2000-2002 FH12 pahimmat viat ja ongelmat? Varsinkin veturina. Kuinka pitkälle kytkin kestää jos kestää, kone ja sähköpuoli? jarruvikoja? Varsinkin haluaisin vastauksia niiltä ketkä on sellaisella ajanut pitkäänkin. VinkkeliScania miehet älkää vaivautuko, tiedetään jo mielipiteenne :)
FH12 pahimmat viat?
18
15380
Vastaukset
- !,5 milj.km
Meillä oli 420 hv 99. Vähän menee siis mainitsemaasi vanhemmaksi. Kompura vaihdettiin 1,1 milj. km kohdalla, piirturi 1 milj. km kohdalla ja paineasetema meni 1,4 milj. km kohdalla. Muuten oli varma peli. Jotain perusjuttuja tietenkin oli, kuten latureita, startti.
- toinen mies
onhan se kyllä kova paketti ja osat saa mukavasti vaikka siwasta. Vitsi scanialeiristä: volvoissa on hyvä voimalinja..................................
-koska ei niillä ole konetta jolla se saadaan rikki!! - olla juuri
toinen mies kirjoitti:
onhan se kyllä kova paketti ja osat saa mukavasti vaikka siwasta. Vitsi scanialeiristä: volvoissa on hyvä voimalinja..................................
-koska ei niillä ole konetta jolla se saadaan rikki!!toisin päin, kumpi sitten parempi mutta kyllähän kutonen vääntää paremmin kuin vinkkeli
- ei oo hukassa
ai varmasti jää pyörimään nurkkiin jos joskus haluat eroon
- Noutaa!!!
100 euroa per tonni on volvon arvo Kuusakoskella ja Stenalla, vietynä...
Noudettuna tietenkin vähän vähemmän...
Arvo säilyy...
- Ex Volvo mies...
Volvo FH 460, vm -02. Eli viimeisiä vanhoja, ei viiru. Cooleri 385 tkm, turbo 450tkm, cooleri 900tkm, turbo/koko kone 935tkm... Plus tähän lisätään kaikki vaihteiston magneettiventtiiliviat (ei pientä puolta käytössä =kytkin 400tkm) ja 3xlaturi ja parit startit ja muut, = ei suositella... Viirut "kuulemma" pelanneet huonommin, onko mahdollista?? Toinen Ärrä Scania menossa, ajovalon polttimoita on vaihdettu ja webastoa (eberiä)laitettu takuulla, vajaa 500tkm, ei paha??
- sattuua
samanlaisia tarinoita saa lukea toisinpäinkin, moni taas haukkuu ettei ärräläisessä ehjää päivää nää
- Esko
sattuua kirjoitti:
samanlaisia tarinoita saa lukea toisinpäinkin, moni taas haukkuu ettei ärräläisessä ehjää päivää nää
Meillä oli töissä pari avolava dynaa, niissä sitä vikaa olikin, että ei autoa etteikö vikaa, muutenhan dyna oli kyllä kevyt ja mukava ajaa pitkää matkaa, piirturitkin löytyy koska kyseessä on kuorma-auto!
- ex volvo,ex scaniam.
FH Viat;tähän kun yhdistää kelvottoman huollon
ja korjauksen,mitä monella"ykkösmerkin"pajalla
on!!Auto on niin hyvä,kuin sen huolto ja korjaamo.Kytkin(ex FH mies) varmaan mennyt,kun pikkupuoli ei pelannut?Kyllä nuo startit ja laturit on kulutus-
tavaraa nykyään jo R scaniassa.Ja polttimoita
menee,(v..mainen vaihtaa tien päällä). - nelos sarjan
ex volvo,ex scaniam. kirjoitti:
FH Viat;tähän kun yhdistää kelvottoman huollon
ja korjauksen,mitä monella"ykkösmerkin"pajalla
on!!Auto on niin hyvä,kuin sen huolto ja korjaamo.Kytkin(ex FH mies) varmaan mennyt,kun pikkupuoli ei pelannut?Kyllä nuo startit ja laturit on kulutus-
tavaraa nykyään jo R scaniassa.Ja polttimoita
menee,(v..mainen vaihtaa tien päällä).viimeset skaniat pitänyt olla hyviä.Kaverilla
124,ajettu n 500 th km.Moottori hajos.Remontti
makso hilkkua vaille 12 000 euroa.Omistaja aurinkoa tarkempi mies.Ja todella kevyessä ajossa
,trykoksin kuljetus taitaa vain olla keveämpää.
