Espanja

matsku

Olisi pari kysymystä Espanjan automatkailusta:

1) Kuinka monta päivää (tai tuntia) kestää ajaa Espanjan ja Ranskan rajalle?

2) Jos menee automatkalle, silti päämääränä viettää 3 päivää rantakohteessa (ja yöpyä siellä), niin mikä olisi paras rantakohde, eli halpa, laadukas, ja lyhyen ajomatkan päässä rajalta?

Kiitos avusta, jota todella tarvitsen!

20

3361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Travemund-Raja

      noin 12h. Kaikki riippuu liikenteestä, meillä ei ollut ruuhkaa onneks.

      Toista en tiedä koska ollaan aina oltu naturistikohteissa ja tuskin sinä sinne hakeudut?

      • rajalle

        Mitä reittä ajoitte? Todella nopeasti. Ei tainnut olla enää kovin montaa taukoa.


      • 145,5 km/h

        Vähintäin yhden tankkauskerran vaatii tuo matka, joka on Michelinin mukaan 1746 km. Michelin antaa ajoajaksi 15,5h. Saksassa ajomatkaa 862 km ja Ranskassa 884.Staut Saksassa ja Ranskan moottoriteiden nopeusrajoitukset eivät salli kehumaasi ajoaikaa.


      • ajattelinkin
        145,5 km/h kirjoitti:

        Vähintäin yhden tankkauskerran vaatii tuo matka, joka on Michelinin mukaan 1746 km. Michelin antaa ajoajaksi 15,5h. Saksassa ajomatkaa 862 km ja Ranskassa 884.Staut Saksassa ja Ranskan moottoriteiden nopeusrajoitukset eivät salli kehumaasi ajoaikaa.

        Ei nyt ihan 12 tunnissa sitä matkaa. Kun sattuu tuolla keski-Euroopassa olemaan muitakin autoilijoita, ihan tukkeeksi asti, vaikkakaan tuolla kertaa ei mitään ruuhkaa ollutkaan.


      • Toiveuni
        145,5 km/h kirjoitti:

        Vähintäin yhden tankkauskerran vaatii tuo matka, joka on Michelinin mukaan 1746 km. Michelin antaa ajoajaksi 15,5h. Saksassa ajomatkaa 862 km ja Ranskassa 884.Staut Saksassa ja Ranskan moottoriteiden nopeusrajoitukset eivät salli kehumaasi ajoaikaa.

        Itse ajoin Köpis-Malaga välin niin, että nopeutena oli 170km/h jatkuvasti. Muutamat ruuhkat ja tankkaukset hivastavat heti tosi paljon. Keskinopeudeksi tuli 111km/h. Kun tankkaa 5 kertaa päivässä täyteen tietää ajaneensa. Mutta 12 tuntiin tuo vaatii jo jatkuvaa yli 200km/h pitämistä aina kun mahdollista, ja se ei ole mahdollista.


    • vpk

      Tähän aikaa vuodesta lämmintä rantakohdetta tuskin Ranskasta löytyy noin lyhyeksi aikaa. Espajastakin saa hakea, sillä talvihan sielläkin painaa päälle. Mahdollisuudet lisääntyvät Torreveijasta alaspäin. Kilometrit Sveitsin kautta n. 4600km, ranskan kautta n.4400km. Tavalliselle tallaajalle 5 vrk käy työstä.

    • Suomesta saakka

      ota lento, vuokraa auto perillä, säästät rahaa, aikaa ja hermoja.

      • näin...

        eikä harmita niin paljon,kun se kuitenkin varastetaan.


    • Euroopanmatkaaja

      Monestakin eri syystä kannattee lentää mieluummin, jos on niin kiire ettei ehdi matkalla pysähdellä ja tutkia Eurooppaa.
      Itse ajoin viimeksi Buerto Banus -> Lyon niin, että aamulla 6.00 ylös ja rattiin, ja illalla 22.00 otettiin Lyonissa viinipullo auki. Sitten Lyon-Köpis niin, että aamulla 7.00 rattiin (kitisijöille; join lasillisen) ja 22.30 Köpiksessä.
      Mutta ei tossa järkeä ole, ellei ole vain siirtämässä just sitä autoa paikasta toiseen. Kuten minä. Meno matkalla tuli poikettua 8 tutun luona eri kaupungeissa ja palatessa oli jo kiire kotiin.
      MUISTA: SAKSASSA ON HENGENVAARALLINEN TIESTÖ JA LIIKENNEKULTTUURI. Muualla voi ajella vapaammin.

