Isän rakkauden puute voiko olla syynä?

jooolenhomo-91

Tiedän että pitäisi välttää näitä isän rakkaus käsitteitä mutta musta ihan oikeesti tuntuu että se on syynä mun homoudelleni. Oon tienny tän jo jostain 14 vuotiaasta asti. Oikeastaan jo hyvin paljon aikaisemmin mutta vahvistui siinä 14 vuotiaana.

Nyt pari vuotta myöhemmin aloin miettimään että mitä mä oikeesti haen. Seksiä? Rakkautta? Kaveria?
Mä olen aina etsinyt itsessäni jotain sellaista mitä kehittää. Joten aloitin joskus enenn yläastetta ahkeroimaan koulussa ja jatkoin tätä koko yläasteen ajan uuvuttaen itseni heikkoon kuntoon lopulta. Mutta tajusin että yritän vain korvata itsessäni sen tyhjän kolon joka ei täyty millään. Ei mun ollu mikään pakko alkaa rasittamaan itseäni koulutyöllä. En edes tajua miksi vaihdoin laiskan tyylini sellaiseen ja luovuin suoraan sanottuna muusta ulkomaailmasta.

Äiti sano että mä olen samanlainen ku isäni. Aina tekemässä liika töitä. Siksi isä lähti kun synnyin. Ensin sen piti olla vain opiskelua toisella paikkakunalla ja sitten vaihtui työksi ja sinne se jäi. En tunne sitä enkä puhu samaa kieltä. Se ei ole suomalainen, mutta osaa suomea kuitenkin ja on Suomen kansalainen. Mutta me tavataan kerran kahdessa vuodessa ja puhun mä mitä kieltä tahansa sille niin tuntuu kuin puhuisin patsaalle. Jossain vaiheessa yritin tehdä sen onnelliseksi ahkeroimalla koulussa jotta se tietäis millanen sen poika on. Näytin todituksen mutta tietenkin ne huomiot menivät nihin aineisiin joissa ei ollu kymppiä ja sano että pitää vaan parantaa niitä missä on heikkouksia. Eipä tuo minua haittaa enää. Numeroita paperilla joilla ei ole mitään merkitystä. Eivätpä ne tuoneet isää kotiin.

Hain koko ajan jotain tyydytystä jota en saa mistään. Kunnes syksyllä kun olin vielä lukiossa ja meillä oli tutoreiden tunti ja leikittiin kaikkee vammasta. Sitten jouduin "solmuun" yhden jätkän kanssa ja se oli aika ahdistavaa mutta huomasin miten ihanaa se oli olla niin lähellä jotain poikaa ja tuntea kosketusta. Erilaista mitä mulla on ollu tyttöjen kanssa. Koska nyt sain
sen tyydytyksen johonkin.

Jossain vaiheessa seurustelin itseäni vanhemman miehen kanssa. Ja siksi että halusin saada rakkautta mieheltä. Koska en sitä koskaan isältäni saanut. Valitettavasti meillä oli liian pitkä välimatka jotta olisimme voineet nähdä useammin ja tuntui vähän ajan päästä ettei meillä ollut enää aikaa toisillemme. Siksi se päättyi. Ja nyt olen taas hukassa. Pää täynnä asioita joista en voi puhua naisille enkä äidilleni. Minulla ei ole ketään jolle voisin avata päätäni. Olen ehkä murrosikäni pahimmassa vaiheessa ja tajuan kyllä itsekin sen mutta juuri nyt haluaisin elämääni muitakin kuin naisia. Isäni ei asu enää maassa ollenkaan eikä hänelle nyt voisikaan mistää puhua kun en koko tyyppiä tunne edes hyvin.

Olen kasvanut naisien keskuudessa koko ikäni eikä ystäväpiirinikään muista koostukaan kuin tytöistä. Joku voisi ajatella että miksi en seurustele kun heitä pyörii pilvin pimein ympärillä. Koska en tunne heihin vetoa jota tunnen poikia kohtaan. Useimmat ystävistäni tietävät suuntautumiseni ja olen heille puhunut asioistani mutta kaipaan jotain muuta. Joku voisi ehkä ajatella että mielenkiintoni vanhempia miehiä kohtaan on sairaus. Olen minä jo siitäkin kommenttia saanut. Ehkä se on sairasta ehkä ei. EHkä hakisin ensimmäisenä apteekista lääkettä jos sellaista keksittäisiin. Mutta en näe homouttani ongelmana ja hyväksyn itseni siltä osin. En edes halua olla hetero.

Olenko minä nyt mieleltäni vioittunut? Onko tähänkin hoitoa? Isän kaipuuseen? Millä muka saan täytettyä sen kolon sisälläni jos en toisen miehen rakkaudella? Näitä mietin päivittäin.

18

2115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • John McClane

Tulin nyt nopeasti luoksesi koska tahdoit tarpeeksi.
      Niin.. Asiat mitkä yhdistät eivät johdu toisistaan.Se että sinulla on homoseksuaalisia taipumuksia,ei ole riippuvainen siitä kuinka monen kilometrin päässä isäsi on asunnoltasi.Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

• aloittaja ..

Se ei osaa kirjottaa noin hyvää suomee mä luulen :P

Mä luulen kuitenkin että se miks mä haen miehen rakkautta johtuu siitä että mä en sitä isältäni koskaan saanu.

• John McClane
        aloittaja .. kirjoitti:

Se ei osaa kirjottaa noin hyvää suomee mä luulen :P

Mä luulen kuitenkin että se miks mä haen miehen rakkautta johtuu siitä että mä en sitä isältäni koskaan saanu.

Kuulehan poikaseni,olen todellakin isäsi.Sähän näet mun nimeni koko-ajan.Mä tiedän kyllä,että mun suomi ei kovin hyvää.Vai niin sinä ajattelet..Miettisitkö kuitenkin haluatko halata poikaa vai tyttöä.Johtuuko se ettet niin halua halata tyttöä isästäsi? En usko.

• "poikasi"...
        John McClane kirjoitti:

Kuulehan poikaseni,olen todellakin isäsi.Sähän näet mun nimeni koko-ajan.Mä tiedän kyllä,että mun suomi ei kovin hyvää.Vai niin sinä ajattelet..Miettisitkö kuitenkin haluatko halata poikaa vai tyttöä.Johtuuko se ettet niin halua halata tyttöä isästäsi? En usko.

Nimesi on valitettavasti väärä ja musta John McClane on kamala :D

ja jos tätä jatketaan.
        niin isukki, olisit tullu vaan kotiin perheesi luo mutta rahankiilto silmissäsi häivyit etsimään kultakaivosta ja kun tarpeeksi sait massia rahasäiliöön niin lähdit maahasi takaisin viettämään miljonäärielämää jättäen vanhan perheesi tänne ja vieden uuden perheesi mukanasi.
        Niin paljon vaivaa näin koulussa kun ajattelin että tulisit kotiin jos minä olisin arvoisesi poika. Koska sinä olet yliopistokoulutettu ihminen ja täydellisyyden tavoittelija joten ajattelin että jos minä olen täydellinen niin tulet kotiin. Mutta sinä et ole täydellinen vaikka siihen pyritkin.

Ja vaikka sait maahan jäämisluvan 16 vuotta sitten koska pistit äitini paksuksi ja synnyttämään minut varmistukseksi että saat jäädä maahan niin et koskaan tuntenut kiitollisuutta äitini työstä. Luulit että ehkä raha korvaisi rakkauden. Kiitos siitä summasta jonka sain syntymäpäivänä kesällä. Minä kyllä toivoin ihan muuta. Ehkä se oli sinun tapasi osoittaa että välität mutta otin sataset loukkauksena valitettavasti. Minua ei voi ostaa rakastamaan, enkä saa rahasta henkistä tyydytystä.

Ehkä haluan halata poikaa koska haluan tuntea sen mitä sinä et koskaan antanut minulle. Toivottavasti sinulla on ihanaa paistatella päivää hiekkarannalla talosi ääressä missä ikinä oletkaan. Toivottavasti se toinen poika jonka olit salaa hankinnut toisen naisesi kanssa vastaa sinun toiveitasi täydellisestä perijästä ja pojasta. Olen pahoillani että en pystynyt parempaan. Ehkä en perinyt kaikkia geenejäsi jotka olisivat tehneet minusta tarpeeksi älykkään.

