Kertokaahan neuvoa...tein salassapitosopimuksen yhden yrityksen kanssa koska he tekivät virheen leikkauksessa. Sopimus lähetettiin sähköpostitse jossa luvattiin tietyt korvaukset tietyn ajan päästä, kysymys muutamasta sadasta eurosta. Ja lupauduin olemaan asiasta hiljaa kolmannelle osapuolelle. Hyväksymällä sähköpostin, sopimus astui voimaan. Ja hyväksyin sen. Yritys lähetti nyt minulle kirjallisen sopimuksen asiasta jossa oli useamman sadantuhannen korvaus salassapitorikkomuksesta. Siitä ei ollut aiemmin puhuttu. Tietty pysyn asiasta hiljaa, mutta eikö useamman sadan tuhannen korvaukset ole hieman kohtuutomia vai miten tollaiset asiat menevät?
Salassapitosopimus
5
799
Vastaukset
- älä älä älä
Älä allekirjoita! Vastaa että sopimus ei ole sellainen mistä alunperin puhuttiin joten et sitä allekirjoita. Todella kohtuutonta että saat itse parisataa euroa mutta joudut mahdollisesti pulittamaan hirveitä summia.
- Ei sido
Mitähän tuo "hyväksymällä sähköpostin" tarkoittaa?
No, mutta jos vaikka tuo sähköpostisopimus olisi ok ja sitova niin myöhemmin lähetetty sopimus ei sinua sido niiltä osin mistä ei ole sähköpostisopimuksessa sovittu.
Koko salassapitosopimus asiassa on hyvin kyseenalainen ja mahdollisesti epäsitova.- anonyymi
...se tarkoitti sitä, että vastaamalla hyväksyvästi sopimukseen joka lähetettiin sähköpostitse, niin sopimuksemme astui voimaan. Lupasivat lähettää siitä sitten paperiversion vielä sovituista asioista. Mutta tosiaan lisänä oli muutaman sadantuhannen sanktio kun sopimus tuli postitse. En allekirjoittanut paperia, enkä aio. Lähetin siitä vietiä heille. Mutta toistaiseksi sieltä ei ole tullut mitään vastausta.
- anonyymi
...en ole saanut uutta kirjallista sopimusta allekirjoitettavakseni sähköpostin sisällöstä, josta on poistettu sakko vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta. Yritys on vaiennut kokonaan. Mutta eikö tämä klasuuli jo riitä "Asiasta tehdään vielä erillinen kirjallinen sopimus, mutta tämän sähköpostin hyväksymällä sopimus voidaan katsoa alkaneeksi." Sopimus taitaa olla ilman sitä paperiversiotakin voimassa vai?
- Ei sido
Jos tuollainen kyseenalainen sopimus voi olla sitova niin tuo sähköpostisopimus sitoo tietenkin molempia osapuolia ilman paperiversiotakin. Tästä lähtisin että sähköpostisopimus on sitova ja vaientajan on se hyväksyttävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743497Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1391911Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3011641- 881524
- 801499
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531186Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois721081Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity2881050- 631031