      • Yrjö-60

        "tse ajoin viimeksi Buerto Banus -> Lyon niin, että aamulla 6.00 ylös ja rattiin, ja illalla 22.00 otettiin Lyonissa viinipullo auki."

        Ajoitko Madridin kautta vai rantatietä pitkin?
        Meillä viime kesänä Lähtö Torrox Costasta (Nerjan vieressä) klo 8, perillä Bourdeauxissa klo 22:30

        Niin kuin tääällä on jo todettu, jos Suomesta aiot autolla Espanjaan, niin vähintään 3 viikon reissu pitää olla, ennen kuin on mitään järkeä. Auton vuokraus on Etelä-Euroopassa yllättävän halpaa.


      • käsitys

        Saksan tiestöstä ja liikenteestä.
        Itse ajelin kuukausi sitten Frankfurtista, enkä missään ole törmännyt sujuvampaan liikenteeseen ja pätevämpiin autoilijoihin kuin Saksassa.
        Mielestäni ainoa murhe on rekkojen paljous ja ajoittaiset staut ja ruuhkat.


      • Pelkkiä idiootteja
        käsitys kirjoitti:

        Saksan tiestöstä ja liikenteestä.
        Itse ajelin kuukausi sitten Frankfurtista, enkä missään ole törmännyt sujuvampaan liikenteeseen ja pätevämpiin autoilijoihin kuin Saksassa.
        Mielestäni ainoa murhe on rekkojen paljous ja ajoittaiset staut ja ruuhkat.

        Yksi hyvä esimerkki, totuus ja tilastotieto Saksasta on liikenteessä kuolleet.
        Tutkitaanpa esim. tietöitä. Kun perusliikenne kulkee 140-150km/h ja osa joitain pätkiä vielä kovempaa ei voi kun ihmetellä sitä, että tietyö alkaa siitä, kun aita katkaisee ajokaistan. Siihen on kiva pamauttaa ja toisaalta jättimäiset paniikkijarrutukset saavt aikaan ne valtavat satojen kilometrien ruuhkat mitä hyvin tiedämme. Tästä toki pääsisi osin eroon sormia napsauttamalla kuin Helsingin ruuhkista kaventamalla sen kaistan olemattomiin vaikkapa kilometrin matkalla. Mutta ei, vaan ainakin parilta on saatava henki pois.
        Toinen hyvä aivottomien ryhmä ovat Suomessakin esiintyvät "opettajat". Kun kaksi autoa ajaa keskikaistaa peräkkäin 140km/h ja itse lähetyt takaa 200Km/h niin se toisena "jonossa" ajava vaihtaa juuri sopivalla hetkellä eteesi ja vain se, ettei alla ole Hummer saa sinut paniikkijarrutukseen. Ohitusnopeus on sitten max 1km/h. 10 minuutin jattuttelun päästä matka jatkuu ja svainehund tuijottaa takaisin tyhjällä katseella ja valkoisella hammasrivistöllä.
        Lisää umpiluisia idiootteja esiintyy muullakin tavalla. Ja kuin taikaiskusta ne katoavat kun ylität rajan jossain, jonnekin.
        Jos et näitä muutamia ole tavannut et ole ajanut Saksassa koskaan, kuulut samaan ihmisryhmään tai nopeutesi on alle 140km/h.


      • huolimatta
        Pelkkiä idiootteja kirjoitti:

        Yksi hyvä esimerkki, totuus ja tilastotieto Saksasta on liikenteessä kuolleet.
        Tutkitaanpa esim. tietöitä. Kun perusliikenne kulkee 140-150km/h ja osa joitain pätkiä vielä kovempaa ei voi kun ihmetellä sitä, että tietyö alkaa siitä, kun aita katkaisee ajokaistan. Siihen on kiva pamauttaa ja toisaalta jättimäiset paniikkijarrutukset saavt aikaan ne valtavat satojen kilometrien ruuhkat mitä hyvin tiedämme. Tästä toki pääsisi osin eroon sormia napsauttamalla kuin Helsingin ruuhkista kaventamalla sen kaistan olemattomiin vaikkapa kilometrin matkalla. Mutta ei, vaan ainakin parilta on saatava henki pois.
        Toinen hyvä aivottomien ryhmä ovat Suomessakin esiintyvät "opettajat". Kun kaksi autoa ajaa keskikaistaa peräkkäin 140km/h ja itse lähetyt takaa 200Km/h niin se toisena "jonossa" ajava vaihtaa juuri sopivalla hetkellä eteesi ja vain se, ettei alla ole Hummer saa sinut paniikkijarrutukseen. Ohitusnopeus on sitten max 1km/h. 10 minuutin jattuttelun päästä matka jatkuu ja svainehund tuijottaa takaisin tyhjällä katseella ja valkoisella hammasrivistöllä.
        Lisää umpiluisia idiootteja esiintyy muullakin tavalla. Ja kuin taikaiskusta ne katoavat kun ylität rajan jossain, jonnekin.
        Jos et näitä muutamia ole tavannut et ole ajanut Saksassa koskaan, kuulut samaan ihmisryhmään tai nopeutesi on alle 140km/h.