• Ronald Mcdonald
        "poikasi"... kirjoitti:

Nimesi on valitettavasti väärä ja musta John McClane on kamala :D

ja jos tätä jatketaan.
        niin isukki, olisit tullu vaan kotiin perheesi luo mutta rahankiilto silmissäsi häivyit etsimään kultakaivosta ja kun tarpeeksi sait massia rahasäiliöön niin lähdit maahasi takaisin viettämään miljonäärielämää jättäen vanhan perheesi tänne ja vieden uuden perheesi mukanasi.
        Niin paljon vaivaa näin koulussa kun ajattelin että tulisit kotiin jos minä olisin arvoisesi poika. Koska sinä olet yliopistokoulutettu ihminen ja täydellisyyden tavoittelija joten ajattelin että jos minä olen täydellinen niin tulet kotiin. Mutta sinä et ole täydellinen vaikka siihen pyritkin.

Ja vaikka sait maahan jäämisluvan 16 vuotta sitten koska pistit äitini paksuksi ja synnyttämään minut varmistukseksi että saat jäädä maahan niin et koskaan tuntenut kiitollisuutta äitini työstä. Luulit että ehkä raha korvaisi rakkauden. Kiitos siitä summasta jonka sain syntymäpäivänä kesällä. Minä kyllä toivoin ihan muuta. Ehkä se oli sinun tapasi osoittaa että välität mutta otin sataset loukkauksena valitettavasti. Minua ei voi ostaa rakastamaan, enkä saa rahasta henkistä tyydytystä.

Ehkä haluan halata poikaa koska haluan tuntea sen mitä sinä et koskaan antanut minulle. Toivottavasti sinulla on ihanaa paistatella päivää hiekkarannalla talosi ääressä missä ikinä oletkaan. Toivottavasti se toinen poika jonka olit salaa hankinnut toisen naisesi kanssa vastaa sinun toiveitasi täydellisestä perijästä ja pojasta. Olen pahoillani että en pystynyt parempaan. Ehkä en perinyt kaikkia geenejäsi jotka olisivat tehneet minusta tarpeeksi älykkään.

Rakas poikani,
        Olen minä sinun isäsi.Voin todistaa sen.Olit taannoin hampurilaisella.Olin paikalla,mutta olin naamioitunut tunnistamattomaksi.Söit hampurilaisen,ranskalaiset ja limun(!).Menikö oikein. En viitsi näyttäytyä,koska minulla on niin huono omatunto sinusta.Ja ne sataset jotka annoin.Se on vaan sellainen tapa,niinkuin kättelykin.
        Sinulla on voimakas tuntemus,että isäsi määrittää seksuaalisuutesi.Ei se ole sen kummempi ominaisuus kuin vasenkätisyys.Unohda monimutkaiset syy-seuraus suhteet.Keep it simple.

• aoskoaasko
        Ronald Mcdonald kirjoitti:

Rakas poikani,
        Olen minä sinun isäsi.Voin todistaa sen.Olit taannoin hampurilaisella.Olin paikalla,mutta olin naamioitunut tunnistamattomaksi.Söit hampurilaisen,ranskalaiset ja limun(!).Menikö oikein. En viitsi näyttäytyä,koska minulla on niin huono omatunto sinusta.Ja ne sataset jotka annoin.Se on vaan sellainen tapa,niinkuin kättelykin.
        Sinulla on voimakas tuntemus,että isäsi määrittää seksuaalisuutesi.Ei se ole sen kummempi ominaisuus kuin vasenkätisyys.Unohda monimutkaiset syy-seuraus suhteet.Keep it simple.

Please stop that! You can't make me feel better even how hard you would try. And I hate McDonald's. Cheap and low-quality greasy food. Too bad that you got that kind of job. I thought you had a big industry.

• Tarinan kosketus

Olit kirjoittanut pitkän pohtivan tarinan eletystä ja nykyisestä elämästäsi. Uskon, että olet pohtinut tilannettasi pitkään.

Pohdit kaipuuta isään. Tein pari vuotta sitten tutkimuksen, jossa bimiesten kohdalla nousi tämä sama asia aika voimakkaasti esille. En tiedä, oliko kyseessä sattuma, vai voidaanko asia tieteellisesti todistaa.

