Marsuni ovat kesyyntyneet tosi hyvin, kun ovat olleet ilman mökkiä, johon voisi mennä piiloon kun pelottaa!
Tarviiko ne pesämökkiä? Entä silloin, jos naaras saisi poikasia esim. ensi kesänä, niin olisiko pesämökki tarpeellinen? Tekeekö ne pissaa ja papanoita mökkiinsä?
Mulla on kyllä molemmille marsuille em. mökit, se tuli häkin mukana, siis sellainen taso, alakerta mökki ja yläkerta esim. ruokintataso, mutta en ole antanut niitä marsuilleni.
Ilman mökkiä
9
610
Vastaukset
- Sama:
Entä tarviiko marsut suola- ja kalkkikiveä?
- mie vuan
minun marsuilla ei ole mökkiä ollenkaan kun mökki oli niin ne kököttivät koko ajan siellä eikä liikkuneet häkissä ollenkaan.
poikásten teon aikaan myös ei meillä ole ollut mökkiä kuin 1 kerran mutta sitten poikaset keksi että mökkiä on hyvä nakerrella niin otin sen pois:)
- mökeistä
Jos marsulla on heinäkasa johon mennä piiloon niin silloin ei mökkiä välttämättä tarvitse. Jos ei ole isoa heinäkasaa niin sitten mökki.
Suosittelen kovasti suola- ja kalkkikiven kokeilemista. Jos marsu ei pitkään aikaan syö kiviä niin sitten ne voi ottaa pois. Suolakiveä ei kannata laittaa juomapullon viereen koska silloin marsu liikkuu pullo-kivi väliä ja se ei ole hyväksi- naskuli.
Mihin marsusi tarvitsisi suola- kalkkikivijä? Jokaisen oma valinta haluaako laittaa tai ei. Niistä ei ole kyllä sen enempää hyötyä, jos suolakiven laitat niin älä laita sitä juomapullon viereen. Siitä saattaa tulla pelkkä oravanpyörä pullolta suolakivelle jne.
Kaikenlisäksi suolakivestä voi tulla virtsakiviä, mutta jokaisen oma valinta ja ajattelutapa tarvitseeko juuri se oma marsu välttämättä sen suola ja kalkkikiven.
-N - Raitaorava
No, minun papanapöksylläni on sellainen puusta tehty mökki :) Marsuni menee sinne jos se säikähtää, mutta ei se ole mikään kauhean arka :> Kyllä se siellä kopin ulkopuolellakin liikuskelee ;) Joo, suola/kalkkikivi ois hyvä olla! :) Marsun häkissä kannattaa olla myös virikkeitä, jotain mitä marsu/marsut voisivat jos ovat yksistään, niin puuhailla :> Mun marsullani oli sellanen puinen pölkky, ja siinä oli sellaisia aukkoja ja se pystyi kaivamaan sieltä jotakin heinää jossa oli jotaki namia :P Mutta sepäs homehtu. The end :>
- Nisse Marsu
No tosiaan tarvitaan marsulle mökki jos sil ei oo sitä niin se alkaa pelkäämään. Et sä oo lukenut marsukirjoja. no lueppa minä ja marsuni kirja nii opit.
- Mitsu
No tietysti!!! Se on pakko olla jos hankitte marsun pitää sil myös olla kaikki tavarat mitä se tarvitsee!Etkö vai oo lukenu marsu kirjoja suosittelen marsuni ja minä kirjaa ja lue niitä ennen kun hankit marsun! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
MIETI NYT VÄHÄN EDES!!- cavy
En kyllä aina ottaisi kaikkea marsukirjoissa lukevaa todesta. Kahdessa eri kirjassa kun voi lukea ihan päinvastaisia juttuja.
Järki käteen, kun marsuja hoitaa. Enkä hankkisi vanerista mökkiä eläinkaupasta, vanerin tekemiseen kun käytetään liimaa. Toki jos raakalaudasta saa nikkaroitua katoksen, niin kyllähän ne sellaisesta tykkäävät.
- ÄM.ÄL
Poikasella tai pelokkaalla marsulla ei kannata pitää mökkiä koska muuten se ei välttämättä kesyynny niin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703