Hei osaisko joku kertoa minkä pituinen lauta pitäis olla jos olen itse 157cm pitkä?? Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa eri tahoilta että jos joku osaisi neuvoa tyhmää mäessä:) Tarvisin tämän tiedon:)
Vastaukset 3
- Tsiksiiii
Aikalailla pätevä sääntö on tuo noin leukaan asti. Tämäkin monesti makuasia. Riippuu myös laskutyylistä. Jibbailuun lyhyempi koviin vauhteihin taas pidempi.
Aloittelijalla pätee myös hyvin sääntö oma pituus x 0,9. Eli sulla noin 141 lauta. Eikä tuo nyt ihan sentilleen ole siis. Vaikka löytäisit esim. 143 laudan voit ihan hyvillä mielin ostaa, varsinkin, jos olet vielä kasvavassa iässä.
Laudan tyyppi ja kääntösäteet myös vaikuttavat. Mitään kovin kallista jo edistyneille laskijoille tarkoitettua lautaa ei välttämättä kannata ostaa, koska sillä ei ole niin helppo päästä alkuun. Aloittelijoiden laudoissa on kääntymisestä tehty pienempien kääntösäteiden avulla helppoa. All mountain laudat sopivat aikalailla kaikenlaiseen laskemiseen.
Toivottavasti tästä oli jotain apua laudan ostoon! :)- Vaan:)
oli kyllä paljonkin apua, eli kiitos vain:)
- ec-ci
Laudan pitää olla vähintään leukaan asti, mutta minä ainakin otin kasvuvaranmittaisen laudan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1411583- 1481081
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät69956Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi303841- 68743
PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56723- 37629
- 62602
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7601Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33571