Tervehdys! Osaisko joku kertoa miten saan asennettua ford 4000seen hydrauliikan ohjainventtiilin, kun pitäis saada useampi ulosotto sinne peräpäähän! eli mistä paineet niille venttiileille ja mihinkä paluuputki???
hydrauliikan lisäventtiilit
7
6625
Vastaukset
- foortisti
Joo! niihin on olemassa sen kannen tilalle kaks kappaletta kaks toimisia automaatti venttiiä sit ei tarvii nyppiä nappia!
- aikoinaan
mutta, ei enää saatavissa uutta. Vanhuja vaikea löytää.
- homma.,
Minä laitoin 5000 Fordiin erillisen venttiili lohkon. Sisääntulo lohkolle tuli letkulla pikaliittimestä kipin ulosotolta. Lohkolta paluu niinikään letkulla (kiinteällä) tuli öljyn tarkastus ropulle. Roppu pois ja letku tilalle. Hankaluutena on se, että ulkopuolista lohkoa käytettäessä on vivut oltava kippausasennossa jotta ulkopuolinen lohko saa paineöljyn. Tämä puolestaan aiheuttaa sen, että kun ulkopuoleinen lohko on käytössä ei samaan aikaan voi käyttää traktorin omia nostovarsia. Jos tulee tarve käyttää nostolaitetta, on vivut käännettävä pois kippausasennosta, ja tällöin ei taas ulkopuoleinen lohko voi olla toiminnossa. Aikoinaan sai sinne perseen alle lohko palan joka hoiti sen, että kaikkia toimintoja voitiin käyttää yhtä aikaa. Valitettavasti tätä osaa on lähes mahdoton saada.
- voortti 4000
Näi minäkin sitä olen päissäni mietiskellyt, että näin se varmaankin pitää raketaa! Ajattelin vaan kysellä josko jollain olisi ollut jokin fixumpi ratkaisu tähän pulmaan. Vaikuttaa et tämä ei ole paras mutta ainoa ratkaisu, koska sellaisen sopivan vivuston löytäminen on sit melkein mahdoton homma!
- ..aikaa..
Huoh. Uskomuksia ja Kesoilin baarin tietoa on vaikka kuinka paljon maailmalla.
Kyllä ulkopuolisia venttiilisarjoja vanhaan foortiin saa ainakin 1-karaisina:
ssbtractor.com -> osa koodi FDRK426Q
Siis Ford 5000 ulkopuolista kohkoa sai lisävarusteena 1- tai kaksikaraista. Paketti tulee siihen pienen suorakaiteenmuotoisen laatan tilalle, löytyy istuimen alta istuimen jalustan etupuolelta.
Lohko EI ole riippumaton niin kuin kymppisarjassa, jossa on prioriteettiventtiili, joka jakaa kaksoispumpun ja nostolaitepumpun tuottoja kumpaankin kohteesen, sekä ulkopuolisille sylintereille että nostolaitteeseen.
Mutta sillä tavalla sitä vanhaa lohkoa voi tietenkin käyttää, ettei tarvitse "nyppiä nuppia" eikä asetella nostolaitetta erikseen nostoasentoon ulkopuolista virtausta varten.
Eli kun viistonnisessa ulkopuolisen venttiilipaketin vipua käännetään johonkin nostoasentoon, lakkaa nostolaite reagoimasta (tuntee vastustuksena nostolaitevivussa). Kun nostolaite on nostamassa, ei ulkopuolisen venttiilin liitännästä tule painetta. Nostolaitetta voi kuitenkin laskea samaan aikaan kun ulkopuolisia sylintereitä käyttää.
sata - sarjassa ( 5600, 6600 , 7600, 6700, 7700, 8100 ja 8200 ) on myös vastaava venttiilipaketti, mutta ne ovat hienommat, on kellunta ja vaihtomahdollisuus 1-toimiseksi. Se venttiilipaketti toimii samalla tavalla ja - muuten - on yhteensopiva viistonniseen. Mutta ei sekään systeemi ole täysin samaan aikaan käytettävä kuin nostolaite.
Yksinkertaisin tapa on ottaa se nostolaitteen paine ns. "välikannen" avulla, samasta luukusta pikkukannen tilalle asennetaan, siihen samaan paikaan siis tulisi se ulkopuolinen venttiilipaketti, eli välikanteen tulee poraus, johon tulee paine ja toinen poraus, johon tulee paluu, sitten vaan vedetään paineletku omalle vaikka 20 - karaiselle venttiilipaketille ja paluuletku siihen toisen reikään. Tällöin voidaan käyttää näitä omia ulkopuolisia venttiilejä halutulla tavalla, muistaen, että nostolaite ei samaan aikaan nosta. Välikansia on saanut pienpajojen tekemänä tarvikkeena aikaisemmin, nyt niitä saanee ulkomailta tai vanhemmilta konemiehiltä.
Nämä tonnisarjan Fordit ovat maailmanlaajuisesti 60-70-luvulla viiden eniten myydyn traktorin joukossa, tarvikeosaa löytyy tosi laajasti, varmaan Englannista lähimmät. Ja Konekorjaamo Marjakangas sekä IKH, muitakin lie.
-SS- - Anonyymi
..aikaa.. kirjoitti:
Huoh. Uskomuksia ja Kesoilin baarin tietoa on vaikka kuinka paljon maailmalla.
Kyllä ulkopuolisia venttiilisarjoja vanhaan foortiin saa ainakin 1-karaisina:
ssbtractor.com -> osa koodi FDRK426Q
Siis Ford 5000 ulkopuolista kohkoa sai lisävarusteena 1- tai kaksikaraista. Paketti tulee siihen pienen suorakaiteenmuotoisen laatan tilalle, löytyy istuimen alta istuimen jalustan etupuolelta.
Lohko EI ole riippumaton niin kuin kymppisarjassa, jossa on prioriteettiventtiili, joka jakaa kaksoispumpun ja nostolaitepumpun tuottoja kumpaankin kohteesen, sekä ulkopuolisille sylintereille että nostolaitteeseen.
Mutta sillä tavalla sitä vanhaa lohkoa voi tietenkin käyttää, ettei tarvitse "nyppiä nuppia" eikä asetella nostolaitetta erikseen nostoasentoon ulkopuolista virtausta varten.
Eli kun viistonnisessa ulkopuolisen venttiilipaketin vipua käännetään johonkin nostoasentoon, lakkaa nostolaite reagoimasta (tuntee vastustuksena nostolaitevivussa). Kun nostolaite on nostamassa, ei ulkopuolisen venttiilin liitännästä tule painetta. Nostolaitetta voi kuitenkin laskea samaan aikaan kun ulkopuolisia sylintereitä käyttää.
sata - sarjassa ( 5600, 6600 , 7600, 6700, 7700, 8100 ja 8200 ) on myös vastaava venttiilipaketti, mutta ne ovat hienommat, on kellunta ja vaihtomahdollisuus 1-toimiseksi. Se venttiilipaketti toimii samalla tavalla ja - muuten - on yhteensopiva viistonniseen. Mutta ei sekään systeemi ole täysin samaan aikaan käytettävä kuin nostolaite.
Yksinkertaisin tapa on ottaa se nostolaitteen paine ns. "välikannen" avulla, samasta luukusta pikkukannen tilalle asennetaan, siihen samaan paikaan siis tulisi se ulkopuolinen venttiilipaketti, eli välikanteen tulee poraus, johon tulee paine ja toinen poraus, johon tulee paluu, sitten vaan vedetään paineletku omalle vaikka 20 - karaiselle venttiilipaketille ja paluuletku siihen toisen reikään. Tällöin voidaan käyttää näitä omia ulkopuolisia venttiilejä halutulla tavalla, muistaen, että nostolaite ei samaan aikaan nosta. Välikansia on saanut pienpajojen tekemänä tarvikkeena aikaisemmin, nyt niitä saanee ulkomailta tai vanhemmilta konemiehiltä.
Nämä tonnisarjan Fordit ovat maailmanlaajuisesti 60-70-luvulla viiden eniten myydyn traktorin joukossa, tarvikeosaa löytyy tosi laajasti, varmaan Englannista lähimmät. Ja Konekorjaamo Marjakangas sekä IKH, muitakin lie.
-SS-No olihan aatamin aikuista tekniikkaa, aivankuin Valmet 33:n luokkaa ja ajalta.
Tervehdys
Onko kellään kokemusta lisähydraulipumpun asennuksesta Ford 4600 vm. 78
Paikka olisi moottorilohkon vas. puolen, peltilätkän alla.
Miten letkutukset tulisi asentaa lisäpumpulta. Pitääkö kytkeä omaan hydr.pumppuun Metsäkärrin ohjaukset, sanoisko verkkasen miehen toimintoja omalla hydr.pumpun tuotolla n.32l/min
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop831868Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma2401749- 921562
Mietitikö nainen koskaan
Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.1101368Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia
Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?1681131huono omatunto
johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.641093Päätin juuri että
En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi32932Onnistuit sohaisemaan mua
Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan62926- 61866
- 97860