Jos Ärrä menis paremmin? - minulla
nelos sarjan kirjoitti:
viimeset skaniat pitänyt olla hyviä.Kaverilla
124,ajettu n 500 th km.Moottori hajos.Remontti
makso hilkkua vaille 12 000 euroa.Omistaja aurinkoa tarkempi mies.Ja todella kevyessä ajossa
,trykoksin kuljetus taitaa vain olla keveämpää.
Jos Ärrä menis paremmin?on nykyään 164 scania vm.-04 ja ajettu 552tkm,ei ole kertaakaan tarvinnut käyttää korjaamolla kuin puhaltimen moottorin vaihdossa.Muuten vain huolloissa ja renkaan vaihdossa.Olen ollut erittäin tyytyväinen
- kopem
ajelin vm.-01 tai -02(en muista kumpi),ensimmäisiä viiruja kuitenkin,siinä oli ärsyttäviä sähkövikoja lähinnä valoissa.Ilmoitti olemattomia vikoja kokoajan ja kerran viikossa piti vaihtaa ajovalojen polttimot,ei auttanut vaikka kokeiltiin kaikkia merkkejä.Muuten pelasi suhteellisen hyvin,nykyään ajelen toisella ruotsalaismerkillä ja ei ole ollut vikoja.
- junior-senior
Kyllä todellaki noissa ns."viiruissa" on kiitettävästi vikaa valopuolella, niinkuin edellisessä viestissä mainittiinkin. Niin FM ja FH-sarjalaisissa. Firmassa on 2005 vm. FM, ilmajousilla ja siinä tuntuu olevan jatkuvasti vikaa niin sähköissä, ja jousien tason säädössä. Ainakin tietokoneen mukaan. Vaikka antureita on moneen kertaan vaihdeltu, ilmenee vika aina uudelleen ja uudelleen, eikä vikaa Volvon huoltomiesten mukaan ole missään muualla. Helvetin hyviä autoja ajaa, ei sen puoleen.
- FH 12
junior-senior kirjoitti:
Kyllä todellaki noissa ns."viiruissa" on kiitettävästi vikaa valopuolella, niinkuin edellisessä viestissä mainittiinkin. Niin FM ja FH-sarjalaisissa. Firmassa on 2005 vm. FM, ilmajousilla ja siinä tuntuu olevan jatkuvasti vikaa niin sähköissä, ja jousien tason säädössä. Ainakin tietokoneen mukaan. Vaikka antureita on moneen kertaan vaihdeltu, ilmenee vika aina uudelleen ja uudelleen, eikä vikaa Volvon huoltomiesten mukaan ole missään muualla. Helvetin hyviä autoja ajaa, ei sen puoleen.
Vajaa 400tkm. ajettu fh12 vinosilmä ja on ollut pajalla. On vaihdettu kompura, kuivain, puhallin, jarruohjausyksikkö, siirtopumppu, jarrusatulat kaikki, webasto kahdesti, pyöränlaakereita, tukivarsia, tasoventtiileitä, kopille menevää nippua korjattu monesti. Kytkin on ihan lopussa, simpukka laskee painetta läpi, öljypohja vuotaa johtojen läpiviennistä korjauksesta huolimatta ja vaikka mitä... Aina jokin vikailmoitus päällä... Jospa sillä sias varman taivaspaikan...:-))) On se vaan kumma juttu, kun viimeinen Volvo sattui tuollainen :-)))
- penslari
mikä mottori? 1112000 km noin mittarissa. suuttimet vaihdettu, turbo, ilmastoinnin kompura, kompura, laturi. vetävän ja telin magneetti venttiilit kaikki. turha ostaa niihin korjaus sarjoja itsensä huijaamista. laatikon öljyt hyvä vaihtaa. sähkö vikoja riittävästi... valojen ohjaus yksikkö prakaa tuon tuosta. helpol pääsis ku hommais uuden boxin. näistä huolimatta en vaihtais merkkiä. scaniat o harjottelu autoja, se o nähty mones mäes :)
- joki.janne
Jos svenskit neitiosista yrittävät tehdä "autoa", mikä siitä voi syntyä???
Mekko-pojat tarvitsevat paaljon villkuvia värivaloja ja muuta tarpeellista "autoihinsa" ja Börjen tai Hookkanin morsiamekseen.
- Anonyymi
Ei kanttilamppu volvossa oo mitää vikaa mut 19v ollu sen jälkeen volvot ihan pilailuvälineitä..
- Anonyymi
FH12 pahin vika oli kun alettiin valmistamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,502315Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.932028Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e912010Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241797MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131741Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.5011594Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S21550Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?491380Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas371285Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.741281