Apua tarvitaan!

1. Dobbe

Hello, tarvitsisin vinkkejä nuoren urokseni kanssa joka on n. 8kuukautta. Ongelmana on koiran käytös muiden koirien kanssa. Olen lenkkeilyttänyt sitä parin kaverin koiran kanssa ja oma koirani käytös on ihmetyttänyt myös itseäni. Koirani ei leiki, eikä edes juokse muiden koirien kanssa, vaan haukkuu ja seisoo paikallaan. Toinen kun tulee haastamaan leikkiin, niin omani juoksee karkuun ja matkan päähän päästyään aloittaa taas haukkumisen.
Sama ongelma koiralla on hihnassa, kun toinen koira tulee vastaan, niin omani aloittaa haukkumisen.
Yksin jättäminen aiheuttaa myös tuon haukkumisen ja olen jo kuullut naapurieni valittaneen asiasta.
Mikä koirassa on vialla?

7

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikaa ole

      typerintä koskaan on syyttää koiraa sen ongelmista. :( ei ole koiran vika jos se mekkaloi yksinollessaan jne. lähes poikkeuksetta omistaja aiheuttaa ongelmat ja koira rupeaa oirehtimaan.
      lähde aina siitä, että mitä SINÄ, OMISTAJA, olet tehnyt väärin. koira ei toimi kuten ihminen. neuvoja saa www.koiraneuvola.fi :)

    • :-)

      Aloita koirasi kanssa jokin harrastus. Tee sille ihan mikä tahansa PK-lajin tulos. Päätä NYT, että koska menet kokeeseen ja ala treenaamaan säännöllisesti ja määrätietoisesti koiraasi. On nimittäin niin, että dobermann on PK-koira ja siksi äärimmäisen aktiivinen ja se todellakaan ei ole väsytettävissä pelkällä lenkkeilyllä. Se vaatii aivojumppaa jaksaakseen esim. maata pitkän päivän kotosalla. En ole koskaan vielä törmännyt dobermanniin, jolla on joku tulos PK-lajista ja vakavaa ongelmakäyttäytymistä kotosalla. Sen sijaan olen nähnyt monia kotidobbereita, jotka hakevat uutta kotia pitovaikeuksien takia. Liekö näillä asioilla joku yhteys keskenään?

    • puggipuhhi

      Joo ei koirassa ole mikään vialla vaan sinussa.
      Dobermanni ei ole mikätahansa seurakoira. Se on tehty tekemään TÖITÄ omistajalleen. Tarvitsee VÄHINTÄÄN perustottelevaisuuskoulutuksen. Suosittelen itsekkin koiraneuvola.fi tai http://www.kriegerhof-dobermanns.com/forum/index.php

      Ei hitto että mulla pistää aina vitutukseksi nämä tämmöset.
      Dobermanni ei ole mikä tahansa kotikoira! Hanki tietoa,harjoittele,ota yhteyttä kouluttajiin,mene paikkakuntasi tottelevasiuuskoulutukseen/pk koulutukseen. Äläkä vaan väitä ettet tiedä. netistä löydät!

      • huh huh

        Koira kuvauksen perusteella arka , kannattaa asialle tehdä pikimmiten jotain jos näin on , näistä kehittyy ne kuuluisat pelkopurijat.Ellei ole arkuudesta johtuvaa,tee selväksi että niin ei toimita,ei se sen vaikeempaa oo,eikä siihen mitään koirapsykologeja tarvi rahastaan,ohjaaja on se joka päättää mitä saa tehdä ja mitä ei. perustottis kuntoon vimosenpäälle niin kyllä se siitä


      • puggihuhhi
        huh huh kirjoitti:

        Koira kuvauksen perusteella arka , kannattaa asialle tehdä pikimmiten jotain jos näin on , näistä kehittyy ne kuuluisat pelkopurijat.Ellei ole arkuudesta johtuvaa,tee selväksi että niin ei toimita,ei se sen vaikeempaa oo,eikä siihen mitään koirapsykologeja tarvi rahastaan,ohjaaja on se joka päättää mitä saa tehdä ja mitä ei. perustottis kuntoon vimosenpäälle niin kyllä se siitä

        arka varmaankin on.
        Tosia asia, että tietämättömät ihmiset vain pahentavat tuollaista.
        Mutta siis aloittajalle vielä sitä, että kerta koirasi ei halua leikkiä muiden kanssa niin silloin sinä et vie leikkimään sitä muiden kanssa!Koirasi ei pidä siitä, joten unohdat koko jutun. Menet koulutukseen ja harjoittelette sitä kuinka saat koirasi "kestämään" muiden koirien läheisyyttä esim.. lenkillä. Opettelet itse leikkimään koirasi kanssa!



        Huh huh: Mitenkä luulet, että aloitteliha/tietämätönp pistää tosta noin vaan perustottiksen kuntoon ja opettaa koiralle nämä asiat..Kyllä näissä VARSINKIN TÄLLÄISISSÄ tarvitaan kokeneempien apua.


      • .1.Dobbe
        puggihuhhi kirjoitti:

        arka varmaankin on.
        Tosia asia, että tietämättömät ihmiset vain pahentavat tuollaista.
        Mutta siis aloittajalle vielä sitä, että kerta koirasi ei halua leikkiä muiden kanssa niin silloin sinä et vie leikkimään sitä muiden kanssa!Koirasi ei pidä siitä, joten unohdat koko jutun. Menet koulutukseen ja harjoittelette sitä kuinka saat koirasi "kestämään" muiden koirien läheisyyttä esim.. lenkillä. Opettelet itse leikkimään koirasi kanssa!



        Huh huh: Mitenkä luulet, että aloitteliha/tietämätönp pistää tosta noin vaan perustottiksen kuntoon ja opettaa koiralle nämä asiat..Kyllä näissä VARSINKIN TÄLLÄISISSÄ tarvitaan kokeneempien apua.

        Ollaan koulutuksissa käyty ja siellä on myös sanottu, että koira on ehkä arka.
        Ollaan perusjuttuja harjoiteltu ja koira tekee kaikki ihan hyvin siihen saakka, kun ei muita koiria ole liian lähellä.
        Viimeksi koulutuksessa koira oli sivulla, kun toinen koirakko rupesi liikkumaan kauempana, niin meidän herra rupesi hyppimään syliin ja ettei tilanne olisi mennyt taas haukkumiseksi, niin me lähdettiin kentältä pois :(
        Nyt ollaan yritetty hieman siedättää koiraa hihnassa lenkkeilemällä, kun muita koiria tulee kauempana vastaan ja ilman haukkumisia ollaan päästy etenemään.
        Tottista olen koiran kanssa tehnyt, mutta kaikki opittu unohtuu sillä hetkellä, kun koira näkee liikettä edes toisella puolen kenttää.


      • puggihuhhi
        .1.Dobbe kirjoitti:

        Ollaan koulutuksissa käyty ja siellä on myös sanottu, että koira on ehkä arka.
        Ollaan perusjuttuja harjoiteltu ja koira tekee kaikki ihan hyvin siihen saakka, kun ei muita koiria ole liian lähellä.
        Viimeksi koulutuksessa koira oli sivulla, kun toinen koirakko rupesi liikkumaan kauempana, niin meidän herra rupesi hyppimään syliin ja ettei tilanne olisi mennyt taas haukkumiseksi, niin me lähdettiin kentältä pois :(
        Nyt ollaan yritetty hieman siedättää koiraa hihnassa lenkkeilemällä, kun muita koiria tulee kauempana vastaan ja ilman haukkumisia ollaan päästy etenemään.
        Tottista olen koiran kanssa tehnyt, mutta kaikki opittu unohtuu sillä hetkellä, kun koira näkee liikettä edes toisella puolen kenttää.

        lähdit kentältä pois, kun koira alkoi pelkäämään?
        Ensinäkin se oppii, että sillä se pääsee inhottavasta tilanteesta pois ja toisenakin teet siitä vielä uhkavamman, kun lähdet koirasi kanssa "karkuun".
        Jos koira pelkää kun näkee kentän toisella laidalla koira, sinä alat totuttamaan sitä kauempaa..Kaiken a ja o että sinä pysyt rauhallisena. Otat huomion itseesi. Jos herkut ei kiinnosta niin pidä vaikka päivä,kaksi ilman ruokaa niin johan kiinnostaa ;) Jos poika tykkää leikkiä, leikit sen kanssa.
        Koirasi on siis 8kk?Ei sen ainakaan minusta vielä tarvitse osata kaikkea häiriön alaisena.

        "Nyt ollaan yritetty hieman siedättää koiraa hihnassa lenkkeilemällä, kun muita koiria tulee kauempana vastaan ja ilman haukkumisia ollaan päästy etenemään."


        Hienoa! Tämä on hienoa kehitystä eteenpäin. Itse kiellän omaani haukkumasta muille, mutta minusta tuntuu, että sinun on niin arka ja pehmeä, että yrität totuttaa sitä pehmein keinoin. Mutta siis tosiaan nyt et päästä KETÄÄN koiraa sen lähelle, etkä vie sitä kenenkään koiran luo. Sen pitää oppia luottamaan sinun, ettet sinä sitä vie inhottaviin tilanteisiin. Silloinhan sillä ei ole mitään pelättävää ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4266
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1704
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1116
    10. 22
      1076
    Aihe