Ari Saukkonen on tehnyt oman tutkimuksensa "Aristelematta homomiehen elämästä" ja myös tässä nousi isän kaipuu esille.

Ei siinä ole mitään pahaa, jos hakeudut vanhempien miesten seuraan. Pääasia on se, että tunnet olosi turvalliseksi ja saat vastarakkautta. Ole kuitenkin tarkkana, ettei kukaan hyväksikäytä sinua.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää elämääsi ja säilytä herkkyytesi.

• kriittinen sielu

Jeps, ja minä olen puolestaan nähnyt tutkimuksia, joiden mukaan suomalaiset isät ovat noin yleensä ottaen perheen arjessä vähän jos ollenkaan mukana. Se on katsos tämä suomalainen kasvatusmalli, johon on yritetty puuttua ihan isille suunnatuilla vanhempainlomilla, mutta turhaan.

Väite siitä, että "isän kaipuu nousi voimakkaasti" esille on väite täysin pohjaa vailla, jos sitä ei voida suhteuttaa heteroväestöön. Moniko heteromies kertoo kaivanneensa lapsena läheisempää isäsuhdetta? Veikkaampa, että aika moni. Toisaalta, lienee odotettavissa, että juuri se olematon isäsuhde nousee esille ihan pakostakin, jos sitä on totuttu pitämään miehiin kohdistuvan seksuaalisen mielenkiinnon syynä. Josta päädymmekin ikuiseen kysymykseen; kumpi oli ennen, muna vai kana?

• Ihan hyvän ja koskettavan mailin kirjoitit. Sinulla on tavallaan kaksi kaipuuta sisälläsi. On se isän kaipuu ja sitten se homoudesta nouseva kaipuu. Et missään tapauksessa ole mieleltäsi viottunut, vaan normaali itseään ja omaa asemaa etsivä nuori mies. Eikä sekään oile mitenkään väärin tai poikkeuksellista, jos tunnet vetoa vanhempiin miehiin. Meitä on monia, joilla on sama kaipuu.

• -------------------------

...

• tsekkaa tää

Tsekkaa tää

• aloittaja..

Miten minä sitten muka saisin tyydytyksen ja korvauksen siitä etten saanut isältäni rakkautta jos hylkään homoseksuaalisuuden? Tarvitsen miestä. En voi kuvitella naista nyt enkä koskaan. Valitettavasti nuo jeesushöpinät ei tepsi. Ja pahimmillaan nuo terapiat pistää pään sekaisin.

• Nimetön

Jotenkin on mun mielestä toi isän rakkauden puute ja homouden välinen syy seuraus suhde aika höpö höpöä, ellei sitten oleta että isän kuuluisi jotenkin seksuualisesti sekaantua omiin lapsiinsa. Tästä sun viestistä muutenkin tihkuu tällänen tarve syyttää jotain tahoa omasta homoudesta, näköjään isää, tai isän rakkauden puutteesta. Sitten kun olet sinut homoutesi kanssa ei ole mitään tarvetta tietää miksi, turha homouden syytä on mietiskellä, ihan luonnollista se on (esiintyy eläimissäkin).
      Se että on tuntuu siltä että isä ei rakastaisi sinua johtunee vain siitä että sinun isälläsi on vaikeuksia saada tunteitaan julki, niinkuin monilla ihmisillä, varsinkin miehillä, yleensäkkin on. Tottakai isäsi rakastaa sinua, kysy vaikka häneltä. Sitäpaitsi suomalaisille on muutenkin vaikea saada lausetta: "rakastan sinua." sanotuksi, tiedä sitten miksi, ehkä se ärrä on niin raskasta lausua.
      Joka tapauksessa Isäsi varmasti rakastaa sinua ja vaikka olisikin möhlänny suhteensa sinuun ja se sattuu, kannattaa kumminkin antaa hänelle toinen mahdollisuus osoittaa rakkautensa omaa lastaan kohtaan, jos vaikka kertoisit hänelle että kaipaat häntä elämääsi, ehkä hän häpeää itseään ja kuinka on sinun suhteesi käyttäytynyt eikä kehtaa näyttäytyä.

• aloittaja..

Jos en ole vielä maininnut/olen unohtanut mainita niin isäni ei ole enää maassa vaan on muuttanut jo ajat sitten sanaa sanomatta. Onko se merkki rakkaudesta tai siitä että hän haluaa toisen mahdollisuuden? Hän ei ole edes suomalainen syntyperältään, ainoastaan suomen kansalaisuuden saanut. Minun on vaikea kysyä sitä enää häneltä koska en tiedä mitään hänestä enää.

Minusta vain tuntui järkevältä se isän rakkauden puuttuminen koska mielenkiintoni kohdistuu nytkin kypsempiin miehiin ja haluaisin saada rakkautta mieheltä. Etsin aina syitä ja mielestäni homoudelle voisi olla syitä joita kaikkia ei vain pystytä yleistämään jokaisen kohdalle. Mutta jotain tekijöitähän on pakko olla, kaikelle on syynsä, syyhän voi olla että ei ole syytä. Mutta homouden tapauksessa voisin silti kuvitella että edes jotain syitä löytyy.

Sitä kun ei voida enää tietää että millainen minusta olisi tullut jos olisin kasvanut isän kanssa. Ehkä homo silti ehkä ei. Minulla vain on tälläinen tunne enkä voi mielipiteelleni mitään.

Mutta se on varmaa että isäni ei koskaan rakastanut minua. Hän rakasti/rakastaa vain rahaa. Raha ja rakkaus ovat ehkä hänelle käsitteet jotka tarkoittavat samaa.

• Homopoika vm-90

Mielestäni on melko turhaa pohtia syitä homoudelle, koska tiede ei suuresta viisaudestaan huolimatta ole pystynyt antamaan mitään "luotettavaa" tutkimuksiin perustuvaa syytä homoudelle. Miksi syitä homoudelle pitäisi edes pohtia? Sehän antaa sellaisen kuvan kuin homoseksuaalit olisivat poikkeavia, mikä loukkaa useimpia homoja. Siksi homojen suhtautuminen usein tällaisia tutkimuksia kohtaan on melko kriittistä. Älä siis pohdi syitä homoudellesi, hyväksy itsesi vain sellaisena kuin olet. Kerroitkin hyväksyväsi itsesi sellaisena kuin olet etkä kuulemma edes haluaisi olla hetero. Hyvä niin. Isän rakkauden puute ei vaikuta homouteen, mutta se saattaa toki altistaa suhteeseen vanhempien miesten kanssa.

Olet miettinyt, mitä oikeastaan haet homosuhteiltasi. Haet samaa kuin me kaikki, niin homot kuin heterotkin - rakkautta, hyväksyntää, seksiä, kaveria - sillä ei ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa eikä isäsuhteella tai pikemminkin sen puutteella ole mitään tekemistä asian kanssa. Isän puuttuminen luonnolisestkin vaivaa sinua, mutta luulen, että se vaivaisi ihan samalla tavalla, vaikka olisit heterokin. Ymmärrän hyvin sinua. Minäkään en koskaan tuntenut isääni, mutta olen oppinut elämään asian kanssa.

Kerroit, että "seurustelit" jossain vaiheessa itseäsi vanhemman miehen kanssa. Siihen saattoi tietysti vaikuttaa se mainitsemasi isänkaipuu, jolloin hait "isähahmoa" itseäsi vanhemmasta miehestä. Kuinka paljon vanhempi kyseinen mies mahtoi olla? Epäilen nimittäin, että vaikka kyse sinun puoleltasi oli seurustelusta, niin kyseisen miehen kohdalla kyse oli siitä, että hän käytti sinua hyväkseen. Terveeseen isäsuhteeseen ei nimittäin kuulu "seurustelua" eikä mitään seksuaalisuuteen viittavaakaan. Sinun kannattaisi hakea tervettä seurustelusuhdetta oman ikäisistäsi pojista - katsele ympäriltäsi merkkejä siitä, onko joku ikäisesi poika mahdollisesti homo ja jos on, niin anna mennä! Isäsi suhteen et voi enää mitään tehdä. Et saa häntä elämääsi, jollei hän itse tajua siihen tulla.

Kuulostat fiksulta ja ajattelevalta nuorelta mieheltä eikä sellaisia todellakaan joka oksalla kasva. Isäsi on todella nulju, jos ei hyväksy sinua sellaisena kuin olet ilman, että sinun täytyy erikseen hakea hyväksyntää. Jos isäsi kuvittelee, että rahalla voi korvata rakkauden, niin hän on väärässä. Ehkä hän sen jonain päivänä tajuaa, ehkä ei. Kuka tietää? Sitä odotellessa: yritä päästä elämässä eteenpäin nuljusta isästäsi huolimatta ja hyväksy se, mikä olet - älä hae hyväksyntää vanhoista miehistä. He eivät ole sinun arvoisiasi ja löydät taatusti jonkun oman ikäisesi pojan rakastamaan sinua ja hyväksymään sinut juuri sellaisena kuin olet.

Kaikkea hyvää elämässäsi!

• Nimetön

kosketti todella lukea ensimmäinen viestisi. ja surettaa se, miten yksipuolisesti siihen on tähän mennessä vastattu. tai yleensäkin se, miten todella yksipuolisesti vastataan kenen tahansa kysymyksiin omasta seksuualisesta identiteetistä. aina vain sama vastaus, että olet homo tai lesbo. hyväksy se ja ole onnellinen. ikävä juttu on myös se, että monetmonet tunnistavat tämän Isän (ja äidin) ikävän sisimmässään, mutta koska eivät voi löytää isää ja äitiä, he hylkäävät koko tarpeen, ja sulkevat sydämensä sillä alueella. niin minäkin tein - tietämättäni. sen jälkeen en tarvinnut ketään, vaan selvisin yksin - tai ainakin luulin niin. kuitenkin heijastin tätä tarvettani jatkuvasti milloin mihinkin ihmiseen. "ihastuin" tyttönä tyttöihin ja poikiin ja miehiin kaukana ja lähellä. ihmettelin itsekin sitä, miten maaninen tarve minulla oli löytää joku. kunnes jouduin kohtaamaan rehellisenä ihmisenä syyn tähän kaikkeen: kaipasin mielettömästi isää ja äitiä. heidän syliään, hellyyttä, vahvistavia sanoja siitä, kuinka olen suloinen tyttö, riittävä ja kelpaava omana itsenäni. kaiken tämän olin heijastanut muualle kohtaamatta todellista ongelmaa. oikeasti, toivon, että voit säilyttää rohkeuden olla rehellinen itseäsi kohtaan. kovin monet tyytyvät siihen helppoon vastaukseen, että "koska tunnen jotain miehiä kohtaan, olen homo". piste. Ja isän rakkaudesta ei saa puhua, kuten alussa osuvasti sanoit. uskalla kuitenkin olla rehellinen - sitä todella ihailen sinussa! koska itse tiesin todella totuuden liittyen tunteisiini naisiakin kohtaan, en ottanut vastaan valhetta siitä, että olisin lesbo. vaan haluan ennemmin selvittää isä-ja äiti-suhteiden mukanaan tuomat ongelmat. olen tällä hetkellä itse asiassa lukemassa kirjaa miehen todellisesta identiteetistä ja sen puutteesta - ihan vain mielenkiinnosta - ja sen nimi on Wild at heart, kirjoittaja John Eldredge. Se on todella hyvä, erittäin "epä-uskonnollinen" ja hyvin rehellinen. siinä mennään rohkeasti asian ytimeen. suosittelen! jos haluat jatkaa keskustelua kanssani - siitäkin huolimatta, että olen nainen - voit kirjoittaa meiliä osoitteeseen [email protected]. ja vaikka et haluaisikaan, toivottelen sulle iloista joulua ja toivon, että löydät todellisia vastauksia kysymyksiisi!

• Anonyymi

Elämäni Ei mun isä olen miettinyt asiaa ongelmia minä olen pahoillani isäni en olen tehnyt mitään miksi sinä teet isäni päästä irti isäntä oikein hyvää yötä toiminut vuodesta toiseen suuntaan Mikä suutma isä elossa

• Anonyymi

Sori saanut tarpeeksi ajoissa paikalle huippu tyyppi takia isäni on kuollut koskaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2415
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe