole missään muualla. Helvetin hyviä autoja ajaa, ei sen puoleen.


      • FH 12
        junior-senior kirjoitti:

        Kyllä todellaki noissa ns."viiruissa" on kiitettävästi vikaa valopuolella, niinkuin edellisessä viestissä mainittiinkin. Niin FM ja FH-sarjalaisissa. Firmassa on 2005 vm. FM, ilmajousilla ja siinä tuntuu olevan jatkuvasti vikaa niin sähköissä, ja jousien tason säädössä. Ainakin tietokoneen mukaan. Vaikka antureita on moneen kertaan vaihdeltu, ilmenee vika aina uudelleen ja uudelleen, eikä vikaa Volvon huoltomiesten mukaan ole missään muualla. Helvetin hyviä autoja ajaa, ei sen puoleen.

        Vajaa 400tkm. ajettu fh12 vinosilmä ja on ollut pajalla. On vaihdettu kompura, kuivain, puhallin, jarruohjausyksikkö, siirtopumppu, jarrusatulat kaikki, webasto kahdesti, pyöränlaakereita, tukivarsia, tasoventtiileitä, kopille menevää nippua korjattu monesti. Kytkin on ihan lopussa, simpukka laskee painetta läpi, öljypohja vuotaa johtojen läpiviennistä korjauksesta huolimatta ja vaikka mitä... Aina jokin vikailmoitus päällä... Jospa sillä sias varman taivaspaikan...:-))) On se vaan kumma juttu, kun viimeinen Volvo sattui tuollainen :-)))


    • penslari

      mikä mottori? 1112000 km noin mittarissa. suuttimet vaihdettu, turbo, ilmastoinnin kompura, kompura, laturi. vetävän ja telin magneetti venttiilit kaikki. turha ostaa niihin korjaus sarjoja itsensä huijaamista. laatikon öljyt hyvä vaihtaa. sähkö vikoja riittävästi... valojen ohjaus yksikkö prakaa tuon tuosta. helpol pääsis ku hommais uuden boxin. näistä huolimatta en vaihtais merkkiä. scaniat o harjottelu autoja, se o nähty mones mäes :)

      • joki.janne

        Jos svenskit neitiosista yrittävät tehdä "autoa", mikä siitä voi syntyä???
        Mekko-pojat tarvitsevat paaljon villkuvia värivaloja ja muuta tarpeellista "autoihinsa" ja Börjen tai Hookkanin morsiamekseen.


    • Anonyymi

      Ei kanttilamppu volvossa oo mitää vikaa mut 19v ollu sen jälkeen volvot ihan pilailuvälineitä..

      • Anonyymi

        FH12 pahin vika oli kun alettiin valmistamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe