Tunnistatko tästä itsesi??

Savonlinnalainen

Löytyyköhän muita täyssyrjäytyneitä jmv. Itse olen kolmikymppinen peräkammarinpoika, asun siis vanhempien elättinä ja olen täyssyrjäytynyt. Olen ollut aina täyssyrjäytynyt. Minulla ei ole siis minkäänlaista elämää kodin ulkopuolella, ei ole ollut aiemminkaan pakollisia peruskoulua, asevelvollisuuden suorittamista (ihme kyllä pakon edessä suoritin) jmv lukuunottamatta. Hyvin vähän liikun edes ulkona, ihmisten joukossa en ollenkaan.

Ystäviäkään ei ole eikä ole koskaan ollut. Toisaalta koska lapsena ja nuorena olin hyvin pahoinvoiva ja poikkeava ja toisaalta koska sen vuoksi myös itse eristäydyin. Tilanne on tietenkin sama syineen edelleen. Ei minulla ole netissäkään ystäviä. Muita ihmissuhteita ei myöskään ole eikä ole koskaan ollut. Koska minulla ei yksinkertaisesti ole mitään tarjottavaa.

Syrjäytymiseen johtaneita syitä on useita, mutta kaikki alkoi lapsena alkoholistivanhemmista sekä henkisestä ja fyysisestä perheväkivallasta mitä kaikkea jatkui lähes täysikäiseksi asti. Lapsesta asti minua kasvatettiin tietämään itseni arvottomaksi, hyödyttömäksi, pahaksi, rumaksi ja ties miksi vastaavaksi. Lapsesta asti kasvatettiin tietämään että ei minusta koskaan tule yhtään mitään. Osuivat oikeaan, mutta vain koska itse tekivät kaikkensa että niin myös käy. Nyt asiat ovat suhteessa vanhempiin toisin eli suht hyvin, mutta koska valmiudet kaikkeen puuttuvat ja tilalla on vain itsevähättelyä, itsekritiikkiä, ahdistusta, pelkoa ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa niin olen edelleen vanhempien elättinä. Josta tietenkin aiheutuu vain lisää ongelmia. Olen kiitollinen että vanhemmat minua elättävät, mutta ei näin voi enää kauan jatkua..

En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Tai tiedän mitä pitäisi, mutta ei minusta ole opiskelemaan, työelämään tai edes sossun elätiksi. Työvoimatoimistoon on turha mennä itseään nöyryyttämään, "ehdottavat" "ystävällisesti" kursseja, opiskelua tai töitä joihin minusta ei ole ja kun joudun kieltäytymään niin rahantulo loppuisi lyhyeen. Sossusta ei mitään saa jos ei ole työvoimatoimiston asiakas, jos saa silloinkaan.

Työkyvyttömyyseläke olisi kai mahdollisuus, mutta ei takuulla järjestyisi "helposti" sekään.

Ei minusta ole selittelemään asioitani ihmisille joiden ei voi edes odottaa vähääkään ymmärtävän asioitani.

En ole mielestäni erityisen masentunut. Lamaantunut, epätoivoinen, ahdistunut ja itseä vähättelevä kyllä. Ehkä on vähän paniikkihäiriötäkin, mutta ei ongelmaksi asti. Itsetuhoinen en ole tai ainakin enemmän tahtoisin elää kuin menettää elämän ja elämisen mahdollisuuden.

Lääkäriin tmv en todellakaan mene, eivät he valitetavasti voisi minua auttaa. Lääkkeillä ei minun tilanteeni korjaantuisi ja muuta apua ei ole tarjolla.

Tilanteeni korjaantuisi vain itsenäisellä asumisella. Vähitellen täytyisi itsenäistyä, mutta ei minusta ole sen vaatimaan prosessiin, oravanpyörässä juoksemaan ja oksalta oksalle hyppimään ja iteäni ja syrjäytymistäni selittelemään.

Tulevaisuudessa realistisimpana näen asunnottomuuden.

Toki elämässäni hyviäkin asioita on.

En tiedä mitä keskustelunavauksella haen enkä usko että minusta on asiasta enemmän keskustelemaan tmv, mutta annan nyt joka tapauksessa myös sähköpostiosoitteeni johon saa vapaasti ottaa yhteyttä. Ehkä vastaan ehkä en jos joku joskus yhteyttä ottaa, mutta tämä ei johdu sinusta vaan minusta. Ei minulla mielestäni ole mitään annettavaa. Joten en myöskään paljon odota.

13

2475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-Savonlinnalainen

Hyvinpä ovat sinut kasvattaneet riippuvaiseksi. Hyvä merkki on se, että haluat edes JOLLEKIN puhua, täällä netissä kun törmää kaikenlaisiin idiootteihin. En oikein osaa muuta neuvoa kuin ota laukkusi ja lähde, kyllä elämä sinuakin kantaa. Kokemusta on, usko tai älä. Mutta lähde toiseen kaupunkiin, jonne "hyvää tarkoittavat" vanhempasi eivät hevin pääse. Ota rohkeasti ikioma elämä itsellesi, koska kirjoitat noin hyvin, se tarkoittaa, että myös pärjäät. Voi olla, että olet vain jättänyt kelasi pelkkään toisto-asentoon, mutta sen saat kyllä korjattua. Tsemppiä kamu, kyllä muakin v-tuttaa, en vaan anna sen lannistaa.

• Toivottavasti kuitenkin pärjäät jotenkin ja valoisampaa tulevaisuutta! Älä jää tuleen makaamaan!

• BadMyntton

Tarinasi kuullostaa kovin tutulta. Voin vakuuttaa ettet ole ainoa jolla on samanlainen tilanne. Tällä hetkellä sinusta saattaa tuntua kovin toivottamalta ja tulevaisuus näyttää synkältä. Haluaisin kuitenkin kertoa, että noille asioille on mahdollista tehdä paljonkin. Itsenäistyminen vaatii kuitenkin paljon, muunmuassa sinne oravanpyörään uskaltautumisen joka saattaa tuntua pelottavalta ja raskaalta. Yksin tuollaisten suurten muutosten ja ponnistelun tekeminen voi kuitenkin olla liian vaikeaa ja lopulta asiat saattavat jäädä seisomaan.

On aivan varmaa ettei helposti tapahdu yksikään asia ja joudut selittelemään tilannettasi useaan kertaan. Varmasti joudut myös käymään lääkärissä ja hakemaan sieltä erilaisia lausuntoja. Kaikkeen tähän sinä tarvitset tukea ja siihen sinulla on oikeus. Jos sinä haluat keskustella asiasta luottamuksella ja tarvitset neuvoa tai apua alkuun pääsemiseksi niin laita postia jos jaksat ja haluat.

Toivoisin ettei sitten mitään pilareita ja paskaa ala herua tänne kiitos. Vakavilla asioilla ei leikitä!

Tässä tämä osoite: [email protected]

• peräkamariin

kirjoitit että jos menet työvoimatoimistoon,etkä mene ehdotetulle kurssille,niin rahantulo loppuu.mikä rahantulo.ethän sinä saa työttömyyskorvausta,jos et ole työttömänä työn hakijana,ja näin ollen asioi työvoimatoimistossa.työttömyyseläkkeelle voi tietääkseni jäädä vasta määrätyssä iässä,jä täyttäessään työssäoloehdon,olikohan näin.vai tarkoititko työkyvyttömyyseläkettä,se onkin jo iso prosessi.kyllä sinun kohdallasikin tulee se aika että muutut auttajaksi vanhemmillesi,ja ei ole mikään paha asia.oma elämäsi jää vaan elämättä.etsi kirjeenvaihtokaveri,aloita siitä.

• ja nuoret tytöt

Aina puhutaan peräkammarin pojista. Kun elämä mättää joka
      suunnalta turpaan, niin kyllä naisetkin jäävät
      syrjään - olemaan näkymättömiä ja lähes hengittämättä.

Turhanpantti on kirottu sana.

Voimia kaikille!

• kattokaa nyt

tuo otsikko!

Että tunnistatko itsesi, härreguud, ei toi peräkamarin poika itsestään kirjoita, vaan kysyy jotta

tunnistatko itsesi savonlinnalainen?

• voe voe
        kattokaa nyt kirjoitti:

tuo otsikko!

Että tunnistatko itsesi, härreguud, ei toi peräkamarin poika itsestään kirjoita, vaan kysyy jotta

tunnistatko itsesi savonlinnalainen?

ekkös sie lukkee ossaa, joskus hyvä on lukkea myös muukin kuin otsikko, aloittaja kirjuuttaa näin ikkään...

Löytyyköhän muita täyssyrjäytyneitä jmv. Itse olen kolmikymppinen peräkammarinpoika, asun siis vanhempien elättinä ja olen täyssyrjäytynyt.

Siulle, lukaseppa lopukkin.

• luetun ymmärtäminen
        voe voe kirjoitti:

ekkös sie lukkee ossaa, joskus hyvä on lukkea myös muukin kuin otsikko, aloittaja kirjuuttaa näin ikkään...

Löytyyköhän muita täyssyrjäytyneitä jmv. Itse olen kolmikymppinen peräkammarinpoika, asun siis vanhempien elättinä ja olen täyssyrjäytynyt.

Siulle, lukaseppa lopukkin.

on kaksi eri asiaa, jotka kannattaa opetella kumpikin....

• All Gapone
        luetun ymmärtäminen kirjoitti:

on kaksi eri asiaa, jotka kannattaa opetella kumpikin....

Joka ei hallitse kumpaakan. Näin minäkin sanoisin
        jos en ymmärtäisi asiasta mittään. Että näin.

• luvattu s-postiosoite
        All Gapone kirjoitti:

Joka ei hallitse kumpaakan. Näin minäkin sanoisin
        jos en ymmärtäisi asiasta mittään. Että näin.

oooooon

MISSÄ?

• hyvin

jatka vain tyytyväisenä köllöttelyä.

• kotoa lähtenyt

mites oletko koskaan naista kaivannut vierees tai miettinyt asiaa minkälaista olis jonkun kanssa olla ja elää?tiiä vaikka olet jumalattoman komea mies jonkun mielestä! ite läksin 15v tänne sln asumaan aivan yksin..lähe pois siitä kyl varmasti pärjäät jos vaan uskot itsees!!

• Nimetön

...Paulille muuta nykyään kuuluupi?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      159
      8188
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      96
      3974
    3. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      112
      3847
    4. 55
      3343
    5. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      41
      2680
    6. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      53
      1834
    7. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      356
      1737
    8. Yliajo Heinolassa

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi
      Heinola
      43
      1711
    9. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      11
      1611
    10. Kauhea ikävä iski

Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      18
      1448
    Aihe