        täällä Saksassa asuvana on pakko kommentoida väitteitäsi. Juttusi perusteella et ole nimittäin edes koskaan käynyt täällä. Tiedätkö näin aluksi, montako kuollutta kaikkiaan esim. viime vuonna Saksassa oli? Minäpä kerron. Noin 5030 ihmistä tilaston mukaan. Mutta kun verrataan sitä vaikka Suomen liikennekuolemiin, täällä onkin suhteellisesti paljon turvallisempaa.
        Tietyöt on täällä merkitty viimeistään 1-2 km ennen varsinaista työmaata. Jos olet joutunut tekemään hätäjarrutuksen ruuhkan perään, paikka saattaa olla useita kilometrejä ennen varsinaista hidastetta. Homma johtuu siis vain oman pelisilmäsi puutteesta. Moottoritiellä kaksi kaistaa kapenee aina yhdeksi pitkällä matkalla. Oma vikasi ja tyhmyytesi aiheuttaa sen että yrität ajaa päättyvällä kaistalla loppuun saakka ja sitten yrittää väkisin vauhdissa vaihtaa kaistaa viime hetkellä. Nuo "opettajat" johtunevat siitä ettet itse hallitse minkäänlaisia ajotapoja niin Suomessa kuin täälläkään. Tämä on tosin tyypillistä laisellesi "minä minä minä minä"-tyypille. Täällä kun tarpeeksi kauan ajelee niin turhat luulot kyllä karisevat omasta erinomaisuudesta. Ajat kuinka kovaa tahansa niin joku yleensä haluaa ohi. Mieti tätä, Arschloch oder sogar Drecksäck.


      • jos se osuu itseen
        huolimatta kirjoitti:

        täällä Saksassa asuvana on pakko kommentoida väitteitäsi. Juttusi perusteella et ole nimittäin edes koskaan käynyt täällä. Tiedätkö näin aluksi, montako kuollutta kaikkiaan esim. viime vuonna Saksassa oli? Minäpä kerron. Noin 5030 ihmistä tilaston mukaan. Mutta kun verrataan sitä vaikka Suomen liikennekuolemiin, täällä onkin suhteellisesti paljon turvallisempaa.
        Tietyöt on täällä merkitty viimeistään 1-2 km ennen varsinaista työmaata. Jos olet joutunut tekemään hätäjarrutuksen ruuhkan perään, paikka saattaa olla useita kilometrejä ennen varsinaista hidastetta. Homma johtuu siis vain oman pelisilmäsi puutteesta. Moottoritiellä kaksi kaistaa kapenee aina yhdeksi pitkällä matkalla. Oma vikasi ja tyhmyytesi aiheuttaa sen että yrität ajaa päättyvällä kaistalla loppuun saakka ja sitten yrittää väkisin vauhdissa vaihtaa kaistaa viime hetkellä. Nuo "opettajat" johtunevat siitä ettet itse hallitse minkäänlaisia ajotapoja niin Suomessa kuin täälläkään. Tämä on tosin tyypillistä laisellesi "minä minä minä minä"-tyypille. Täällä kun tarpeeksi kauan ajelee niin turhat luulot kyllä karisevat omasta erinomaisuudesta. Ajat kuinka kovaa tahansa niin joku yleensä haluaa ohi. Mieti tätä, Arschloch oder sogar Drecksäck.

        Tottakai Saksassa asuvien mielestä kaikki on ok, sehän on maan tapa, että ohittajia opetetaan!

        Olen monet kerrat ajanut tietyöhön, jonka merkinnät ovat vähintäänkin puutteelliset. Lisäksi kun se kaistan kapeneminen ei tosiaankaan ole kilometriä ennen vaan tapahtuu sentin matkalla niin aivan 101% varmasti kohdalla on niin valtava ruuhka, ettei varoituksia enää tarvita. Säälittää vaan ne ensimmäiset, jotka usein joutuvat tilastoihin.
        Täytyykin ensi kerralla ottaa oikein valokuva ohituskaistan katkaisevasta poikkiaidasta ja lähettää se Tekniikan Maailmaan.
        Lopputarinasi perustui pitkälti kirjoitukseni tahalliseen väärinymmärtämiseen, mutta pääsitpähän siten kiertämään todelliset ongelmat. Tosin jos on itse tyhmä ei pitäisi samaistaa sitä muihin.
        ps, joo, joku menee aina ohi, mutta vain hetkellisesti. Kohta sen saa taas itse ohittaa. Saksan läpi ajaessa todellisia ohittajia on vain muutama, jotka pitävät yli 200km/h nopeutta pidempään kuin 5 minuuttia. Eivät ne saksalaisetkaan ilmeisesti aivan umpihulluja ole - varsinkin kun teiden kunto on 70-luvun tasolla.


    • Tukholmasta?

      Olen 15-kertaa ajanut Tukholmasta Tanskan, Saksan ja Ranskan kautta ko. rajalta 750km etelään 32 - 36h.
      Ranskan ja Espanjan motareiden rajoituksista en välittänyt.

      Nykyään on ehkä syytä hieman välittää.

      Keskiluokkaisilla autoilla ei ole ollut aikaa kahvilla istuskeluun.

      Menoajankohdat ovat olleet touko- ja syyskuu.
      Paluuseen olemme käyttäneet 4 - 5 vuorokautta.

      • Saksa on aina Saksa

        Jos rekalla laskettelet niin eipä siinä mitään. Henkilöautolla kannattaa kiertää Saksa kaukaa jos haluaa varmistaa hengissä pysymisen.


      • Käynnyt
        Saksa on aina Saksa kirjoitti:

        Jos rekalla laskettelet niin eipä siinä mitään. Henkilöautolla kannattaa kiertää Saksa kaukaa jos haluaa varmistaa hengissä pysymisen.

        Kyllähän se voi olla vaarallinen paikka amatöörille ja suomalaiselle joka luulee omistavansa koko ohituskaistan.

        Saksa on hieno maa autoilla,hommat toimii,liikenne on kurinalaista ja sujuvaa.

        Jos jonkun mielestä Saksassa on vaarallista niin sit vaan seuraavaksi Puolaan autolomalle;)


      • Myös käynyt
        Käynnyt kirjoitti:

        Kyllähän se voi olla vaarallinen paikka amatöörille ja suomalaiselle joka luulee omistavansa koko ohituskaistan.

        Saksa on hieno maa autoilla,hommat toimii,liikenne on kurinalaista ja sujuvaa.

        Jos jonkun mielestä Saksassa on vaarallista niin sit vaan seuraavaksi Puolaan autolomalle;)

        En verranut Puolaan, mutta Pohjoismaihin, Hollantiin, Belgiaan, Ranskaan, Espanjaan. Kaikissa näissä liikennekulttuuri ja tiestö on merkittävästi kehittyneempää. Joidenkin mielessä Saksa vaan nauttii edelleen sitä 60-luvulla saamaansa suosiota autoilumaana, joka ikävä kyllä ei ole sittemmin kehittynyt lainkaan.
        MISSÄÄN MUUALLA koko maailmassa tietyö ohituskaistalla ei ala siitä, että se on katkaistu aidalla jonka takana seisoo kuorma-auto. Ei edes Puolassa. Ne pelkäävät henkensä edestä. Saksalaiset eivät.


      • Käynnyt
        Myös käynyt kirjoitti:

        En verranut Puolaan, mutta Pohjoismaihin, Hollantiin, Belgiaan, Ranskaan, Espanjaan. Kaikissa näissä liikennekulttuuri ja tiestö on merkittävästi kehittyneempää. Joidenkin mielessä Saksa vaan nauttii edelleen sitä 60-luvulla saamaansa suosiota autoilumaana, joka ikävä kyllä ei ole sittemmin kehittynyt lainkaan.
        MISSÄÄN MUUALLA koko maailmassa tietyö ohituskaistalla ei ala siitä, että se on katkaistu aidalla jonka takana seisoo kuorma-auto. Ei edes Puolassa. Ne pelkäävät henkensä edestä. Saksalaiset eivät.

        Puhut puutaheinää,tosin jokaisella on oikeus mielipiteeseensä mut silti.


      • aika mones kerta
        Käynnyt kirjoitti:

        Puhut puutaheinää,tosin jokaisella on oikeus mielipiteeseensä mut silti.

        Eihän se ole voinut noin paljon muuttua sitten viime kevään. Tarkastettava on, ihan pakko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe